Reklama

Reklama

Černá napínavá komedie Alfreda Hitchcocka o tom, co všechno se může stát, když se bohatá žena rozhodne najmout podvodníčka a falešnou spiritualistku, aby našli jejího nezvěstného synovce. Bruce Dern a Barbara Harris se zde představí jako mazaný pár švindlířů snažící se obrat starou lady o pěknou hromádku peněz tím, že najdou jejího ztraceného dědice (William Devane). Mezitím zlodějský klenotník (Devane) a jeho krásná přítelkyně (Karen Black) unesou řeckého rejdařského magnáta kvůli výkupnému. Všichni se tak ocitají v nezastavitelném kolotoči záhad, vražd a chaosu, ve kterém se střídá napětí s báječnou zábavou. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (81)

MM11 

všechny recenze uživatele

Poslední Hitchcock je po všech směrech určen hlavně skalním. I těm ale asi nebude takhle skoro dvouhodinová šaráda čtyř lehce neduchaplných postav zcela po chuti. Výchozí a nepřehlédnutelné je od počátku to srovnání z poručíkem Columbem. Je po všech stránkách, typická hudba, typické prostředí, dokonce i způsob snímání. Není to vyloženě špatně, minimálně důkaz toho, že Hitchcock dovedl i po padesáti letech aktivní kariéry, kdy se nesčetněkrát měnilo vnímání toho, jak dělat film, stále ovládal a měl v ruce televizní standart. Prohánět mladé dravce už prostě nestačil. U Rodinného spiknutí mě asi nejvíc otrávil začátkem, nepřehledná a otravná nuda, kterou korunuje hrozná Barbara Harris (zabít málo). Téma není špatné a postupně dobře vrcholí, zamlouval se mi Bruce Dern, měl vizáž Pierra Richarda a stejně tak se i choval. Je to mimochodem příjemné, že se tu nedělá přehnaná věda, některé vtípky jsou fajn. Jen kvalitní scény k pamatování hodně schází, ten efekt "jedu v autě a brzdy v tahu" byl spíš roztomile Fantomasovský než napínavý. A nakonec proč ne, možná to tak Hitchcock skutečně chtěl, stydět se určitě nemá za co. P.S. - Vždycky mě fascinuje, jak se dokáže mistr zábavně vklínit do svých filmů, v tomhle opravdu neměl sobě rovného. ()

GodComplex 

všechny recenze uživatele

Vazne mel Hitchcock zapotrebi uzavrit si karieru necim, co nenese ani spetku jeho trademarku, se zbytkem jeho filmografie vubec nesouvisi a vypada jako podprumerny dil Columba? Pozitivne vnimam jen povedenou hudbu Johna Williamse, uz samotny fakt, ze spolupracoval s Hitchem je zajimavy. 4/10 ()

Reklama

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Ukecané postavy nejsou u Hitchcocka žádnou výjimkou a ve Family Plot si povídání užijete víc než dost, hlavní hrdinové štěbetají a štěbetají až do samotného závěru, někomu to možná přijde až moc, ale já se po celou dobu příjemně bavil. Typicky Hitchcockovských momentů si tu moc neužijeme, žádné temné hrátky se stíny a napětí by se vešlo do kapsičky krtečkových kalhotek, přesto se dá najít několik přinejmenším zapamatováníhodných scén, jízda s poškozeným vozem v serpentýnách je jednou z nich, ani nepotřebujete 3D a jste přímo vtaženi do dění. Jinými slovy, hitchcocka v tomhle posledním Hitchcockovi nenajdete, ale slušné filmové řemeslo rozhodně. Mírně nadhodnotím a máme z toho kulantní čtveřici. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Režisérovo cameo tentokrát dokonale vystihlo kvality filmu, který vážně obsahuje jenom stín Hitchcockovy geniality. Výplň mistrova posledního snímku příznačně představují – krom tradiční sexuality (s náznaky masochismu) a jídla – záležitosti související se smrtí a posmrtným životem. Hitchcock dává zároveň jasně najevo, že spiritualismus považuje za snůšku nesmyslů k tahání peněz z důvěřivců. Ani poslední scéna, kdy to konečně vypadá na ukázku nadpřirozených schopností, nemůže skončit jinak, než jejich zpochybněním, a jelikož není po ruce jiná postava, spiklenecké mrknutí patří divákům. Zřejmě neplánové, ale velmi stylové rozloučení. Kvalitou Rodinné spiknutí tolik nezaostává za jinými pozdními Hitchcockovými filmy: dvě tři scény, jež si budete přát vidět znovu, herci bez charismatu (kteří navíc ztvárňují samé nedůvěryhodné postavy) a nadbytek slov, která často sdělují to, co nepotřebujeme vědět. Jako nepotěšující přidaná hodnota je nám nabídnuta uspávací expozice a zvláštní tušení, že Hitchcock by všechny ty otravné uhádané lidi také rád co nejrychleji opustil. 60% Zajímavý komentář: keoma26 ()

MikO_NR_1909 

všechny recenze uživatele

Voľnomyšlienkárska príbehová pohoda na poobedňajšie strávenie. To by nebol Hitchcock, keby kriminálne pozadie neobsahovalo záhady a prvky čierneho humoru naviac. Ale už v tom nie je ten skutočný motor ani záujmové zanietenie, počas deja som viacmenej rezignoval a dopozeral, ako trhal a mädlil. Možno už si Hitch nebol taký istý a asi už netrebalo takto experimentovať s dejovými zvratmi a so sériou nepravdepodobností v tak kvázi odľahčenej veci. Ja mám majstra pochopiteľne radšej v klasických psychologických trileroch, Family plot ale i tak obstojný priemer. Za napínavý záver. ()

Galerie (61)

Zajímavosti (11)

  • Při natáčení filmu si Alfred Hitchcock opět neodpustil jeden ze svých pověstných žertíků, když si vyhrnul košili a vyděsil tak herečku Karen Black svým obrovským, leč podivně hladkým břichem. Neměl totiž pupík, po jedné operaci mu jej sešili. (Tommassi3)
  • Natáčení muselo být odloženo kvůli Hitchcockovým zdravotním problémům. Před zahájením musel být Hitchcockovi zaveden srdeční stimulátor. Byl také na operaci tlustého střeva a odstranění ledvinového kamene. (ČSFD)

Reklama

Reklama