Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Snímek navazuje na Vorlovy filmy Cesta z města a Cesta do lesa, vytvoří z nich uzavřenou trilogii a završí osudy všech stěžejních postav. V Cestě domů se v hlavních rolích vrátí Bolek Polívka a Eva Holubová jako zemědělská rodina Papošů, Tomáš Hanák a Barbora Nimcová jako rodina přistěhovaná z města, Tomáš Vorel ml. a Lucie Šteflová jako revírník Ludva a jeho žena. Objeví se i Milan Šteindler v roli vypečeného předsedy myslivců nebo Dominika Elischerová, kterou lidé znají ze sociálních sítí jako Mínu. Starého a tradičního zemědělce Papoše začíná trápit stáří a skutečnost, že jeho syn Ludva nechce přebrat statek. Ludva chce totiž zůstat revírníkem v místním lese. Lesní správa chce ale prodat hájenku, kde bydlí. Jeho žena dráždí vesnici svým“ bio“ přístupem k životu a musí se vyrovnat s tím, že na pohledného Ludvu mají políčeno některé místní ženské. Tomáš, který se kdysi z města a z kanceláře na vesnici přesunul, je už se vsí pevně spjatý, pracuje jako dřevař v lese a rád si přihne, zatímco jeho žena pro zájemce meditace v přírodě. (Bontonfilm)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (125)

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Se ctí dokázal Vorel ukočírovat tuto trošku časosběrnou trilogii o životě na venkově. Cesty našich hrdinů se zřejmě napořád podařilo uzavřít. Všichni došli do toho svého cíle. Chlapi zůstali chlapy. Kdo měl problém s pitím má jej pořád. Kdo nechtěl kvůli tátovi nikdy na pole, ten na něm nakonec stejně skončil. V českých podmínkách je Vorlova série výjimečnou záležitostí. 65% ()

R.A.D.E.K 

všechny recenze uživatele

Ideální film na nedělní odpoledne. Divácky nenáročný kousek, kterým se nese ústřední melodie, kterou nějakou dobu po zhlédnutí nemůžete dostat z hlavy.  Vorlova trilogie je z mého pohledu autentická pojetím venkova - je opravdu uvěřitelný. To se mi líbí. Bohužel scénáristicky je to příliš jednoduché a předvídatelné (minimálně tato část). Navíc rozdíl mezi kvalitou české herecké špičky a příležitostnými herci je očividný a filmu jako celku to škodí. I přesto má film svoje kouzlo a originalitu. ()

Reklama

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

Cestu z města sem viděl kdysi dávno a moc si jí nepamatuji a Cestu do lesa sem neviděl pro jistotu vůbec. Do závěru téhle volné trilogie sem tak šel prakticky bez znalostí čehokoliv s ní spojené a naštěstí to až tolik nevadí. Postavy sice za tu dobu nejspíš prošli nějakým vývojem, nicméně Cesta domů funguje i samostatně a nabízí poměrně depresivní sondu do venkovského života, který by sice zdánlivě měl přinášet útěk od městského stresu, ale on přináší svůj vlastní stres a svoje vlastní problémy, kterých není úplně málo. Vorel a jeho rukopis se ani tady nezapře a kdo má rád jeho tvorbu bude s tím v pohodě. Kdo ne, nejspíš bude mít trochu problém s tím jakým způsobem spolu postavy komunikují a jakým způsobem pronáší svoje repliky. Mě osobně to nevadilo, protože mám Vorla rád ač mi do něj zdaleka nesedlo všechno...60% ()

ArthasKarfa 

všechny recenze uživatele

Filmy od Tomáše Vorla s podtitulem "útěk do přírody" přináší divákovi možnost, alespoň na chvilku opustit město a starosti a vrhnout se do lesů a hájů. První dva díly v sobě mají větší kouzlo lesa a vesnice a toho opravdového proč lidé na vesnici a do přírody jezdí, tento dál je již víc spojený depresí venkovana a všech starostí, které se v těchto končinách na lidi balí. Svým způsobem je ovšem film velmi pěkný a poetický. Jen kdyby to nebylo ke konci tak depresivní. Lidi prostě chlastaj a nebo něco podobnýho. ()

topi80 

všechny recenze uživatele

První díl absurdně ujetý, druhý díl taková poetická lesní pohádka s humornými prvky. Ve třetím díle vtip nečekejte a komedii si ze žánrového zařazení vyškrtněte. Film má smysl, jen když znáte ty předchozí. Léta postoupila a všichni sklízí plody toho, jak si to v mládí zařídili. A je vlastně jedno, zda tak dopadli z vlastního přičinění anebo z přičinění prostředí, ve kterém žijí. Mladý lesník tak doplatí na svou naivní oddanost lesům, lesní žínka narazí na limity své nezávislosti, bývalý programátor, co nalezl před lety štěstí u motorové pily a koní, se noří do alkoholových sraček (a je jedno, že jsou to domácí přírodní biopálenky) a zemědělec, co ve svém životě osciloval mezi docela úspěšným podnikáním a opíjením se namol, bojuje s demencí. A myslivecký podraz znamená vystřízlivění z pocitu žití v idylce malého vesnického kolektivu. Paradoxem pak je, že mezi těmito osudy pak nejracionálněji působí Markéta pohybující se v ezoterickém oparu, do kterého zve psychicky vyhaslé městské ženy. Na filmu je znát, že režisér Vorel v podstatě nemá co vyprávět, není tam příběh, jen v podstatě plyne a asi záměrně nenabízí žádný převratný konflikt či obrat, jen životní plynutí, které ukazuje, že i když si v mládí vyberete vlastní cestu, po pár letech vás stejně dostihnou úplně stejné problémy jako všechny ostatní. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (10)

  • U jednoho z posledních dní natáčení práci narušila zmije, která se objevila v místech, kde měla stát Eva Holubová v pantoflích. (ČSFD)
  • Ve filmu si zahrála dcera Lucie Šteflové, Ema. „Bylo to náročné, protože se o ní člověk musí starat a dávat pozor co dělá. Nehrajete jen sám za sebe, ale musíte korigovat i dítě, které nebude jen tak režiséra poslouchat, protože je to cizí člověk. Ale jsem ráda, že budu mít vzpomínku, protože je to rok života na plátně a jde tam vidět, jak rostla,“ prohlásila. (Duoscop)
  • „Scénář jsem dal dohromady z příběhů a historek, které jsem tady (v okolí Rabštejna nad Střelou) slyšel nebo sám zažil. Při psaní mi pomáhali místní sedláci, lesníci a myslivci,“ prohlásil režisér Vorel. [Zdroj: Reflex.cz] (Duoscop)

Reklama

Reklama