Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Snímek navazuje na Vorlovy filmy Cesta z města a Cesta do lesa, vytvoří z nich uzavřenou trilogii a završí osudy všech stěžejních postav. V Cestě domů se v hlavních rolích vrátí Bolek Polívka a Eva Holubová jako zemědělská rodina Papošů, Tomáš Hanák a Barbora Nimcová jako rodina přistěhovaná z města, Tomáš Vorel ml. a Lucie Šteflová jako revírník Ludva a jeho žena. Objeví se i Milan Šteindler v roli vypečeného předsedy myslivců nebo Dominika Elischerová, kterou lidé znají ze sociálních sítí jako Mínu. Starého a tradičního zemědělce Papoše začíná trápit stáří a skutečnost, že jeho syn Ludva nechce přebrat statek. Ludva chce totiž zůstat revírníkem v místním lese. Lesní správa chce ale prodat hájenku, kde bydlí. Jeho žena dráždí vesnici svým“ bio“ přístupem k životu a musí se vyrovnat s tím, že na pohledného Ludvu mají políčeno některé místní ženské. Tomáš, který se kdysi z města a z kanceláře na vesnici přesunul, je už se vsí pevně spjatý, pracuje jako dřevař v lese a rád si přihne, zatímco jeho žena pro zájemce meditace v přírodě. (Bontonfilm)

(více)

Recenze (7)

Rimsy 

všechny recenze uživatele

Ani v přírodě 21. století nenajde člověk klid a odpočinek, ale jen další práci a starosti. Tomáš Vorel ušel od města až příliš dlouhou cestu a namísto hravé romantické komedie přináší bezvýchodné sociální drama ze současného českého venkova. A tolik potřebné vystřízlivění z makabrózně-lihového oparu nepřichází. Více zde. ()

major.warren 

všechny recenze uživatele

RECENZE: Neskonale upřímné. Cestou domů zakončil Vorel část své tvorby - Českokrumlovský deník Závěrečný díl trilogie „Cesta“ se režiséru Tomášovi Vorlovi nevyvedl úplně nejlépe. Jeho Cesta domů totiž postrádá určitý element, jenž by jí dodal na soudržnosti. Film jako takový je až příliš rozházený na to, aby mohl dobře fungovat, a ve skutečnosti jej drží pohromadě pouze krásné záběry, příjemná poetika a v neposlední řadě sympatičtí hrdinové v čele s Bolkem Polívkou a Evou Holubovou. Snímek je z největší části prostou mozaikou drobných příběhů (odehrávajících se navíc v různých obdobích), kde si každá postava urve kousek svého místa. Ne všichni jsou ovšem automaticky zábavní. Například hrdinové Báry Nimcové a Tomáše Hanáka tentokrát zrovna dvakrát nezaujmou, na rozdíl od prvního dílu Cesta z města, kde byli ústřední dvojicí právě oni dva. Zato Polívka s Holubovou si jedou po svých kolejích, zcela oproštěni ode všech hloupostí, duchovních odboček i klišé, a celému filmu dodávají potřebné koření, jež v ostatních liniích až úzkostlivě chybí. To svým způsobem dokazuje „hlavní příběh“ revírníka Ludvy (Tomáš Vorel mladší) a jeho ženy (Lucie Šteflová), který jako by se celý točil v začarovaném kruhu rutinní nudy. Cesta domů si v kinech přílišnou pozornost zřejmě nenajde. I tak se ji chce doporučit, byť má značné nedostatky a plně docenit ji dokážou spíše jen zasvěcení fanoušci Vorlova osobitého stylu nežli masové publikum. Pořád se ale jedná o hezký film, z něhož nevyzařuje ani náznak kalkulu, a který zůstává díkybohu upřímný sám k sobě, což je zejména u nás dosti vzácné. Snad jenom neustálé opakování písně Matko země… si mohl režisér opravdu odpustit. 60%. ()

necisty 

všechny recenze uživatele

Je to dost zvláštní film. Postavy mě sice baví, ale nějak mi děj nic moc nedal. Z mého pohledu zbytečná tvorba. Musím ale podotknout, že jsem do toho vstoupil tímto dílem, tak to ještě do shlédnutí dvou předešlých nechám otevřené. Jak jsem nedávno zmiňoval - občas vtipné drama je lepší než rádoby komedie s dramatickými prvky. A toto je bohužel ten druhý případ. ... LFŠ 2021 KN ()

Slepejsek 

všechny recenze uživatele

Začnu z pozitivní strany: nakonec možná asi nejlepší kus Vorlovy trilogie - Cesta z města, Cesta do lesa a teď Cesta domů. Obvyklé vady - zejména jakási teatrálnost a přehnané přehrávání herců - tentokrát ustupují do pozadí, v předchozích "dílech" tolik glorifikovaný návrat k přírodě a tradicím se tady poněkud rozpadá nebo dostává (i nevědomky) na frak a masky padají. Doba (a peníze) to prostě melou všechno hlava nehlava, ať jsi režisér, zemědělec, pseudolesník, alkoholik či bubenice od očišťujících ohňů... ()

vaclav.g.kar 

všechny recenze uživatele

Tomáš Vorel nám naservíroval završení své Cestovní trilogie. Jednoznačně se jedná o nejdramatičtější díl série. Sledujeme řady +- celý rok v životě našich 6ti hrdinů. Nikdo z nich není dokonalý a každý má své osobní démony a problémy. Ať jde o alkoholismus, nemoce, nevěru nebo přecitlivělost k normálnímu světu. Namísto veselé barevné komedie dostáváme reálné životní drama a to vše v krásné natočené přírodě s šikovnými herci. Hlavně mužská část osazenstva hraje skvěle. Moc se mi líbí styl hraní Vorla Jr., je škoda že hraje jen ve filmech svého otce. Rád bych ho viděl i v jiných rolích, stejně jako Tomáš Hanák. Naopak mě vyváděla z míry postava Lucie Štěflové a její BioMatky. Škoda že se vyměnili herečky Anna Kameníková do toho seděla lépe. Sakum prásk tu máme po delší době pěknou Vorlovinu a hezké završení trilogie. 60% a řeším se na další filmy od pana režiséra.. ()

Reklama

Reklama