poster

Příšerný host

  • Velká Británie

    The Lodger

  • Velká Británie

    The Lodger: A Story of the London Fog

  • Velká Británie

    The Case of Jonathan Drew

    (neoficiální název)
  • Slovensko

    Príšerný hosť

  • Austrálie

    The Lodger

  • USA

    The Lodger

Krimi / Thriller / Horor

Velká Británie, 1927, 75 min

Předloha:

Marie Belloc Lowndes (kniha)

Scénář:

Alfred Hitchcock

Producenti:

Michael Balcon
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • dopitak
    *****

    Užívejte jednu vraždu týdně, nejlépe večer. Hitchcock opravdu dokazuje, že i bez zvuku a ještě mladý byl mistr stylu. Příšerný host je dost možná nejlepší němý film, který jsem viděl, a ačkoliv novátorské techniky vyprávění jsou tím pro snímek určujícím, nelze opomenout ani dominující hudební doprovod (dnes večer v Artu až možná příliš dominující a uším nepříjemně hlasitý), do detailu korespondující s dějem na plátně. Velice dobré herecké výkony spíše málo nápadných herců (tuto výjimku nepotvrzuje Ivor Novello, jehož si AH vybral velmi dobře). Visions of light 2011, 9. listopadu(10.11.2011)

  • Wacoslav1
    ****

    Na dobu vzniku a s přihlédnutím k tomu, že se jedná o jednu z režisérových prvotin je to určitě podařené dílko. Má svižný tah na branku, všechno pěkně odsejpá a souhlasím určitě i s názorem, že děj je dostatečně srozumitelný a tak mi absence zvuku ani nijak zvlášť nepřekážela. Finální pointa je pak určitě pěkně vypracovaná. Něco jsem tušil, ale musím se přiznat, že jsem to úplně neuhodnul. Takže za mě spokojenost a hlavně ten důmyslný konec to nakonec vytáhnul na tu čtvrtou hvězdu. Navrch pak přihazuji 70%(31.1.2019)

  • Webb
    ****

    Jeden z prvních Hitchcockových thrillerů a už dokonce s jeho výborným osobitým režijním rukopisem. Zajímavé jsou především různé kontrasty mezi postavami a také obrazové snímání. S příběhovou a scénáristickou částí jsem naprosto spokojen, stejně tak s atmosférou, napětím a strachem z nájemníka co se v něm skrývá. [8,5/10](18.2.2010)

  • Aluska88
    ****

    Jestli správně počítám, tak Hitchovi bylo 28 let, když natočil tento snímek? Jasně, šak proč ne:) Vynikající dílo z rané tvorby mistra napětí. Všimla jsem si několika prvků, které Hitchcock později využil ve svém mistrovském díle, Psychu. Jen pouhý záběr na schody a zábradlí, ohraničující sestup do sklepa, ve mně vyvolával neklidné pocity. Ve scéně, kdy se June Tripp koupe, jsem měla dojem, že podobný hudební motiv byl pak použit coby "ta" slavná melodie ve Vertigu. Skvěle budovaná porce napětí a dramatické scény, kombinující v sobě jemný humor. Dokonalá hudba, v níž je prostor na pár romantických scének, v nichž zazní něco jako jemný popík z rádia:) Ale to se nejspíš liší dle verzí. Ivor Novello je skvělý, stejně jako June Tripp. Člověk od začátku přemýšlí nad tím, jestli je záhadný podnájemník skutečně nechvalně proslulý Jack Rozparovač. Ale to by bylo moc jednoduché, ne? Od Hitchcocka člověk čeká nějakou důmyslnou, nečekanou pointu. Ta nakonec nastane a je vcelku překvapivá, i když asi zcela jinak, než očekáváte. Na konci filmu jsem i tak do poslední minuty čekala, jestli přijde ještě nějaké rozuzlení. V zajímavostech se pak člověk dozví, jak měl snímek původně dopadnout.(15.10.2017)

  • topi
    *

    Ten host zase tak příšerný nebyl, zato film byl příšerná nuda. Viděl jsem v brněnském Kabinetě Múz a nebýt hudebního podbarvení Tomáše Paluchy, který vtiskl pod obraz občas až carpentrovské motivy, asi bych usnul. Prostinký děj, zápletka hloupoučká, zkrátka nic, co by stálo za obdiv Mistra. Možná pěkný záběr na točité schodiště, na kterém postava sestupuje dolů a vidíme jen její ruku na zábradlí, anebo občas zajímavá hra s nasvícením. Jinak nic, co by mě vytrhlo z letargie. Pár němých filmů mám nakoukáno, tenhle patří k těm nejhorším a odpad nedám jen proto, že by se na mě kamarád, který se mnou na projekci byl, zlobil :D.(25.1.2020)

  • - Hitchcock chtěl původně nejednoznačný konec, ale studio to nepovolilo. (Kulmon)

  • - Film byl natočen na motivy stejnojmenné novely od Marie Belloc Lowndes z roku 1913. Jednalo se o první knihu, která nabízela řešení záhady okolo Jacka Rozparovače. (Kulmon)

  • - Když byl film hotov, zhlédli jej distributoři a označili za strašný. Distributor C.M.Woolf protestoval s tím, že chtěl svěřit film dokonce jinému režisérovi, který by jej předělal. (Pavlínka9)