poster

Příšerný host

  • Velká Británie

    The Lodger

  • Velká Británie

    The Lodger: A Story of the London Fog

  • Velká Británie

    The Case of Jonathan Drew

    (neoficiální název)
  • Slovensko

    Príšerný hosť

  • Austrálie

    The Lodger

  • USA

    The Lodger

Krimi / Thriller / Horor

Velká Británie, 1927, 75 min

Předloha:

Marie Belloc Lowndes (kniha)

Scénář:

Alfred Hitchcock

Hudba:

Ashley Irwin

Producenti:

Michael Balcon
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Rocky62
    *

    I přesto, že upřednostňuji starší filmy, tak tenhle rok je na mě už malinko silnější kafe. Vzhledem k mé úctě k Hitchcockovi jsem však nemohl jinak. Že se jedná o velký přelom v Alfredově kariéře a v historii thrilleru? To mě vůbec nezajímá. Příšerný host je opravdu příšerný. 70 minut nemilosrdné nudy (píšu 70 protože, vzhledem k "velkému" napětí jsem octl na 5 minut v říši snů), škoda, že jsem to nezachrápal celý, pak by mě to bavilo víc nejspíš. A ta hudba, jejíž účel byl asi děj zdramatizovat to "pěkně" vylepšila. Kdyby měl Příšerný host stopáž 2 hodiny, tak tenhle komentář by nikdy nevznikl, protože bych u projekce zemřel. S němými filmy, ať už jsou od kohokoliv nechci mít nic společného.(3.7.2011)

  • SOLOM.
    ****

    K tomuto filmovému klenotu jsem se dostal úplnou náhodou. Ještě nedávno jsem o něm neměl ani tušení. Projížděl jsem si filmografii Alfreda Hitchcocka a můj pohled zabloudil až na úplný začátek jeho režisérské kariéry. Němé filmy mi nevadí a už vůbec ne ty s kriminální tématikou. Navíc bylo u něj i zařazení „horor“, takže jsem po něm prostě musel šáhnout. The Lodger není sice čistokrevným hororem ani náhodou, ale spíše jakýmsi pochmurným thrillerem - detektivkou. To však nic nemění na to, že Hitchcock dokázal již ve svých začátcích skvěle vybudovat atmosféru a tentokrát k tomu nepotřeboval ani dialogy. Doprovodný text nám tu samozřejmě byl nabídnut, ale šlo spíše jen o „doplněk“, který ani nebyl moc nutný. Vše podstatné nám nabídlo obrazové vykreslení a skvělé herecké projevy. Především pak ponuré londýnské uličky a mrazivé charisma Ivora Novella. Děj byl přímočarý, ale jak se říká „v jednoduchosti je síla“.Samozřejmě nesmí chybět ani dramatický (milostný) trojúhelník. V tehdejší době to bylo něco, bez čeho se neobešel snad žádný film. June Tripp byla za mlada vážně kočka a koneckonců i celkem odvážná. Scéna z koupelny, kde toho sice moc neukázala, byla jistě opatřena (ne)populární hvězdičkou. Kameraman si však určitě přišel na své, ale budiž mu to odměnou za skvěle odvedenou práci. Alfred Hitchcock může být na své dílo patřičně hrdý. The Lodger se pro něj stal skvělým odrazovým můstek k jeho velkolepé kariéře. 80%(11.1.2015)

  • Vančura
    *****

    Výborná záležitost, která mě na druhé zhlédnutí bavila snad ještě více než prve. Už v tomto raném Hitchcockovi najdeme celou řadu typických atributů mistrovy pozdějí filmografie, a ačkoli mi film nepřišel strašidelný ani v jediné scéně, neubírá mu to v mých očích na zajímavosti, vydatně podpořené jeho úctyhodným stářím - tahle archivní libovka zraje jak víno a s léty jen získává na ceně. Proč se vlastně začaly dělat zvukové a barevné filmy? Kdo o ně stojí, já ne - ke štěstí by mi stačilo sjíždět tyhle retro bijáky. 5 hvězd bez stínu pochybností.(9.3.2015)

  • EdaS
    ****

    Už Lodger obsahuje to, kvůli čemu si cením Hitchcocka nejvíc - schopnost invenčně vyprávět hlavně obrazem a nespoléhat se na "posouvací" dialogy, resp. v době němého filmu na titulky. Nikdo nemusí dlouze vysvětlovat, co ke komu cítí nebo na co myslí, protože Hitchcock vám to rafinovaně ukáže. Příběh nájemníka podezřelého z vraždění blondýnek obsahuje už spoustu typických Mistrových znaků a postupů, které bude v následujících letech (nebo spíše desetiletích) pilovat k naprosté dokonalosti.(7.4.2007)

  • Campbell
    ****

    Parádní záležitost. Nečekal jsem to nějak moc dobré ale nakonec paráda. Ten herec v roli vraha byl neuvěřitelnej, jeho pohled byl vražednej. A celej příběh se mi líbil. Viděl jsem několik remaků a ty nebyly ani z půlky tak dobré. Hitchcock dokonale vytvořil atmosféru. Sice je škoda té občas divné barvy co film vrhá, a i ty pokusy o humor či co to bylo do filmu moc neseděly. Ale Jinak paráda.(18.11.2013)

  • - První film, ve kterém si Hitchcock zahrál cameo - objeví se jako vydavatel novin a muž v davu. (Němi)

  • - Filmový debut Reginalda Gardinera. (Kulmon)

  • - Hitchcock řekl Trufautovi, že ačkoli předtím natočil již dva filmy, považuje za svůj skutečně první právě tento. (Kulmon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace