poster

Příšerný host

  • Velká Británie

    The Lodger

  • Velká Británie

    The Lodger: A Story of the London Fog

  • Velká Británie

    The Case of Jonathan Drew

    (neoficiální název)
  • Slovensko

    Príšerný hosť

  • Austrálie

    The Lodger

  • USA

    The Lodger

Krimi / Thriller / Horor

Velká Británie, 1927, 75 min

Předloha:

Marie Belloc Lowndes (kniha)

Scénář:

Alfred Hitchcock

Producenti:

Michael Balcon
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • honajz
    ****

    Ano, tohle už má rysy typického Hitche, i když zde najdeme spoustu chyb a berliček. Atmosféra Londýna je však přítomná skvěle, i samotný příběh je konzistentní a na dobu svého vzniku je skutečně správně temný a napínavý. Klidně však mohl být kratší, některé scény mi přišly zbytečné, i když je fakt, že jsem viděl 89minutovou verzi, nikoliv 75minutovou. A i mne to přehnaně expresivní herectví a střihy přes osu hodně štvaly.(23.4.2012)

  • Oktavianus
    ****

    Maestrův první majstrštyk. Nu, proč ne? Popravdě mi to nepřijde ještě tolik vybroušené jako pozdější klenoty, ale to se není při mládí režiséra co divit. Zajímavé však je (a v posledních měsících jsem zhlédl snad všechny němé horory / thrillery, tak mám co porovnávat), že techniku při výstavbě dramatického napětí použil Hitch zcela jinou, než jak bylo do té doby zvykem. Skutečně, The Lodger je na první pohled jiný než ostatní, preciznější, opravdovější a - ač jsem nechtěl toto slovo použít - značně modernější. Chybí mi snad jen méně smířlivý konec a výraznější postava v titulní úloze: zhostit se role podezřelého nájemníka třeba Conrad Veidt, mohlo vzniknout nesmrtelné dílo.(18.6.2013)

  • dopitak
    *****

    Užívejte jednu vraždu týdně, nejlépe večer. Hitchcock opravdu dokazuje, že i bez zvuku a ještě mladý byl mistr stylu. Příšerný host je dost možná nejlepší němý film, který jsem viděl, a ačkoliv novátorské techniky vyprávění jsou tím pro snímek určujícím, nelze opomenout ani dominující hudební doprovod (dnes večer v Artu až možná příliš dominující a uším nepříjemně hlasitý), do detailu korespondující s dějem na plátně. Velice dobré herecké výkony spíše málo nápadných herců (tuto výjimku nepotvrzuje Ivor Novello, jehož si AH vybral velmi dobře). Visions of light 2011, 9. listopadu(10.11.2011)

  • poz3n
    ***

    Dle známého mustru je Lodger první opravdový Hitchcock v pravém slova smyslu. Ač to pravda bezpochyby bude, němá éra je pro mě vyjma grotesek dosti těžko přístupné období a povětšinou se u podobných němých vážných filmů nudím. Lodger je tak v polovině tohodle výkladu. Opravdu jsem si užíval některé hitchcockovské prvky, které, nejen že připomínaly samotného mistra, ale oddělovaly snímek od průměru. Na stranu druhou jsem prostě neudržel pocit vnitřního nadšení déle než vždycky nějakých pár minut, po kterých jsem zapadl do klasického příběhu němé éry. 5/10(3.11.2014)

  • Anderton
    ****

    Hitchcock vo svojom prvom temnom thrilleri používa metódy nemeckého expresionizmu a do prostredia Londýnskych temných uličiek a starých domov to perfektne zapadá. K tomu nápadito výtvarne vyriešené niektoré titulky, častokrát potom aj vo forme novinových titulkov. Symbolické využitie čísla tri, či už trojuholník na mieste činu, tri žiarovky na zlovestnom lustri v dome alebo milostný trojuholník. Viac by som dal prednosť rozvíjaniu detektívnej roviny, ako tej melodramatickej, ale inak sa obe výborne dopĺňajú.(4.6.2017)

  • - Spoiler: Hitchcock chtěl původně natočit jiný konec filmu. Mělo se ukázat, že záhadný host je skutečně Jack Rozparovač.

  • - Hitchcock řekl Trufautovi, že ačkoli předtím natočil již dva filmy, považuje za svůj skutečně první právě tento. (Kulmon)

  • - Hitchcock chtěl původně nejednoznačný konec, ale studio to nepovolilo. (Kulmon)