Reklama

Reklama

Obsahy(1)

1976. Buenos Aires je znepokojeno přibývajícími únosy osob, které se odvážily postavit proti diktatuře vlády. Carlos Rueda, ředitel dětského divadla, se jednoho dne vrací domů a zjišťuje, že jeho žena, Cecilia, byla unesena - za psaní kontroverzních článků v místních novinách. Carlos se schází s lidmi, kterým zmizel někdo blízký. Najednou v sobě objeví psychické síly, které mu umožňují vidět osudy těchto unesených lidí. Dokáže pomoci všem, jen ne sobě. Přestože cítí Ceciliinu minulost, nedokáže vidět její budoucnost. Carlos zoufale pátrá po své ženě, ale stále je o krok pozadu. Mezitím Cecilie plánuje vlastní nebezpečný útěk z vězení. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (37)

POMO 

všechny recenze uživatele

Výborní herci v mdlej réžii. Najlepším liekom na ťažkopádnosť tohoto filmu je vôbec ho nenatočiť. Po silných momentoch a naliehavosti témy o ktorej rozpráva, v ňom nie je núdze, no spôsob akým ju podáva, uspáva a privádza do rozpakov. Na jednu stranu sa opiera o rozmer skutočnosti a na druhú ho podkopáva surrealistickými prvkami. Tie sú pekné, poetické, ale v jeho rozprávačskom súkolí škrípu. A úplným faux pas snímky je, že sa príbeh odlúčenej ústrednej dvojice s pribúdajúcimi minutami vytráca do nechutne účelového, propagandistického posolstva. ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Chrisi, mít takové herce a takhle to podpálit, považuji za obrovsky promarněnou šanci. Já se vážně snažila, ale taky jsem se vážně nudila. Tohle téma se přitom dalo zpracovat určitě tak, aby to diváka strhlo jak emotivně, tak atmosférou. Po dlouhé době mě to mrzí, ale i přes Antonia a Emmu, kteří by si to jinak nezasloužili, jdu na dvojzubec. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Příběh nás zavádí do argentinského Buenos Aires v roce 1976 ve kterém přibývají únosy osob, které se postavily proti diktatuře vlády. To je případ i Cecilie, která jednoho dne byla unesena za psaní svých kontroverzních článků v místních novinách. Poté co to zjistí její manžel Carlos začne se stýkat s lidmi kterým zmizel někdo blízký a začne zoufale pátrat po své ženě, ale ta už plánuje útěk z vězení. Výsledkem je ovšem velmi nevýrazný a dá se říct až nudný film ve kterém vlivem nevýrazné režie zanikají herecké výkony všech zůčastněných ()

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

Škoda, škoda, škoda. Čakal som strhujúci príbeh plný napätia a falošných stôp, a nakoniec sa ukázalo, že záber na obale dvd kde je Banderas so samopalom, je jediný z celého filmu. Namiesto toho veštenie a plač. V závere, keď sa účtovalo s osudmi hlavných postáv mala prísť katarzia, neprišlo nič. A môže zato režisér. 50% hlavne za snažiaceho sa Banderasa. Nudné, televízne ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Silné téma, jehož zpracování se zrovna nepovedlo. Přitom jsem měl pocit, že nechybělo mnoho a mohl vzniknout vynikající film. Takhle zbyl solidní Antonio Banderas, skvělá Emma Thompson a pachuť promarněné šance. ()

Ilicka 

všechny recenze uživatele

Nuda, nuda, strašná nuda. Herci mají potenciál, ale jaksi neví co hrát, Banderas nejčastěji kouká dodáli nebo ztuhne v křeči. Závažnému tématu politických vražd v Argentině se dostalo prapodivného uspávajícího zpracování. Je mi líto. ()

Terminus 

všechny recenze uživatele

Leckterý tvůrce ze "svobodného světa" má nutkání upozorňovat na (minulá) bezpráví, k nimž dochází (docházelo) aniž by si toho kdokoliv, kdo by mohl pomoci, pořádně všiml. Třeba Ken Loach tak učinil ve své povídce v 11'09''01, měli jsme možnost zhlédnout Georgův film Hotel Rwanda. C. Hampton se v Prokleté Argentině (i když originální název zní "Imagining Argentina" - tedy "Vysněná Argentina" či "Argentina v představách") snaží upozornit na palčivý problém tzv. "zmizelých", jež je spojen s vládou vojenské junty v Agentině v letech 1976 - 1983, a jež souvisí s "Operací Kondor", v níž bylo zainteresováno osm latinskoamerických zemí. Mnoho recenzentů i diváků odmítlo východisko filmu spočívající v nadpřirozeném motivu vskutku konkrétních vidin hlavního hrdiny - proč by ale do kontrastu nemohly být stavěny hrůzy vězení a hejno volných plameňáků? Symbolika je, pravda, poněkud začátečnická, přenést myšlenku k divákovi se nicméně daří. Vždyť čeho jiného je v tak nejisté době potřeba více než snů a zázraků! Kdyby nic jiného, Hamptonův film jednoznačně poukazuje na nutnost uvědomění si vlastní minulosti a nikoliv útěku k ignoraci, k němuž nabádali noví vládcové Argentiny. Téma "zmizelých" se promítlo i do oscarového filmu Oficiální verze, snímku Nezvěstný Costy-Gavrase či Polanského komorního dramatu Smrt a dívka. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Klasicky prikald toho, ze ani kvalitny motiv - argentinska vojenska junta 1976 - 1983 nestaci reziserovi an to, aby natocil kvalitny film. Utopene je to v reziserskej rutine, slaboduchych dialogoch /herci sa snazili aby obycajne dialogy prevladali, len vtedy v Argentine prevladalo vsetko mozne, len nie obycajne dialogy/. Dobre to rozobral POMO   : 50 % ()

baruss 

všechny recenze uživatele

Doteraz netuším ako ma vôbec napadlo v tej požičovni siahnuť po obale s týmto filmom. Možno som čakal niečo viac ako opísanie situácie v Argentíne v nedávnych rokoch a pátraní po stratenej žene. Musím povedať, že film ma nijako nepobúril, skôr strašne nudil. ()

Nepi 

všechny recenze uživatele

No tak tenhle film si podle mě zaslouží eště o půl hvězdičky víc a hlavně by si zasloužil lepší scénář a i lepší režii...Antonio Banderas drží příběh muže hledajícího svou ženu,kterou unesla skupina diktátorů v Argentině vcelku dobře,ale celkový dojem z filmu je takový menší zmatek...Ale jelikož jde o pravdivou událost,která se v Argentině stala v letech 1976-1983,tak mě to zase nenudilo,ale spíš dojalo... ()

Rudinsky 

všechny recenze uživatele

Toto keby zobral do rúk schopný režisér, mohol z toho byť vysoko hodnotený film. Herci výborný, námet perfektný.. Ale nuda a absolútny všetko, len nie koniec z tohto filmu robia kvalitné prášky na spanie. ()

cab 

všechny recenze uživatele

Snazici se herci se ztrati v mdlem zpracovani krize diktatorske Argentiny na konci 70.let minuleho stoleti, kde diky korupci a persekuci si nikdo nemuze byt nicim jisty. 40% ()

mira007 

všechny recenze uživatele

Antonio Banderas jako dramatik, který v sobě objeví věštecké schopnosti poté , co byla unesena jeho žena, novinářka, která psala o únosech, které měla na svědomí argentinská diktatura. Dobovka s dramatickým námětem, ale celé to je takové utahané, nudné a s tím mystery se to skutečné téma prakticky zadudalo. Na téma únosů v Argentině sedmdesátých let, je daleko přesvědčivější syrový film Historie jednoho únosu. Tohle je nuda nuda nuda zabalená v neškodném balení bez emocí. ()

Reklama

Reklama