Reklama

Reklama

Génius podle Stephena Hawkinga

(seriál)
  • Velká Británie GENIUS by Stephen Hawking
Ukázka z filmu
Dokumentární
Velká Británie, 2016, 5 h 24 min (Minutáž: 54 min)

Epizody(6)

Obsahy(1)

V novém vědeckém cyklu odhalí Stephen Hawking skutečný lidský potenciál. Vybraní dobrovolníci a diváci budou postaveni do situace, kdy musí myslet jako největší géniové naší minulosti a odpovídat na některé z nejtěžších otázek lidstva. Využijeme širokou škálu experimentů a neskutečných triků na cestě k poznání v oblasti molekulární biologie, astrofyziky a dalších věd. Dozvíme se více o velkých myslitelích a jejich objevech, které nám napomohly získat vědecká fakta. (National Geographic)

(více)

Videa (1)

Ukázka z filmu

Recenze (7)

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Zajímavosti, které se dozví člověk, jež dávno vyšel ze školy jsou zajímavé, proto se jim také říká zajímavosti. Ale je také celá řada faktů, která spíše zůstávají holými fakty a obyčejnému člověku nic neřeknou. Některé pokusy, ale spíše výjimečně, mi přišly až směšné. Nevím odkud byli vybraní dobrovolníci, ale řekl bych, že se každý z nich nějak motal kolem vědy, nebo studoval odbornou školu. Nevěřím totiž, že by mnohé věci obyčejného člověka napadly. Ale třeba epizoda s cestováním v čase byla nesmírně zajímavá. Dokumenty se Stephenem Hawkingem jsou nesmírně populární a není divu. On opravdu právem nosil titul populizátor vědy. Umí věci vysvětlit tak, aby je pochopili i nevědci a ti, kteří neprošli vysokými školami. Zajímal se o témata, které lidstvo zajímá hodně a protože žijeme v 21. století, tak zajímat bude ještě víc. Ale upřímně si myslím, že byly o něm, nebo společně s ním vytvořeny zajímavější dokumenty. ()

MartinTerran 

všechny recenze uživatele

Poměrně zajímavý seriál o zajímavých otázkách, pojatý dost netradičně. Nikdy jsem se nepovažoval, za běžného člověka, ale i tak mě reakce lidí docela zaráží. Jde viděl, že když se lidem poradí a dají jim správné nástroje tak i běžný člověk může být "vědcem". V seriálu jsou i pro mě nové věci, takže přínos pro mě seriál bezesporu má. Pro člověka co se o tyhle věci teprve začíná zajímat určitě můžu doporučit, ale pro ty co už o tématu vědí dost, nebude zde moc věcí navíc. Hodnocení: 73/100. ()

Reklama

Everyone 

všechny recenze uživatele

Viděl jsem 6.díl..."Kde jsme" (prozatím...v budoucnu budu případně korigovat hodnocení) s měřením (i principem měření!, aneb how to) objektů ve vesmíru (velikost Země a ověření její nerovinnosti - kulatosti; pomocí podobnosti zjistit, jak velká je vzdálenost Země od Měsíce; podobně u velikosti a vzdálenosti Slunce) s projekcí a srovnání vzdáleností v rámci solárního systému na mapě světa. Mnoho přirovnání a projekce do běžné reality je velkým plusem (líbilo se mi srovnání rychlosti chůze s rychlostí světla...kupodivu, resp. dílem vhodného měřítka, je to srovnatelné, pokud je Země velká - průměr cca 6 cm, tedy Měsíc cca 1 cm, Slunce 660 cm...světlo doletí ze Slunce na Zemi za cca 8,5 minuty, rychlostí 300 000 km/s, tak pokud budete mít modely Slunce a Země vzdálené od sebe na vzdálenost 8,5 minutové procházky, půjdete rychlostí 5 km/h, tak to kupodivu odpovídá...cíle dosáhnete stejně...pokud byste se vydali na dlouhou "nonstop" procházku a šli 4,2 roku, tak jako byste došli k druhé nejbližší hvězdě od Země Proxima Centauri...tak pomalé je světlo vzhledem k mezihvězdným vzdálenostem, atd.)......na druhou stranu se vlastně vůbec nic nedozvíte!! proto hvězda dolů, ale velice kladně hodnotím ty vymyšlené analogie, které by se měly učit, promítat na základní nebo střední škole!!!! Žák, ale i člověk, který se s těmito informacemi setkal poprvé, po zhlédnutí musí jen pokorně žasnout nad malostí Země ve vesmírném měřítku a nabubřelostí mnoha bláznivých, zejména těch náboženských, ale i mnohých filozofických, teoriích o stvoření světa, které nemohly počítat a ani nekalkulovaly s modely, se kterými pracujeme dnes, i když žádná ji neobjasňuje, tak budu věřit (není důkaz a asi ani nebude) té vědecké, už jenom proto, že věda zachránila víc životů a vysvětlila více fenoménů, než víra. Kde je stále pole neorané - ať už u nevysvětlených jevů nebo nevzdělaných lidí, tam má víra šanci, protože dává odpověď, byť takovou pro předškoláky. ___ Díl "Kdo jsme" byl také krásně názorný (dohledej: chemik, lékař, farmář: Stanley Miller + ?? - chemik - pokus v aparatuře, kde jedna část tvořila prapůvodní směs atmosférickou směs - čpavek, + další dvě - dohledej, druhou část simuloval oceán - tj. nádoba naplněná vodou, části byly propojené, v atmosféře působila působila energie - tj. bouře, resp. blesky - elektrický výboj - za týden, když se udělal chemický rozbor produktů, tak se zjistilo, že se vytvořily 4 aminokyseliny - stavební kameny života), byť běh kolem římských svící byl další dokonalou demonstrací (svíce se rozsvítí každou vteřinu a značí svíce 250 000 let, což odpovídá +- existenci homo sapiens na Zemi...tipovalo se, jak dlouho bude muset člověk vedle řady těchto svící běžet, vzdálené tak jeden metr, tempem tak 5-8 km/h, aby se dostal na počátek života na Zemi...běželi přes půl hodiny)....další krásnou demonstrací byla simulace vzniku života, tedy momentu, kdy vhodnou kombinací vznikla taková sloučenina se schopností replikace podle vzoru - podle uložené genetické informace - demonstrace na vibrující stavebnici, jejíž díly tvoří tvarované magnety, následovala simulace evoluce, jakožto - zjednodušeně řečeno -"přizpůsobování živé hmoty okolnímu prostředí", kde 2 protagonisté měli modelovat z vytvrditelné hmoty nějaké tvary, které byly podrobovány vlivům prostředí (vrhalo se katapultem na terč - simulace tlaku životního prostředí), objekty, které dopadly nejblíže, byly vybrány jako úspěšné - nalezli partnera a zvládli se rozmnožit v konkurenčním prostředí, následovalo další kolo modelování od týž protagonistů, kteří stále netušili, co tvoří...v dalších kolech měli vždy modelovat podobný - tj. úspěšný tvar - soutěžící díky nedokonalým kopií vnášeli prvek náhody - mutace - která ovlivňuje každé početí, objekty dopadaly v následujících kolech blíže a blíže a až vznikl objekt, resp. organismus, který byl dokonale přizpůsoben svému prostředí. Díl opět ukázal, že zásah Boha nemusel být nutný! Stačí vhodná kombinace chemické polévky, energie, času a náhody. ()

agassi68 

všechny recenze uživatele

Niečo z toho sa dá využiť na hodinách fyziky ZŠ, veľa z toho je teoretický balast na úrovni " bude strašná zima vo februári" alebo čo bolo skôr - sliepka alebo vajce. ()

Galerie (18)

Reklama

Reklama