poster

Koruna (TV seriál)

  • Velká Británie

    The Crown

Drama / Historický

Velká Británie, 2016–2022, 47 h 28 min (Minutáž: 47–62 min)

Tvůrci:

Peter Morgan

Hrají:

Claire Foy, Olivia Colman, Imelda Staunton, Matt Smith, Tobias Menzies, Jonathan Pryce, Vanessa Kirby, Helena Bonham Carter, Lesley Manville, Josh O'Connor, John Lithgow, Emma Corrin, Elizabeth Debicki, Dominic West, Jared Harris, Alex Jennings, Eileen Atkins, Emerald Fennell, Erin Doherty, Ben Miles, Gillian Anderson, Geraldine Chaplin, Victoria Hamilton, Charles Dance, Matthew Goode, Michael Culkin, Harriet Walter, Nicholas Rowe, Daniel Betts, John Sackville, Lasco Atkins, Todd Boyce, Andrea Deck, Anthony Flanagan, Robert Nairne, Cory Peterson, Greg Wise, Rebecca Benson, Catherine Lamb, Shaun Newnham, Attila G. Kerekes, Jeremy Northam, Simon Chandler, Nigel Cooke, Chris Gordon, Harry Hadden-Paton, Daniel Ings, Will Keen, Rosalind Knight, Jonathan Newth, Ronald Pickup, Patrick Ryecart, Mark Tandy, Pip Torrens, John Woodvine, Paul Leon Bridger, Nick Owenford, Jamie de Courcey, Stephen Dillane, Martyn Mayger, Clive Francis, Lia Williams, Atul Sharma, Philip Philmar, Michael Shelford, Anna Madeley, Nick Hendrix, Ed Stoppard, Paul Thornley, Peter Wight, Nick Davison, Hugh O'Brien, Michael Cochrane, Garrick Hagon, Héléna Soubeyrand, Sara Vickers, Grant Gillespie, Caroline Goodall, John Standing, David Yelland, Amelia Bullmore, Kate Phillips, Rita McDonald Damper, Peter Ellis, James Laurenson, Arthur Nightingale, Richard Price, Simon Poland, Tom Fairfoot, Matt Newman, Catherine Bailey, Ed Cooper Clarke, Chloe Pirrie, David Shackleton, Alan Williams, Michael C. Hall, Yolanda Kettle, Anton Lesser, Nicholas Burns, Lucy Russell, Keenan Arrison, Finn Elliot, Adrian Lukis, Mirrah Foulkes, Leonie Benesch, Simon Paisley Day, Attila Bardóczy, Terrence Hardiman, Richard Elfyn, Sylvestra Le Touzel, David Roper, Tom Durant Pritchard, Pip Carter, Paul Clayton, Ryan Sampson, Matthew Marsh, Grace Stone, Gemma Whelan, Bertie Carvel, Miles Jupp, Anne Lambton, Des McAleer, James Greene, Euan Macnaughton, John Heffernan, Paul Sparks, Janet Henfrey, Tristan Sturrock, Stella Gonet, Yves Aubert, Rebecca Saire, Ian Hallard, Matt Rippy, Anna Chancellor, Alice Hewkin, Oliver Maltman, Jodi Balfour, Danny Sapani, Sam Crane, Julian Ovenden, Barnabás Tóth, Jacques Boudet, Elise Lamb, Burghart Klaußner, August Wittgenstein, Eliza Sodró, Maximilian Dirr, Péter Barbinek, Richard Lintern, Clare Holman, Peter Wright, Gala Gordon, Cliff Barry, Sophie Leigh Stone, Martin Marquez, Ben Daniels, Jason Watkins, Clare Foster, Marion Bailey, Dominic Applewhite, Michail Gorevoj, Angus Wright, Paul Longley, Tom Lawrence, Samuel West, David Rintoul, Simon Kunz, Charles Edwards, Jorge Porras, Clancy Brown, Martin McDougall, Penny Downie, Guy Chambers, Verity Russell, Beau Gadsdon, Sinead Matthews, Ifan Huw Dafydd, Richard Harrington, Gwyneth Keyworth, Anthony O'Donnell, Hugh Thomas, Dafydd Hywel, Grahame Fox, Simon Nehan, Lorraine Ashbourne, Mark Dexter, Aden Gillett, Simon Armstrong, Nicholas McGaughey, Jane Lapotaire, Colin Morgan, Robert Wilfort, Miltos Yerolemou, Nigel Whitmey, Colin Stinton, John Hollingworth, Rupert Vansittart, Julian Glover, John Finn, Stuart McQuarrie, Mark Lewis Jones, Nia Roberts, Tim McMullan, Andrew Lee Potts, Jonathan Broadbent, William Ellis, Clifford Rose, Kevin Eldon, Jonathan Coote, Andrew Buckley, Simon Connolly, James Sobol Kelly, Derek Jacobi, Andrew Buchan, Michael Maloney, Togo Igawa, Pierre Azéma, Mark Field, David Wilmot, Richard Sutton, Richard Walsh, Harry Treadaway, Jessica De Gouw, Richard Teverson, Dan Renton Skinner, Johnny Vivash, Guy Oliver-Watts, Tim Bentinck, Sam Phillips, Nesba Crenshaw, George Asprey, Michael Simkins, Billy Jenkins, Emma Louise Webb, Angus Imrie, Rebecca Humphries, Freddie Fox, Tom Byrne, Richard Goulding, Allegra Marland, Michael Colgan, Kevin McNally, Paul Jesson, Nicholas Day, Richard Syms, Don Gallagher, Guy Siner, Patrick McBrearty, Jonathan Hansler, Georgie Glen, Roger May, Stephen Boxer, Isobel Eadie, Letty Thomas, Judith Paris, Donald Douglas, Matt Emery, Karina Beuthe, Pierre Philippe, Dominic Rowan, Douglas Reith, Tom Brooke, Richard Cant, Josef Davies, David Maybrick, Alison Pargeter, Leann Everitt, Richard Roxburgh, Miriam Lucia, Moya O'Shea, Tom Burke, Nancy Carroll, Gemma Jones, Madeleine Bowyer, Geoffrey Breton, Nicholas Farrell, Eva Feiler, Janet Suzman, Robert East, Tom Turner, Daniel Donskoy, Robert Cavanah, Alana Ramsey, Annette Badland, Nadia Williams, Jared McNeill, James Millard, Al Barclay, Duncan Duff, Oliver Milburn, Stephen Greif, Graham Curry, Lucas Barber-Grant, Jessie Aquilina
(další profese)

Komentáře uživatelů k TV seriálu (179)

  • KevSpa
    *****

    Od historického dramatu The Crown jsem coby velký britofil čekala opravdu hodně. Riziko, že mě tahle nákladná výpravná podívaná zklame, bylo velké, ale veškeré obavy se rozplynuly po několika prvních minutách úvodního dílu. Nejen, že jsem byla naprosto ohromena dokonalou filmařinou, ale seriál mě dokázal hned od začátku vtáhnout do děje a po deseti dílech mě na konci vyplivnout emocionálně naprosto vyždímanou. Od jednoho z mých nejoblíbenějších scenáristů Petera Morgana (Královna, Duel Frost/Nixon, Prokletý klub, Rivalové) jsem sice čekala mnohé, ale seriál The Crown ve výsledku překonal veškerá má obrovská očekávání. Na tohle nádherné mistrovské dílo bych se mohla dívat donekonečna a těším se na příštích pět let, které v jeho společnosti strávíme. Scénář, hudba, úžasné herecké výkony všech zúčastněných i dechberoucí výprava… The Crown je skvostem v každém směru a bez váhání jej řadím k tomu nejlepšímu, co nejen letos vzniklo. 1. série - 100% Druhá řada podle předpokladů opět skvostná. Monarchie se dostala do šedesátých let a s tím muselo přijít i hodně změn, které tvůrci brilantně vykreslili. Claire Foy opět potvrdila, jak skvělou je herečkou. Loučení s ní bude o to těžší, ale přeobsazení pro další dvě série je i přesto rozumný tah. 2. série - 100%(25.11.2016)

  • Tosim
    ****

    Člověk se tak nějak chce dozvědět o světě, který mu je skryt, ale tohle je něco unikátního. Scénárista Peter Morgan, jehož nejlepší práce jsou zatím o anglické královské rodině, tímhle seriálem dělá propracovanou sondu do tématu, které ho tolik fascinuje. Podle skutečné události, ale jistě ne vše tak, jak se stalo (prostě scénáristická licence je u určitých témat potřeba), pod jistou režijní rukou Stephena Daldryho. Výprava, herci, osudy lidí, kteří do života královské rodiny zasáhli a běžný člověk o nich ani moc neví. Dialogy. Už po několikáté za poslední dobu vidím seriál o lidech, u kterých jsou povinnosti a osobní touhy v přímém protikladu - a v Koruně je toto téma dovedeno úplně nejdál. V tomto směru je nejživotnější a herecky famózní Vanessa Kirby, alias princezna Margaret. Tohle téma mě vcuclo tak, jak bych si nikdy nepomyslel. Doufám, že plánovaných (šest?) sérií se natočí, nejzajímavější by mohla být léta s premiérkou Thatcherovou a princeznou Dianou. Těším se moc. 90%.(10.6.2020)

  • Malarkey
    *****

    Je vidět, že Netflix do Koruny investoval hodně času a peněz. Hned od prvního dílu totiž poznáte, že tady se rozjíždí něco dalekosáhlejšího, než jen obyčejný seriál ze světa královské rodiny a speciálně ze světa současné královny Alžběty. Tady nejenom, že si zvyknete na všechny postavy, Vy si ty jejich dialogy budete vysloveně užívat. Navíc se tu sešla nejen herecká smetánka, ale hudbu připravil hudební génius - Hans Zimmer. Takže můžete počítat s tím, že nejen příběh bude vydávat emoce, seriál je z Vás bude tlačit i hudbou. Navíc některé díly jsou vysloveně na pomezí geniality, kde i jeden díl funguje jako samotný příběh a často bývá zakončen nějakým dovětkem, který onu epičnost absolutně uzemní. Za mě osobně nejlepší postava jednoznačně Winston Churchill, u kterého bych neřekl, že ho zrovna John Lithglow zahraje tak božsky. Skoro by se nabízelo říct, že nic lepšího jsem od něj ještě neviděl. Přitom ho už dlouhodobě mám rád jako takového kouzelného dědečka. A najednou Winston...klobouk dolů. Tohle se Netflixu povedlo a já se budu těšit na další díly, abych se dozvěděl něco ze světa, kam nemám možnost jinak nahlédnout, než právě prostřednictvím tohoto seriálu.(29.3.2020)

  • Radek99
    *****

    Dnes už se umělecká kvalita definitivně přestěhovala na (placené) televizní obrazovky! Takhle má vypadat vlajková loď seriálové tvorby - vysokorozpočtový výpravný historický kostýmní seriál. (Česká televize by se mohla u Netflixu učit, hanba ji musí přímo fackovat při srovnání se svým nedomrlým Já, Mattonim) Při sledování ,,Koruny" člověk pochopí, proč Britové cítí hrdost na svou královnu. Good Save The Queen!(11.11.2016)

  • DaViD´82
    ****

    There came a moment around the time I turned 70, when it dawned on me that I was no longer a participant, rather a spectator. Notně prodloužená verze a (c)hutnou omáčkou opatřená Audience. Vpravdě opulentní (obrazem, výpravou, kostýmy, hudbou), což však nic nemění na faktu, že nejlepší a nejsilnější to nesporně i tak je v komorních "divadelních" momentech dialogů dvou až třech postav. Ostatně ono je to koncipováno tak, že mnohé epizody jsou samostatná jednoaktová dramata díky čemuž je to spíše o jednotlivých scénách či epizodách než celku. Seriál je to každopádně v nejlepším slova smyslu distingovaný (nezaměňovat s emočně chladným), navzdory tématu nikdy černobíle (anti)monarchistický, oplývající skvostnými dialogy, kterému dodává šťávu to, že Morgana stejnou měrou jako status a dynamika královské rodiny zajímají premiéři, kabinet, sekretariát, služebnictvo a v neposlední řadě dobová politická i společenská situace (ne)urozených všech vrstev. Prostě lidé. Ti především a "až" v první řadě a po celou dobu. | S1: 4/5 | S2: 5/5 | S3: 3/5 | S4: 4/5 | (14.1.2017)

  • novoten
    *****

    1. série - 90% - Vzhledem k pompéznosti, vážnosti a chladu, jaký z Buckinghamského paláce občas vyzařuje, jsem se snažil být v hodnocení střízlivý, tváří v tvář právě oné velikosti se ale nelze ubránit. Nechápu, jak se povedlo onen dojem obrovitosti převést takto dokonale, ale díky bezkonkurenční výpravě mám pocit, že něco takto velkolepého jsem snad ještě (minimálně na Netflixu pak určitě) neviděl. Sebemenší dialog v uzavřené chodbě či kanceláři působí jako nejepičtější věc na světě a když se rozburácí emocemi přecpaný soundtrack a Jared Harris s Johnem Lithgowem se rozehrají k životním výkonům, není v hodnocení jiná možnost. Ten poslední krok k páté hvězdě má ale na svém kontě Claire Foy, která se Alžbětou doslova narodila. 2. série - 90% - Ještě sebejistější. Tam, kde si první sezóna musela pomáhat relativně častými návraty k hlavní lince, druhý rok už si dovolí zcela samostatná žánrová sóla (Margaret, Charles/Philip), funkční flashbacky, náznaky téměř až pohoršujících teorií a ještě šponovanější herecké výkony. Na plné procentuální hodnocení to kvůli opakování vzoru (větší nedorozumění mezi manžely, hlubší propast mezi sestrami) opět jen těsně není, ale pátá hvězda bez zaváhání zůstává. Takhle obrovskou každoroční událost si musíme hýčkat. 3. série - 90% - Neuvěřitelně mě baví sledovat děj, kde se celou hodinu neděje zdánlivě vůbec nic, ale pod povrchem palčivě bublá každá emoce, každé zklamání i každý, klidně i dlouhé roky se blížící, zásadní historický zvrat. A když to bublá v tak excelentním obsazení (hlavně Alžběta a Charles září každým pohledem), je i třetí sezóna malým pokladem. Snad protože některé samostatně usazené zápletky (zejména Měsíční prach) vyvolají pochybnosti, jestli jim bylo potřeba věnovat celou epizodu, není to ani tentokrát celá stovka, ale nevadí to. Strasti Prince z Walesu nebo malé i tragické katastrofy britského lidu jsou natolik strhující podívanou, že jsou teoretické výtky vadami snad jen kosmetickými.(15.10.2017)

  • Faidra
    *****

    První série je ještě takovým uvedením do předpokoje před samotnou audiencí, s každou další zjišťuji, že během sledování se mi rifle změnily v tvíd , zbytek kafe v Earl Grey a krvelačná obluda na gauči v corgiho. S umem sobě vlastním Morgan dokáže vzbudit nadšení pro královské dostihy, aniž by favorizované klisny a plemeníky jakkoli šetřil pádů, dopingu a vzpínání pod sedlem.(23.11.2020)

  • Mr.Apache
    **

    Viděl jsem asi pět dílů a většinou to byla totální nuda. Nechápu, jak tvůrci mohli s takovým teoreticky silným námětem něco takového dokázat. A taky moc nechápu, jak to ještě může tolik lidí na csfd tak vysoce oceňovat. Ale možná je to prostě tím, že mě baví ve filmech, v seriálech i v životě úplně jiné věci než je.(10.12.2020)

  • Pethushka
    *****

    Můj vztah k britské královské rodině by se dal pravděpodobně označit za neutrální. Neznám dokonale jejich rodinné vztahy, nekupuji si šaty, které si na sebe obleče Kate, ani při příležitosti královské svatby neletím do Londýna, přesto mě svým způsobem fascinují, uznávám je a zároveň je i lituji. O Korunu jsem se začala zajímat až někdy po odvysílání druhé série a než jsem se rozhodla seriál začít sledovat, byla už nějakou chvíli venku i ta třetí. Nevím, jestli je to dokonalou královskou atmosférou, výpravou, kostýmy, herci, kamerou, střihem, režií nebo hudbou, ale v podstatě by se dalo říct, že jsem z Koruny "odvařená". Líbí se mi střídavý důraz na jednotlivé postavy a členy královské rodiny a s jakou lehkostí a nadšením vplouvají na scénu postavy nové. A uprostřed toho všeho stojí mladá královna Alžběta, jejíž ztvárnění herečkou Claire Foy je naprosto dech beroucí a autentické.(25.6.2020)

  • flanker.27
    ****

    Po čtvrtém díle: Zapomeňte na všechny Malíčky a Tyriony, zapomeňte na Francise Underwooda a další vyfabulované jakože mistry zákulisí a politických intrik. Winston Churchill, liška ryšavá a podšitá, politik, který složil závěrečné zkoušky na škole intrik a mazanosti, to je skutečný mistr reálné politiky. Ne že by přitom spřádal překombinované plány jako autoři politické fikce či fantasy, on jen umí dokonale využít situace. Co říci ke zbytku. Kdo si potrpí na mistrné dialogy, britský styl, bouři emocí za hradbou gentlemanského mlčení a náznaků, přijde si na své. Vytříbený projev ostrovní herecké elity (tedy pravda, Churchilla hraje Američan) to vše dotváří. Z lidského hlediska je mi vlastně těch titulovaných a korunovaných hlav líto, tedy alespoň v tomto podání. Zejm. princ Filip aby se pomalu dotazoval vlády, jestli se v noci může otočit z pravého boku na levý. Nedokážu říct, nakolik to odpovídá skutečným povahovým profilům zobrazených osob (s čímž přichází jedna ze dvou malých výtek - nejsem úplně srozuměn s podobným zobrazováním života dosud žijících lidí), ale vím, jak bych to vnímal já sám. Druhou malou výtkou je zatím opravdu malé zaměření na mezinárodní dění - např. vidíme cestu korunní princezny po Africe, aniž by bylo řečeno, že právě v té době v Keni zuřila občanská válka, neslyšíme o potížích Britů v Íránu či o další válce v Malajsii a podobně. Ale to jsou zatím opravdu malé detaily. Jako celek je to ukázka klasické ostrovní tvorby, ne sice stejné, ale stejně kvalitní, jako Panství Downton, adaptace knižních klasiků a podobně. Neošizené v žádném směru, a to není o penězích. Doplnění po shlédnutí všech deseti dílů: Neřekl bych, že by se královna naučila občas si prosadit svou, jak je tu občas zmiňováno. Ba naopak, stala se přesně tou nemyslící loutkou bez emocí, která na věci pohlíží všelijak, jen ne z hlediska toho, co je správné. Viz případ její sestry. O jaké povinnosti to mluvila, když zdůvodňovala své rozhodnutí? Naprostý nesmysl. V podstatě všichni byli pro, jen pár kreténských černoprdelnických eunuchů je proti, a přesto právě tihle kreténi zaštiťující se chabě podloženou hypotézou boží existence ji přimějí změnit názor. Je to hnus, velebnosti. Jen se těším, až na britský trůn někdy nastoupí coby hlava anglikánské církve ateista. To se asi posměju. No, abychom nezůstali jen u mých výlevů na adresu zhoubné náboženské ideologie, tak nejsilnější byl devátý díl. Až mi bylo líto, že se tak rozmáchlý a nákladný projekt nevěnoval především právě tak výrazné osobnosti jako Churchill. Já osobně bych se s ním nepochybně na spoustě věcí neshodl, ba bych se s ním do krve hádal, ale přes všechnu jeho ješitnost (nebo právě pro ni, někdo takový má proč být ješitný) musím uznat, že patřil a patří k nejvýraznějším osobnostem a mozkům všech dob. Po druhé sérii: Chtěl jsem napsat, jak mě mrzí, že se takhle rozmáchlý seriál soustředí především na královnino soukromí a život královské rodiny, a hle, já už to napsal posledně. Druhá série to jen potvrdila. Tak třeba začátek. Tři díly se plácáme v domácím (ne)štěstí královského páru (což se opakuje několikrát), zatímco na Suezkou krizi nám zbude sotva čtvrthodinka. Přiznávám, že místy mě hlavní zaměření seriálu už začínalo silně ubíjet, což bylo jen posíleno dojmem, že se tvůrci snaží vetknout zajímavou osobnost osobě, která žádnou zajímavou osobností nedisponuje. Hodně to vylepšovaly díly, které se zaměřovaly na něco jiného (pátý a zejména devátý, ten byl brilantní), bohužel to mi nestačí. Navzdory všemu perfekcionismu a herectví první britské ligy tak odebírám hvězdu, protože obsah tohoto kvalitního Dallasu pro mě osobně na víc nemá. Ty zmíněné záblesky jen dokumentují, o jak skvělou záležitost by šlo, kdyby se ústředním motivem stalo něco zajímavějšího, třeba Philipovo dozrávání.(26.3.2017)

  • Psychor
    odpad!

    Jestliže se Crown před diváky honosí svou akurátností, nemůže si dovolit překroutit naprosto zásadní skutečnosti o celých 180°. Nebudu tvůrce podezřívat ze záměru. Zkrátka setrvávají v komatozním stavu vědomí, podobně jako 99,9% lidské populace, a o reptiliánském původu iluminátky Alžběty II. a jejím zapojení do případů rituálního satanistického zneužívání se ani přes zevrubné studium pramenů jednoduše nedozvěděli. Není se čemu divit. Mainstreamové zdroje jsou studnicí informačního balastu a nikoliv hluboké moudrosti. Jakožto vytrvalý hledač pravdy jsem přečetl snad všechny knižní publikace od jednoho z největších vizionářů, myslitelů a filosofů dnešní doby - Davida Ickeho a jsem tak s reptiliánskou tematikou podrobně obeznámen. Když se pomocí našich smyslů podíváme na anglickou královnu, vidíme také pouze její pětismyslovou podobu - lidskou. Za maskou se však skrývá reptiliánská bytost vibrující na lehce odlišné frekvenci a kontrolující myšlenkové pochody a jednání lidské úrovně. Lidské tělo v tomto případě plní účel jakéhosi skafandru. Netflix tímto svým vykonstruovaným počinem, který ukazuje Alžbětu II. v nepravém světle, investoval neuvěřitelných 100 milionů liber do fatálního prohloubení lidské nevědomosti, za což si ode mě pochopitelně vysloužil nekompromisní odpad.(6.11.2016)

  • Hild
    *****

    Njn, už dávno všichni víme, že seriálový svět se vyrovnal tomu filmovému. Ze začátku jsem si říkala, že půjde o výborně natočené drama, ale nic víc. Teprve postupně jsem si začala uvědomovat, jak moc mě seriál vtáhl a jak moc emočně se mnou každý díl dokázal zamávat. Po filmařské stránce naprostá dokonalost, na seriálu jde vidět každičký utracený dolar, výprava je jedním slovem úchvatná a skutečně převyšuje i leckterou filmovou produkci. Bezchybná režie, vynikající herecké výkony, do detailu vypiplaný scénář a pak hudba. TA HUDBA!!! Z té mě nejednou mrazilo v zádech. Vynikající seriálový počin a moc doufám, že Netflix bude o seriály i nadále takto pečovat.(10.1.2017)

  • D.Moore
    *****

    První řadou jsem bezvýhradně nadšený. Dokonalé obsazení snad každé role, především tedy Alžběty, Philipa a Winstona Churchilla (doslova a do písmene geniální přeměna Johna Lithgowa), a poctivý konverzační scénář, který ovšem nepůsobí ani trochu divadelně strnule, naopak je (stejně jako třeba Královna) vyloženě určený pro takovouto strhující podívanou. K tomu všemu velkolepá výprava, nefalšovaná (velko)filmovost v každé vteřině a ten uvěřitelný pocit, že sledujeme "jak to doopravdy bylo", ačkoliv je nám jasné, že leccos mohlo být (a asi i bylo) jinak. Opravdu úžasné._____Ve druhé řadě je všechno jako v té první - opět po všech stránkách skvělá podívaná, máte pocit, že královskou rodinu poznáte doopravdy zblízka a vše prožíváte přímo s jejími členy. Velkým úkolem pro tvůrce bylo udržet laťku tak vysoko i bez Winstona Churchilla, který byl pro první řadu klíčový... Ale povedlo se to bez problémů. Naopak bylo možné věnovat více prostoru Margaret, Phillipovi a dalším._____Třetí řada drží laťku tam, kde byla - neposouvá ji výš ani niží, je prostě stejně skvělá. Řekl bych, že kvůli výměně obsazení ubírají hodnocení hlavně ti, kteří viděli třetí řadu hned po té druhé, pak rozdíl možná poznat bude. Já ho ale s odstupem nezaznamenal, naopak nejde nechválit Olivii Colman, Tobiase Menziese, Helenu Bonham Carter... Nejvíce mě ovšem překvapila postava premiéra Wilsona v podání Jasona Watkinse, jehož výkon a vývoj mě fascinoval stejně jako Lithgowův Churchill v první řadě. Z dílů co do kvality myslím vyčnívají Aberfan a Měsíční prach.______Čtvrtá řada Koruny stojí na trojici silných ženských postav Alžběta - Thatcherová - Diana, a je to dobře. Ne snad, že by jejich mužští spolu/protihráči neměli co říct, ale kolem těch tří se to všechno točí a je to jednoznačně správně - všechny jsou skvěle napsané a zahrané, nezapomenutelné. Herečky a herci, které jsem si oblíbil, mi budou v další řadě chybět, ale věřím, že jejich nástupkyně a nástupci budou stejně dobří.(19.5.2019)

  • lesumir

    Po dvaceti minutách jsem zjistil, že mě tyhle lidi opravdu vůbec nezajímaj. Takže tak.(17.7.2020)

  • Gimp
    ***

    Růžovka pro lepšolidi.(28.1.2020)

  • dO_od
    *****

    // Fenomenální audiovizuální orgasmus, který pohltí a už nepustí. Wow. 10/10(18.2.2017)

  • sheen
    *****

    Krásná přehlídka dobového oblečení, anglických značek a neskutečné elegance Duke of Windsor. První a druhá série byly pecky, třetí sérka trošku slabší ale pořád dost dobrá, čtvrtá sérka je zase šupa!(11.2.2017)

  • HoneyBunny
    ****

    Zajímavé, že Netflix vsadil na seriál, který se jeví už trochu jako archaický v době, kdy největší seriálové hity jsou cool, epické, badass a vizuálně poměrně agresivní. The Crown je spíš takové to poctivé drama ve stylu seriálů BBC. Sází se hlavně na příběh, postavy a drama mezi nimi. Mladá Alžběta tu není idealizovaná, stejně tak její vztah s manželem Filipem. Seriál ukazuje, jakou cenu musí/musel člověk zaplatit za to, že je součástí britské smetánky (a na jejím vrcholu). Claire Foy je skvělá - její Alžběta osciluje mezi sympatickou, chladnou, trochu vypočítavou a umanutou. Filip (můj oblíbený Matt Smith) má mnohem méně prostoru, ale jeho boj s faktem, že je odsunutý v manželství na druhou kolej, je vyobrazený dobře. Nejsilnější dojem ale zanechá drama okolo Alžbětiny sestry Margaret - jednak tu máme napětí mezi dvěma rozdílnými sestrami, jednak i Margaretin románek s rozvedeným kapitánem Townsendem. Poctivý kousek a těším se na druhou sérii.(14.9.2017)

  • DwayneJohnson
    ****

    Takže nakonec taková lepší čtyřka. Co se týče výpravy, hereckého obsazení, nebo děje, neměl bych skoro žádných výhrad, ale abych byl upřímný, nějak a to hlavně na konci ztrácí seriál na tom drajvu, který mi že začátku tak imponoval. A když k tomu připočtu Claire, tak mi prostě a jednoduše k dosud žijící panovnici, taky nějak nesedla . Přijde mi tady až moc hodná a laskavá. Když vidím královnu tu a tam v televizi působí na mě přesně naopak. Ale třeba se mýlím, třeba ne, to je vcelku jedno. Jednu věc vím ale jistě. Kdyby měl víc prostoru, nebo hlavní roli John Lithgow, byla by to plná palba. Tahle si budu muset počkat na nový seriál o Churchillovi.(26.11.2016)

  • VenDulin85
    *****

    Sto bodou pro UK. Podařilo se jim mě zaujmout, zajmout, pohltit. I když hodně z děje člověka naštve. V podstatě cokoli, co Alžběta chce (pro manžela, sestru, pro kohokoli), je zamítnuto, protože zvyky, vláda, bla bla bla. Prostě být královnou není takové terno, jak by se někomu zdálo. Herecké obsazení unikátní od Alžběty až po Winstona, ten konkrétně hraje v devátém díle tak, že mi téměř ukápla slza.(3.12.2016)

<< předchozí 1 2 3 4 5 7 9