poster

The Crown (TV seriál)

Drama / Historický

Velká Británie, 2016 - 2017, 19 h 31 min (Minutáž: 55–62 min)

Tvůrci:

Peter Morgan

Hrají:

Claire Foy, Olivia Colman, Matt Smith, Tobias Menzies, Vanessa Kirby, Helena Bonham Carter, John Lithgow, Jared Harris, Alex Jennings, Ben Miles, Victoria Hamilton, Michael Culkin, Nicholas Rowe, Daniel Betts, John Sackville, Eileen Atkins, Lasco Atkins, Todd Boyce, Andrea Deck, Anthony Flanagan, Robert Nairne, Cory Peterson, Harriet Walter, Greg Wise, Rebecca Benson, Catherine Lamb, Shaun Newnham, Attila G. Kerekes, Jeremy Northam, Simon Chandler, Nigel Cooke, Chris Gordon, Harry Hadden-Paton, Daniel Ings, Will Keen, Rosalind Knight, Jonathan Newth, Ronald Pickup, Patrick Ryecart, Mark Tandy, Pip Torrens, John Woodvine, Paul Leon Bridger, Nick Owenford, Jamie de Courcey, Stephen Dillane, Martyn Mayger, Clive Francis, Lia Williams, Atul Sharma, Philip Philmar, Michael Shelford, Anna Madeley, Nick Hendrix, Ed Stoppard, Paul Thornley, Peter Wight, Nick Davison, Hugh O'Brien, Michael Cochrane, Garrick Hagon, Helena Soubeyrand, Sara Vickers, Grant Gillespie, Caroline Goodall, John Standing, David Yelland, Amelia Bullmore, Kate Phillips, Rita McDonald Damper, Peter Ellis, James Laureson, Arthur Nightingale, Richard Price, Simon Poland, Tom Fairfoot, Matt Newman, Catherine Bailey, Ed Cooper Clarke, Chloe Pirrie, David Shackleton, Alan Williams, Michael C. Hall, Yolanda Kettle, Anton Lesser, Nicholas Burns, Lucy Russell, Keenan Arrison, Finn Elliot, Adrian Lukis, Mirrah Foulkes, Leonie Benesch, Simon Paisley Day, Attila Bardóczy, Terrence Hardiman, Richard Elfyn, Matthew Goode, Sylvestra Le Touzel, David Roper, Tom Durant Pritchard, Pip Carter, Paul Clayton, Ryan Sampson, Matthew Marsh, Grace Stone, Gemma Whelan, Bertie Carvel, Miles Jupp, Anne Lambton, Des McAleer, James Greene, Euan Macnaughton, John Heffernan, Paul Sparks, Janet Henfrey, Tristan Sturrock, Stella Gonet, Yves Aubert, Rebecca Saire, Ian Hallard, Matt Rippy, Anna Chancellor, Alice Hewkin, Oliver Maltman, Jodi Balfour, Danny Sapani, Sam Crane, Julian Ovenden, Barnabás Tóth, Jacques Boudet, Elise Lamb, Burghart Klaußner, August Wittgenstein, Eliza Sodró, Maximilian Dirr, Péter Barbinek, Richard Lintern, Clare Holman, Peter Wright, Gala Gordon, Cliff Barry, Sophie Leigh Stone, Martin Marquez, Josh O'Connor, Ben Daniels, Jason Watkins
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • mad_ness
    *****

    Mmmmmmm či len ľúbim drámy, ktoré nie sú súčasťou môjho života! Je to vizuálny luxus, z ktorého nejeden divák dostane chuť na čaj. A tá podoba princeznej Margareth ... w-HOA! Páči sa mi, že ľudia už pred viac ako polstoročím vedeli, čo znamená správny shippping, veď presa plukovník Townsend bol vskutku hot. No a niet sa čo čudovať Bete, keď vyzerá ako zaočkovaná proti úsmevu, tá žena nemá žiadny chill. Taaaak už len Victoriu a potom sa už pôjdem učiť.(17.12.2016)

  • M.i.k.e
    ****

    netuším do jaké míry je historicky správně,ale i přes pár hluchých míst to Netflix zase dokázal.Má sice v mých očích i lepší kousky,ale tahle ve finále hodně smutná,výpravná a historická podívaná opravdu stojí za to.Claire Foy Alžbětu ve svojí prvotní rozpolcenosti a konečně totální svázanosti dala s přehledem,stejně jako Lightgow dal Churchila...a v mnoha ohledech všechny zastínil...80%(6.12.2016)

  • Hwaelos
    ***

    Historické filmy a seriály musejí, aby vypovídaly o něčem (a nikoli o všem a tak o ničem), zjednodušovat narativ na jedno-dvě klíčová témata. Proto je např. látka o Jindřichu VIII. zpravidla podkladem příběhu o chronickém zhýralci a děvkaři. The Crown je z tohoto úhlu pohledu především svědectvím o přežitosti (a vlastně faktickém zániku) britského impéria po druhé světové válce. O opotřebovanosti konceptu monarchie svědčí jak dějinné události (zachycované ale spíše letmo, v náznacích) jako je vztah ke koloniím a marná snaha udřžet dominanci GB ve světovém měřítku, tak (především) pokusy nové královny o drobnější, v zásadě formální reformy, které by jí usnadnily život. Alžběta se v těchto - ve všech případech marných a ostatně poměrně krátkých - bojích s vlastním kabinetem a ostatně i s chronickou nedůvěrou sama v sebe stává symbolem nemožnosti tranformace impéria v něco životaschopného a odpovídajícího potřebám moderní doby. Potud je seriál úspěšný. Líbí se mi i struktura epizod, které vyprávějí vždy poměrně uzavřený příběh a formálně ho ozvláštňují (viz např. díl, který začíná a končí přepojováním telefonní linky po telefonních ústřednách). Problém ale je, že není, co vyprávět. Život mladé panovnice se sestává vlastně jen ze spousty stále se opakujících ústupků a zájem diváka je udržován maximálně historickými pikantériemi o charakteru abdikovaného exkrále Eduarda, snaze Alžbětiny sestry udržet si chlapa a o zhoršujícím se zdraví Churchilla. Claire Fox je ve své roli přesná, tj. ve shodě se svým charakterem absolutně nevýrazná, čímž sice chválím její výkon, ale její Alžběta je ve výsledku nejméně zajímavou a sympatickou postavou příběhu. Situaci alespoň trochu zachraňuje alespoň sympaťák Matt Smith, který svoje kvality prokázal už v Dr. Who. Závěrem: smysl a směřování seriálu asi nejlépe - v nezáměrné sarkastické zkratce - vystihuje poslední věta anotace. První řada je skutečně o "rozhodnutích, jež dopomohla Velké Británii být tím, čím je dnes". Otázkou jenom zůstává, zda je to dobře. Ať už pro seriál nebo pro monarchii.(2.7.2017)

  • Psychor
    odpad!

    Jestliže se Crown před diváky honosí svou akurátností, nemůže si dovolit překroutit naprosto zásadní skutečnosti o celých 180°. Nebudu tvůrce podezřívat ze záměru. Zkrátka setrvávají v komatozním stavu vědomí, podobně jako 99,9% lidské populace, a o reptiliánském původu iluminátky Alžběty II. a jejím zapojení do případů rituálního satanistického zneužívání se ani přes zevrubné studium pramenů jednoduše nedozvěděli. Není se čemu divit. Mainstreamové zdroje jsou studnicí informačního balastu a nikoliv hluboké moudrosti. Jakožto vytrvalý hledač pravdy jsem přečetl snad všechny knižní publikace od jednoho z největších vizionářů, myslitelů a filosofů dnešní doby - Davida Ickeho a jsem tak s reptiliánskou tematikou podrobně obeznámen. Když se pomocí našich smyslů podíváme na anglickou královnu, vidíme také pouze její pětismyslovou podobu - lidskou. Za maskou se však skrývá reptiliánská bytost vibrující na lehce odlišné frekvenci a kontrolující myšlenkové pochody a jednání lidské úrovně. Lidské tělo v tomto případě plní účel jakéhosi skafandru. Netflix tímto svým vykonstruovaným počinem, který ukazuje Alžbětu II. v nepravém světle, investoval neuvěřitelných 100 milionů liber do fatálního prohloubení lidské nevědomosti, za což si ode mě pochopitelně vysloužil nekompromisní odpad.(6.11.2016)

  • VaHo
    ****

    1. řada: Kvalitní dramatický seriál, ve kterém je tolik staré dobré Británie, že už jsem jen čekal, kdy se tam objeví Poirot s Bondem. Nicméně je nikdo nepotřeboval, protože Alžběta, Churchill (!!!), Margareth a Phillip si vystačí sami. Je lahoda kochat se těmi krásně nasnímanými záběry, ve kterém se odehrávají tak šťavnaté a vyšperkované dialogy (je jedno jestli se mluví o testování sovětské jaderné bomby nebo o tom, kdo dostane povolení ke svatbě). První řada nastavila laťku hodně vysoko, jsem zvědavý na tu druhou. / 2. řada: Kvalita zůstává stejná, takřka každý díl má silné emocionální vyvrcholení, ať už se jedná o velké britské dějinné události (Suez, Ghana) nebo o intimní rodinné záležitosti. Je to pořád hodně dobré.(14.7.2018)

  • - Claire Foy (Elizabeth II.) je o čtyři roky starší než Vanessa Kirby (Princess Margaret), jejich věkový rozdíl je stejný jako u královny a její sestry. (Streeper)

  • - Mladý Filip odlétá z Německa do školy Gordonstone na palubě letadla Junkers Ju 52/ 3M. Stroj se začal sériově vyrábět v Německu v roce 1931, výroba byla ukončena ve Španělsku v roce 1952. Luftwaffe zpočátku používala letoun i v roli středního bombardéru (Legie Condor a při napadení Polska), později pro transportní účely a jako stroj pro přepravu výsadkářů. (Necrotongue)

  • - Letoun, na kterém se učí Filip (Matt Smith) létat, je De Havilland DH.82 Tiger Moth, který se v této verzi vyráběl pro účely výcviku. Moth se v různých verzích vyráběl v letech 1932-44. (Necrotongue)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace