Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Úspešný londýnsky právnik Gregory Peck sa ujíma obhajoby krásnej ženy, ktorá je obvinená z otrávenia svojho manžela, národného vojnového hrdinu. Jej nevina však nie je jednoznačná a ako sa do nej postupne zamilováva, začína hazardovať ako so svojím manželstvom, tak i s karérou. (POMO)

Recenze (57)

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Tak z tohoto Hitchcockova psychologického soudního dramatu mám trochu rozporuplné pocity, na jedné straně stojí výborně vykreslené a zahrané ( Ann Todd asi miluju, ostatně jako kdekoho) postavy a na té druhé fádním způsobem vyprávěný příběh navíc s několika scénaristickými podivnostmi, kdy jsou nám tak trochu navíc představovány myšlenkové pochody postav, které stojí vlastně zcela mimo hlavní dění, v téhle souvislosti nemůžu nezmínit Ethel Barrymore, která byla za svůj výkon ( 2 scény a zhruba 15 vět) dokonce nominována na Oskara za herecký výkon ve vedlejší roli, "blázen" byla hezký, ale ve filmu prakticky neměla své opodstatnění ( samozřejmě dle mého skromného názoru). Naopak jejího filmového manžela Charlese Laughtona si musí každý, zejména ti škodolibí, divák vychutnat, jeho slizký soudce Horfield byl naprosto dokonalý a tím se dostávám k tomu, čím je Případ Paradineové opravdu přitažlivým, k hercům. Ať už Gregory Peck či Ann Todd ( ach) či vamp Alida Valli ( přes svou nespornou krásu mne živočišnější Ann přitahovala víc) a všichni ostatní . Váhám tedy mezi třemi až čtyřmi , kecám, neváhám - Ann si zaslouží 4. ()

zigíš 

všechny recenze uživatele

Tolik odlišný, jiný Hitch to zas není -spousta scén nese, jeho typický rukopis- režie na jedničku. Se scénáře už tolik nadšený nejsem; nejen že je vrah jasný poměrně záhy i to propadnutí Peckovi postavy, paní Paradinové, příliš věrohodně nepůsobí (!) taková femme fatale, to zas není ..příběh ´jen´, bez většího vzrušení, směruje k nevyhnutelnému konci, přesto, nadprůměrné dílko ()

Reklama

Mol 

všechny recenze uživatele

WELL, NICE PEOPLE DON'T GO MURDERING OTHER NICE PEOPLE!! Jako čekal jsem parádní soudní drama a co jsem dostal? Sympaťák Gregory se tu chová jako kůň s klapkami na očích a schazuje tím svou hlavní roli. Tím pádem zde pro mě není kladná role, což mi samo sebou ve filmech vadí. Pan Hitchcock některé své filmy takto režíroval, což mě mrzí protože já prostě potřebuji ve filmu toho správňáka. Škoda, škoda. ()

MikO_NR_1909 

všechny recenze uživatele

Tandemu Selznick/Hitchcock sa nepodarilo vytvoriť tak pôsobivé príbehové zázemie nadprirodzena, ako v Rebecce, aj keď vychádza z podobnej naratívnej konštrukcii. Je to na škodu veci, keďže nabúranie a odhaľovanie psychického vnútra našich postáv má čo to do súdneho líčenia povedať. Dokázalo by mu pridať na istom punce emocionality, kedy sa do konfrontačnej oblasti nedostane len sila slov, ale i vzájomná nedôvera. Teoreticky by to samotný proces dokázalo posunúť k iným, nepravidelným rytmickým odklonom od pôvodnej obsahovej členitosti. Predsa už nebude toľko znamenať na každom slovíčku, keď sa ďaleko viac dozvieme z mimiky. Snáď nikomu nepríde zvláštne (v zlom slova zmysle), že poctivý a šarmantný elegán uviazne v diabolskej pasci a poddá sa vyšším silám. Som ale názoru, že tento cyklus nie je dostatočne rozpracovaný a skratkovito skĺzne k hitchcockovskému tématu prenasledovanie záhadnej ženy. Zaujímavou postavou je i služobník domácnosti, od ktorého sa môžeme dozvedieť nové zásadné skutočnosti ohľadom smrti pána Paradinea, ale k nemu má ďaleko divák aj prehnaná hrdosť právnika... Koncom štyridsiatych rokov striedal Hitchcock trilerovské klasiky za melodramatické vzplanutia pre neho tak netypické, až sa sám divím... Btw, aspoň vieme, kedy začali byť Laughton a Peck populárny do obsadzovania slávnejších rolí z prostredia súdnych drám. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Gregory Peck ako obhajca svojho nie dobre zvoleného prípadu Mrs.Paradine v zamotanom,zaslepenom postupovaní v samotných pochybnostiach zacielený v slepej láske,ktorá ho ale odsúva na samý okraj spoločnosti v Hitchcockovom podaní,t.j réžia ma pribila k stoličke s hereckými výkonmi,vyčerpávajúcimi pojednávaniami,ktoré spochybňujú svedka,kde postava Tonyho Keana(Peck),ktorý má krásnu ženu,robí divné rozhodnutia v zamilovaní sa do svojej zvláštno chladnej atraktívnej klientky.Výborné výkony Gregoryho,Ann a sluhu Andrého,ktorého performance je znepokojivý ako prípad,ktorý celý čas sledujem...Trefa do čierneho! PS:Najlepší právnik je Atticus Finch,zástanca práv,aspoň je vidieť,čo dokáže Gregory uhrať,t.j obidva snímky sú v podstate o tom istom,ale:„Dva krát do tej istej rieky nevstúpiš...” Mal som problém rozoznať Charlesa Laughtona a Charlesa Coburna,podobní ako vajce vajcu... ()

Galerie (38)

Zajímavosti (9)

  • Scéna, v níž je Maddalena uvězněna v cele, vychází ze vzpomínek Alfreda Hitchcocka na dětství. Tehdy ho otec na několik minut nechal zavřít do vězení, aby ho postrašil. (ČSFD)
  • Film se natáčel 92 dní a je to považováno za nejdéle natáčený film Alfreda Hitchcocka. [Zdroj: Vždyt je to jen film] (Pavlínka9)

Reklama

Reklama