poster

Případ Paradineová

  • USA

    The Paradine Case

  • USA

    Alfred Hitchcock's The Paradine Case

  • Velká Británie

    The Paradine Case

  • Austrálie

    The Paradine Case

  • Kanada

    The Paradine Case

Drama / Krimi / Romantický

USA, 1947, 125 min

  • Anderton
    ****

    Tak trochu iná súdna dráma a možno to je aj problém, prečo ju mnohí nedokážu v rámci Hitchovej tvorby plne akceptovať ako ďalšie vydarené dielo v režisérovej mozaike. Prvá polovica sa ešte na súde neodohráva, napriek tomu rytmické striedanie viacerých prostredí udržuje divácky záujem. Myslím, že problémom pre väčšinu bude práve samotný súd, kedy vlastne ani neviete, komu máte držať palce a začnete uvažovať nad tým, či je vám Tonyho správanie sympatické. Táto ambivalentnosť jeho postavy, respektíve jeho posadnutosť prípadom a ženou, nedovoľuje s ním plne empatizovať. Pre mňa je práve vďaka takýmto odlišnostiam oproti iným klasickým súdnym drámam Prípad Paradineová ďalší takmer geniálny film v režisérovej filmografii.(16.5.2017)

  • Slartibarkfast
    ***

    Maddelane Paradineová je obviněna z vraždy manžela a je tu jen jeden člověk, který ji může osvobodit. Není však tohle až příliš velké sousto pro právnické eso? V mých očích jeden ze slabších Hitchcocků. Veškerá pozornost se tu upírá na psychologii postav a depresivní tísnivou atmosféru při vážných rozhovorech. Herci v hlavních rolích odvedli skvělou práci, což o to, ale když není výkon podpořen zajímavým příběhem, který by měl hlavu a patu, není prakticky na čem stavět. Místy se to táhlo jako žvýkačka na podrážce a děj se nikam nehýbal. Od filmu jsem čekal daleko víc a dostal jsem jen pár světlých momentů od překrásné Alidy Valli a Ann Todd a to na vysoké hodnocení nestačí. 50%(19.10.2016)

  • Han22
    ****

    Tohle opravdu není nejlehčí hodnocení. Hitchcock opět přišel s dnes zažitým standartem - obhájce co se zamiluje do své klientky a nevidí napravo nalevo. Tady to komplikuje fakt, že obhájce je šťastně ženatý a má doma ženu, která je rozhodnutá to nevzdat. To melodrama v první půlce bylo chvílemi opravdu šílené a tempo nulové. Navíc pointu příběhu včetně toho jak to asi bylo odhadne opravdu každý. Jenže k mýmu překvapení to bylo perfektně natočené a zahrané melodrama a když se konečně po hodině rozjede soudní proces, je to zas ten klasický Hitchcock, co Vás chytne a nepustí. Líbil se mi mladý Louis Jordan, kterého znám jen jako padoucha z Bondovky a béčkového hororu, Gregory Peck v hlavní roli byl rovněž výborný a i ty ženy, které v těchto filmech bývaly jen na ozdobu nebyly marné. A prostě po druhé půlce nemůžu dát míň jak 4. Krimi/thriler roku 1947.(15.9.2015)

  • tomtomtoma
    ***

    Případ Paradineová slibuje duševní rozervanost, či noirovou temnotu lidského nitra, ale ve výsledku se blíží nejvíce průměru tuctového romantického dramatu na hollywoodský způsob. Charles Laughton uchvátí svým dominantním přesvědčením, i jeho invektiva lze brát za životní moudra s cynickým podtextem a nikdo se jim nestaví na odpor. Případ Paradineová nakukuje za odvrácenou stranu lidské duše, podlehnutí pudovým instinktům vhání své oběti do slepé uličky bezradnosti a rozkladu. Krutost k ženám osciluje na ostří nože, muži slabošsky bloudí a utíkají. Případ Paradineová má úchvatné chvilky duševního vypětí, ale ani tyto okamžiky nevylepší podstatu komerční podbízivosti. Hlavní postavou těžké romance je Anthony Keane (zajímavý Gregory Peck), slavný a velmi úspěšný právní obhájce z londýnských soudních síní. Fascinace osudovou ženou ho vrhá do zmatků duše. Nevyrovnanost začíná mít vedlejší účinky širší destrukce vnější i vnitřní. A obhajoba se stává soupeřením o pozornost zraňující kráse. Pravda se sama sobě nechce přiznat za žádnou cenu a pád nabírá na rychlosti. Hlavní ženskou postavou je Maddalena Anna Paradine (příjemná Alida Valli), obviněná atraktivní vdova. Své tajemství a city v sobě skrývá s ledovou neústupností. Pohybem hlavy umlkají otázky ve fascinaci chtíče. Osudovost lze vykládat na různé způsoby. Důležitou postavou je Gay Keane (šarmantní Ann Todd), Anthonyho manželka. Šlechetná duše vidí i věci se studem zakrývané, bezradnost se schovává za úsměv. Netrpělivě, s vypětím všech vnitřních sil a s jiskřičkou naděje se čeká na konec procesu. Úchvatnou postavou je lord Thomas Horfield (vynikající Charles Laughton), jízlivě přesný soudce. Jeho komentáře si s krutým uspokojením pohrávají se stavem duše konfrontované osoby. Bolest sarkasmu neušetří ani své blízké. Výraznou postavou je André Latour (pozoruhodný Louis Jourdan), Paradineův osobní sluha. Smrt svého pána bere jako své pochybení, tajemství se na veřejnosti nevyslovují. Proud vášní, pocit provinění a nadohled není žádné východisko. Duše je ztracena v úplném zatmění. Z dalších rolí: Anthonyho kamarád a právní spolupracovník s odstupem k celku Sir Simon Flaquer (Charles Coburn), jeho inteligentní dcera a Gayina vnímává kamarádka Judy Flaquer (Joan Tetzel), soudcova psychicky utrápená manželka Sophie Horfield (Ethel Barrymore), či svědomitý žalobce Sir Joseph (Leo G. Carroll). Případ Paradineová nevyužil naplno svůj psychologický potenciál a spokojil se s komerční spotřebou. Hitchcock byl umným filmařem pro viditelný úspěch a mě postupem času uspokojuje méně a méně.(20.7.2018)

  • Mol
    ***

    WELL, NICE PEOPLE DON'T GO MURDERING OTHER NICE PEOPLE!! Jako čekal jsem parádní soudní drama a co jsem dostal? Sympaťák Gregory se tu chová jako kůň s klapkami na očích a schazuje tím svou hlavní roli. Tím pádem zde pro mě není kladná role, což mi samo sebou ve filmech vadí. Pan Hitchcock některé své filmy takto režíroval, což mě mrzí protože já prostě potřebuji ve filmu toho správňáka. Škoda, škoda.(23.7.2017)

  • - Jednalo se o do té doby nejdražší film, který Hitchcock režíroval. Navzdory tomu film propadl jak u diváků, tak u kritiků. S výslednou podobou, do které výrazně zasahoval producent David Selznick, nebyl vůbec spokojen ani sám Hitchcock. (Zdroj: ČSFD.cz)

  • - Případ Paradineová byl poslední film, který Hitchcock natočil v rámci sedmileté smlouvy se Selznickem, navzdory tomu, že Selznick ho nechtěl nechat odejít. [Zdroj: Vždyt je to jen film] (Pavlínka9)

  • - Hitchcocka lze ve filmu zahlédnout jak s violoncellem v ruce opouští nádraží. (Němi)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace