poster

Případ Paradineová

  • USA

    The Paradine Case

  • USA

    Alfred Hitchcock's The Paradine Case

  • Velká Británie

    The Paradine Case

  • Austrálie

    The Paradine Case

  • Kanada

    The Paradine Case

Drama / Krimi / Romantický

USA, 1947, 125 min

  • classic
    *****

    Gregory Peck ako obhajca svojho nie dobre zvoleného prípadu Mrs.Paradine v zamotanom,zaslepenom postupovaní v samotných pochybnostiach zacielený v slepej láske,ktorá ho ale odsúva na samý okraj spoločnosti v Hitchcockovom podaní,t.j réžia ma pribila k stoličke s hereckými výkonmi,vyčerpávajúcimi pojednávaniami,ktoré spochybňujú svedka,kde postava Tonyho Keana(Peck),ktorý má krásnu ženu,robí divné rozhodnutia v zamilovaní sa do svojej zvláštno chladnej atraktívnej klientky.Výborné výkony Gregoryho,Ann a sluhu Andrého,ktorého performance je znepokojivý ako prípad,ktorý celý čas sledujem...Trefa do čierneho! PS:Najlepší právnik je Atticus Finch,zástanca práv,aspoň je vidieť,čo dokáže Gregory uhrať,t.j obidva snímky sú v podstate o tom istom,ale:„Dva krát do tej istej rieky nevstúpiš...” Mal som problém rozoznať Charlesa Laughtona a Charlesa Coburna,podobní ako vajce vajcu...(13.7.2014)

  • PetrPan
    ****

    Tak z tohoto Hitchcockova psychologického soudního dramatu mám trochu rozporuplné pocity, na jedné straně stojí výborně vykreslené a zahrané ( Ann Todd asi miluju, ostatně jako kdekoho) postavy a na té druhé fádním způsobem vyprávěný příběh navíc s několika scénaristickými podivnostmi, kdy jsou nám tak trochu navíc představovány myšlenkové pochody postav, které stojí vlastně zcela mimo hlavní dění, v téhle souvislosti nemůžu nezmínit Ethel Barrymore, která byla za svůj výkon ( 2 scény a zhruba 15 vět) dokonce nominována na Oskara za herecký výkon ve vedlejší roli, "blázen" byla hezký, ale ve filmu prakticky neměla své opodstatnění ( samozřejmě dle mého skromného názoru). Naopak jejího filmového manžela Charlese Laughtona si musí každý, zejména ti škodolibí, divák vychutnat, jeho slizký soudce Horfield byl naprosto dokonalý a tím se dostávám k tomu, čím je Případ Paradineové opravdu přitažlivým, k hercům. Ať už Gregory Peck či Ann Todd ( ach) či vamp Alida Valli ( přes svou nespornou krásu mne živočišnější Ann přitahovala víc) a všichni ostatní . Váhám tedy mezi třemi až čtyřmi , kecám, neváhám - Ann si zaslouží 4.(8.8.2014)

  • Anderton
    ****

    Tak trochu iná súdna dráma a možno to je aj problém, prečo ju mnohí nedokážu v rámci Hitchovej tvorby plne akceptovať ako ďalšie vydarené dielo v režisérovej mozaike. Prvá polovica sa ešte na súde neodohráva, napriek tomu rytmické striedanie viacerých prostredí udržuje divácky záujem. Myslím, že problémom pre väčšinu bude práve samotný súd, kedy vlastne ani neviete, komu máte držať palce a začnete uvažovať nad tým, či je vám Tonyho správanie sympatické. Táto ambivalentnosť jeho postavy, respektíve jeho posadnutosť prípadom a ženou, nedovoľuje s ním plne empatizovať. Pre mňa je práve vďaka takýmto odlišnostiam oproti iným klasickým súdnym drámam Prípad Paradineová ďalší takmer geniálny film v režisérovej filmografii.(16.5.2017)

  • zigíš
    ****

    Tolik odlišný, jiný Hitch to zas není -spousta scén nese, jeho typický rukopis- režie na jedničku. Se scénáře už tolik nadšený nejsem; nejen že je vrah jasný poměrně záhy i to propadnutí Peckovi postavy, paní Paradinové, příliš věrohodně nepůsobí (!) taková femme fatale, to zas není ..příběh ´jen´, bez většího vzrušení, směruje k nevyhnutelnému konci, přesto, nadprůměrné dílko(8.6.2019)

  • MikO_NR_1909
    ***

    Tandemu Selznick/Hitchcock sa nepodarilo vytvoriť tak pôsobivé príbehové zázemie nadprirodzena, ako v Rebecce, aj keď vychádza z podobnej naratívnej konštrukcii. Je to na škodu veci, keďže nabúranie a odhaľovanie psychického vnútra našich postáv má čo to do súdneho líčenia povedať. Dokázalo by mu pridať na istom punce emocionality, kedy sa do konfrontačnej oblasti nedostane len sila slov, ale i vzájomná nedôvera. Teoreticky by to samotný proces dokázalo posunúť k iným, nepravidelným rytmickým odklonom od pôvodnej obsahovej členitosti. Predsa už nebude toľko znamenať na každom slovíčku, keď sa ďaleko viac dozvieme z mimiky. Snáď nikomu nepríde zvláštne (v zlom slova zmysle), že poctivý a šarmantný elegán uviazne v diabolskej pasci a poddá sa vyšším silám. Som ale názoru, že tento cyklus nie je dostatočne rozpracovaný a skratkovito skĺzne k hitchcockovskému tématu prenasledovanie záhadnej ženy. Zaujímavou postavou je i služobník domácnosti, od ktorého sa môžeme dozvedieť nové zásadné skutočnosti ohľadom smrti pána Paradinea, ale k nemu má ďaleko divák aj prehnaná hrdosť právnika... Koncom štyridsiatych rokov striedal Hitchcock trilerovské klasiky za melodramatické vzplanutia pre neho tak netypické, až sa sám divím... Btw, aspoň vieme, kedy začali byť Laughton a Peck populárny do obsadzovania slávnejších rolí z prostredia súdnych drám.(22.8.2015)

  • - Herec Claude Rains odmítl roli soudce. [Zdroj: Vždyt je to jen film] (Pavlínka9)

  • - Případ Paradineová je adaptací stejnojmenného románu Roberta Hichense z roku 1932, založeném na skutečném soudním případu. [Zdroj: Vždyt je to jen film] (Pavlínka9)

  • - Jednalo se o do té doby nejdražší film, který Hitchcock režíroval. Navzdory tomu film propadl jak u diváků, tak u kritiků. S výslednou podobou, do které výrazně zasahoval producent David Selznick, nebyl vůbec spokojen ani sám Hitchcock. (Zdroj: ČSFD.cz)