Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Úspešný londýnsky právnik Gregory Peck sa ujíma obhajoby krásnej ženy, ktorá je obvinená z otrávenia svojho manžela, národného vojnového hrdinu. Jej nevina však nie je jednoznačná a ako sa do nej postupne zamilováva, začína hazardovať ako so svojím manželstvom, tak i s karérou. (POMO)

Recenze (57)

PKD 

všechny recenze uživatele

70% ? Červená zóna? Až tak? U mě tedy ne. 3.5 a ani o mikron víc. Film je sice celou dobu své nenudící (důkaz, že mistr umí, i když zrovna nevtáhne do děje) stopáže, celistvý/konzistentní atd. ale opět se mi potvrdilo, že jak jde o čb film kde část zabírá soudní proces viz. I confess, ale tam byla aspoň krásná/magnetická Baxterová, tady není nikdo) není to nějak ono, či co. Selznickův scénář jest docela ok (až na ten melodramatický závěr, který to do jisté míry zpětně celé kazí a který se mi opravdu až hnusil, včetně toho zamilování se obhájce do své klientky, které působí naprosto absurdně a nevěrohodně) obsazení nemůžu nic vytknouti (byť zde v podstatě všechny ženské postavy včetně hlavní, nejsou kdovíjak výrazné, což je pro mě a u Hitche zvláště, velmi překvapivé) a vidíte...není to ani z poloviny tak vtahující, jako Shadow of a Doubt. Chybí mi zde TO, co dělá Hitchcocka Hitchcockem ve smyslu, ani nedýchám. Na 2.str., pokud by všichni rež. měli své průměrné filmy takovéto, to by byl vskutku, abych byl správně kýčovitý... Překrásný Nový Svět. ;-) P. s. Nejvýstižnější komentář a ve srovnání s mým mu na to stačila holá věta:) EdaS. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Tak trochu iná súdna dráma a možno to je aj problém, prečo ju mnohí nedokážu v rámci Hitchovej tvorby plne akceptovať ako ďalšie vydarené dielo v režisérovej mozaike. Prvá polovica sa ešte na súde neodohráva, napriek tomu rytmické striedanie viacerých prostredí udržuje divácky záujem. Myslím, že problémom pre väčšinu bude práve samotný súd, kedy vlastne ani neviete, komu máte držať palce a začnete uvažovať nad tým, či je vám Tonyho správanie sympatické. Táto ambivalentnosť jeho postavy, respektíve jeho posadnutosť prípadom a ženou, nedovoľuje s ním plne empatizovať. Pre mňa je práve vďaka takýmto odlišnostiam oproti iným klasickým súdnym drámam Prípad Paradineová ďalší takmer geniálny film v režisérovej filmografii. ()

Reklama

filmmovier 

všechny recenze uživatele

Pro mně osobně obrovské překvapení v rámci Hitchcockovy tvorby a i já se divím poměrně slabšímu hodnocení. Od tohoto filmu jsem ovšem také nic moc nečekal a byl jsem přesvědčn, že dostanu rozvleklé romantické drama, které ničím nezaujme, ale zato bude alespoň dobře natočené. Ach, jak jsem se mýlil! Hitchova režie je samozřejmě sázka na jistotu, stejně jako herectví Gregoryho Pecka, celému příběhu ale kraluje Alida Valli, která je nejen ůžasná, ale i krásná. Navíc atmosféra je strhující už od prvního okamžiku a postupně houstne, a druhá soudní polovina je naštěstí fantastická lahůdka, na kterou nejde zapomenout. Navíc krásné interiéry a exteriéry (hlavně v té části z venkova) a navrch parádní scénář, který sice nepřináší žádná překvapení v identitě vraha, ale i tak v tomhle ohledu překvapí dost. Případ Paradineová je ten nejtypičtější Hitchcock a rozhodně se řadí k tomu nejlepšímu z Mistrovy tvorby. 90%. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Případ Paradineová slibuje duševní rozervanost, či noirovou temnotu lidského nitra, ale ve výsledku se blíží nejvíce průměru tuctového romantického dramatu na hollywoodský způsob. Charles Laughton uchvátí svým dominantním přesvědčením, i jeho invektiva lze brát za životní moudra s cynickým podtextem a nikdo se jim nestaví na odpor. Případ Paradineová nakukuje za odvrácenou stranu lidské duše, podlehnutí pudovým instinktům vhání své oběti do slepé uličky bezradnosti a rozkladu. Krutost k ženám osciluje na ostří nože, muži slabošsky bloudí a utíkají. Případ Paradineová má úchvatné chvilky duševního vypětí, ale ani tyto okamžiky nevylepší podstatu komerční podbízivosti. Hlavní postavou těžké romance je Anthony Keane (zajímavý Gregory Peck), slavný a velmi úspěšný právní obhájce z londýnských soudních síní. Fascinace osudovou ženou ho vrhá do zmatků duše. Nevyrovnanost začíná mít vedlejší účinky širší destrukce vnější i vnitřní. A obhajoba se stává soupeřením o pozornost zraňující kráse. Pravda se sama sobě nechce přiznat za žádnou cenu a pád nabírá na rychlosti. Hlavní ženskou postavou je Maddalena Anna Paradine (příjemná Alida Valli), obviněná atraktivní vdova. Své tajemství a city v sobě skrývá s ledovou neústupností. Pohybem hlavy umlkají otázky ve fascinaci chtíče. Osudovost lze vykládat na různé způsoby. Důležitou postavou je Gay Keane (šarmantní Ann Todd), Anthonyho manželka. Šlechetná duše vidí i věci se studem zakrývané, bezradnost se schovává za úsměv. Netrpělivě, s vypětím všech vnitřních sil a s jiskřičkou naděje se čeká na konec procesu. Úchvatnou postavou je lord Thomas Horfield (vynikající Charles Laughton), jízlivě přesný soudce. Jeho komentáře si s krutým uspokojením pohrávají se stavem duše konfrontované osoby. Bolest sarkasmu neušetří ani své blízké. Výraznou postavou je André Latour (pozoruhodný Louis Jourdan), Paradineův osobní sluha. Smrt svého pána bere jako své pochybení, tajemství se na veřejnosti nevyslovují. Proud vášní, pocit provinění a nadohled není žádné východisko. Duše je ztracena v úplném zatmění. Z dalších rolí: Anthonyho kamarád a právní spolupracovník s odstupem k celku Sir Simon Flaquer (Charles Coburn), jeho inteligentní dcera a Gayina vnímává kamarádka Judy Flaquer (Joan Tetzel), soudcova psychicky utrápená manželka Sophie Horfield (Ethel Barrymore), či svědomitý žalobce Sir Joseph (Leo G. Carroll). Případ Paradineová nevyužil naplno svůj psychologický potenciál a spokojil se s komerční spotřebou. Hitchcock byl umným filmařem pro viditelný úspěch a mě postupem času uspokojuje méně a méně. ()

MikO_NR_1909 

všechny recenze uživatele

Tandemu Selznick/Hitchcock sa nepodarilo vytvoriť tak pôsobivé príbehové zázemie nadprirodzena, ako v Rebecce, aj keď vychádza z podobnej naratívnej konštrukcii. Je to na škodu veci, keďže nabúranie a odhaľovanie psychického vnútra našich postáv má čo to do súdneho líčenia povedať. Dokázalo by mu pridať na istom punce emocionality, kedy sa do konfrontačnej oblasti nedostane len sila slov, ale i vzájomná nedôvera. Teoreticky by to samotný proces dokázalo posunúť k iným, nepravidelným rytmickým odklonom od pôvodnej obsahovej členitosti. Predsa už nebude toľko znamenať na každom slovíčku, keď sa ďaleko viac dozvieme z mimiky. Snáď nikomu nepríde zvláštne (v zlom slova zmysle), že poctivý a šarmantný elegán uviazne v diabolskej pasci a poddá sa vyšším silám. Som ale názoru, že tento cyklus nie je dostatočne rozpracovaný a skratkovito skĺzne k hitchcockovskému tématu prenasledovanie záhadnej ženy. Zaujímavou postavou je i služobník domácnosti, od ktorého sa môžeme dozvedieť nové zásadné skutočnosti ohľadom smrti pána Paradinea, ale k nemu má ďaleko divák aj prehnaná hrdosť právnika... Koncom štyridsiatych rokov striedal Hitchcock trilerovské klasiky za melodramatické vzplanutia pre neho tak netypické, až sa sám divím... Btw, aspoň vieme, kedy začali byť Laughton a Peck populárny do obsadzovania slávnejších rolí z prostredia súdnych drám. ()

Galerie (38)

Zajímavosti (9)

  • Případ Paradineová byl poslední film, který Hitchcock natočil v rámci sedmileté smlouvy se Selznickem, navzdory tomu, že Selznick ho nechtěl nechat odejít. [Zdroj: Vždyt je to jen film] (Pavlínka9)
  • Jednalo se o do té doby nejdražší film, který Hitchcock režíroval. Navzdory tomu film propadl jak u diváků, tak u kritiků. S výslednou podobou, do které výrazně zasahoval producent David Selznick, nebyl vůbec spokojen ani sám Hitchcock. (ČSFD)

Reklama

Reklama