poster

Frantz (festivalový název)

  • Francie

    Frantz

  • Německo

    Frantz

  • Slovensko

    Frantz

    (festivalový název)
  • Austrálie

    Frantz

  • Nový Zéland

    Frantz

  • Velká Británie

    Frantz

Válečný / Historický / Romantický / Drama

Francie / Německo, 2016, 113 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • nunka
    ****

    Pre mňa úplne iný, netypický Ozón. Od jeho predošlých diel sa líši všetkým - od tempa, dynamiky, vykreslenia vzťahovej roviny a vnútorného sveta postáv. Melancholická atmosféra a retro vizuál spojená s témou odpútania sa a odpustenia. Film má viacero zaujímavých línií. Bavilo ma prizerať sa na dva mužsko-ženské protipóly - muž v žene a žena v mužovi. Nezrelosť a latentne vyjadrená homosexuálna orientácia francúzskeho vojaka Adriena, ktorá zastupuje ženskú a citlivú rovinu v príbehu, v protipóle s "pevnou" snúbenicou, ktorá charakterizuje skôr mužský a silnejší element. Do toho vsadená téma separácie a odpútania sa od matky a partnera...v podstate ide o tému lásky, ale z iného uhľa pohľadu. Ozon v úplne inej filmárskej polohe, ktorá mu odhliadnuc od príliš sentimentálnej a preromantizovanej polohy celkom vyšla.(3.5.2018)

  • Ephemeris
    *****

    Nie bez výhrad. Režisérovi sa ale podarilo dosiahnuť dokonalú dobovosť, chvíľami som si pripadala ako pri čítaní mojej obľúbenej knihy Traja kamaráti. Hlavne v prvej časti z Quedlinburgu úplne pred očami ožívali všetky tie výšivky, čajové servisy aj iné detaily. Čiernobiele spracovanie tomu evidentne prospelo, farebné časti nerušili. V prvej časti príbehu však chýbali tie správne emócie a sentiment. Naopak spievanie vlasteneckých piesní bolo až prílišným tlačením na pílu. Druhá časť z Paríža zase ponúkla tie správne emócie, hoci neprezradím aké.(12.12.2017)

  • Slarque
    ***

    Fakt nevím, co si o tom mám myslet. Proč Francois Ozon v roce 2016 točí remake amerického filmu z roku 1932 a to opět černobíle? Když od tohoto odhlédnu, tak totiž nezbude nic než trochu za vlasy přitažené romantické drama. Hlavní posun k lepšímu zřejmě pramení z německo-francouzského obsazení a použití obou jazyků přesně tak, jak to dává smysl. Ale jestli tohle Ozonovi stálo za dva roky života?(30.3.2017)

  • rikitiki
    ****

    Zádumčivý a melancholický příběh o zlomených srdcích a šrámech, které se zas a znovu obnovují. Pomalé tempo vyprávění nechává rozehrát emoce hrdinů velmi nenápadně a jen v náznacích. Pozoruhodné a trochu nepříjemné je, jak film několikrát nechává zklamat očekávání diváků, protože mu zdánlivě předhodí několik vztahů, aby se pak ukázalo, že vše je jinak.(2.5.2017)

  • radektejkal
    ****

    Romantický film, tak romantický jako romány od Remarqua, z "Im Westen nichts neues" bychom mohli odvodit hlavní linku příběhu a z ostatních jeho románů zbytek. Snad jen ten konec, ta poslední myšlenka, rozjímaní nad Sebevraždou od Édouarda Maneta s jiným "Francouzem" je originální Ozonovská. Zajímavý je také jeho konsekventní výběr typů herců, představa, jak má vypadat Francouz (jedno jestli zná německy či ne) a jak Němec. Pozn. 1: Abych Ozona nepodceňoval, naopak úvodní myšlenka, "sdílení hrobu" je také silná a vše ostatní z ní v podstatě vychází. Pozn. 2: Předpoklad, že se jedná o remake Lubitschova filmu "Broken Lullaby" bych nepřeceňoval, idea jde ještě dále do minulosti, alespoň k divadelní hře Maurice Rostanda "L'homme que j'ai tué - Člověk, kterého jsem zabil". Pozn. 3: Čtyři hvězdy především za dílo čistě profesionální, od režie, přes herce, až po výpravu. Znám Quedlinburg, byť sedmdesátých let minulého století, dobře. Udělal jsem tam také několik fotek, které vystavuji dodnes, černobílých jako ve filmu.(29.1.2019)

  • - Filmovanie snímky prebiehalo na autentických miestach v Nemecku a Francúzsku. (MikaelSVK)