poster

Psycho

  • USA

    Psycho

  • Československo

    Psycho

Horor / Mysteriózní / Thriller

USA, 1960, 109 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • D.Moore
    *****

    Tak jsem konečně doopravdy poznal Psycho! Doopravdy proto, že ten film je tak moc profláklý, až jsem měl ze všech ukázek a fotografií, které jsem viděl, ze všech televizních dokumentů, ze všech odstavců v knihách a časopisech i z názvů skladeb na Herrmannově extra dravém soundtracku pocit, jako bych ho vlastně znal už dávno. A protože jednou z těch notoricky známých věcí je i pointa, neměl jsem přes veškerý můj obdiv k největšímu mistrovi napětí takovou chuť se na Psycho dívat. No co, nechte těch pohledů, každý děláme hlouposti. Včera jsem si ale Psycho užil. A to dokonce v kině. Nevnímal jsem pochechtávající se zbytek diváků, kteří už film zřejmě viděli postopadesáté, a seděl jako přikovaný. Velice mile mě překvapila spousta momentů, které jsem neznal a které se mi dost možná líbily úplně nejvíc - především (ne)potopení auta do rašeliniště a soukromý detektiv kráčející po schodech (to bylo vážně na infarkt). Co dodávat, Psycho je jeden z těch filmů, které by si zasloužily i šestou hvězdičku.(19.2.2013)

  • pan Hnědý
    ****

    Film Alfreda Hitchcocka PSYCHO je silný, komplexní psychologický thriller a matkou všech moderních filmů hrůzy a napětí. Je to bez pomoci ohlášený období nižší obrazovky "slashers" s krvavou zápletkou a šokující vraždy s vrcholem koupelnové scény. Děsivě znepokojující úplatnost, zmatené identity, lidské zranitelnosti, pronásledování a smrtící účinek strachu. Alfredovy tématy byly odhaleny prostřednictvím opakovaného použití motivů, jako jsou vycpaní ptáci, oči, ruce a odrážející se zrcadla. Ďábelsky promyšlený thriller dotýkající se hranice psychického teroru, natočil tvůrce století - ALFRED HITCHCOCK v 60. letech, kdy už měl za sebou celovečerní filmové skvosty: Na sever Severozápadní linkou, nebo Vertigo. Dobrodružství zametl pod stůl a vysílil diváky tím, že na scénu přivedl jednoho z nejslavnějších zabijáků všech dob Normana Batese (Anthony Perkins). Dějové prvky v podkresu kulis - už jen ty jeho domy nahání hrůzu ... A TEN ZÁVĚR !(19.11.2011)

  • RHK
    ****

    Jeden ze 100 filmů, které musíte vidět, než umřete. Jeden ze 100 největších filmů všech dob časopisu Entertainment Weekly. Jeden z 500 největších filmů všech dob časopisu Empire. Celosvětově divácky úspěšný film. Určitě to byl snímek, který posunul historii filmu o kus dál, jistě se o tomto filmu učí a bude učit v historii filmového umění... Jmenovitě vynikající je kamera, střih, hudba a režie, některé scény jsou úžasné a s opakovanými shlédnutími se mi film líbí stále více. Trailer: http://www.csfd.cz/film/4385-psycho/videa/(27.1.2009)

  • J*A*S*M
    *****

    Velká škoda, že je pointa tohoto filmu už tak zprofanovaná, bez její znalosti by byl zážitek mnohem větší. Jenom se trochu divím, že slavnou se stala primárně koupelnová scéna - podle mne je mnohem vyvedenější scéna ataku na schodech. To je totiž určitě jeden z nejlepších a nejhrůznějších filmových útoků, co jsem kdy viděl. Prostě se tady přesně povedla vychytat doba prodlení mezi ukázáním útočníka a samotným útokem, čímž se zachrání moment překvapení i moment napětí. Je to takovej ten pocit, jako když si s rezervou zlomku sekundy uvědomíte, že ten člověk, co se proti vám právě rozběhnul, drží v ruce nůž. Jo a abych nezapomněl, u Psycha jsem si uvědomil, co mně občas nesedí na starších filmech - postavy za jízdy autem vpřed strašně točí volantem :-) 90% Horror movie of the Year(5.1.2009)

  • genetique
    ****

    No ja neviem, keby som sedel v kine pred štyridsiatimi rokmi, tak by som sa asi po*ral od strachu, no teraz, keď sme filmami s žánrom horror prepchatí a prepozeraní, majstrovstvo diela v horrorových scénach až tak necítiť. Samozrejme, štyri hviezdičky si zaslúži plné. Perkins je riadny psycháč. A keď vyletela z izby matka s nožom, to ma skoro pretrhlo. Navyše skvelá hudba! 85%.(14.5.2006)

  • - Ve Velké Británii bodnutí ve sprše (17) sestříhali na tři. (M.B)

  • - Stavby filmového domu a motelu byly jen prázdné kulisy velikosti skutečných domů. Pravá strana domu dokonce chyběla úplně, a proto také není nikdy ve filmu vidět. Interiéry domu se natáčely o kus dál na Sound stage 18-A, kde byly pokoje upraveny speciálně pro natáčení. (BrianStorker)

  • - Filosof Slavoj Žižek tvrdí, že postava Normana (Anthony Perkins) zachycuje všechny třo složky osobnosti, a to právě jako patra domu. V prvním patře, kde žije jeho matka, je jeho superego, v přízemí jeho ego a ve sklepě jeho id. (Daewiik)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace