poster

Psycho

  • USA

    Psycho

  • Československo

    Psycho

  • Austrálie

    Psycho

Horor / Mysteriózní / Thriller

USA, 1960, 109 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • viperblade
    *****

    Mohl bych uvést mnoho důvodu, ale nechce se mi, zvlášť, když to tady tak pěkně napsali ostatní (POMO). Zkrátka a dobře, Psycho je film, který je hoden kultovního statusu. Mrazivá atmosféra, skvělá hudba a Anthony Perkins. A navíc mi zážitek nezkazil ani dabing. Věřím, že z mé strany u jedné projekce nezůstane, ovšem příště si to pustím v originále. A až teď jsem si uvědomil, jak spoileroidní jsou hlášky z Červeného trpaslíka, konkrétně "Vypadá jako máma Normana Batese." a "Naše první setkání s inteligentním životem za tři miliony let a jde o androidovou verzi Normana Batese." :-)(17.11.2009)

  • Gilmour93
    ****

    „A boy´s best friend is his mother.“ Ví to školní ředitel Seymour Skinner, ví to i moteliér se zálibou v taxidermii Norman Bates.. Trojbradému mistru hrůzy lze vyčíst jen dvě věci a to sice doslovný závěr s psychologickým rozborem pachatelky a taky nedostatečné ocenění práce Bernarda Herrmanna, když tvrdil, že účinnost Psycha má z 33% na svědomí hudba. Já bych to viděl nejmíň na 51%..(12.11.2009)

  • Zíza
    ***

    Předesílám, že jsou to lepší 3*. To, co tenle film dělá talkovým "ternem", je hudba. Dívala jsem se na to v kině, se spolužáky kolem sebe, a nemálo z nich sebou při vraždě soukromého očka škublo, jak se vyděsilo. Ale to hlavně kvůli té hudbě. Bohužel mě to nechalo chladnou, což je rozhodně škoda. A dalším problémem bylo, že mi skoro od začátku bylo jasné, jaký bude konec. Myslí ale, že tenhle film patří do kolonky "must-see", takže vůbec nelituju, že jsem v rámci Projektu 100 na něj zašla. Ale poslední scéna (ještě než tam skočí titulky), ta byla opravdu úžasná.(18.12.2009)

  • tron
    *****

    Legendami opradený (Hitchcock zakázal púšťať divákov do kinosály, ak čo i len dve minúty meškali) psychohoror a pre mňa i neoficiálny spolu-zakladateľ slasheru a hixploitationu. Šikovne, rýchlo, lacno a efektívne nakrútený film (Hitchcockovým televíznym štábom z jeho šou Alfred Hitchcock uvádza). Majster filmovej hrôzy stavia vedľa seba jednu klasickú scénu za druhou (pád zo schodov), pričom mnohé i po desaťročiach mnohí parodujú, citujú, napodobňujú a vykrádajú. S prižmúreným okom sa dá povedať, že v každom piatom filme vidíte vraždu v sprche. Ruka v ruke s prekvapivým scenárom ide vizionárska, provokatívna kamera voliaca nečakané, ešte i na dnešnú dobu pomerne bizarné uhly. K tomu perfektné herecké obsadenie v čele s Perkinsom ako Normanom Batesom, riaditeľom motela. Kultová rola Anthonyho však zničila, publikum ho do smrti nebolo ochotné akceptovať v ničom inom. Zmieril sa s tým a tak sa na ambície vybodol a radšej si zahral ešte v dvojke a trojke a nakoniec sám seba definitívne a úspešne dorazil réžiou štvorky. Prvý diel je však bezkonkurenčný. Strašidelná výprava, mrazivá atmosféra, v dobrom odporne vystupňovaný dej a šokujúce záverečné odhalenie (vtedy to bola rovnaká nálož, ako keď sme v roku 1999 boli prvý raz v kine na ŠIESTOM ZMYSLE). S Romerovou NOCOU ŽIVÝCH MŔTVYCH jeden z mojich najobľúbenejších čierno-bielych krvákov (bez krvi).(27.2.2005)

  • ScreamJay
    *****

    Hledej duši tam, kde má smysl duši hledat. Hledej filmovost tam, kde se na tebe dívá ze všech stran. Chtěl jsem nějak oduševněle uvést jeden z nejlegendárnějších hororů a myslím že nejen hororů všech dob. Z nebe padají miliony slz, do noci svítí světlomety starého amerického korábu silnic a v dáli bliká nápis Bates Motel. Mistr napětí Alfred Hitchcock si zoufal, že už dlouho nenatočil černobílý film a tak se rozhodl pro Psycho. Kdysi v historii se v očích šílence Eda Gaina měnili ženy v terče jež likvidoval a tak nevědomky poskytl svůj zvrhlý život jako námět pro celovečerní filmy. A tak se za spoustou vypreparovaných opeřenců začala rýsovat postava Normana Batese v podání legendárního Anthonyho Perkinse. Za zvuků depresivně dráždivé hudby, až pod kůži se zažírajících tónu se tak Marion blíží vstříc scéně scén. Prázdná pokoj, voda ze sprchy dopadá na dno vany, půvabné dívčí tělo mizí za závěsem. Tak to všechno začalo a v kalužích krve, na svou dobu drsné vražedné scény, s pohledem do mrtvé dívčiny tváře to taky skončilo. Pronásledován hlasem své matky jenž měl nahraný v hlavě jako na nějaké pásce a ten se pořád a pořád opakoval, rozpoutal Norman Bates jednu z nejlepších a nejpropracovanějších her se strachem. Víra v dobro je stejně pomíjivá jako chuť šampaňského v ústech a tak záhy zjistíte, že vyšinutá lidská mysl se nezdráhá vůbec ničeho. Uzavřena ve svém světe, symfonie sžírající atmosféry pod taktovkou toho nejpovolanějšího. Tak tohle je Psycho dámy a pánové, tohle je legenda a tohle jsou dějiny filmu. Výuka právě začíná!(31.7.2004)

  • - Film bol nakrútený podľa rovnomenného románu Roberta Blocha. Ten dielo publikoval v roku 1959 a predal vydavateľské práva spoločnosti Simon & Schuster. Po zdanení a ďalších poplatkoch dostal za svoj román 5000 amerických dolárov. Skoro si ale uvedomil, že obsahom zmluvy nebol žiadny zisk, pokiaľ vydavateľ predá k dielu filmové práva. V tej dobe už ho vlastnil Alfred Hitchcock. Bol to vôbec jeho najziskovejší film jeho kariéry, vyniesol mu cez 15 miliónov amerických dolárov. (classic)

  • - Stavba motelu i domu byla ušita na míru a vše bylo postaveno speciálně pro film Psycho. Tedy žádné hledání exteriérů. Dům i motel je dílem filmařů a dodnes terčem turistických výletů. Dům navrhli J. Hurley a R. Clathworthy a to podle předlohy obrazu "House By The Railroad" Edwarda Hoppera, který se právě na malování budov, nádraží i interiérů soustředil. (BrianStorker)

  • - Děj začíná podle úvodního titulku 11. prosince, podle hotelového kalendáře končí děj 17. prosince, nicméně podle filmového času by mělo být 20. prosince. (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace