poster

Psycho

  • USA

    Psycho

  • Československo

    Psycho

  • Austrálie

    Psycho

Horor / Mysteriózní / Thriller

USA, 1960, 109 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Falko
    *****

    V case svojej osobnej premiery na jednom z nemeckych kanalov som mal z tohto filmu velmi dobry pocit, ze som videl velmi kvalitny film zo 60-tych rokov, ale vtedy som ho hodnotil na 4 hviezdicky. Dnes som si ho zopakoval v ceskej verzii a moj zazitok aj napriek tomu, ze som scenar poznal dopredu bol daleko väcsi, ako pri prvom pozreti. Niekedy sa stane, ze si clovek oblubi film az po druhom alebo dokonca aj tretom pozreti a ja som si uvedomil az teraz, aky je to genialny film a to si uz vobec neviem predstavit, aky zazitok to musel byt uz v 60-tych rokoch. Stale viac si zacinam vazit Alfreda Hitchcocka. I po dalsej reprize 09.06.2012 mozem len potvrdit, ze je to jeden z najlepsich psychacov 60-tych rokov, ktory ma bavi aj dnes a nic nestratil z kvality v porovnani s mnohymi dnesnymi thrillermi. Dokonca aj hroziva hudba Bernarda Herrmanna si zasluzi pochvalu. ________ Anthony Perkins - (Norman Bates) +++ Janet Leigh - (Marion Crane) +++ Vera Miles - (Lila Crane) +++ Martin Balsam - (Milton Arbogast) +++ John Gavin - (Sam Loomis) +++ John McIntire - (Šerif Al Chambers) +++ Patricia Hitchcock - (Caroline) +++ Alfred Hitchcock - (Muž z klobúkom) +++ Produkcia: Alfred Hitchcock +++(9.6.2012)

  • Lavran
    *****

    Když jsem Psycho viděl poprvé (to jest v době, kdy se film teprve stával terčem mého soustředěného obsesivního zájmu), okomentoval jsem jej takto skromně: "Nemilosrdně přezrálé, přesto stále šťavnaté ovoce." Dnes bych raději předstíral, že snad ani nepochází z mé hlavy. Takové jsou nevyzpytatelné stezky vývoje nejen chápání filmu.(30.5.2008)

  • ClintEastwood
    *****

    U tohoto filmu zde bylo řečeno snad vše, co být řečeno mohlo. Já jen musím říct, že pro mě je to asi nejnapínavější Hitchcockův snímek. Některé scény jsou skutečně strašidelné a příměr - horor - se ze všech Alfredových filmů asi nejvíc hodí právě sem. I když to není horor úplně čistokrevný. Precizní režie, fantastická hudba a výborné herecké výkony (především Leigh a Perkins) povyšují tento snímek mezi Hitchcockova mistrovská díla. A nejde jen o slavnou scénu ve sprše, ale o celý příběh jako celek. Film, který předběhl dobu a stal se nadčasovým. Nejde zde o pouhé bodání nožem jako v dnešních hororech, ale o psychologii postav, které jsou skvěle vybroušené i zahrané a o budovanou atmosféru, která už v úvodu snímku dosahuje vysokých otáček. Každý si ve filmu najde něco, já jsem si našel úplně všechno. A to, že bylo Psycho natočeno černobíle mu samozřejmě dodává na působivosti a dramatičnosti. Hitchcock si hraje se stíny a tím i s pocity diváků. Neskutečně atmosferický, nezapomenutelný, kultovní film. P.S. Naposledy viděno na Blu-ray, které svou ostrostí obrazu odhalí i jemné chloupky na rukou Janet Leigh.(10.3.2010)

  • Boss321
    *****

    Alfred Hitchcock natočil opravdů působivý thriller (píšu thriller, ale pro mě to thriller neni, je to prostě film mistra, který pro mne nemá zcela specifické zařazení), který svádí velmi dobrou pointou. Anthony Perkins v roli padoucha nemá chybu. Škoda jen, že Alfred HItchock za svoji bohatou kariéru nikdy nedostal Oscara. Geniální film a legendární koupelnovou scénu snad ani nemusím připomínat.(25.10.2007)

  • gudaulin
    *****

    Filmová lahůdka, která patří do zlatého fondu světové kinematografie a kdyby Hitchcock nenatočil už nic jiného, stejně by zasloužil vytesat pomník do mramoru. Scéna ve sprše nebo pád ze schodů jsou pro mě symbolem dokonalé režie a zároveň pomalu se otáčející židle ve sklepě je symbolem hororu jako svébytného žánru. Výborný Perkins, který už svůj výkon nikdy nedokázal překonat a z role vyšinutého Normana se vlastně nevymanil. Ingredience jsou v tomhle filmu vyvážené tak, že vznikla delikatesa...Za zmínku stojí i neobyčejně působivá hudba. Celkový dojem 100 %.(6.5.2007)

  • - Spoiler: Jednou z nejznámějších scén je vražda Marion (Janet Leigh) ve sprše. Sám Alfred Hitchcock o natáčení této scény říká: „Natáčení této scény trvalo sedm dní a pětačtyřicet sekund filmu obsahuje sedmdesát různých postavení kamery. Pro tuto scénu vyrobili skvělou figurínu, z níž měla pod ranami nože prýštit krev, ale nepoužil jsem ji. Raději jsem natáčel s dívkou, nahým dvojníkem, který zastupoval Janet Leighovou. Z Janet vidíme jen ruce, ramena a hlavu. Všechno ostatní byl dvojník. Nůž se přirozeně ani jednou nedotkl těla, všechno se dělalo montáží. V té scéně je nejvíc násilí z celého filmu. Jak se děj rozvíjí, je násilí stále méně, protože vzpomínka na tu první vraždu stačí vyvolat úzkost v okamžicích napětí, které následují.“ (SeanBean)

  • - Povestná scéna vraždy zo sprchy sa nakrúcala celkom sedem dní, a to od 17. do 23. novembra 1959. Bola nakrútená celkom zo 77 uhlov a je v nej 50 strihov. (classic)

  • - Na konci slávnej sprchovej scény, v prvých pár sekundách kamera ako keby "zamrzne" na tvári Janet Leigh (Marion Crane). Hitchcock tak urobil preto, lebo jeho žena si všimla, že v zábere, kde je aj krk, je jasne vidieť ako pulzuje. (Germanotta)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace