poster

Psycho

  • USA

    Psycho

  • Československo

    Psycho

Horor / Mysteriózní / Thriller

USA, 1960, 109 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • RHK
    ****

    Jeden ze 100 filmů, které musíte vidět, než umřete. Jeden ze 100 největších filmů všech dob časopisu Entertainment Weekly. Jeden z 500 největších filmů všech dob časopisu Empire. Celosvětově divácky úspěšný film. Určitě to byl snímek, který posunul historii filmu o kus dál, jistě se o tomto filmu učí a bude učit v historii filmového umění... Jmenovitě vynikající je kamera, střih, hudba a režie, některé scény jsou úžasné a s opakovanými shlédnutími se mi film líbí stále více. Trailer: http://www.csfd.cz/film/4385-psycho/videa/(27.1.2009)

  • viperblade
    *****

    Mohl bych uvést mnoho důvodu, ale nechce se mi, zvlášť, když to tady tak pěkně napsali ostatní (POMO). Zkrátka a dobře, Psycho je film, který je hoden kultovního statusu. Mrazivá atmosféra, skvělá hudba a Anthony Perkins. A navíc mi zážitek nezkazil ani dabing. Věřím, že z mé strany u jedné projekce nezůstane, ovšem příště si to pustím v originále. A až teď jsem si uvědomil, jak spoileroidní jsou hlášky z Červeného trpaslíka, konkrétně "Vypadá jako máma Normana Batese." a "Naše první setkání s inteligentním životem za tři miliony let a jde o androidovou verzi Normana Batese." :-)(17.11.2009)

  • Marius
    ****

    Prababička thrillerov sa zo začiatku rozbieha veľmi pomaly, priam uspávajúco, až kým sa na scéne neobjaví on. Psycho sa totiž neoplatí pozerať ani tak kvôli Hitchcockovej réžii či jednoduchému scenáru, ako kvôli Perkinsovmu stvárneniu Normana Batesa. Perkins si celý film kradne pre seba, až sa divák pristihne, že v scénach , kde sa Norman nevyskytuje, sa vlastne dosť nudí. Slávna sprchová scéna vo mne síce zanechala skôr úsmevný dojem, ale je samozrejme potrebné uvedomiť si jej dopad a význam v čase svojho vzniku. Rovnako ako aj dopad a význam tohoto filmu pre neskorší vývoj žánru. A nedá mi neodpustiť si poznámku, že s tak primitívnym scenárom (kompenzovaným výbornými dialógmi) a temer nulovou výpravou by dnes nedokázal natočiť takto kvalitný film nikto.9/10(9.6.2006)

  • tron
    *****

    Legendami opradený (Hitchcock zakázal púšťať divákov do kinosály, ak čo i len dve minúty meškali) psychohoror a pre mňa i neoficiálny spolu-zakladateľ slasheru a hixploitationu. Šikovne, rýchlo, lacno a efektívne nakrútený film (Hitchcockovým televíznym štábom z jeho šou Alfred Hitchcock uvádza). Majster filmovej hrôzy stavia vedľa seba jednu klasickú scénu za druhou (pád zo schodov), pričom mnohé i po desaťročiach mnohí parodujú, citujú, napodobňujú a vykrádajú (s prižmúreným okom sa dá povedať, že v každom piatom filme vidíte „vraždu v sprche“). K tomu perfektné herecké obsadenie v čele s Perkinsom ako Normanom Batesom, pánom maminho motela. Kultová rola ho navždy zničila - publikum ho do smrti nebolo ochotné akceptovať v ničom inom. Zmieril sa s tým a tak sa na ambície vybodol a radšej si zahral ešte v dvojke a trojke a nakoniec sám seba definitívne a úspešne dorazil réžiou štvorky. Prvý diel je však bezkonkurenčný. Strašidelná výprava, mrazivá atmosféra, v dobrom odporne vystupňovaný dej a šokujúce záverečné odhalenie (vtedy to bola rovnaká nálož, ako keď sme v roku 1999 boli prvý raz v kine na ŠIESTOM ZMYSLE). S Romerovou NOCOU ŽIVÝCH MŔTVYCH jeden z mojich najobľúbenejších čierno-bielych krvákov (bez krvi).(27.2.2005)

  • Madison
    *****

    Samozrejme, po plejáde krvilačných hororov, monštier a masochistov v nich, ma už nemôže nič prekvapiť. Pri Psycho som si vsugerovala, že je to môj prvý horor, že som nikdy nič podobné nevidela, že psychopata Perkinsa nemôže nikdy nahradiť žiaden Anthony Hopkins či Jack Nicholson, že nikdy nikto nezloží tak grandiózny soundtrack plný pílivých zvukov akoby vystrihnutých z orchestra hudobníkov neschopných rozlíšiť falošné tóny........ a ono to naozaj fungovalo. Záverečná pointa je úžasne ,,hitchcockovská", všeobecne kultovú scénu v sprche u mňa nahradila scéna na schodoch s chudákom detektívom (kto videl, určite vie!), hrôzostrašné zábery na siluetu strašidelného domu a vôbec, v dobe vzniku muselo Psycho vyvolať obrovské nadšenecké či kritické ovácie. A ja som počas tých dvoch hodín v tej dobe naozaj bola. I love Hitchcock.(22.11.2009)

  • - Povestná scéna vraždy zo sprchy sa nakrúcala celkom sedem dní, a to od 17. do 23. novembra 1959. Bola nakrútená celkom zo 77 uhlov a je v nej 50 strihov. (classic)

  • - Jeden z důvodů, proč Hitchcock rozhodl, že film natočí, byla na tehdejší dobu až příliš velká ''nezvyklost''. (NormanBates)

  • - Film se natáčel v roce 1959 během pěti týdnů, převážně v televizních studiích Revue v Universalu. Náklady na něj dosáhly výše osmi set padesáti tisíc amerických dolarů. [Zdroj: Vždyť je to jen film] (Pavlínka9)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace