poster

Co moře pohltí

  • anglický

    Rich and Strange

Komedie / Romantický

Velká Británie, 1931, 82 min

  • Caelos
    ***

    První půlka je celkem nudle, až ve druhé půlce se z toho stává film. Scéna na potápějící se lodi je skvělá, nicméně všechno mi ve filmu připadá takové moc rychlé. Jsou doma, pak najednou na lodi, sem tam zastávka, loď se potápí, pak jsou na jednou na jiné lodi, a pak najednou doma. Všechno moc honem. (5/10)(22.1.2009)

  • DaViD´82
    **

    Vtipná a nápaditá úvodní grotesková pětiminutovka, která je následně na hodinu pohlcená v moři nudy, nedějovosti, nevtipnosti a momentek z cesty kolem světa jak ze špatného kinožurnálu. Závěrečná dvacetiminutovka sice stále nefunguje ani jako romantický film, ani jako komedie, ale něco málo se v ní přeci jen uděje. Díky aspoň za to.(2.1.2009)

  • jojinecko
    **

    Vcelku nudný a kŕčovitý film o páre, ktorý získa financie na vysnívanú cestu. Komické prvky nie sú zábavné ani náhodou a o nejakej dramatickej línii snáď nemôže byť ani reč. Ešte badať pozostatok éry nemého filmu (popis niektorých situácií cez text) a to, že na režisérskej stoličke sedí síce talentovaný,ale stále málo skúsený "chalanisko" (ktorý sa raz bude radiť medzi velikánov kinematografie:)(11.8.2007)

  • EdaS
    ***

    Pro Hitchcocka velmi netypický film celou první polovinu nabízí pouze nepříliš vtipné scénky z cesty, aby se zlomil do trochu zajímavějšího melodramatu, končícího dobrodružstvím na potápějící se lodi. I v knize Rozhovory Hitchcock - Truffaut se o Rich and Strange Hitch nechtěl moc bavit, není totiž opravdu o čem. Filmařsky až na dvě tři scény taky nepříliš zajímavé, slabší tři hvězdičky.(25.3.2007)

  • Němi
    ***

    Jeden nemajetný mladý pár je šťastný, dokud nezjistí, že kolem jsou i jiní lidé. Dík nečekaně získanému obnosu peněz si můžou konečně dovolit vysněné cestování, ale loď je plná nástrah jako gentlemenský postarší námořník a mladá koketující princezna... __ Hitchcocka lze rozeznat jen z úvodní pětiminutovky, kde se téměř bezeslova v rychlé montáži představí hlavní páreček. Zbytek je tuctově nasnímaná (ne)romantika, která sice poměrně věrohodně zachycuje vzrůstající problémy mladých manželů a jejich postupné citové přilnutí k novým známostem, ale sotva bych řekl, že je něčím zajímavá nebo vyjímečná. Zbytečně moc času se věnuje nepodstatným záležitostem jako je postava "vzdálené příbuzné tety Kateřiny" a některé určující momenty jsou značně odbyté. Spolu s prokládáním kýčovitých pohlednic to pak celé budí dojem lehké karikatury. Typově přesná a sympatická čtveřice herců se tak hlemýždím tempem posouvá po očekávaných kolejích k podivnému finále, které jediné je taky překvapivé, ale i do děje docela nezapadající. Na druhou stranu dovolilo Hitchcockovi něco předvést z jeho talentu. __ Snad jen zásluhou sympatických herců a za občasné vydařené momentky průměrné hodnocení.(11.7.2010)

  • - Film byl zřejmě ovlivněn osobními zážitky Hitchcockových, které zažili před svatbou během společné plaby lodí. Film však vznikl podle románové předlohy. [Zdroj: Vždyť je to jen film] (Pavlínka9)

  • - Film měl premiéru až po dalším Hitchcockově filmu Číslo sedmnáct (1932), i když byl dokončen jako první. (Zdroj: ČSFD.cz)

  • - Hitchcock si obzvláště oblíbil herečku Elsie Randolp, která hrála slečnu Imrie. Tehdy jí slíbil, že jí dá v budoucnu znovu rád příležitost hrát v jeho filmu. O čtyřicet let později se Elsie Randolp objevila ve filmu Zběsilost (1972). (Pavlínka9)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace