poster

Uteč

  • USA

    Get Out

  • Slovensko

    Uteč

Horor / Mysteriózní

USA, 2017, 103 min

Komentáře uživatelů k filmu (424)

  • Asia_Power
    **

    Když film začal a na plátně se objevilo Get Out (jakože Uteč) myslela jsem, že jde o název filmu a ne o varování ať šíleně rychle prchnu z kina a zachráním si sto minut života. A jelikož mám tuze ráda dvojici Key and Peele, věřila jsem že budu čumět jako puk. No čuměla jsem opravdu ukázkově, buddhožel ne stylem BOJIM BOJIM, ale stylem PROČ JÁ KRÁVA NA TO ČUMIM. Já chápu, že černoši si dobře pamatujou čas kdy sklízeli bavlnu a nesměli s bílejma do autobusu, sama jsem žlutá a dodnes je spousta lidí co by mi na palici jeblo slaměnou hučku a poslali mě na tržnici ALE fakt z toho nemám mindráky. Peele určitě taky ne, takže jeho rasistickej snímek jsem čekala provedenej úplně jinak. Tady sledujeme bubáka, co chodí s vápenkou a 80 minut filmu se řeší drobné ale rozhodně jasné náznaky rasismu. Tak jasné, že 95% náznaků mi nedošlo, protože na tom nic rasistickýho nevidím. Možná to bude tím, že jsem zažila trochu jinou formu rasismu a kdyby na mě tehdy byl každej tak "zlej" jako na Bubu 3/4 filmu, tak bych si pískala. To ještě není ten průser. Průser je, že je to celý od začátku průhledný jak papír a tak člověk ví přesně vo co de. Tím pádem mě nepřekvapilo vůbec nic kromě zjištění, že chlap s proraženou palicí může být dále životu nebezpečnej jako by mu jen chvilku předtím nevytekla půlka kebule na koberec. Hlavní hrdina mě vyloženě sral. Na každou otázku začínal odpověd stylem - Éééééé,,,,chachacha...víte...Ne nevim, blbe proto se ptám. Jeho přístup - postěžuju si, borka mě nebere vážně, otráveně si povzdechnu a hned s kamenným výrazem řeknu : Nech to bejt, v pohodě, nic se neděje...mě sral taky. Vím že každýho chlapa u ženský sere když se jí zeptá co se děje a ona s výrazem zácpy odvětí ledově - NIC. Ale že doba tak pokročila, že se na tutéž otázku ptá ženská přítele a on reaguje stejně a se stejně debilním výrazem...To bych mu jí pleskla. Totální ubulenec a to doslova. Řve tam totiž dost často. Za nápad a za hepyjend tomu naseru dvě krásný hvězdičky co svítěj jak ty jeho očička. To zas byla jednou píčovina...Ale dle místního hovnocenení pokud jste evropan, budete nadšený. I když nás bylo v kině asi deset a nadšenej byl jen můj přítel. A to jsem byla žlutá jenom já. Ale zas mám radost, že se mu to líbilo, alespoň někdo se bavil a já mohla naplno závidět borce přede mnou, která po půl hodině regulérně vytuhla a vzbudilo jí až rozsvícení. Šťastná to žena...(2.5.2017)

  • POMO
    ****

    $150 miliónov v US kinách pri rozpočte necelých $5? Jason Blum je borec. A evidentne nastáva doba nových režijných černošských talentov. Get Out je atmosféricky blízko Stephenovi Kingovi, a byť podla neho, šlo by o jednu z jeho najlepších filmových adaptácií. Žánrová schéma psychologického hororu, tak intenzívne a odvážne postavená na citlivej téme rasizmu, až mrazí v kostiach. Perfektne, s inteligentným sociálnym vhľadom zrežírovaná, fungujúca ako napätím medzi postavami, tak čisto žánrovými prvkami (ľakačky, zvyšovanie napätia obrazovými fígľami). Byť dôvtipnejšieho zakončenia, šlo by o dielo, precíznosťou dosahujúce úrovne slávnej Shyamalanovej trilógie. [ArcLight Santa Monica](30.3.2017)

  • verbal
    ***

    Bojler jaxviňa! Představte si kůl multikulti svět, ve kterém jsou negři tak děsně IN, že každá zasraná bílá huba touží být ztepilým mouřenínem. S takovými trendy král pedofilů Džexn vůbec nemusel chlastat to bělidlo. Film je to určitě mile atmosférický, zručně uplácaný a zábavný, jen mi přišlo tak trochu zvláštní, proč všechny ty ploskonosy nesbírají rovnou z kokosovníku jako na začátku, místo toho osnují složité KKKomploty a nechávají si prznit svou árijskou dceru vypleštěným ugandským kabanosem. Ale to by ten zjevně rasistický čokoscénarista a hnědorešeržér vypadal, jako by mnohem zdařilejší Dz Pozvánku vyčernil téměř kompletně, jen doplnil o hypnózu a xenofobně onegroval. Je tedy načernědni, že tohle se stalo takovým hajpem bavlníkových plantáží jen proto, že to některým zkurveným bělobám zvedne hladinu černirubinu, Džáda Kovářová si u toho zajisté řádně prohňácala kakaového slimáka a celý funklubík profesionálního kriminálníka Rodnyho Krále pak dobrovolně směnil část denního výdělku z prodeje narkotik za lupen do kina. Jedna dolů za ten fuj fuj nouplisácký rasismus, druhá za čorki.(28.4.2017)

  • Tsunami_X
    ****

    Super freakshow, intenzivní nástup i finále, ale pro mě osobně taky důkaz, že lidem z Indiewire při jejich tažení trochu mr*á.(1.6.2017)

  • Isherwood
    ****

    Výtečná scenáristická a především režijní práce, kde funguje podivné bílé panoptikum, řádně nasáklé rasistické myšlenkové podhoubí a především neodbytný pocit „co se to kur…?“. Ta intenzita, kdy se modlíte, až už se děj posune dál a vy se dozvíte zase o kus víc, funguje především proto, že si hrdina zachovává racionální přístup po celou dobu a děj mu ani jednou nedovolí sklouznout k žánrové berličce. Tu navíc skvěle karikuje postava nejlepšího přítele, který telefonickým komentováním nadcházejících událostí uvádí i rozbíjí tradiční tvůrčí postupy. Je to strašně jednoduché a přitom dokonale promyšlené a v detailech vyšperkované, autorská práce jak ze žurnálu. 4 a ½.(20.7.2017)

  • J*A*S*M
    ****

    Dobré, ale v Americe imho až nadstandardně přehypované následkem rasové tematiky, která v zámoří nutně rezonuje více než u nás. Přitom zajímavou věcí je, že ta rasová linka vlastně není v samotném filmu ani nijak výrazně rozvedena a "rasismus" záporáků dost plave na vodě. Podnětný mi přijde rozpor v tom, zda si tu záporáci dělají z černochů instrument prostě proto, že rasismus, anebo proto, že je v mnoha ohledech - alespoň v některých případech - považují za lepší? Jen si nejsem jistý, zda je to rozpor záměrný, anebo zda nemá scénář úplně ujasněné, co chce vlastně říkat. Ono je to v základním konceptu totiž dost cheesy, rozhodně víc než jsem čekal. Taky je to méně horor, než jsem čekal, a více komedie, než jsem čekal. Hlavně ty humorné vložky mi přišly dost rušivé. Komediální prvky v hororrech a priori neodmítám, ale zde prostě citelně narušovaly tu paranoidní atmosféru (s tou se smích imho moc nekamarádí) a na můj vkus to byl humor velmi jednoduchý, byť určitě funkční. Namísto nich bych uvítal širší vysvětlení mechanismu toho, co se tam s těmi černochy přesně děje, protože to vlastně bylo ve filmu jen velmi zhruba načrtnuto, až to ve mně vyvolalo bordeloidní dojem. A pak mě také lehce zklamalo, že mi tam chyběl nějaký moment překvapení. Jako jo, ono je to námětově vcelku originální, ale celý děj se pak pohybuje v mantinelech relativně očekávané hry. Ten jeden relativně větší zvrat mě napadl asi deset minut před jeho odhalením. Pak se to mělo rozjet, ale namísto toho bylo relativně rychle hotovo. Komentář zní možná až moc kriticky, ale to je tím, že jsem byl opravdu skálopevně přesvědčen, že jdu na nejlepší horor posledních let. To ani omylem, ale dobrý film to určitě je, to jo.(28.4.2017)

  • T2
    ****

    Rozpočet $4,5miliónaTržby USA $172,687,155Tržby Celosvetovo $193,840,384Tržby za predaj Blu-ray v USA Tržby za predaj DVD v USA ║ Slušná práca, ktorá z jednoduchého námetu dokáže ťažiť ovocie. Aj keď prvú polovicu filmu sa skoro nič zásadné nedeje a človek ostáva v pomykove, že ako takto nie moc záživný film vôbec v amerike tak dobre uspel. Tak nakoniec to skoro nič druhá polovica vynahrádza a stavia na určitých nenápadných drobnostiach, čo nám ponúkol ten menej záživný úsek filmu a celkom pekne so to rozvinie. Dokonca to má aj dobrú gradáciu. Finále je trošku taká otrepaná klasika ale v rámci žánru újde. Prekvapia aj odľahčené scény, ktoré nejak zbytočne netrčia s príbehu a celkom tam pasujú a aj pobavia. Hlavne strážca letiska boduje. Také celkom milé prekvapenie na thrilleroví a hororoví kentus, čo sa nám v posledných rokoch ponúka hlavne od toho Blumhouse production. Teraz konečne trafil klinec po hlavičke. /80%/(3.5.2017)

  • Marigold
    ****

    Viděl jsem v poslední době celou řadu chabých hororů, kterým americká kritika masírovala vemínko jen proto, že byly genderově progresivní nebo vznikly v exotické zemi a temazitovaly nějakou formu oprese. Uteč sice na první pohled vypadá jako přesně ten případ "máme výbušné rasové téma, které někdo pojednal ve vší explicitnosti", ale od úvodní scény dává Peele na vědomí, že je a) výtečný scenárista, který společenskou metaforu klidně obrátí v groteskní slasher, aniž by došlo k rozpadu struktury b) režisér schopný pracovat s podprahovým napětím, které sice zaručeně uniká zdejším hororovým expertům, ale divákům s určitou mírou vypěstovaného citu k detailu určitě ne. První třetina je společensky relevantní metaforou černých masek, prostřední graduje napětí, závěrečná nabídne peprnou katarzi. A dohromady to dává film, který je pro mě inteligentnější a závažnější reflexi rasové identity než celý Moonlight. Vadí mi jen trochu nadbytečně éterická hudba a pár míst, kde je Uteč vidět do vnitřností víc, než by člověk chtěl. Jinak lahůdka.(27.4.2017)

  • Superpero
    ****

    Stepfordští černoši jsou fajn a hodně mě bavila postava toho jeho kámoše, který tam veskrze pravdivě glosuje probíhající dění.(6.5.2017)

  • kiddo
    ****

    Hm:(31.5.2017)

  • LIVINGDEAD
    ***

    Takové Stepfordské paničky na černo :-) Já asi čekal něco jiného. Na plakátech je kříčící černoch s děsivým výrazem na tváři. Tak jsem tipoval, že ty černochy bude zbohatlícká komunita mučit, čtvrtit, lovit a vraždit... Ale film v TV pobavil, v kině bych se odstřelil.(30.4.2017)

  • tron
    ****

    „Hovoril som ti, aby si do toho domu nelozil.“ Od úvodnej scény som z toho mal výborné pocity a dojem, že sledujem budúcu hororovú klasiku. Viem, silné slová, ale proste taký bol môj dojem. Snímka bola od prvých sekúnd mimoriadne zručne, sebavedomo a „hladko“ zrežírovaná, herci boli typovo super vybratí, podali parádne výkony a od začiatku tam bola parádne vťahujúca atmosféra, ktorá vás dostala, opantala a na konci vypľula použitých a možno, vari, azda i zneužitých. Scenár je vynikajúco vystavaný a napísaný, informácie dávkuje len mimoriadne neochotne a vďaka tomu je každému jasné, že sa „tu“ niečo deje. Niečo škaredé, drsné a nebezpečné. Nad celým miestom sa vznáša nepríjemne zlovestná atmosféra a tušíme, že skôr alebo neskôr „to“ naplno prepukne. Get Out je ako Šiesty zmysel, kde tiež repríza môže byť pôsobivejšia, než premiéra (Walterov beh). Je pravda, že som čakal lepší koniec, ale aj tak tam bolo pár twistov, ktoré ma zaskočili.(11.5.2017)

  • movie
    *****

    GET OUT se může hrdě hlásit do škatulky moderního originálního horroru, kde by mu měl být vystaven pomník hned po boku filmů jako BABADOOK, HOUSEBOUND anebo THE DEVILS HOUSE. S nimi jej pojí nejen fakt, že tu je za málo peněz hodně muziky, ale i bojiště, kterým je staroanglický dům a jeho poněkud podivní obyvatelé. GET OUT drží všechny svoje esa v rukávu až téměř do první hodiny, ale do té doby nepřestává bavit a velmi obratně balancuje na hraně creepy horroru a komedie (v těhle ohledech má skutečně hodně společného s HOUSEBOUND), která z velké části staví na stereotypním chování bělochů a afroameričanů. Proto pak může překvapit až téměř jateční a vpravdě hodně "suché" finalé (nemyšleno kriticky). Daniel Kaluuya je tru borec a Jason Blum si zaslouží chválu za podporu mladých talentů. Těším se na další Peelův film.(26.5.2017)

  • Slasher
    ****

    Tak zručný thriller typu všechno kolem tebe nehraje jsem si už dlouho nedopřál. Od úvodní sćenky je jasný, že nebude žádná průměrná filmařina, buduje se vytrvale trpělivě napětí, navíc se šmrncem a skvělým humorem. Čekal jsem to možná originálnější a samozřejmě, velká část šeptandy a appealu spočívá i v perfekt timingu při aktuálně žhavých tématech v US - černošský otázce & bělošskýmu privilegiu - ale případný nevědomý divák se tím nemusí vůbec nijak zaobírat/ kazit si dojem z kvalitního zábavnýho hororu. A ať si v tom kdo chce co chce vidí, mám beztak dojem, že se Peele (chytře) tomu všemu hrocení a pnutí v první řadě vysmívá...(13.5.2017)

  • H34D
    ****

    Docela povedená recyklace staršího nápadu. Těží se hlavně z vtahující atmosféry, v níž divák společně s hlavní postavou postupně objevuje prapodivné prostředí kolem sebe a plně ho prohlédne až když je pozdě. Film má lehce absurdní nádech, ale přitom zůstává tíživý. Problém je ukvapené a až nečekaně prosté finále. 7/10(21.5.2017)

  • EvilPhoEniX
    *****

    Po zhlédnutí traileru na Get Out jsem byl velmi nadšen a při zjištění, že jej režiruje Jordan Peele, jsem málem vyletěl do stropu. Bratry Peely a jejich skeče sleduji už dva roky a pro mě osobně jsou nejzábavnější komici né jen v Americe, ale i ve světě a moc dobře vím jak velcí filmoví fanoušci jsou a právě Horor patří mezi jejich nejoblíbenější. Keegan to dotáhnul do herectví, kde nedávno překvapil v komedii Why Him a čeká ho příští rok Predátor a Jordan se právě ujal režisérského křesla a svým debutem trhá rekordy v každém ohledu. Nejen, že už vydělal třicetinásobek svého rozpočtu, ale svým hodnocením ( 83% od 25 tisíc lidí se z Get Out stává nejlépe hodnoceným hororem za posledních 30 let, dokonce i Vymítače ďábla překonal a to je už sakra, co říct). Dublinské kino bylo narváno jak seniory tak teenejdžry a překvapivě z kina nikdo neutekl. Ale nyní k filmu. Get out má jen jediný mínus a tím je delší rozjezd, jinak vše je naprosto brilantní a kreativně hravé. V První polovině se toho příliš moc nestane, ale už od úvodu si film nese mysteriózní a znepokojivou atmosféru, kde každý příslušník rodiny je něčím zvláštní až divný,ale po příchodu zásadního a velmi odzbrojujícího zvratu ( Naposled mě takhle zvrat odrovnal v The Visit) film hutně nabere tempo, objeví se další zvraty, začne přibývat spousta humoru o který se stará černý policista( a že byl opravdu vtipný!) a překvapivě se to zde i velmi hodí a vrcholí to velmi intenzivní a drsnou vybíjenou, která dá zavzpomínat jak na SAW 3( Operace), tak Inside( nůžky!), ale vše se nese ve strávitelných normách, tedy likvidace jsou efektní, ale neobsahují příliš gore, což mi v tomhle filmu vůbec nevadí. Velkým plusem je i hravá kamera a výborné herecké výkony všech zúčastněných. Z Get out já osobně cítím kultovní status nesoucí sošku za nejlepší paranoidní horor vůbec. Zasloužený úspěch a doufám, že za měsíc si to v kinech užijete obdobně jako já. PS:Anti hororový expert Psychor si zaslouží kudlu do břicha. 95%(21.3.2017)

  • choze
    ****

    UTEČ patří k oněm originálním a povedeným hororům jako ZHASNI A ZEMŘEŠ, SMRT VE TMĚ nebo ROZPOLCENÝ, které v nabídce kin představují osvěžující oázy v poušti tupých a zapomenutelných béček a remaků pro teenagery. A jsem moc rád, že nezůstávají nepovšimnuty a naopak se z nich zcela zaslouženě vyloupávají velké kasovní hity. UTEČ velmi minimalisticky buduje atmosféru něčeho visícího ve vzduchu a divák se nemůže dočkat, až zjistí, co to něco je. Na jednom idylickém předměstí jen občas někdo podivně zablábolí nebo se křečovitě usmívá, zatímco mu po tvářích stékají slzy. A funguje to krásně. Ale jak kdosi moudrý řekl, je mnohem snazší záhadu vytvořit, než pak uspokojivě vysvětlit. A já měl ze závěrečného rozuzlení - i proto, že vlastně moc nepřekvapí, a zároveň logicky poněkud skřípe - hodně smíšené pocity. Byť obsahuje hned dva motivy, které v reálném životě považuju za vůbec nejděsivější, a které vám tu neprozradím, abych nespojleroval. I tak ale letí palec jednoznačně hore, protože až do konce jsem byl napnutej jak šráky, a při rozhovoru se služkou mě solidně zamrazilo. A hrdina byl sympoš a jeho prostořekej kámoš pobavil.(22.5.2017)

  • Gilmour93
    ***

    Peeleho „Hádej, kdo přijde na transplantaci“ lze vnímat ze dvou úhlů. Jako lehce psychologický horor o člověku hozeném do podivně se chovajícího společenství. I přes rušivou přítomnost černého Setha Rogena z letištní ochranky jsou první dvě třetiny svou nejistotou ohledně dalšího dění docela znepokojivé. Škoda, že se na konci zamíchalo horké černé kafe plastovou lžičkou soudruhů z NDR.. Mnohem zajímavější je však druhý úhel, který se na mezirasové tenze v USA dívá satirickou optikou. Do děje je jednak zakomponována spousta drobných narážek (mj. stříbrná „ovládací“ lžička jako symbol privilegia, záchrana života „sběrem bavlny“ z křesla, bingo jako otrokářská aukce). Nosná myšlenka stojí na tom, že rasističtí zloduši nemusí být jen neo-nacisté či rudokrcí Jižané, nýbrž i liberálně smýšlející střední vrstva, která svým ignorantstvím a samolibostí dovede černé bratry taky pěkně pohoršit. Nechybí i ukazováček směrem k nezájmu úřadů a médií o pohřešované Afroameričany, kteří kvůli barvě pleti a sociálně-ekonomickému statusu dostávají oproti bílým nálepku méněcenných. Citlivá, současnou Amerikou silně pulzující témata, pro autora evidentně velmi osobní. Klidně mohl být odvážnější a vše ukončit zatčením či ještě lépe zastřelením obvyklého podezřelého..(3.5.2017)

  • Bebacek
    ***

    Takový malý rasistický bizár za 129 Káčé.(2.5.2017)

  • sniper18
    ****

    Som veľmi rád, že tie mimoriadne dobré prijatia, či už od divákov, ale prekvapivo aj od kritikov neboli úplne mimo, ako to nanešťastie často býva, samozrejme Get out nie je žiadna žánrová revolúcia, vlastne dokonca od čistokrvného hororu má poriadne ďaleko, ale predsa len je to dostatočne nevšedný a kvalitný zážitok. Zápletka na prvý pohľad síce vyzerá dosť ohrane, mladý muž, ktorý ide na víkend navštíviť rodičov svojej prateľky, behom čoho sa ale začnú diať podivné veci, no celé to prevedenie je také nepredvídateľné, tu som si vlastne až do odhalenia vôbec nebol istý, s ktorým žánrom bude film, samozrejme okrem hororového thrilleru najviac spriaznený, kľudne to mohol byť psychologický, sci-fi alebo možno aj komédia a v tomto nesklame. A navyše je tu aj ten rasový podtón, ktorý to tiež príjemne osvieži. Ale rozhodne sa nejedná o ten typ filmu, ktorý je vlastne len takým čakaním na pointu, zaujímavých scén a momentov je tu nespočet a väčšinou filmu sa tiahne výborná atmosféra, ktorá v sebe nesie štipku napätia, tajomnosti, ale aj humoru. Rozuzlenie možno nakoniec mohlo byť aj trochu údernejšie, vzhľadom na priebeh filmu som asi čakal niečo originálnejšie, ale filmu to aj tak neškodí a aj finálna fáza je vydarená. Veľkým plusom sú rozhodne postavy, obzvlášť hlavný hrdina Daniel Kaluuya tu podáva zaujímavý výkon a páčil sa mi jeho prístup prakticky ku všetkým typom situácií. Navyše tu má sympatickú priateľku, charizmatických a tajomných potenciálnych svokrovcov a sedeli mi aj všetky vedľajšie postavy. Spokojný som aj po hororovej stránke, aj keď trochu iným spôsobom, ako v tomto žánri očakávam. Atmosféra mi sedela, krvavý momentov sa tiež pár nájde a je tu plno momentov, ktoré na prvý pohľad pôsobia smiešne, ale vo filme fungujú. A s režisérom nemám absolútne žiadnu skúsenosť, ale nielen na komika je to výborná práca. Takže u mňa veľká spokojnosť, druhýkrát to už určite nebude tak dobre fungovať, ale toto jedno pozretie som si užil od prvej do poslednej minúty. 79%(3.5.2017)

  • George Stobbart
    ***

    Na pomery BlumShitHouse to síce nebolo zlé, no postupne ma to čoraz viac vyčerpávalo a korunu tomu nasadili tie lacné zvraty a neukočírovaný bordel v záverečnej tretine... Takže úplne „revolučný“ (ne)horor, ktorý dozaista očarí hlavne mládežníkov a zaslepených nasledovníkov zahraničných ohlasov.(22.4.2017)

<< předchozí 1 2 3 4 6 12 17 22
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace