Reklama

Reklama

Co na tom, že Rose (Allison Williams) je bílá jako stěna a Chris (Daniel Kaluuya) černý jako noc? Žijeme přece v jednadvacátém století, kdy je boj proti rasové nesnášenlivosti přece už dávno dobojovaný a na smíšené páry se skrz prsty nedíváme. Minimálně Roseini rodiče Missy a Dean jsou na Chrise od prvního momentu nesmírně milí. Vadí jim snad jen to, že si přítel jejich dcery tu a tam zapálí, ale to s barvou kůže přece nesouvisí. Psycholožka Missy dokonce Chrisovi nabídne, že ho jeho zlozvyku zbaví pomocí hypnózy. Byl by to ráj na Zemi, kdyby se dva zdejší černošští zaměstnanci nechovali tak podivně. A kdyby se zvláštně neprojevoval i další muž černé pleti, který během víkendu dorazí na návštěvu. Náznaků, že všechno není v úplném pořádku, postupně přibývá, a Chris se rozhodne vzít nohy na ramena. To, co následuje, překoná jeho nejčernější noční můry a všem divákům v kinosále připraví naprosto nečekaný a nezapomenutelný zážitek. (CinemArt)

(více)

Recenze (924)

POMO 

všechny recenze uživatele

$150 miliónov v US kinách pri rozpočte necelých $5? Jason Blum je borec. A evidentne nastáva doba nových režijných černošských talentov. Get Out je atmosféricky blízko Stephenovi Kingovi, a byť podla neho, šlo by o jednu z jeho najlepších filmových adaptácií. Žánrová schéma psychologického hororu, tak intenzívne a odvážne postavená na citlivej téme rasizmu, až mrazí v kostiach. Perfektne, s inteligentným sociálnym vhľadom zrežírovaná, fungujúca ako napätím medzi postavami, tak čisto žánrovými prvkami (ľakačky, zvyšovanie napätia obrazovými fígľami). Byť dôvtipnejšieho zakončenia, šlo by o dielo, precíznosťou dosahujúce úrovne slávnej Shyamalanovej trilógie. [ArcLight Santa Monica] ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Bojler jaxviňa! Představte si kůl multikulti svět, ve kterém jsou negři tak děsně IN, že každá zasraná bílá huba touží být ztepilým mouřenínem. S takovými trendy král pedofilů Džexn vůbec nemusel chlastat to bělidlo. Film je to určitě mile atmosférický, zručně uplácaný a zábavný, jen mi přišlo tak trochu zvláštní, proč všechny ty ploskonosy nesbírají rovnou z kokosovníku jako na začátku, místo toho osnují složité KKKomploty a nechávají si prznit svou árijskou dceru vypleštěným ugandským kabanosem. Ale to by ten zjevně rasistický čokoscénarista a hnědorešeržér vypadal, jako by mnohem zdařilejší Dz Pozvánku vyčernil téměř kompletně, jen doplnil o hypnózu a xenofobně onegroval. Je tedy načernědni, že tohle se stalo takovým hajpem bavlníkových plantáží jen proto, že to některým zkurveným bělobám zvedne hladinu černirubinu, Džáda Kovářová si u toho zajisté řádně prohňácala kakaového slimáka a celý funklubík profesionálního kriminálníka Rodnyho Krále pak dobrovolně směnil část denního výdělku z prodeje narkotik za lupen do kina. Jedna dolů za ten fuj fuj nouplisácký rasismus, druhá za čorki. ()

Tsunami_X 

všechny recenze uživatele

Super freakshow, intenzivní nástup i finále, ale pro mě osobně taky důkaz, že lidem z Indiewire při jejich tažení trochu mr*á. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Horor podle klasické šablony, kdy "něco" tušíte a nevíte co. Až do určitého okamžiku. A horor s vážným podtextem, což není běžné. A s celkem obyčejným finále, které ale hrdina nekompromisně vyřeší, což je velice osvěžující. A navrch Catherine Keener v pro ní netypické roli. ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Dobré, ale v Americe imho až nadstandardně přehypované následkem rasové tematiky, která v zámoří nutně rezonuje více než u nás. Přitom zajímavou věcí je, že ta rasová linka vlastně není v samotném filmu ani nijak výrazně rozvedena a "rasismus" záporáků dost plave na vodě. Podnětný mi přijde rozpor v tom, zda si tu záporáci dělají z černochů instrument prostě proto, že rasismus, anebo proto, že je v mnoha ohledech - alespoň v některých případech - považují za lepší? Jen si nejsem jistý, zda je to rozpor záměrný, anebo zda nemá scénář úplně ujasněné, co chce vlastně říkat. Ono je to v základním konceptu totiž dost cheesy, rozhodně víc než jsem čekal. Taky je to méně horor, než jsem čekal, a více komedie, než jsem čekal. Hlavně ty humorné vložky mi přišly dost rušivé. Komediální prvky v hororrech a priori neodmítám, ale zde prostě citelně narušovaly tu paranoidní atmosféru (s tou se smích imho moc nekamarádí) a na můj vkus to byl humor velmi jednoduchý, byť určitě funkční. Namísto nich bych uvítal širší vysvětlení mechanismu toho, co se tam s těmi černochy přesně děje, protože to vlastně bylo ve filmu jen velmi zhruba načrtnuto, až to ve mně vyvolalo bordeloidní dojem. A pak mě také lehce zklamalo, že mi tam chyběl nějaký moment překvapení. Jako jo, ono je to námětově vcelku originální, ale celý děj se pak pohybuje v mantinelech relativně očekávané hry. Ten jeden relativně větší zvrat mě napadl asi deset minut před jeho odhalením. Pak se to mělo rozjet, ale namísto toho bylo relativně rychle hotovo. Komentář zní možná až moc kriticky, ale to je tím, že jsem byl opravdu skálopevně přesvědčen, že jdu na nejlepší horor posledních let. To ani omylem, ale dobrý film to určitě je, to jo. Edit: S druhou projekcí uvedené výtky odpadly. Je to boží. Vysvětlení dění se ukázalo jako dostatečné a člověk si napodruhé krásně užije ty různé drobné nuance hereckých výkonů, které ukazují, jak je to celé výborně promyšlené. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Příjemné překvapení až do samotného finále to jede na takové správně napjaté struně, kdy jsem očekával odkud na mně vypadne tajemství a která postava to vyprdne první. Dobrý, na Oscara samozřejmě ne, to jsem viděl za rok 2017 desítky lepších filmů, ale chápu, že kdyby neměli černoši v nominacích na Oscara svého koně, v ulicích by se rabovalo, hořeli by auta a napadali si policajti aneb jako píši media, taková černošská poklidná demonstrace. Takže v rámci klidu a míru v amerických ulicích nominaci tohoto filmu na Oscara rozumím. ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Výtečná scenáristická a především režijní práce, kde funguje podivné bílé panoptikum, řádně nasáklé rasistické myšlenkové podhoubí a především neodbytný pocit „co se to kur…?“. Ta intenzita, kdy se modlíte, až už se děj posune dál a vy se dozvíte zase o kus víc, funguje především proto, že si hrdina zachovává racionální přístup po celou dobu a děj mu ani jednou nedovolí sklouznout k žánrové berličce. Tu navíc skvěle karikuje postava nejlepšího přítele, který telefonickým komentováním nadcházejících událostí uvádí i rozbíjí tradiční tvůrčí postupy. Je to strašně jednoduché a přitom dokonale promyšlené a v detailech vyšperkované, autorská práce jak ze žurnálu. 4 a ½. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Úplně otočený pohled na rasismus způsobil, že je Uteč jeden z nejzajímavějších thrillerů, které jsem za poslední dobu viděl. Rasová nesnášenlivost tu totiž vytvořila hodně silný příběh, u kterého je dobré, když o něm před shlédnutí budete vědět co nejméně. Budete pak hodně překvapeni a zároveň dost napjati s každou další minutou, což umocní zážitek z celého filmu. K tomu musím dodat, že na mě hodně zajímavě zapůsobil Daniel Kaluuya. Uvidíme, s jakými dalšími filmy do budoucna přijde. ()

Toren 

všechny recenze uživatele

7/10. Psycho drámo, které potěšilo především omamující hudbou, solidním castingem a hlavně intenzivní režií, díky které jste okamžitě zaháčkováni. Jde o velmi podařený kousek, kterému ale bohužel předcházel šílený hajp. "Tak" chytrý ten scénář zase nebyl a hlavní pointa šla vydedukovat cca od poloviny (jen konstantuji). To však filmu neubírá kvality, které zajisté má. A že jich je! ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $4,5miliónaTržby USA $172,687,155Tržby Celosvetovo $193,840,384Tržby za predaj Blu-ray v USA Tržby za predaj DVD v USA ║ Slušná práca, ktorá z jednoduchého námetu dokáže ťažiť ovocie. Aj keď prvú polovicu filmu sa skoro nič zásadné nedeje a človek ostáva v pomykove, že ako takto nie moc záživný film vôbec v amerike tak dobre uspel. Tak nakoniec to skoro nič druhá polovica vynahrádza a stavia na určitých nenápadných drobnostiach, čo nám ponúkol ten menej záživný úsek filmu a celkom pekne so to rozvinie. Dokonca to má aj dobrú gradáciu. Finále je trošku taká otrepaná klasika ale v rámci žánru újde. Prekvapia aj odľahčené scény, ktoré nejak zbytočne netrčia s príbehu a celkom tam pasujú a aj pobavia. Hlavne strážca letiska boduje. Také celkom milé prekvapenie na thrilleroví a hororoví kentus, čo sa nám v posledných rokoch ponúka hlavne od toho Blumhouse production. Teraz konečne trafil klinec po hlavičke. /80%/ ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Viděl jsem v poslední době celou řadu chabých hororů, kterým americká kritika masírovala vemínko jen proto, že byly genderově progresivní nebo vznikly v exotické zemi a temazitovaly nějakou formu oprese. Uteč sice na první pohled vypadá jako přesně ten případ "máme výbušné rasové téma, které někdo pojednal ve vší explicitnosti", ale od úvodní scény dává Peele na vědomí, že je a) výtečný scenárista, který společenskou metaforu klidně obrátí v groteskní slasher, aniž by došlo k rozpadu struktury b) režisér schopný pracovat s podprahovým napětím, které sice zaručeně uniká zdejším hororovým expertům, ale divákům s určitou mírou vypěstovaného citu k detailu určitě ne. První třetina je společensky relevantní metaforou černých masek, prostřední graduje napětí, závěrečná nabídne peprnou katarzi. A dohromady to dává film, který je pro mě inteligentnější a závažnější reflexi rasové identity než celý Moonlight. Vadí mi jen trochu nadbytečně éterická hudba a pár míst, kde je Uteč vidět do vnitřností víc, než by člověk chtěl. Jinak lahůdka. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Stepfordští černoši jsou fajn a hodně mě bavila postava toho jeho kámoše, který tam veskrze pravdivě glosuje probíhající dění. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

„JÁ TI ŘÍKAL, AŤ TAM NEJEZDÍŠ...“ /// Je to dlouuuuhej úvod, při kterým aspoň doufáte, že všechno, co tady uvidíte, bude nakonec použitý proti vám… No, jak se to vezme… Po tý půlhoďce se pozvolna začnou dít věci, při kterejch se vám nad lebkou rozsvítí otazník. Stejně jako Chrisovi. Jo, je to takový originální (asi… teda…s přivřenou bulvou…). Myšlenkou i řešením. Ovšem- straší se jinde! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Zjistím, že se na návštěvě nemám v noci procházet po domě (ne vole, ani když seš černej!). 2.) Celkem mě bavil. 3.) Thx za titule „fridatom“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()

LIVINGDEAD 

všechny recenze uživatele

Takové Stepfordské paničky na černo :-) Já asi čekal něco jiného. Na plakátech je kříčící černoch s děsivým výrazem na tváři. Tak jsem tipoval, že ty černochy bude zbohatlícká komunita mučit, čtvrtit, lovit a vraždit... Ale film v TV pobavil, v kině bych se odstřelil. ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Po zhlédnutí traileru na Get Out jsem byl velmi nadšen a při zjištění, že jej režiruje Jordan Peele, jsem málem vyletěl do stropu. Bratry Peely a jejich skeče sleduji už dva roky a pro mě osobně jsou nejzábavnější komici né jen v Americe, ale i ve světě a moc dobře vím jak velcí filmoví fanoušci jsou a právě Horor patří mezi jejich nejoblíbenější. Keegan to dotáhnul do herectví, kde nedávno překvapil v komedii Why Him a čeká ho příští rok Predátor a Jordan se právě ujal režisérského křesla a svým debutem trhá rekordy v každém ohledu. Nejen, že už vydělal třicetinásobek svého rozpočtu, ale svým hodnocením ( 83% od 25 tisíc lidí se z Get Out stává nejlépe hodnoceným hororem za posledních 30 let, dokonce i Vymítače ďábla překonal a to je už sakra, co říct). Dublinské kino bylo narváno jak seniory tak teenejdžry a překvapivě z kina nikdo neutekl. Ale nyní k filmu. Get out má jen jediný mínus a tím je delší rozjezd, jinak vše je naprosto brilantní a kreativně hravé. V První polovině se toho příliš moc nestane, ale už od úvodu si film nese mysteriózní a znepokojivou atmosféru, kde každý příslušník rodiny je něčím zvláštní až divný,ale po příchodu zásadního a velmi odzbrojujícího zvratu ( Naposled mě takhle zvrat odrovnal v The Visit) film hutně nabere tempo, objeví se další zvraty, začne přibývat spousta humoru o který se stará černý policista( a že byl opravdu vtipný!) a překvapivě se to zde i velmi hodí a vrcholí to velmi intenzivní a drsnou vybíjenou, která dá zavzpomínat jak na SAW 3( Operace), tak Inside( nůžky!), ale vše se nese ve strávitelných normách, tedy likvidace jsou efektní, ale neobsahují příliš gore, což mi v tomhle filmu vůbec nevadí. Velkým plusem je i hravá kamera a výborné herecké výkony všech zúčastněných. Z Get out já osobně cítím kultovní status nesoucí sošku za nejlepší paranoidní horor vůbec. Zasloužený úspěch a doufám, že za měsíc si to v kinech užijete obdobně jako já. PS:Anti hororový expert Psychor si zaslouží kudlu do břicha. 95% ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Celovečerní epizoda Black Mirror, kterou vlna loňského Moonlightu a jemu příbuzných rasových tématik nesmyslně vynesla až k oscarovému klání. Daniel Kaluuya v úloze hlavního hrdiny autenticky prožívá všechny citlivé i hrozivé chvíle a za hlavní roli pro přehlíženou Allison Williams jsem tuze rád, ale je to málo. Zajímavý námět na celý film nevystačí a po všech ohlasech jsem nevyhnutelně očekával základ nového směru nebo alespoň překvapivě vedenou žánrovku. V lehce povrchně působícím podání s jednostrannou pointou se ovšem neskrývá. ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Hovoril som ti, aby si do toho domu neliezol.“ Od úvodnej scény som z toho mal výborné pocity a dojem, že sledujem budúcu hororovú klasiku. Viem, silné slová, ale taký bol môj dojem. Snímka bola od prvých sekúnd mimoriadne zručne, sebavedomo a hladko zrežírovaná, herci typovo super vybratí (a podali výborne výkony) a od začiatku bola prítomná vťahujúca atmosféra, ktorá vás dostala, opantala a na konci vypľula použitých a možno, vari, azda, zneužitých. Scenár je vynikajúco vystavaný. Informácie dávkuje len mimoriadne neochotne a vďaka tomu je každému jasné, že sa „tu“ niečo deje. Čosi škaredé, drsné, nechutné a nebezpečné. Nad celým miestom sa vznáša nepríjemne zlovestná atmosféra zmaru a izolácie a tušíme, že skôr alebo neskôr „to“ naplno prepukne. Get Out je ako Šiesty zmysel, kde tiež repríza môže byť pôsobivejšia, než premiéra (Walterov beh). Je pravda, že som čakal lepší koniec, ale aj tak bolo prítomných pár twistov, ktoré ma zaskočili. ()

dO_od 

všechny recenze uživatele

// Neskutečně zábavnej film. Je to v prvé řadě horor, což normálně nemusím a potvrdilo se mi to i tady, když mi celá hlavní zápletka přišla debilní. Jenže mezitím to krásně odráží problém s rasismem v Americe (a nejen tam), takže prakticky každý záběr přemýšlíte, jestli je ten strach hlavní postavy opodstatněnej, nebo ne. Provokuje to k přemýšlení, celý je to o nějakým vedlejším vnímání toho, co se děje kolem. A to mě na tom filmu děsně bavilo, byť jsem ho dokoukal někdy kolem třetí ráno. Nic převratného na tom není, nápad to byl ale takřka geniální (a úspěch v amerických kinech to potvrzuje), za mě teda rozhodně palec nahoru. 7/10 ()

Související novinky

Hororoví mistři spojí síly

Hororoví mistři spojí síly

19.11.2022

Když se ve filmovém byznysu řekne fúze, většinou z toho nepramení moc dobré zprávy, viz studio Warner Bros. Discovery. Ta následující by ale přece jen mohla být výjimkou. Produkční společnosti Jasona… (více)

Srpen se ponese v duchu velkých premiér

Srpen se ponese v duchu velkých premiér

01.08.2022

Měli jste pocit, že letošní léto bylo, alespoň co se nabídky v kinech a na streamovacích službách týče, doposud poněkud chudé? Pak vás nejspíš potěší zpráva, že srpen v tomhle směru ledacos napraví.… (více)

Tvůrce Uteč a komediální Černé zrcadlo?

Tvůrce Uteč a komediální Černé zrcadlo?

03.07.2018

Jordan Peele má po svém debutovém hitu Uteč najednou plné ruce práce. Na jedné straně tu jsou projekty pro Amazon, dále jeho vlastní filmy pro studio Universal, a teď se čerstvě upsal epizodní sci-fi… (více)

Tvůrce Uteč míří do televize

Tvůrce Uteč míří do televize

07.06.2018

Amazon Studios obchodního magnáta Jeffa Bezose pokračuje ve své cestě k televizní nadvládě a po koupi práv na televizního Pána prstenů teď čerstvě podepsalo exkluzivní smlouvu s režisérem a… (více)

Reklama

Reklama