Reklama

Reklama

Co na tom, že Rose (Allison Williams) je bílá jako stěna a Chris (Daniel Kaluuya) černý jako noc? Žijeme přece v jednadvacátém století, kdy je boj proti rasové nesnášenlivosti přece už dávno dobojovaný a na smíšené páry se skrz prsty nedíváme. Minimálně Roseini rodiče Missy a Dean jsou na Chrise od prvního momentu nesmírně milí. Vadí jim snad jen to, že si přítel jejich dcery tu a tam zapálí, ale to s barvou kůže přece nesouvisí. Psycholožka Missy dokonce Chrisovi nabídne, že ho jeho zlozvyku zbaví pomocí hypnózy. Byl by to ráj na Zemi, kdyby se dva zdejší černošští zaměstnanci nechovali tak podivně. A kdyby se zvláštně neprojevoval i další muž černé pleti, který během víkendu dorazí na návštěvu. Náznaků, že všechno není v úplném pořádku, postupně přibývá, a Chris se rozhodne vzít nohy na ramena. To, co následuje, překoná jeho nejčernější noční můry a všem divákům v kinosále připraví naprosto nečekaný a nezapomenutelný zážitek. (CinemArt)

(více)

Recenze (925)

C0r0ner 

všechny recenze uživatele

Je pravda, že to bylo perfektně udělané, zahrané a všechno tohle kolem, ale celou dobu jsem se nemohl zbavit dojmu, na co to, do píči, koukám? Jednou seberou negra na ulici, pak ho musejí pozvat domů. Proč? O reálnosti zápletky pomlčím, to už bylo úplně mimo. Takže sice fajn podívaná, ale jinak totální píčovina. 50% ()

Eriol 

všechny recenze uživatele

Příjemně jsem se bavil. Zhruba od druhé poloviny překvapila a potěšila brutální, ale rychlá a úderná akce. Černošská postava ze začátku nesympatická, ale s postupem času jsem si ji oblíbil a fandil jí. Cool hudba, dlouhé tak akorát. Super pointa(!) na konci. ()

PavelVanekArt 

všechny recenze uživatele

Hodně příjemnej mysteriózní film s atmosférou a čokoládou v hlavní roli. Měl jsem nějaký očekávání, dost lidí si to vychválilo, ale... Začíná to jako nenápadný partnerský výlet. Bílá holka Rose vezme svého čokoládového pána Chrise na víkend ke svým rodičům. Je tam nějaká ta obava ohledně rasismu, ale nic extra. Na venkově u rodičů to ale smrdí. Ne hnojem, ale něco visí ve vzduchu. Něco černého. Rodiče jsou divní, otec plká blbosti a matka ovládá umění hypnózy. Do toho se motá ještě pošahaný bratr. Chris čuje levárnu, protože rodina má černou služku, černého zahradníka a oba vypadají jako spadlí z višně. Matka až moc horlivě Chrisovi nabízí hypnózu, která ho zbaví závislosti na kouření. Cigaret, že jo. Jenže od první hypnózy se jakoby okolí zbláznilo. Atmosféra houstne a pointa... ...je vykecaná zhruba před půlkou filmu. Nedokážu u filmu obvykle přestat přemýšlet, takže jsem si v podstatě domyslel správně konec sám. Pointou mi to přišlo nejslabší. Díkybohu je to ale řemeslně skvěle zvládnutý. Atmosféra je mrazivě napjatá a člověk se zatajeným dechem hltá, jak se z toho všeho Chris dostane. Nebo nedostane? Skvělá je scéna, kdy se odehrává párty a Chris skrze dav prochází na schodiště a stoupá do patra. V tu vteřinu veškerý ruch utichne a všichni (běloši) s očima nahoře pozorují pohyb Chrise nad nimi. Krásně zneklidňující. Rasově motivovaných filmů není nikdy dost a tenhle se povedl ve velké míře. Slabé stránky to vyloženě nemá, hudební doprovod s Africkým motivem super. Herecky (hlavně u hlavních postav) dost nad průměrem. Bylo to hodně Shyamalanovský. Ve výsledku je to dobrý. Dost dobrý. Ne kurva dobrý (škoda pointy, ale moje chyba), ale rozhodně překvapení roku zatím. Doufám, že se objeví ještě lepší 4* a.k.a 80% ()

Gaaron 

všechny recenze uživatele

Takové to, když do tří čtvrtin scénáře budujete něco... a pak zjistíte, že netušíte co. Tak si vzpomenete na Petera Jacksona a zbytek už jsou spoilery. ()

zette 

všechny recenze uživatele

Hm, tak my uz tem negrum ublizujeme i ve filmu, absurdni... Pokud nevezmu v potaz rasisticky podtext, Get out nabidne par zajimavych postav a solidni herecke vykony. Nejvice se mi libil Bradley Whitford. Ocenuji i slusne budovani atmosfery a napeti, ktere se bohuzel nekde v polovine podivane vytrati. Zaver uz na me temer nezapusobil, v tomto pripade se divim tak vysokemu hodnoceni. ()

campix 

všechny recenze uživatele

Dlouho mě tak nepobavil námět nějakého hororu. Co se Get Out upřít nedá je slušná dávka originality. Tvůrcům se povedlo uchovat atraktivitu i když většinu filmu víte, co se vlastně děje a konec Vás tedy příliš nepřekvapí. Opravdu jsem byl celou dobu poměrně dost napjatý. Pro mě osobně dost sympatická záležitost. ()

Wormboy 

všechny recenze uživatele

Urcite by som Get Out neprezentoval ako horor, skor ako "psychologicky" thriller s vybornou atmosferou, ktora by sa miestami dala krajat. Rezijne je film zvladnuty vyborne, najma neustale pulzujuci multikulti naboj je perfektny, napatie a odkryvanie pozadia je podsuvane primerane pribudajucim minutam. Kazdopadne som rad, ze mam za sebou uz prve stretnutie s rodinou svojej polovicky a najma, ze dopadlo vyrazne lepsie ako tu :) ()

Juto 

všechny recenze uživatele

Zaujímavá satira na Trampovu Ameriku. Je to pohľad do vnútra americkych liberálov. Veľmi sa mi páčila atmosféra filmu, ktorá výborne gradovala. Škoda toho konca mohol byť film lepší, vyvražďovanie má tak nezaujalo.Taký dobrý film, by si zaslúžil lepší konec. Ale musím pochváliť režiséra a veľmi má prekvapil, že je to jeho prvý celovečerný film. 7,5/10 ()

Alfréda 

všechny recenze uživatele

Mlčení jehňátek v roce 1991 urvalo rekord a jako první horor v historii kinematografie vystřílelo Oscary ve všech pěti hlavních kategoriích. Get Out posbíralo nominace ve čtyřech - což je bezpochyby velkým lákadlem, proč se na film podívat. Trailer byl lákadlem druhým - návnada na sociálně psychologický thriller slibuje temnější a násilnější verzi "Hádej, kdo přijde na večeři". První třetina filmu slibuje hodně a hlavní hrdina zdá se skutečně být součástí psychologické hry, ve které má obstát před rodinou své nastávající, která, byť to nechce nahlas přiznat, evidentně něco má proti černochům. Nenápadné popichování jak hlavního hrdiny, tak diváka, o černé plísni ve sklepě, o tom, že černá je zase v módě, o tom jak záživné je poznávat kultury jiných etnik, nás utvrzuje v tom, že se v pozadí děje něco nekalého. Dokud jde jen o mírné brnkání na tuto strunu, divák je bezpochyby napjat a pln očekávání. Film pro mě ale dalece přesahuje hranici uvěřitelnosti a předně, stává se nehorázně prvoplánovým a těžce předvídatelným. Nejšílenější teorie, která je nastíněna hned v úvodu nejlepším kamarádem hlavní hrdiny na telefonu, se čím dál víc zdá být pravdivá a divák tak ani nedostává prostor hádat a domýšlet si, kde že vězí jádro pudla. Jakkoli přitažená za vlasy se vám zdá být varianta, že černoši jsou v honosném sídle neurochirurga a psychiatričky vymýváni a jejich mysli jsou transplantovány bílým, kteří si z černochů dělají otroky a ovládají na dálku jejich mysl, pak vězte, že jste nepřeháněli dost a trefili jste se, ehm, přímo do černého. Těžko ale takový závěr nevytušit hned z prvního rozhovoru se služkou nebo zahradníkem. Všechny černé postavy totiž mluví naprosto strojeně jako vymyté mozky a jen dokola omílají, že jim nic nechybí a mají se božsky. Těžko se nedovtípit, že za vším vězí ona hypnóza, která je zmíněna asi v 15 minutě filmu. Nemluvě o tom, že v samotné expozici vidíme útok na černocha, který je přepaden, unesen a zavlečen do auta. Toto pro mě není nápověda, ale vyzrazení pointy filmu. Jde zkrátka o lov černochů a hypnóza umožňuje bílým s černými manipulovat, ende šlus. Krom toho mi velmi vadí, jak těžkopádně si scenárista nastavuje v situacích postavy a dialogy jsou kvůli tomu křečovité, zcela evidentně pouze účelové, a jak překotně postavy mění své postoje - zkrátka tak, jak se to scenáristovi zrovna hodí do krámu. Z jejich motivací neplyne žádný vývoj a jednají zkratkovitě. Film je navíc plný drobných nelogičností, které mu zkrátka jako pozorný divák neodpustím - jedním příkladem za všechny budiž otevřená komora, kde jako na talíři má hrdina naservírován důkaz o počínání své partnerky. Se všemi obětmi se vyfotila, fotky seskupila a pečlivě uložila do červené dárkové krabice, nastražila jako pěst na oko do otevřené skříně, aby hlavního hrdinu praštila do očí jen co se do ní koukne a fotky si prohlédl. A trochu humoru na závěr: Po oné šokující a naprosto nepředpokládané proměně partnerky hlavního hrdiny, vidíme scénu, kde je holčina náhle převlečena do bílé barvy, sedí v bílém pokoji a pije mléko. Tím to Jordan Peele opravdu potrhnul. Měla jsem se bát, ale chce se mi spíš nad tím nevyužitým potenciálem brečet. 40% () (méně) (více)

Pajky3 

všechny recenze uživatele

Zvláštní počin s originálním nápadem, který je mylně označen jako horor. To mu však nijak neubíralo na tom, že dokázal zabavit a překvapit. Škoda je podle mě jen toho nedovařeného konce, který by zasloužil trošku zaříznout ten happyend... ()

PROCESOR 

všechny recenze uživatele

Tohle měl být jako horor?...Ne vážně, fakt. Tak ještě jednou, jako horor?...A kdy jsem se měl, jako bát?...Trailer sliboval, jako vždy nevšední zážitek a já se nechal napálit, jak puberták na podprsenku push-up, takže tam byly za mě asi tak tři momenty, kdy jsem trochu zpozorněl, jinak sorry, vážně jako horor to šlo do distribuce, ne komedie… ()

animaxis 

všechny recenze uživatele

Za největší kladnou stránku považuji napětí, které je tu po celou stopáž cítit. Místy je možná trochu odlehčené, ale stále tu je. Po celou dobu jsem fandil hlavnímu hrdinovi, aby přežil a to je chvályhodné. Chvíli vypadá film i zajímavě, ale po chvíli věci začnou být poněkud předvídatelné a přestávají vás překvapovat i ty věci, které vás asi překvapit měly. Teoreticky by se to nestalo, kdyby tvůrci nechali aspoň zezačátku klidnou atmosféru, ale už od prvních minut vám dávají jasně najevo, že tu něco nehraje. Ve výsledku tedy vůbec nejste překvapení, když začne jít do tuhého. Například je tu dějový zvrat, který by byl nečekaný, kdyby ho ale scénář nenaznačoval půl hodiny dopředu. Přesto jsem se u filmu bavil a byl jsem zvědavý jak nakonec vše dopadne. Musím ale říct, že při tak skvělém hodnocení Get Out na mezinároních filmových stránkách jsem čekal něco víc. ()

laik_60 

všechny recenze uživatele

horor s rasistickým podtónom. žeby nová vlna Trumphovej éry v kinách ? U mňa slabá štvorka, pretože horor veľmi nemusím, ale zase tie zbory a vokály tam boli celkom slušné. Rozhodne som od Oskarového kandidáta čakal troška viacej. ()

FAITH.BABE 

všechny recenze uživatele

Nauč se od dobře hodnocenejch filmů nic nečekat. Nauč se od dobře hodnocenejch filmů nic nečekat.... Slabý tři. Ale vážně slabý. Nevim na co ten mega rozpočet. Bože asi snížim na dvě. Fakt nuda. Průměr všech průměrů a vůbec vás nechápu lidi. Eh, meh... ()

LasT_Olt 

všechny recenze uživatele

Moc teda nevím co si z tohohle filmu vzít. Strašidelné to není, nějak extra promyšlené taky ne, mindfuck žáden, vyvražďovačka přišla příliš pozdě a byla příliš rychle odbyta. Už asi v patnácté minutě říká mamka hlavní postavy, že je psychiatrička, která se specializuje na vlastní metodu hypnózy, načež se hned objeví pár jejich zaměstnanců, u kterých je jejich mentální kapacita už od pohledu tak na úrovni mražené zeleniny. Jelikož mám IQ minimálně 60, tak jsem si to odvodil a vlastně jsem si celý ten film sám vyspoileroval už takhle na začátku. Jen jsem nečekal to s těmi mozky, tam mě pán Píle dostal, mohlo mi to dojít, když byl táta postavy neurochirurg. Úplně špatné to není, spíš jen hrozně průměrné. Podívám se na další filmy pana Píleho? Nene. ()

FrankSusta 

všechny recenze uživatele

Víte, osobně se považuji za někoho, koho lze nazývat ,,imuním proti hororům'', jelikož ať už si pustím cokoliv, co má mezi uvedenými žánry horor, tak mě to zkrátka nevyděsí. Tedy, rozhodně ne tak, abych to nazýval hororem. Tak, že bych nemohl tři dny spát a byl schoulený v rohu se silnou paranoiou. Nejděsivější část takových to filmů proto považuji za začátek, během něhož stále doufám ve strach, až mi to nažene strach (zní to asi divně, ale snad chápate). Tak se mi stalo i u této prvotiny jinak komediálního Jordana Peela. Prvních pět minut mi srdce bušilo jako divé, ale že bych se při pohledu nynějším bál. To ani náhodou. (nejděsivější na tom bylo, že najednou praskly s vobroskou ránou jističe a tři minuty jsme byli po tmě (tma je v pohodě, ale ta rána)). Jo, mám rád filmy, které budují atmosféru (kupř. Čarodějnice), ale to ta atmosféra nesmí být přerušována komickými gagy (i když ty mi zas tak nevadily) a náhlým přerušením - tím míním samozřejmě konec, jelikož ten se už bohužel veze v takovém tipickém americkém klišé, až mi z toho bylo smutno a uvažoval jsem nad sražením další hvězdy. Takovéto uvažování jsem měl ale též kvůli stálému připomínání barev (černá/bílá téma mi pomalu ale jistě lezlo na nervy) a občas nesmyslným kecům a událostem a moc nápadným tajemstvím. Ale tak či onak, stále se jedná o nadprůměrnou zábavu a zajímavý autorský počin Jordana Peela (občas mě ale napadlo, že ty herce musel přece jenom občas mlátit, když z nich dokázal vytlačit takový herecký výkony (mám na mysli uslzený scény)), jehož tvorba mě odteď začala zajímat a těším se, až zhlédnu nějaký další jeho filmeček. ()

kocik1 

všechny recenze uživatele

Budování atmosféry celkem ušlo, i když tedy o nějakém momentu překvapení nemohlo být ani řeči. Wo co go bylo jasné ne snad od první minuty, ale od max. patnácté určitě. Potom už to bylo buď příliš doslovné (překvapivý nález fotek) anebo jenom bezradné (konec a všechno je vyřešeno). Pokud srovnám v podobném žánru s mizerně hodnoceným Antikristem, nesahá mu Get Out ani po kotníky. ()

Související novinky

Hororoví mistři spojí síly

Hororoví mistři spojí síly

19.11.2022

Když se ve filmovém byznysu řekne fúze, většinou z toho nepramení moc dobré zprávy, viz studio Warner Bros. Discovery. Ta následující by ale přece jen mohla být výjimkou. Produkční společnosti Jasona… (více)

Srpen se ponese v duchu velkých premiér

Srpen se ponese v duchu velkých premiér

01.08.2022

Měli jste pocit, že letošní léto bylo, alespoň co se nabídky v kinech a na streamovacích službách týče, doposud poněkud chudé? Pak vás nejspíš potěší zpráva, že srpen v tomhle směru ledacos napraví.… (více)

Tvůrce Uteč a komediální Černé zrcadlo?

Tvůrce Uteč a komediální Černé zrcadlo?

03.07.2018

Jordan Peele má po svém debutovém hitu Uteč najednou plné ruce práce. Na jedné straně tu jsou projekty pro Amazon, dále jeho vlastní filmy pro studio Universal, a teď se čerstvě upsal epizodní sci-fi… (více)

Tvůrce Uteč míří do televize

Tvůrce Uteč míří do televize

07.06.2018

Amazon Studios obchodního magnáta Jeffa Bezose pokračuje ve své cestě k televizní nadvládě a po koupi práv na televizního Pána prstenů teď čerstvě podepsalo exkluzivní smlouvu s režisérem a… (více)

Reklama

Reklama