Režie:
Alfred HitchcockKamera:
Wilkie CooperHrají:
Jane Wyman, Marlene Dietrich, Michael Wilding, Richard Todd, Alastair Sim, Joyce Grenfell, André Morell, Patricia Hitchcock, Alfred Hitchcock, Kay Walsh (více)Obsahy(2)
Ve světě Alfreda Hitchcocka je divadlo místem, kde se v kulisách skrývá nebezpečí, postavy nejsou tím, čím se zdají být a v každém okamžiku může spadnout "závěrečná opona”. Z této zábavní tradice vychází i burleska Hrůza na jevišti. Jane Wyman tu hraje studentku herectví Eve Gillovou, která se snaží očistit svého přítele (Richard Todd), obviněného z vraždy, a stane se proto služkou extravagantní divadelní hvězdy Charlotte Inwoodové (Marlene Dietrich). Film, který Hitchcock natáčel ve své rodné Anglii, si obratně pohrává s prvky humoru a detektivky a dává prostor všem hráčům této hry (Alastair Sim, Sybil Thorndike, Joyce Grenfell, Kay Walsh a režisérova dcera Patricia Hitchcock). Nikdo nedokáže proměnit divadlo v zámek hrůzy tak účinně jako Hitchcock a Hrůza na jevišti je toho přesvědčivým důkazem. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (97)
Neubráním se srovnání se snímkem Laura, který jsem viděl téměř ve stejnou dobu, a který má s tímto filmem mnoho společného. Tak jednak jako detektivka podle mě Stage Fright funguje lépe než výše zmíněný Premingerův počin, byl chytřejší (včetně té finty na diváka), napínavější a jeho velkou devízou byl velmi chytlavý humor, který mě opravdu bavil a také sympatický tandem dcera-otec (Alastairovi Simovi sedla jeho role dokonale). Vlastně jediným důvodem pro neudělení plného počtu (kromě trochu zbytečně riskující hlavní hrdinky) je v mém případě tendenční vykreslení vraha, které možná odpovídalo dobové představě, ale mně se příliš nelíbí. Jinak spokojenost a více než solidní 4*. ()
Vynikající a hlavně vtipný kousek, který mě dost překvapil jak netypickým způsobem vyšetřování vraždy, tak pointou spojenou s oním pastičkovým flashbackem, který tady kolegové vyzdvihují jako snad jen jeden z mála kladů tohoto filmu. Takže jim nevěřte, protože snímek je to zábavný velice velmi a hlavně nečekejte nějaký napínavý thriller, i když v závěru není o nějaký ten krapet napětí nouze. ()
Škoda tej prestrelenej stopáže. Ak by mal Stage fright o dvadsať minút menej, bol by omnoho svižnejší a divák by nemal pocit, že niektoré pasáže sú tak trochu hluché. Potom by aj lepšie vynikla výborná ústredná myšlienka príbehu, v ktorom každý "hrá" niekoho iného, kým v skutočnosti je. Film je to stále inteligentný, občas vtipný, hlavná ženská postava veľmi príjemná a pointa vydarená, v tóne tej ústrednej myšlienky o ľudskom divadle plného pretvárky s názvom život. Bohužiaľ však nie je Stage fright strhujúci a mám pocit, že tento scenár tak do audiovizuálnej podoby pretransformovaný byť mohol. Po druhom pozretí zvyšujem hodnotenie na základe použitia jeho motívov. ()
6/10 Takovy docela slabsi detektivni Alfred, coz jeste ale nezanamena, ze pri srovnani s konkurenci neobstoji, to rozhodne ne! Spis ve srovani s ostanimi filmovymi sourozenci je to poslabsi. Co mi ale na celem filmu vadilo asi nejvic byla pritomnost "bozske" Marlene, kterou tedy opravdu vzdy nesu velmi tezce a nikdy jsem nepochopil, proc by zrovna tato osoba mela byt nejakou filmovou divou... Taktez pohnutky pomahajici rodiny jsou misty vic nez usmevne... ()
Dokonale obsazený a perfektně odvyprávěný film, který upoutá pozornost od začátku do konce a člověk je neustále napnutý, co bude dál. Sledovat herectví úchvatného ženského dua Jane Wyman (scéna v taxíku je jedním z vrcholů filmu) & Marlene Dietrich je vyloženě požitek, stejně jako skvěle napsané dialogy. Moc se mi to trefilo do chuti, a i když je rok vzniku z toho samozřejmě znát, v jednotlivostech mi to přijde dokonalé a jako celek úžasně zábavné, byť chápu, že závěrečný zvrat může řadě lidí přijít nefér, a ani já jsem z něj nebyl nějak nadšený, ale je to určitě zajímavý filmařský nápad. ()
Galerie (40)
Zajímavosti (10)
- Film je adaptací románu Selwyna Jepsona Man Running, který poprvé vyšel na pokračování v magazínu Collier's. V roce 1948 vyšel knižně v USA a v ÚK, v ÚK pod názvem Outrun the Constable. V roce 1950 vyšel ještě paperback pod názvem Killer by Proxy. Český překlad nebyl pořízen z žádného vydání. (NinadeL)
- Marlene Dietrich požadovala, aby hrála výlučně v kostýmech módního domu Dior. Dior požadoval reklamu a za to poskytl 25% slevu. (Kulmon)
- Marlene Dietrichová se při natáčení téměř o všem nejprve radila se svým osobním astrologem. (ČSFD)
Reklama