• sator
    **

    Nevím jestli je slabá předloha nebo to zavinil Balík ale povídkový film je pro mne nepřesvědčivý zdlouhavý a neuvěřitelně nudný.Když si k tomu přidáte disharmonickou hudbu a domršený zvuk,kdy buď neslyšíte co postavy říkají, nebo se sháníte po ovladači, abyste film ztlumili, tak nezbývá než dát 40 %.(7.3.2009)

  • fragre
    ***

    Dobrý nástup-honička v opuštěných předměstských ulicích, pak lidová hospoda na rohu se sešlostí životem semletých štamgastů. Skvělá první povídka, působivě výtvarně podaná, rozbité městečko, kterým prošla fronta (snad nějaké likvidované městečko někde v pohraničním pásmu?), rozestavování židlí pro soud ve vymláceném kostele, pohledy mezi souzeným a písařem Lohniským. Tato povídka je za 5*. Pak film bohužel ztrácí na tempu i působivosti. Už druhá povídka, s triem skvělých herců a zajímavým námětem, je více než rozpačitá. Občas to zajiskří (úřednický ruch v několikapatrové budově), ale přes průměr se to již jako celek nedostane. Škoda.(12.12.2010)

  • Karlos80
    ***

    Tak trochu neprávem zapomenutý film natáčený průběžně i v Karlových Varech na který si už dnes asi málokdo vzpomene..? Hosté z jedné zapadlé hospůdky v čele s panem Poďobaným dobrý (R. Hrušinský) se svěřují se svými traumatizujicími zážitky z první světové války. Film byl natočen podle známé povídky ze sbírky Josefa Kopty "Pět hříšníků U velryby", měl dobré herecké obsazení, kvalitní literární předlohu, ale to vše nepříliš dobře zpracováno. Hodnotím tedy jen průměrně 2,5/*.(26.7.2006)

  • Willy Kufalt
    ****

    Nechvalně proslulý režisér-soudruh Jaroslav Balík se do přehledu toho nejlepšího z československého filmu zapsal romantickými dramaty Romeo a Julie na konci listopadu a Milenci v roce jedna, ale jak je vidět, ještě před tím se velice kvalitně nechal vést na nové vlně 60. let. Tenhle film sám znehodnocuje svůj profil mimo jiné povrchním zařazením Povídkový / Drama, tvářící se spolu s krátkým popiskem a zvláštním dobovým plakátkem jako něco právem nenápadného a zapomenutého. Přitom jde o velice zdařilý kousek, kterému lze navíc dodat přívlastky "válečný", "kriminální" a klidně i "psychologický". ... ,,Proč bych měl litovat jednoho člověka, když je kolem tolik mrtvejch?" Existenciálně vypjatá atmosféra v hospodě s hledaným zločincem (v podání nedávno zesnulého Ilji Racka) a čtyřmi štamgasty, za nimiž se skrývají vrahové z 1. světové války. Jednou účast na nespravedlivém rozsudku smrti, jednou rozhodnutí nezachránit člověka v nouzi (docela drsné psychologické ztvárnění uprostřed válečných hrůz v zákopu, vynikající výkony Hrušínského, Holého a Vosky snad bez jediného slova), jednou neodhalený pokus o vraždu ze žárlivosti (Jan Skopeček v netypické poloze), nakonec satirická příhoda s úředníčkem v podání Josefa Kemra. V jednotlivých povídkách chybí klasické dialogy, důraz je klazen na atmosféru a psychologické prožívání, podpořené ve výsledním snímku velice působivou kamerou a hudbou Ivana Řezáče. Koho zaujaly netypicky laděné válečné filmy téže doby jako např. Transport z ráje nebo Démanty noci, ať volným krokem vstoupí i do společnosti Pěti hříšníků. Škoda tak nevýrazně uzavření té linky ze součanosti a současně celého filmu. (80%)(4.8.2018)

  • farmnf
    ****

    Relativně dobře udělaný povídkový film o partě zejména vysloužilců 1. svět. války vyprávějících si v hospodě. Příběh Václava Lohninského mě úplně dostal, ten je jasně za 5. Bohužel ostatní povídky buď nemají sílu, nebo jsou strašně utahané a plné přehrávání. Povídka s Kemrem má naopak trošku milého vtipu, takže si oddechnete od vzpomínek na válku. V porovnání s tím hovnem co se dneska vydává za povídkové filmy je to neskutečně dobré, v porovnáním s tím co se udělalo v 60.tých letech(Spalovač...) je to průměr.(20.5.2010)

  • - Filmování probíhalo v dnes již zaniklém městě Doupov/Duppau ve vojenském újezdu Hradiště. (Frontie)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace