poster

Podezření

  • USA

    Suspicion

  • USA

    Before the Fact

    (pracovní název)
  • Slovensko

    Podozrenie

Mysteriózní / Thriller

USA, 1941, 99 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Tommassi3
    *****

    "No, když dojde na nejhorší, asi budu muset.." - "Co ?? Co, Johnnie ??" - "Půjčit si víc.." ;) Půjčil bych si třeba hlášku ze Švejka, ale to by nemělo příliš smyslu..;) Zkrátka zas jednou starej Hitch přišel s příběhem, který se dnes možná jeví ještě aktuálnějším než dřív.. Ale já nebudu lhát, už mám delší dobu Podezření, že jsem Hitchofil..;) Mistrovy snímky mě nikdy nepřestanou dokonale fascinovat, stejně snad i ta zdánlivě překvapivá nedoceněnost jeho bijáků.. Hitchcock zde znovu pracuje se svým celoživotním motivem fatálně posedlostí stiženého jedince i přístupem k očekávání a zklamání diváka.. Já ovšem zklamán být nemohu.. To bych musel mít ne Opičku, ale pořádnou opici, abych tenhle snímek nedocenil..(14.1.2017)

  • cheyene
    ***

    Trochu zklamání od mistra Hitchcocka. Tentokrát mi nedokázal připravit pořádnou dávku napětí. Je sice pravdou, že atmosféra se tu ke konci zahušťuje, ale tak nějak to na mě nefungovalo. Nápad jako takový je však výborný a potěší Cary Grant v hlavní roli, stejně tak hudba a tradičně skvělá kamera, na kterou jsme u Alfréda zvyklí.(6.12.2013)

  • Lucjen
    ****

    Filmu neprospieva hlavne vedomie, že koniec si režisér plánoval iný. Možno keby som si túto informáciu neprečítala, celý snímok by na mňa zapôsobil inak, ako hra a ja by som bola spokojný oklamaný divák tak ako skvelá Joan Fontaine. No Hitchcockov nápad, Fontainin list Grantovi by to mysteriózneho trhilleru určite sedel lepšie a tak mi je to iba ľúto. Grant ma prvý raz prekvapil, vlastne možno druhý, keďže prvý bol objavenie jeho talentu - iná postava ako som uňho bola zvyknutá vďaka Leopardej žene, Nahej pravde, Príbehu z Filadelfie apod. No on je stále očarujúci a tu si ako bonus ešte nie ste istý, či je očarujúci a dobrý, alebo očarujúci a zlý. Koniec mi prišiel skôr vtipný, čo ako hovorím, vďaka možnému koncu - je veľká škoda. Takto je z Podozrenia fajn film, so skvelým Grantom a Fontaine, no nič, čo by som mala chuť si pozrieť znovu.(8.10.2013)

  • Radko
    *****

    Variácie partnerskej úprimnosti. Od lásky za hrob k náznakom nezrovnalostí až po odhalené lži. Všetko smeruje k vražednému podozreniu. Očakávanú pointu stlmí nečakaný záver, naznačujúci, že častokrát v prípade podozrenia ide o vykonštruované nepodloženosti. Vyvolané sú strachom, zrodeným zo sledovania príbehov plných temných koncov v bulvári a správach. Spravodajstvo už dlho slúži primárne udržaniu spoločnosti v permanentnom ohrození a strachu. Koniec filmu Podozrenie je síce dôsledkom režisérovho ústupku producentom, no vzhľadom na vývoj príbehu ide o koniec nečakaný. Evokujúci vyššie napísané: ľudia sú plní podozrení, či už voči chamtivým a ľstivo zákerným úplatným politikom, ambicióznym a cez mŕtvoly idúcim kolegom až po neverných partnerov, snovajúcich temné úklady. Mnohokrát ide v skutočnosti o bludy podnietené všeobecnou paranoiou plynúcou z obsahov mediálnych výstupov.(8.4.2014)

  • Anderton
    ***

    Hitchcock mal dar vyťažiť z minima maximum, z béčkových tém stvoril najväčšie klasiky kinematografie. Tu však z psychologicky vďačnej témy nedokáže vydolovať nadštandartný film. Dôvodom je myslím pomerne naivne natočená romantická prvá polovica filmu, ktorá mi nedovolila sa plne ponoriť do nasledujúcej paranoje. Postava Joan Fontaine pôsobí značne naivne (rozumej nevieryhodne), mávať s ňou je veľmi jednoduché. Záver si môžete vyložiť po svojom, teda aspoň pevne dúfam, že ho Hitch myslel dvojznačne. Čo môže potom ešte nasledovať? Ak je však záver doslovný (najskôr asi je), tak je pre mňa bohužiaľ sklamaním.(5.4.2014)

  • - Režisér Alfred Hitchcock na herečku Joan Fontaine pokřikoval, aby se „chovala jako bláznivá“, až se u ní rozvinula žaludeční neuróza, která natáčení zastavila na celý týden. (Pavlínka9)

  • - Film vychází z britského románu „Než poznáme fakta“ Anthonyho Berkeleyho Coxe z roku 1923. Práva odkoupila produkční společnost RKO v roce 1935. (Pavlínka9)

  • - Joan Fontain je jedinou herečkou, která získala Cenu Akademie za snímek režírovaný Hitchcockem. (SeanBean)