Reklama

Reklama

Waltzes from Vienna

  • Velká Británie Strauss' Great Waltz (neoficiální název) (více)

Obsahy(1)

Mladý Johan Strauss Jr. je otcom nútený zanechať hudbu a zamestnať sa v mäsiarstve. Tu sa zamilováva do mladej Resi. Keď ho istá krásna a bohatá dáma poprosí, aby pre ňu napísal valčík, Rosi žiarli. Schani sa púšťa do písania, no zároveň zostáva pri svojej láske. (POMO)

Recenze (9)

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Hitch v polovině 30. let natočil filmovou adaptaci vídeňského operetního pastiše na motivy z díla Johanna Strausse ml. Walzer aus Wien (1930). Výsledek je poněkud toporný, protože Hitchův cockney humor zkrátka není dobrým parťákem valčíkového světa An der schönen blauen Donau. Ale v rámci operetní produkce té doby to není úplná prohra, sice německé/rakouské, české a americké operetní filmy jsou mnohem lepší, mají svůj esprit, který si žánr žádá, ale bohužel britský přístup je jednoduše příliš suchý. Co je ještě důležité, zatímco Hitchův film měl premiéru v březnu 1934, Broadway v září 1934 měla připravenou vlastní adaptaci téže látky pod názvem The Great Waltz s jiným aranžmá. To ovlivnilo všechny další filmové a televizní adaptace, které se příliš neohlíželi na původní rakouskou operetu. ()

pepo 

všechny recenze uživatele

V podstate je to nieco ako Zamilovany Shakespeare. Akurat z hudobneho prostredia, so Straussom mladsim a vznika tu Na krasnom modrom Dunaji. Velmi fajn romanticka komedia, ktoru by ste od mena na reziserskej stolicke necakali. 8/10 ()

Bigrambo 

všechny recenze uživatele

Alfred Hitchcock a romantická komedie? Ano, i toto spojení je možné! I když nemůžu říct, že tento žánr Hitchcockovi úplně sedí, tak jsem se, až na pár okamžiků, celkem dobře bavil a navíc jsem se i historicky vzdělal a zjistil, jak přišel na svět slavný Straussův valčík Na krásném modrém Dunaji :-) ()

raroh 

všechny recenze uživatele

Aneb jak Britové vytvořili téměř dokonalé rakouské pojetí tématu včetně stylu humoru v typicky vídeňské látce. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

priemerna romanticka komedia od Alfreda Hitchcocka. Hoci mne Hitchckock ako tvorca romantickych nesedi, Fay Compton bola vskutku vyborna : 50 % ()

mikulem 

všechny recenze uživatele

Hitchcockův humor se mi moc líbí, dokonce i ve filmech, které ostatní drbou. VALČÍKY jsou ale výjimka a jediný jeho film, ve kterém mi vtipy připadaly trapné. Je evidentní, že mu komedie příliš nesedí. --- Při překladu jsem se s filmem docela smířil. Stále je to zábava s kvalitami, přesahujícími možná většinu dobových komedií. České titulky na artsubs.wz.cz. ()

Biopler 

všechny recenze uživatele

Vojna hudobníkov Straussovcov o žezlo v milo podanej komédii, ktorej chýba upustiť od typických nedorozumení v komédiách, ktoré ich zvyknú naťahovať a reputáciu znižovať. Myslím na urážlivosť, žiarlivosť, nepochopenie, na večné sľubovanie, ktoré je v nasledujúcej scéne popreté, opätovné zmierenie milencov atď. Film pekne odsýpa, baví hlavne v úvode pri požiari, potom súbojom otca so synom a až v poslednom rade romantickou linkou, ktorá nakoniec, po všetkých strastiach, až nepochopiteľne dobre končí. Samozrejme, divák musí pretrpieť uletený záver, pri ktorom Rosi dobehne kočiar len asi svojou rýchlou chôdzou a nájde kdesi zázračný rebrík. Všetky neduhy príbehu vyžehlia príjemne znejúce valčíky na čele so skladbou, ktorá preslávila Straussa juniora. ()

pollstro 

všechny recenze uživatele

Jediný hudební film od Hitchcocka, který sám považuje za nesouvisející s jeho obvyklou tvorbou, a který sám nazval muzikálem bez hudby, což upřímně není vůbec na škodu. Waltzes from Vienna byl pro Hitchcocka ideální a jedinečnou příležitostí vyzkoušet vzájemnou kombinace filmu a hudby dohromady. Mohl tak realizovat mnoho ze svých plánovaných tvůrčích myšlenek. Veškeré použité stylizace hudby a celkový přístupu k ní, budování atmosféry, vzájemný vztah obrazu a hudebního doprovodu, a celková kombinace těchto dvou klasických filmových tvůrčích prvků, se objevily v jiných variacích v následujících, vysoce ceněných filmech Hitchcocka v několika násobně intenzivnější a mnohem efektivnější podobě. Tento film posloužil jako vhodný nástroj k režisérovu osobnímu zdokonalení a nabídl mu možnost detailně prostudovat vztah mezi filmem a hudbou. Příběhově lehce slabší, ale po stránce britského humoru, zasazeného do hudební Vídně, nelze nic vyčítat a v mnoha případech působí skutečně zábavně a usměvavé, což je u takového formátu, více než překvapivé. ()

Reklama

Reklama