Nastala chyba při přehrávání videa.
  • jojinecko
    ****

    Tak trochu netypický Hitch, viac dramatický a menej napínavý, ale samozrejme nesmierne kvalitný. Film má tú správnu noir atmosféru, čomu dopomohol určite aj výkon Henryho Fondu. Ten je v roli neprávom obvineného chlapíka presvedčivý a jeho výkon by sa dal nazvať strhujúcim. Trošku mi nesedel príliš "rýchlokvasený" záver, ale inak sa môže Wrong Man kľudne zaradiť medzi Hitchove "klasiky".(29.10.2008)

  • Lanark
    ***

    Bohužel mne námět příliš nezaujmul a tak i přes perfektní Hitchcockovu práci s kamerou a osvětlením, která vytváří jednu z nejdepresivnějších a nejhutnějších atmosfér, kterou jsem ve filmu viděl, nemůžu dát více jak tři. Navíc Fondovi tu roli starostlivého otce a hudebníka prostě ne a ne uvěřit. Ve chvíli, kdy vejde na scénu v kabátu a klobouku očekávám, kdy se začnou tasit kolty.(26.9.2014)

  • Jara.Cimrman.jr
    ****

    Jedna paní povídala, bába to potvrdila, i dědek to odkýval a nevinný týpek putoval za mříže. Ono se to stává, zvlášť jedná-li se o záměnu čenobílých chlápků v kabátu a s kloboukem na hlavě. Co by se však stávat nemělo, tak to je skutečnost, že práce policie byla hodně amatérská - "vychytralé" představení podezřelého poškozeným ještě před rekognicí, žádný grafologický rozbor a vůbec žádný dotaz na to, má-li podezřelý nějakou tu alibu. Naštěstí dnešní "dokonalý soudní systém" neumožňuje žádné omyly a slepá spravedlnost vždy neomylně zvítězí, takže mne podobné příběhy již nedokáží pořádně napnout, ale v roce 1956 to musela být pořádná pecka, takže zaokrouhlím nahoru.(16.8.2014)

  • cheyene
    *****

    Vynikající snímek, působivý a na druhou stranu hrozný. Hrozný, vezmeme-li v úvahu, že se tato událost opravdu stala. Henry Fonda skutečně předvedl výkon, který je hoden velké pocty. Hraje s neskutečnou přirozeností, dokonale se do role vžil a s postavou Mannyho sžil. Černobílý obraz dodává snímku obrovskou "poezii", snímek je tak doopravdy velice působivý. Po zatčení M. Ballestrera je výborně vystižena psychika hlavního hrdiny, kdy to vypadá, že nehodlá strávit ve věznici ani jednu noc a raději si sáhne na život (alespoň na mě tato scéna tak působila). Tak trochu SPOILER: Krásné vyznání H. Fondy po propuštění, kdy říká svému synovi, že si uvědomil, co pro něj rodina znamená...Opravdový filmový zážitek! Doporučuji!(9.7.2008)

  • Cimr
    ***

    Podle mě trochu slabší Hitchcock. Mistr nechal pro tentokrát napětí kdesi za dveřmi a natočil "obyčejný" příběh, který zaujme snad jen tím, že se skutečně stal. Jinak žádné scény, co zůstanou v hlavě po skončení filmu, žádná silná místa, ani smutný konec, či šokující pointa. Jen nuda (kdo by si pomyslel, že tohle někdy řeknu o filmu sira Alfreda!) a tradiční happy end. Narozdíl od jiných Hitchcockových opusů Nepravého muže už znovu nemusím vidět.(26.8.2007)

  • - Film vycházel z pravdivého případu zaměněné identity, jenž měl tragické následky. V roce 1953 byl v New Yorku uvězněn hudebník Manny Balestrero za kapesní krádeže, které ale ve skutečnosti nespáchal. Než byl zproštěn obvinění, zoufale trpěl potupnou ztrátou svobody a lidským ponížením, jehož následkem bylo i duševní onemocnění jeho ženy. Když se jeho příběh jednoho dne objevil v časopise Life, autor článku Herbert Bream prodal filmová práva společnosti Warner Brothers. [Zdroj: Vždyť je to jen film] (Pavlínka9)

  • - Příběh je inspirován událostí z roku 1952 a je téměř bezvýhradně autentický. Hitchcock kvůli němu spolupracoval s lidmi zapletenými do případu, aby mohl určité události zreplikovat co nejpřesněji. Později této preciznosti litoval a dal by přednost větší konzistentnosti a vyšší míře dramatičnosti. (Hwaelos)

  • - Alfred Hitchcock měl původně jednu ze svých typických rolí, měl stát v restauraci, kde Manny sedí, ale rozhodl se pro prolog. (Kulmon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace