Nastala chyba při přehrávání videa.
  • jonyyy
    ****

    Hitchcock je sám o sobě záruka kvality, když se přidá ještě Henry Fonda a skutečný příběh, není co řešit. Henry hraje naprosto věrohodně, Alfréd je naprostý mistr jednoduchých vystihujících záběrů, vždycky dokáže najít ten správný úhel a kompozici. Jediné, co mi chybí k plnému hodnocení je, že děj ubíhá až příliš jednoduše, předvídatelně a bez zvratů. Ale jako vždy - výborné. 80%(24.7.2011)

  • PetrPan
    ***

    Téma nevinného drceného soukolím státní moci, ve filmu již na tisíc způsobů vyprávěný příběh, který však byl, je a bude pro diváka přitažlivým a je-li inspirován skutečným příběhem, úspěch je téměř zaručen, pokud se to tedy ovšem umí....Nepravý muž má dvě velká esa v rukávu, Hitchcocka a Fondu a ten druhý je skutečně pravým trumfem, svého správňáka Mannyho zahrál skvěle, v padesátých letech se takhle vyspělé civilní herectví moc nevidí ( trochu si to cucám z prstu, moc filmů z tohohle období jsem zase neviděl). První jmenovaný už trochu pokulhává, zřejmě záměrná rezignace na vlastní styl a krok k "nestylizaci do ničeho" ( i když vlastně noir, že ? to se ale nepočítá, v té době to bylo to samé jako dneska třeba porno, tj. úplně všude) vede film skutečně k ničemu. Policejní vyšetřování mi přišlo kapku za vlasy přitažené, nicméně postupy asi takové byly, co já vím, navíc nesmím zapomínat na "natočeno podle skutečné události" a možná v tomhle se skrývá jádro pudla. Vrátím-li se na začátek, pokud je film inspirován skutečným příběhem, úspěch je téměř zaručen...nu, ale ten příběh musí být něčím výjimečný a nebo se to musí umět (taky jsem už říkal). A v Nepravém muži je něco špatně, buď Hitchcock příliš věrně zpracoval de facto nudný příběh a nebo to neumí..mezi námi, věřím spíš tomu prvnímu. Za Fondu tři.(1.8.2014)

  • Pohrobek
    *****

    Kdo se by nebál Kafkových vizí a osudu Josefa K. Samozřejmě, že i Hitchcock Kafkovi dobře "rozuměl" a hlavně si všímal toho, že se podobné události odehrávají zcela běžně i v reálných kulisách. Tak to bylo i se skutečným hudebníkem Manny Balestrerem, jehož případ popsal ve své knize "The True Story of Christopher Emmanuel Balestrero" Maxwell Anderson, jenž se spolu s Angusem MacPhailem podílel i na scénáři. Tenhle Hitchcock je asi tím nejpravdivějším a nejnaléhavějším, čemuž nahrává i jedinečný Fondův výkon.(23.4.2005)

  • sud
    *****

    Jen co zmizí znak Warner Bros. pictures přichází do spoře osvětleného záběru postava. Představí se jako Alfred Hitchcock a uvede svůj film. Film, který se vymiká všem jeho ostatním dílům a to hlavně tím, že se skutečně stal. Příběh nespravedlivě obviněného muže není na filmovém plátně nic nového a mhohokrát jsme jen viděli ve variacích kriminálky, filmu z vězeňského prostředí, či soudního dramatu. Nepravý muž všechny tyto variace snoubí dohromady. Prvek kriminálního filmu přeruší spádovité "usvědčení". Prvek vězeňského dramatu přeruší náhlé propuštění a konečně soudní pasáž přeruší odvolání a závěr filmu. Henry Fonda v roli neprávem obviněného muže byl vynikající, ale skvělá byla též Vera Miles v roli jeho manželky. Nevšední a vynikající film a jeden z těch, na které mohl být sir Alfred nejvíce hrdý. 90%.(26.8.2007)

  • Wacoslav1
    ****

    Tématicky mi tenhle film připomněl o 20 let starší geniální Langovo dílo Byl jsem lynčován. Tady je ještě větší mazec, že je to podle skutečné události i když nemůžu říct, že bych byl překvapen, protože něco takového se může stát jenom v Americe... Na druhou stranu narozdíl od Fury se mi zdá, že tady není hrdina až v takových sračkách, aspoň je na svobodě a může se hájit, byť je všechno proti němu, až když jeho manželce ze všeho jebne, tak to nabírá grády. Nicméně skvěle hrající Henry Fonda to na ty 4* nakonec vytáhnul.70%(13.8.2016)

  • - Lékaři z ústavu pro duševně choré, byli skutečnými psychiatry a hráli tedy sami sebe. (Hwaelos)

  • - Ačkoli je film založen na pravdivé události, Hitchcock záměrně vynechával některé informace, které ukazovaly na Mannyho nevinu. (Kulmon)

  • - Podle knihy "It's only a movie" se zkusil Alfred Hitchcock zeptat J. M. Hayese, zda-li by nechtěl spolupracovat na scénáři k tomuto snímku s podmínkou, že by nedostával žádný plat, ale získal by určité procento ze zisků filmu. Pan Hayes (největší úspěch do té doby slavil asi s Oknem do dvora) odmítl, a tak po čtyřech filmech skončil jejich profesionální vztah. (hippyman)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace