Nastala chyba při přehrávání videa.
  • d-fens
    ****

    škoda, veľká škoda, že sa nepodarilo udržať famóznu úroveň prvých 45 minút.... taký pocit mašinérie drviacej svoje bezmocné nevinné obete som ešte nezažil...pocit absolútne nečakaného zvratu, ktorý človeka z minúty na minútu dostane do súkolia osudu, v ktorom si seba samého nikdy pred tým nedokázal predstaviť....ešte nikdy som necítil takú silnú túžbu po anarchii, ktorá sa mi zdala ako jediné rozumné východisko z akéhokoľvek "spoločenského poriadku".... a potom sa film žiaľ mierne rozriedil..... ale aj tak jeden z najlepších filmov Hitchcocka, a pritom taký iný.... iný asi v zainteresovanosti-osobnej angažovanosti-empatii, na ktorú som v prípade vždy prísne racionálneho a z nadhľadu voči všetkým postavám a príbehu pôsobiaceho režiséra nebol zvyknutý....(8.4.2008)

  • Pohrobek
    *****

    Kdo se by nebál Kafkových vizí a osudu Josefa K. Samozřejmě, že i Hitchcock Kafkovi dobře "rozuměl" a hlavně si všímal toho, že se podobné události odehrávají zcela běžně i v reálných kulisách. Tak to bylo i se skutečným hudebníkem Manny Balestrerem, jehož případ popsal ve své knize "The True Story of Christopher Emmanuel Balestrero" Maxwell Anderson, jenž se spolu s Angusem MacPhailem podílel i na scénáři. Tenhle Hitchcock je asi tím nejpravdivějším a nejnaléhavějším, čemuž nahrává i jedinečný Fondův výkon.(23.4.2005)

  • swed
    ****

    Klasické téma, netradiční zpracování – snaha o reálnost je u Hitchcocka novinkou. Jedinou výhradu mám k druhé polovině filmu, kde se pozornost od sugestivního Fondy přenáší k jeho filmové manželce (tento tah má za následek dočasný úpadek napětí). Každopádně spolu s "Cizinci ve vlaku" a "Provazem" zřejmě nejsilnější čtyřhvězdičkový Hitch. 8/10(25.11.2010)

  • sud
    *****

    Jen co zmizí znak Warner Bros. pictures přichází do spoře osvětleného záběru postava. Představí se jako Alfred Hitchcock a uvede svůj film. Film, který se vymiká všem jeho ostatním dílům a to hlavně tím, že se skutečně stal. Příběh nespravedlivě obviněného muže není na filmovém plátně nic nového a mhohokrát jsme jen viděli ve variacích kriminálky, filmu z vězeňského prostředí, či soudního dramatu. Nepravý muž všechny tyto variace snoubí dohromady. Prvek kriminálního filmu přeruší spádovité "usvědčení". Prvek vězeňského dramatu přeruší náhlé propuštění a konečně soudní pasáž přeruší odvolání a závěr filmu. Henry Fonda v roli neprávem obviněného muže byl vynikající, ale skvělá byla též Vera Miles v roli jeho manželky. Nevšední a vynikající film a jeden z těch, na které mohl být sir Alfred nejvíce hrdý. 90%.(26.8.2007)

  • Douglas
    *****

    Vězte, že je skutečně nepříjemné, pokud zamíříte takhle z práce domů, těšíte se za ženou a dětmi, když tu vás přede dveřmi zastaví policie, vsadí mezi sebe do auta a začnou s vámi objíždět svědky, kteří vás svorně identifikují jako nebezpečného zločince. Dostanete se do cely a... Ano, připadali byste si jako hrdinové z filmů Alfreda Hitchcocka. Tentýž osud totiž potkal poctivého hudebníka Mannyho Balestrera, kterému se toho večera zhroutily všechny dosavadní jistoty a on čelil zcela nepochopitelnému obvinění z loupežného přepadení. Alfred Hitchcock jeho příběh natočil podle skutečné události, které se věrně drží a celému příběhu se snaží vtisknout punc dokumentárnosti. Sleduje hrdinu nejen během oné první krizové noci ve vězení, ale i nadále, když si shání právníka, chystá se na soud a ze všech sil bojuje za záchranu dosavadního života, zatímco jeho žena pod tlakem událostí začíná šílet. Hitchcock umožňuje se s Mannym v podání brilantního Henryho Fondy naprosto ztotožnit, celý příběh sleduje jen z jeho perspektivy a pomocí pečlivě komponovaných kamerových jízd a promyšlených záběrů zprostředkovává všechno zoufalství a beznaděj. Společně s Mannym cítíte palčivou bezohlednost pokryteckého okolí, když vám nikdo z těch usmívajících se mužů zákona nevěří, že jste jen nepravý muž...(15.11.2005)

  • - Alfred Hitchcock měl původně jednu ze svých typických rolí, měl stát v restauraci, kde Manny sedí, ale rozhodl se pro prolog. (Kulmon)

  • - Pravý pachatel se ve filmu objeví několikrát, např. před Stork Clubem, v podloubí Victora Moorea a blízko jednoho z obchodů s lihovinami, kde policie zatkne Mannyho. (Kulmon)

  • - Podle knihy "It's only a movie" se zkusil Alfred Hitchcock zeptat J. M. Hayese, zda-li by nechtěl spolupracovat na scénáři k tomuto snímku s podmínkou, že by nedostával žádný plat, ale získal by určité procento ze zisků filmu. Pan Hayes (největší úspěch do té doby slavil asi s Oknem do dvora) odmítl, a tak po čtyřech filmech skončil jejich profesionální vztah. (hippyman)