poster

Temná stránka lodní dopravy

  • Česko

    Zděšení pro svět aneb Skutečná cena lodní dopravy

  • Česko

    Skutečná cena lodní dopravy

    (festivalový název)
  • anglický

    Freightened: The Real Price of Shipping

  • Slovensko

    Morská slepota - skutočná cena námornej dopravy

Dokumentární

Španělsko / Francie, 2016, 90 min (Alternativní: 52 min)

Režie:

Denis Delestrac

Scénář:

Denis Delestrac

Komentáře uživatelů k filmu (33)

  • octopuska
    *****

    Vše co člověk v dobré vůli vymyslel pro zlepšení a zjednodušení života se po čase ukazuje ve většině případů, jako špatná volba a míří k nevyhnutelné zkáze. Protože nikdo nedomyslel následky, které z toho všeho vyplynou. Auta, letadla, plast, spotřebiče.....a již zmíněná lodní doprava o které se moc nemluví. Člověka mrazí, když vidí ty obrovské kolosy přeplněné kontejnery(většinou se zbytečnostmi), jak brázdí oceány a znečisťují vodu a vzduch. Připočtěme si již zmíněná auta, továrny, letadla, tuny plastu, které nás zřejmě nakonec pohltí. A máme na krku ekologickou katastrofu obřích rozměrů. Vše na sebe navazuje a je propojeno, jen těžko se to dá zastavit. Čím víc jsme rozežraní a pohodlní a chceme víc a víc, tím hůř pro nás. Vše co je na zemi krásné zlikvidujeme, přírodu, zvířata, vodu. Vědci bijí na poplach, je za minutu dvanáct, vzpamatujte se !!!!!! Kdo by si chtěl ukrojit ze svého pohodlí? Skoro nikdo. Je pár nadšenců, ale to nestačí. Je otázka jestli bude příroda milostivá a bude to rychlý. A nebo jestli se budeme nějakou dobu trápit na zdecimované planetě, zasloužili by jsme si spíš tu druhou variantu. Jsme krutý živočišný druh a musíme za to zaplatit.Velice smutný dokument se silnou a mrazivou výpovědí o lidském způsobu života. :(((((13.11.2018)

  • *CARNIFEX*
    *****

    No veď dobre dobre, beriem! Ale kto by mi potom z Chiny sačko Tommy-ho dopratal? 🤨(21.12.2017)

  • nascendi

    Chabá ponuka hraných filmov v dostupných TV kanáloch ma núti obrátiť pozornosť aj k dokumentom. V tomto prípade som nebol sklamaný, dokonca príjemne prekvapený, pretože negatívny vplyv lodnej dopravy je napriek závažnosti iba minimálne pertraktovaný v médiách. Opätovne mi potvrdil, že ekonomická výhodnosť je iba na strane "šikovných" a všetci ostatní na ich šikovnosti strácajú viac, než si dokážu uvedomiť. A lodná mafia si veľmi dobre stráži legislatívne a iné akty, ktoré by im mohli prekaziť ich biznis. Veľký kus práce bude potrebné vykonať aj u zákazníkov - tých tuzexových pohrobkov - ktorí sú za exotickosť pôvodu alebo nízku cenu schopní a ochotní obetovať aj budúcnosť svojich potomkov. Kupovať na Slovensku jablká dovezené z Nového Zélandu považujem za zvrhlosť, na ktorú raz šeredne doplatíme.(7.9.2017)

  • Vančura
    *****

    Těžká depka, vztek, bezmoc. Dokument, který mnou hluboce otřásl. Myslím, že jsem nikdy nic depresivnějšího neviděl. Po zhlédnutí tohoto dokument se najednou díváte na svět jinýma očima.(21.10.2018)

  • Real Tom Hardy
    ****

    "90% OF ABSOLUTELY EVERYTHING, 90% OF EVERYTHING WE CONSUME, THAT ALL CAME ON THE SHIPPING CONTAINER FROM OTHER SIDE OF THE WORLD." ----------- Ďalšia začiarknutá položka v imaginárnom zozname, ktorý spisuje všetky naše úkony ničiace spoločnosť, planétu a životné prostredie, ale hlavne ich negatívne pôsobenie na budúcnosť a skracovanie životnosti ľudstva. Keď vezmeme do úvahy, ako veľmi neznáma je problematika lodnej dopravy a jej neuveriteľne enormný, nie len ekologický dopad na celý svet, je to naozaj na ťažké zaplakanie. Bohužiaľ, nič sa samo od seba nezmení, pretože spoločnosť je výsostne ignorantná voči všetkému, čo sa ich explicitne netýka, a preto je naneštastie jediným riešením a východiskom obrovská kataklyzma, ktorá nejakým spôsobom silno zasiahne celý svet. Nič sa nedá robiť, šancu na bezbolestnú nápravu sme už dávno prepásli.(14.3.2018)

  • Tyckin
    *****

    To levné zboží z Asie nás vychází pěkně draho, a bude hůř.(9.7.2019)

  • Rocky88
    *****

    Komplexní dokument o "zákulisí" světového obchodu, přes které ovšem propluje téměř 90 % všeho, co se na naší planetě vyrobí. Obchodování s vlajkami, přetahování přes životnost lodí a používání "odpadu" místo paliva, s čímž souvisí i totální neekologičnost přepravy (přesto se politici raději pokrytecky orientují na restrikci emisí automobilů), magnáti, kteří obcházejí systém, dopady na přírodu - to vše se zde probírá. Dokument i na rozdíl od většiny ostatních nastiňuje řešení, které ovšem opravdu není jednoduché, protože by se muselo sáhnout do zisků právě těchto magnátů, a to, jak můžeme tušit, by se neobešlo bez výhrůžek či rovnou zvýšení cen přepravy a celosvětových inflačních tlaků. Nelehký úkol.(20.11.2018)

  • dubinak
    *****

    Naprosto dojemný, smutný a depresivní dokument, po kterém si dvakrát rozmyslíte, jestli stojí za to si objednávat zboží z Číny dvakrát do týdne. Absolutně odzbrojující a bezmocný příklad toho, jak lidstvo kašle na morální hodnoty i samotnou planetu.(23.12.2018)

  • Pajky3
    ****

    Po dlouhé době vážně zajímavý dokument, který nabízí komplexní pohled na problém a nabízí něco opravdu neokoukaného a minimálně pro mě nového. Alespoň já jsem zatím neviděl nic, co by s takovým důrazem rozebíralo dopad lodní dopravy na životní prostředí. Ty čísla jsou vážně neskutečný...(2.10.2019)

  • zette
    *****

    Vyborny dokument, skoda, ze jsem nevidel delsi verzi. Lodni doprava, minimalne u nas je v daleko mensi mire medializovana, jak preprava vzdusna. Spousta zajimavych informaci, ktere stejne nemaji reseni. Myslet si, ze neco vyresim tim, ze na triko nasiju informacni cedulku, kolik tisic km onen hadr nacestoval nez se dostal ke koncovemu zakaznikovi je spise usmevne, zvlast kdyz takovych 80% Cechu Banglades nenajde ani na mape... O Americanech nemluve. Ja vlastne tu zemekouli obdivuji, kvuli jeji neskutecne odolnosti. Ale zadny strom neroste do nebe...(24.7.2019)

  • sator
    ****

    Jedno z koleček krysího závodu...(3.10.2017)

  • jitrnic
    ****

    Je to nepříjemné sledovat, je to nepříjemné vidět a vědět, ale je to nezbytně nutné, má-li být vůbec nějaká naděje na nápravu. V závěru dokument dost ucouvne, nabídne takové to alibistické řešení - lodní doprava je vlastně fajn, potřebujeme ji, ale ať se polepší. To ho v mých očích dost snižuje.(17.11.2018)

  • Autogram
    ****

    Film nie je len o znečisťovaní morí a vzduchu lodnou dopravou, ale berie to viac zoširoka. V prvom rade si všíma vlastnícku štruktúru najväčších prepravnych spoločností, keď majitelia nie sú verejne známi, hoci prepravcovia majú bežne obrat na úrovni Microsoftu. Druhou vecou je vlajka, pod ktorou lode plávajú, a nebýva to žiadna vyspelá veľmoc, ale najčastejšie Panama, Libéria, Marshallove Ostrovy alebo Mongolsko(!). Samozrejme kvôli ušetreniu na najrôznejších poplatkoch a hlavne na pracovnej sile, ktorá požíva zákonné podmienky tejto krajiny. Byť námorníkom nie je nič moc, poväčšine bez telefónu, bez internetu, teda aj bez čsfd. Nič pre mňa. Znečisťovanie vôd a vzduchu je asi dobre známa vec. Z dokumentu jedna perlička: Len 20 najväčších lodí vypustí do ovzdušia toľko síry, ako všetky autá na planéte. Ale lodí je na moriach a oceánoch asi 60000. Napriek všetkému je lodná doprava najlepšou možnosťou prepravy tovaru na veľké vzdialenosti. Pri použití lietadiel by všetko bolo oveľa horšie alebo priam nemožné. Jediným riešením na obmedzenie lodnej dopravy je tak menej prepravy celkovo, menej tovaru z druhej strany Zeme v obchodoch. Ja som k tomu prispel aspoň tak, že som si dnes ráno nekúpil jablká z Chile. Slovenské jablká sa veľmi neurodili, takže v rámci obmedzenia lodnej dopravy budem pár dní bez jabĺk, kým nájdem nejaké z blizkej krajiny.(9.9.2017)

  • Silwer
    *****

    Pekny..kazdy by si mel tenhle dokument pustit,nez zase objedna xty balicek z ciny...(9.1.2019)

  • Everyone
    *****

    1 lod 3-3500 ppm oxidu siry, 1 auto v EU (euro V5) cca 10 ppm, 1 lod = 50 000 000 aut, 20 nejvetsich lod = 1 000 000 000 aut, ale na planete je 60 000 nakladnich lodi ... saze - astma, rakovina ... topi se vetsinou topnym olejem, ktery by jinak skoncil nekde na skladce v Bangladesi, je to levne palivo, ktere si schvalila organizace pro namorni dopravu IMO (International Maritime Organization)... ___ akusticke znecisteni - mrtvi keporkaci - sebevrazdy na plazi, nemuzou komunikovat - 90% jejich slysitelneho rozsahu (infrazvuk) je prehluseno lodnim motorem atd. ___ nikdo nevi, co je v kontejnerech - jen 2% kontejneru se kontroluje, dohoda je na 100% nedodrzuje se ___ lode pluji pod tzv. vyhodnou vlajkou - lode vlastnici napr. Nemecko, Japonsko, Norsko ... pluji pod vlajkou jnych statu - Panama, Liberie, Marshalovy ostrovy (3 nejvetsi flotily na svete - financuji IMO, ktera schvaluje predpisy - a oni si nebudou podrezavat vetev pod sebou, takze zmeny se prosazuji tezko - tyto staty haji zajmy svych neznamych majitelu - tim se nici priroda, zdravi vsech, podporuji se danove uniky, vykoristovani namorniku, globalni oteplovani, atd.), dale Mongolsko, Bolivie, Bahamy, Dominika - vetsinou danove raje ci neexistence minimalni mzdy, 40% namorniku pochazi z indonezie ___ lodni doprava je 2. nejnebezpecnejsi povolani na svete, po rybareni, rocne se utopi jednotky tisic namorniku ___ kazde 3 dny jedna namorni nehoda, vetsinou diky tomu, ze majitele neivestuji do udrzby ___ nejvetsi spolecnosti jako - Maersk - maji casto vetsi obrat nez softwarovi giganti - jako Apple nebo Microsoft, jmena vlastniku nejsou znama ___ pres to vsechno je lodni doprava nejefektivnejsi zpusob prepravy zbozi (ve srovnani s jinymi druhy dopravy)(9.10.2017)

  • agassi68
    ****

    Keď to človek vidí, má z toho akurát depku. Tieto investigatívne dokumenty sú už také. Pravda v akejkoľvek podobe je potrebná a zväčša nepríjemná. Myslím, že sa blíži čas revolúcie a defenestrácie týchto nenažrancov..(11.11.2017)

  • Amper01
    *****

    20 nákladních lodí vypustí do ovzduší tolik emisí, jako všechna auta na planetě. A kolikže těch lodí brázdí naše oceány? 60 000!!! V tomto měřítku snižování emisí u aut téměř nedává smysl... Další z dokumentů, který asi nelze komentovat. A kdo za to všechno vlastně může? MY KONZUMENTI!(23.5.2019)

  • Honzeek95
    ****

    Divím se, že z toho máte všichni depresi, jsou daleko horší dokumenty na téma likvidace planety člověkem. Tento se mi líbil, měl spád, spousta zajímavých informací, o kterých jsem dříve nevěděl. Jsme jedna z posledních generací, dámy a pánové.(18.11.2018)

  • Barka88
    ****

    Tak z tohoto dokumentu jsem měla těžkou depresi a pocit bezmoci ještě tak týden od shlédnutí. Přála bych si, aby měl tento film dlouhodobý účinek na každého svého diváka.(7.11.2018)

  • mysiouxsie
    *****

    Byznys versus etika. Moc zajímavý dokument o ne moc diskutované problematice. Pokud takový typ dokumentu přiměje pár lidí alespoň na chvíli uvažovat o svých spotřebních návycích a o skutečné hodnotě především módního zboží, tak to má smysl.(25.2.2019)

  • Hannibal1913
    ****

    Rovnica ale nemá řešení...(19.8.2019)

<< předchozí 1 2