Obsahy(1)
V zoufalé snaze utéci náhlé pandemii se Andy (Martin Freeman) a Kay (Susie Porter) schovávají na hausbótu s jejich jednoroční dcerkou Rosie. Stanou se ale oběťmi útoku, při kterém Kay zemře a Andy je infikován a zbývá mu jen 48 hodin, než se transformuje do jednoho z těch, kterým se tak dlouho snažili unikat. Andy se proto sám musí vydat na riskantní cestu k nalezení nového opatrovníka pro své dítě. (Eleazar)
(více)Videa (1)
Recenze (85)
Jeden stál za zrodom výborného horor kraťasu s veľmi solídnou atmosférou i pointou, z ktorého námetu opätovne ťaží (Howling - Cargo), druhý dokonale pracuje s exteriérom, z ktorého dokáže vyťažiť doslova maximum (Ramke - Australia). No a práve pre tieto dôvody, bude očakávanie diváka zrejme priveľké. Týkať sa to bude najmä milovníkov žánru, ktorý by si mali v prvom rade uvedomiť, že základným pilierom snímku, je samotný príbeh (!), pričom i keď sa objavia nejaké tie gore pasáže, nejedná sa o žiadne krvavé hody. Ja mám drámy rád, a tak si pochvaľujem, lebo toto je predsa len trošku nápaditejší počin, než akási tuctová záležitosť, ktorá každo-týždenne spatrí svetlo sveta. Malá rada na záver na "nezaplatenie". Kto doposiaľ nevidel predchádzajúceho "Carga", nech ho v žiadnom prípade nepozerá, aby si zbytočne nepokazil dojmy z rozuzlenia. ()
Celkem mě překvapuje nižší hodnocení. Děj je sice lehce předvídatelný a do svého subžánru Cargo nepřináší vůbec nic nového, ovšem ta forma, jakou Martin Freeman cítí bolest, utrpení a žádné východisko je přece jenom trošku jinde, než velká část lidí zná z Walking Dead. Stačí několik herců, tíživá atmosféra a pár nechutných zombií. Řekl bych lehký nadprůměr, ovšem za to finále tu čtvrtou hvězdu musím přihodit, to mě, přiznám se, skutečně ohromilo. PS : Film je adaptací krátkometrážního filmu, který jsem právě zjistil, že jsem jej viděl, ovšem srovnání nemám. ()
Na rozdíl od Zásilky (2013) vynikající. I když na začátku je několik hloupých náhod, které vyšlou taťku Freemana s dcerkou na dlouhou pouť, na jejímž konci čeká nejspíše smrt, putování se rozjede a napětí nepoleví až do samotného konce. Minimalistické postapo se obešlo bez zástupů krvelačných zombií i ruděgejzírového gore. A pokud zombie, pak konečně opět staré dobré šouravé, páč jak si stále říkám - nemrtvý přece nemůže běhat rychleji než živý, to dá rozum. A o nemrtvé nakonec zas až tak nejde - je to drama o vzájemné pomoci a překračování překážek, o přátelství a vytrvání až do konce. Skvělá kamera snímá úžasnou australskou přírodu ze všech úhlů včetně ptačí perspektivy. Atmosferická hudba se prolíná s rytmy lidové, domorodé. Jedna z nejnapínavějších scén je útěk z oploceného vězení, kdy se symbolicky obětuje žena, aby zachránila dítě, jemuž není matkou. Nic pro milovníky třeskuté akce, rychlých filmů a potoků krve. Temné, poetické, křehké a syrové. ()
Predchádzajúci kraťas bol myšlienkovo celkom zaujímavý a nápaditý, a tak tvorcovia nakrútili vlastne to isté, iba v celovečernom formáte. Akurát museli logicky pridať pár vedľajších postáv, aby sa to mohlo dejovo niekam posúvať, no aj tie posuny boli iba minimálne. Pre mňa sa jedná o mierne sklamanie, pretože aj keď je to veľmi pekne natočené, dosť rýchlo to skĺzne do stereotypu a nejaké dve biedne scény s infikovanými je strašne málo na to, aby si to získalo moju pozornosť. 105-minútová prechádzka otca s deckom v postapokalyptickom svete môže byť teoreticky zaujímavá, pokiaľ každú chvíľu bojujú o prežitie a čelia útokom nemŕtvych (mnohým snímkom sa o aj podarilo), ale toto všetko tu chýba, a ani veľké emócie vo mne film nevyvolal. Priemer na jedno pozretie. ()
Spoilery. Začiatok vôbec nie je zlý. Dej sa odohráva nejaký čas od vypuknutia zombies nákazy. Hrdinami sú manželia s bábätkom. Palec hore. Pred zombies sa chránia tak, že sa 24 hodín denne 7 dní v týždni plavia po rieke na hausbóte. Palec hore. Žena je infikovaná, čo vytvára morálnu dilemu. Chce sa od zvyšku rodiny oddeliť, aby ju neohrozila, ale muž jej to nechce dovoliť a ona sa nakoniec premení, pohryzie ho a infikuje a on ju musí zabiť. Palec hore. Lodná doprava je vymenená za pešiu road movie. Palec hore. S bábätkom na chrbte. Palec hore. Stretáva zombies, i ľudí. Dobrých, aj zlých. Tu už to až taký palec hore nie je. V strede snímky sa do nej nenápadne začína vkrádať rutina, stereotyp a klišé. Chápem, že k podobnému typu príbehov patria (už pekne bradaté) myšlienky o tom, že zdraví ľudia sú koľkokrát väčšie beštie, než zombies. Ale ja uvítam každý zombies horror, v ktorom to nie je. Body dole aj za málo (a slabo zamaskovaných) zombies a za to, že hoci je príbeh umiestnený do Austrálie, tvorcom sa z toho nepodarilo vyťažiť také zaujímavé veci, ako napr. tvorcom snímok The Dead (Afrika) a The Dead 2 (India). Každopádne následne ešte palec hore za snaživého Martina Freemana, pár osviežujúcich nápadov (chlapec naviazaný na zombie otca) a silný koniec (parfum). Občas je tam blbý strih (bábätko sa nejako tvári a je v istej polohe a o sekundu neskôr sa tvári úplne inak a je v úplne odlišnej polohe), tak ale vzhľadom na skutočne mladú herečku v danej úlohe to chápem a tvárim sa, že som to nevidel :-) Každopádne, lepšie ako kraťas, z ktorého to vychádza. Videl som plno zlých filmov a toto nie je zlý film. Tak ale hej, je to trocha (predvídateľná) nuda. ()
Galerie (15)
Zajímavosti (2)
- Malou Rosie „hrála“ dvojčata Lily Anne McPherson-Dobbins a Marlee Jane McPherson-Dobbins. (Masai)
- Ve scéně, kdy se Andy (Martin Freeman) baví s Lorraine (Caren Pistorius) a má před sebou malou Rosie, tak ji ohrne klobouček. V dalších scénách má ale Rosie klobouček zase v normálním stavu. (Sayko)
Reklama