poster

Propletení (festivalový název)

  • Japonsko

    Karera ga honki de amu toki wa

  • Japonsko

    彼らが本気で編むときは、

  • anglický

    Close-Knit

  • Slovensko

    Klbko lásky

    (festivalový název)

Drama

Japonsko, 2017, 127 min

Komentáře uživatelů k filmu (4)

  • Zíza
    ****

    Žádný zloduch tu vysloveně není, ale každý má své starosti a bolístky. Film s nimi velmi něžně nakládá a divákovi jen tak ukazuje výňatek ze života lidí, kteří se ne ve všem mohou identifikovat jako normální podle společenských norem. Milé, pěkné výkony, lidské. To ke spokojenosti bohatě stačilo. Titulky.(17.9.2017)

  • Mkqp
    ****

    Když se na scéně poprvé ukázal Ikuta, tak jsem vyprskl smíchy. Nemůžu si pomoct, ale tohle mi k němu opravdu nesedělo. Při každé scéně s ním jsem se cítil značně nepohodlně. Svou roli však zahrál velmi dobře, o tom žádná. Ostatní herci působili přirozeně, a díky toho jsem se mohl plně zaměřit na sociální vnímání onoho vztahu k mužům, jenž tíhnou k ženské stránce sebe sama natolik, až se za ně převlíkají a psychicky se jimi cítí být. Toto vnímání bylo velice zajímavým a utvářelo ve mně pár otázek. Např. jestli nejdřív u člověka vzniká transvestismus až poté transexualita či rovnou transexualita atd. Zajimavé bylo také vžít se do jejich role, na což byl u tohoto snímku prostor, jelikož Japonci jsou často ve vyprávění poklidní, a vnímat to, že u transexuálů oproti transvestitům nejde o uspokojování biologických potřeb, nýbrž o naplňění sociálních potřeb či znaků. V Close Knit dokonce zapasovali transexuální Rinko do ženštější profese, ke které lidé s touto orientací většinou tíhnou. Celkově jsem tento snímek vnímal hodně z odbornějšího hlediska a musím uznat, že se jim ho povedlo udělat hodně věrohodně jak po sociální tak psychické stránce.(4.11.2017)

  • Dlubal David
    ****

    Tam, kde současné americké cajdáky až příliš tlačí na pilu, tak tento japonský stojí opodál a tiše a se zavřenýma očima tě nechá, aby sis jej sám a podle svého osahal. ■ Je to drama? Ano, je! Ale až na jednu vypjatou scénu se děj drží při zemi a víceméně více než méně... spíše postavy sledujeme ze zdrořilé vzdálenosti a nikdo nás k ničemu nenutí. Co se mi u filmu hodně líbilo, že nemoralizoval a nepředkládal nám správnost toho či onoho, jak bohužel současné americké filmy s touto tematikou dost často dělají, a někdy mám až pocit, že být heterák je něco překonaného či dokonce odporného. ■ Zde si neodpustím malou vsuvku k zamyšlení. Japonsko, narozdíl od Evropy a později Spojených států, bylo velmi tolerantní vůči homosexuálům, bisexuálům a hebefilikům, ale s nástupem reforem v období Meiji, se Japonsko, jako vedlejší efekt evropanizace a později amerikanizace, přiklonilo k postřímsko-křesťanským hodnotám, kde spousta věcí je hříchem a amorálností. Nejinak tomu bylo s pojetím japonského novodobého nacionalismu, který vychází ze spojení postshôgunu a evropského pojetí jednotného etnického státu... ■ Nyní zpátky k samotnému filmu. Střetává se zde několik rovin, které se zdají býti mimoběžné. Malá Tomo, která se co nevidět bude stávat ženou a sama moc neví, co se životem, ale je formována, aby jako poslušná dívenka vyrostla v poslušnou a úslušnou ženštinu, jak se přece na Japonku sluší a patří. Jenže se potká s Rinko, která je dospělá žena, ale ne tak úplně, a tak sledujeme vývoj myšlenek malé Tomo, která sice teprve započala svou cestu náctiletostí, ale musí přemýšlet nad věcmi, o kterých její vrstevníci buď jen šaškují nebo je ignorují a dělaj, že neexistujou. To je mimochodem to, co mě na japonské mentalitě a kultuře tolik fascinuje, že lpí na tradicích a zároveň jsou otevřeny modernímu; mix tradičního shintôismu, který i přes vliv buddhismu a válcování konfucianismem, si drží své pevné místo a americký postkapitalistický konzumerismus, který staví do popředí jedince a jeho individualismus. Střetávají se zde dikce tradicionalismu, rodinných hodnot, úslužnost společnosti, stádovitost, služba vyššímu cíli, opatrnost a nucená slušnost a diktát modernismu, single age, jedinečnosti, fenoménu po nás potopa, emocionální promiskuity a syrové surové bezpřetvářky... ■ Z hereckého osazenstva mě asi nejvíce herecky překvapil Tomáš, kterého mám zařazeného jako postavu z komedií (popřípadě romanticko-dramatických věcí), ale tady to zahrál fakt dobře, ta gesta, ty pohyby, prostě hausu waifu jak vyšitá. ■ Další, co mě zaujalo, byla kamera a střih, prostě vizuální zpracování, to se jen tak mimo japonské indie nevidí. Když jsem se pak ale podíval, kdo že to režíroval, ha, režisérka Rentaneko, tak pak mi to už bylo vše jasné. ■ (R) Naoko OGIGAMI [80/100] ■ (K) [80/100] ■ (V) [70/100] ■ (H) Rin KAKIHARA [75/100] ● Tôma IKUTA [80/100] ● Kenta KIRITANI [66/100] ● Eiko KOIKE [75/100] ● Misako TANAKA [63/100] ● Mugi KADOWAKI [55/100] ■ (♫) [80/100] ■ (E) Boys Don't Cry (1999) ● Rentaneko (2012) ● Tomboy (2011) ● Rinda Rinda Rinda (2005) ● IS: Otoko demo onna demo nai sei (2011) ● Dare mo shiranai (2004) ● Dívka s mušlí (1980) ● Flowers (2010) ● The Hours (2002) ● Transit Girls (2015) ● 3 Generations (2015) ● Hotaru no haka (1988) ● Yôkame no semi (2010) ● Moratoriamu Tamako (2013) ● Umi yori mo mada fukaku (2016) ● Hana to Arisu (2004) ● Rasuto furenzu (2008) ● Insutôru (2004) ● Quiet room ni yôkoso (2007) ● Chloe (2009) ● Metráček (1971) ● Pusinky (2007) ● Kiseki (2011) ● Den pro mou lásku (1976) ■ (Č) 1 ■ (P) [Sobota, 23-IX-2017; 08:38] [1080p] [ϿϾ] [PZ-cz] [72/100] ■ (CSFD) Zíza ■ (C) [72/100](23.9.2017)

  • TroiMae
    ****

    O rodičích a dětech. O lásce, která dokáže transcendovat… tělo, předsudky, křivdy. O holčičce, která si umí s dobře míněnou transfobií okolí poradit třeba pomocí dobře mířeného mycího prostředku na nádobí. O ženách, které nejen svůj vztek dokáží vplést… do svetrů, šál nebo rukavic. O tom, že rodinné a mezilidské vztahy jsou někdy p(r)opletené. Prostě takový milý a hodný rodinný film. Třeba pro rodiny, co ve svém volném čase pletou penisy. Pro rodiny, co jsou hustý.(9.11.2017)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace