Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Rodina hejkala Huga obývá poklidně starou vilu na pokraji města. Sladký strašidelný život, v němž si Hugo hejkal, jeho paní Patricie a její matinka Žofie čarovaly, vodník Bubla se staral o dušičky a víla Jitřenka si tančila lehkonohé tanečky, změní vpád úředníka Patočky, který má na obecním úřadě ve správě evidenci budov. A jak zjistil, za dům už pěknou řádku let nikdo neplatí nájem a nikdo v něm ani oficiálně nechce bydlet, především proto, že tu straší. Přesto tu žije jakási šílená rodinka. Verdikt je nemilosrdný: zaplatit nebo se vystěhovat! Čím však platit, když pan Hugo za hejkání nemá žádnou mzdu a paní Patricie míchá pouze lektvary, po nichž se může člověk proměnit ve zvíře či filmovou divu ale peníze nevyčaruje? Nedá se nic dělat, strašidla budou muset do práce a jejich děti – Ester a Eleonor do školy. Vypadá to jednoduše, ale život obyčejných smrtelníků bude pro strašidelnou rodinu složitější, než se na první pohled zdálo. Jak se bude dařit vodníkovi v prádelně, víle jako primabaleríně tanečního souboru a hejkalovi jako hvězdě místního divadla? A odolá paní Patricie svodům své první lásky – upíra Ignáce z Temešváru? A co pan Patočka? Setkání s lidským světem, v němž platí jiná pravidla, než v tom pohádkovém, přinese řadu komických i napínavých situací. Naši hrdinové musí zapojit nejen kouzla a čáry, ale také rodinnou soudržnost, lásku a odvahu, aby dokázali přelstít úředního šimla a zvítězit nad nástrahami „obyčejných" lidí. (Falcon)

(více)

Recenze (244)

Malarkey odpad!

všechny recenze uživatele

Ten Troška se vážně posral ne? Znásilněná kočka, která je vlastně dámou v letech, kocourem od vedle byl asi nejabsurdnější moment české kinematografie, který jsem kdy viděl. V kostce se ale jedná o další Babovřesky, které zapomněli, že se mají tvářit jako pohádka. Sračka absolutní a je mi líto mnohých herců, kteří se v tomto sračkometu objevili. Ale peníze nerostou na stromech, že... ()

MrHlad odpad!

všechny recenze uživatele

Chtěl jsem dát jednu hvězdičku s tím, že to není tak hrozné jako Kameňáky a Babovřesky, ale pak mi došlo, že to je stejný, jako kdybych někoho chválil za to, že mě nestřelil do ksichtu brokovnicí a místo toho mě přejel autem. ()

Bluntman odpad!

všechny recenze uživatele

„Běžte se na novou pohádku Strašidla podívat. Je to báječné pohlazení, budete nadšení jako já,“ řekla Lucinka Bílá a už zapomněla dodat, že jde o pohlazení... ocelovou trubkou... po hlavě. O STRAŠIDLECH panuje názor, že jsou nejlepším Troškovým filmem za víc než dekádu, což je ovšem stále hodnocení z kategorie "lepší být umlácen velkými gumovými robertky než ocelovou trubkou". Právě to, že STRAŠIDLA nejsou z hlediska stylu až tak diletantská jako dvě výrazné Troškovy trilogie, je na nich nejhrůznější. Zastírají tím zdegenerovanost všeho ostatního. Nechám stranou, že sloučení dvou tradic české kinematografie (normalizační vorlíčkovsko-macourkovské pohádky jakožto únik a taky trochu úlitba režimu a devadesátkové privatizační komedie s prvky komunální satiry) je nesmyslné už v samotném základu, potažmo při nejlepším těžce zpozdilé._____ Hlavním problémem není nesmyslné skloubení dvou poetik či rezignování na zcela základní pravidla vyprávění (utnutí v polovině závěrečného aktu, wau, žádný konflikt, týjo) a výstavby děl, ale amorálnost celku, vydávaná právě za to pohlazení. Přitom šťastný konec (spoilery, ofkóz) pro řadu ústředních postav spočívá v tom, že (a) vodník se dá dohromady s ženou, jejíhož manžela utopil (a ona o tom ví a je s tím za ok); (b) čarodějnice se vrátí ke svému manželovi hejkalovi, kterého opustila kvůli milenci, přičemž manžel žije dál v omylu o ženině návštěvě vzdálené příbuzné; (c) potomkovi čarodějnice a hejkala a jeho kamarádovi-sígrovi jsou prominuty tresty a hrozící vyloučení, když řediteli seženou lektvar na zapůsobení na jednu z učitelek; (d) víla se dá dohromady s úředníkem, ale odmítá potrestání režiséra divadelní hry, který se jí snažil znásilnit, protože chce dál hrát v divadle; (e) znásilnění (!) babičky je ponecháno nevyřešené, pouze policista, který odmítl ono znásilnění řešit a tzv. mamá se vysmál, zůstává přeměněn na kocoura a držen v zajetí babičkou._____ Na druhou stranu je to svět, ve kterém lidé i strašidla neposlouchají nic jiného než rádio Impuls a informace získávají z Parlamentních listů, děti nejí nic jiného než Pribináčka a nikdo nečte nic jiného než Sedmičku apod. plátky. Vlastně si umím představit, že v takovém světě a pro lidi s daným mentálním obzorem začínající Parlamentními listy a končící Sedmičkou je tohle přijatelné pohlazení, protože předsudky je třeba potvrzovat._____ Něco pozitivního: STRAŠIDLA nejsou až takový estetický a morální teror jako divácky úspěšnější ŘACHANDA. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,TAK JSME DOSTRAŠILI...“ /// O socializaci strašidel do kapitalistický společnosti. V rámci imigrační krize čin záslužný, jako zábavná filmařina (bohužel) počin politováníhodný. A přitom strašidla v český společnosti vždycky budila nadšení. Ať už topila Dr. Mráčka nebo se snažila získat občanství za cenu babskýho ucha. Ve výčtu by se dalo pokračovat, ale podstatný je, že Troška nesahá Vorlíčkovi s Macourkem ani po kotníky. Od Babovřesk sice ušel kus cesty, takže všeříkající Odpad! nechal hrdinsky za sebou. O Strašidlech tak můžu říct, že jsou jen BLBÝ. Scénář je plnej Troškovskejch dialogů pro nejjednoduššího diváka, (ne)herectvím zde straší T.Kostková (vedle ní je ten Hejkal hotovej Mastrojáni!) a všichni, kdo z český kinematografie (ještě) nemaj pro strach uděláno, by si vod týhle parády měli udžovat dostatečnej vodstup! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Nevím, že pro styk s úředníkem je lepší nevypadat jako strašidlo. 2.) Myslel jsem, že Troška našel kouzelnej prsten. /// PŘÍBĚH ** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ ne ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Potřebuješ mít zdravé plíce na hejkání." Tak s tím se patrně nedá polemizovat, ale jinak si myslím, že zapojení strašidel do pracovního procesu mohlo a mělo být provedeno mnohem zábavněji. Takže zábavy bylo málo, ale zase jsem se trošku vzdělal v oblasti chemie či dějepisu a taky jsem si oprášil skutečnost, že v případě poslání někoho do prdele se jedná o příslovečné určení místa. To mi od školy úplně vypadlo z hlavy a možná jsme se to ani neučili, takže díky. ()

xxmartinxx odpad!

všechny recenze uživatele

Myslím, že to nejde ani dělat omylem. Zdeněk Troška se prostě svými scénáři snaží negovat veškerá pojetí morálky a etiky, která vůbec existují. Nevím, proč to dělá, ale mrazí z toho v zádech. To myslím bez nějaké legrace - ten film je krom mnoha jiných negativ především zcela morálně zvrácený. ()

Djoker 

všechny recenze uživatele

Když se Troška a Kališ začnou šermovat kokotama nad scénářem, tak to zaručeně musí skončit průserem. Bylo by naivní si myslet opak, protože v posledních letech je pro ně film pouhým nosičem reklamy. Obsazení pěkných ksichtů navíc zaručuje slušný příjem z kin, i když Polívka je dřevák a Sandevě by někdo měl konečně oznámit, že není herečka. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Troška se snažil přiblížit Vorlíčkovi, ale jelikož se nedokázal oprostit od svých klasických neduhů (kýčovitá malebnost, primitivní humor, některé dějové linky vzešlé patrně z chorého mozku), byla ta snaha od počátku stejně marná, jako čekat, že Kostková bude míchat lektvary nahoře bez. Adámek Family si ovšem nezaslouží hlubokou nenávist, postačí prostý nezájem a uživateli plnyhrnek bych chtěl vzkázat, že i pekař si může přečíst Vergilia v originále.. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Zdá se, že i zralý Troška je s to překročit svůj stín. Dialogy i námět působí sice poněkud nepůvodním dojmem, herecké obsazení však nekulhá a celek klopýtá vcelku úspěšně do očekávatelného, ne však zraňujícího, divácky přijatelného konce. V českém polistopadovém hraném filmu se běžně - bohužel! - točí "díla" nesrovnatelně kulhavější. Někdy ani to ne. Z druhé strany tu Troška navazuje na lidovou podmínečně "buřičskou" linii české lidové slovesnosti i umělé krásné literatury, která začíná někde u Němcové, pokračuje Ladou a kouzelným světem kocoura Mikeše i sekorovským Ferdou Mravencem či již půlstoletí starou Saxanou. Alegorií a dobromyslného žertu má tato pohádka také poměrně dost na rozdávání. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Strašidla patří mezi pozitivní překvapení z Troškovi filmografie. Je to moderní pohádkový příběh na způsob televizního seriálu Neviditelní. Není nutné chodit na Strašidla do kina, ale jako televizní rodinná podívaná jsou vysloveně dobrá. A je to změna, žádná malebná jihočeská klasika nebo trapná selanka typu Kameňáků. Několik dobrých nápadů, málo známí herci ve větších rolích, pp jen v mezích nutnosti a jako třešinka na vrcholu příjemné nenáročné podívané hezké exteriéry Litně. Na film Zdeňka Trošky nečekaná bilance. Asi i proto má opět tak slabá čísla, není mu přáno zkusit něco nového. ()

MMR 

všechny recenze uživatele

Jestlipak zde lidi hodnotíte objektivně? Většina lidí v této době na nové české pohádky či filmy (zejména pak na Troškova díla) nadávají a vzpomínají na stará, "lepší" dílka. Jenže si položme otázku: Kdyby neexistoval nějaký film z minulosti, který má okolo 80%, a natočili by ho nyní, naprosto totožně jako je, kolik by dostal procent? Nebo co kdyby tyto nové počiny byly natočeny třeba v 60.-70.letech, jaképak by měly hodnocení? ()

-bad-mad-wolf- odpad!

všechny recenze uživatele

Chcíp pes. Pokud pomineme tradiční troškovské nešvary poslední doby (mj. absolutní rezignace na jakoukoliv logiku a morálku mezilidských vztahů), zůstává nám na přetřes snad nejnudnější film třetího tisíciletí. Ve všech myslitelných ohledech - Strašidla nejsou v ničem ani tak strašná, aby tím byla jakkoliv zábavná. Kostýmy jsou slušné, triky a celé technické zázemí jakbysmet, herci dobře vypadají a v rámci možností i hrají... jenže je to všechno naprosto kontraproduktivní, protože celý film působí jako hodně raná betaverze, do níž ještě nikdo nestihl napsat finální verzi dialogů a vymyslet patřičné fóry. Strašlivě, strašlivě unylá hovadina. ()

juta 

všechny recenze uživatele

Troška trošku zabrousil do málo probádaného světa kouzel, které se u nás nikdy moc kvalitního posunu nedočkalo, ale aspoň je vidět nějaká snaha, i když je trochu přibržděná. Nechybí románky a problémy strašidel s moderním světem. Párkrát se tu dá něčemu zasmát, takže bych to zase tak nezatracoval. ()

KlárkaS odpad!

všechny recenze uživatele

Čerodějnice-babička se umí měnit na kočku. Kočku znásilní kocour. Babička-čarodějnice to jde nahlásit na policii, kde si z ní policajt dělá srandu. Nic víc není potřeba říkat, tenhle film je vyloženě odporný a morálně špatný. ()

Deimos 

všechny recenze uživatele

iVysílání/// Obsazení 7/10 Děj 6/10 Hudba 5/10 Kamera 4/10/// PLUS: někteří herci hrají příjemně civilně (Vladimír Polívka, Sara Sandeva), některé menší role potěší (Petr Čtvrtníček, Jana Bernášková, Aleš "kocour Bedna" Háma), některý kouzla pěkně využitá a nejvíc film funguje jako romanticko vztahová komedie MÍNUS: většina herců bohužel přehrává, tenhle film není totálně pro nikoho, pro dospělé je infantilní a pro děti zcela nevhodný (nebo už se posunula míra toho co dnešní děti mohou vidět?)./// Shrnutí: Tady jsem čekal doslova strašidelný průšvih, ale postupně se dá zvyknout a byla to docela zábava. Na Strašidla z Vikýře nebo Kačenku a strašidla to rozhodně nemá, ale pár zajímavých a dobře zvládnutých nápadů se tu najde./// Celkem 56%/// ()

boshke 

všechny recenze uživatele

Námět miliónový, avšak poněkud neuměle zpracovaný. Podruhé bych si Strašidla asi určitě nepustil, ale kupodivu mne neurážela tak, jak bych u Troškova filmu očekával. Vystřihl bych vílu Jitřenku, která mne svým máváním závojem vytáčela od první vteřiny... 60% ()

Reklama

Reklama