Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Rodina hejkala Huga obývá poklidně starou vilu na pokraji města. Sladký strašidelný život, v němž si Hugo hejkal, jeho paní Patricie a její matinka Žofie čarovaly, vodník Bubla se staral o dušičky a víla Jitřenka si tančila lehkonohé tanečky, změní vpád úředníka Patočky, který má na obecním úřadě ve správě evidenci budov. A jak zjistil, za dům už pěknou řádku let nikdo neplatí nájem a nikdo v něm ani oficiálně nechce bydlet, především proto, že tu straší. Přesto tu žije jakási šílená rodinka. Verdikt je nemilosrdný: zaplatit nebo se vystěhovat! Čím však platit, když pan Hugo za hejkání nemá žádnou mzdu a paní Patricie míchá pouze lektvary, po nichž se může člověk proměnit ve zvíře či filmovou divu ale peníze nevyčaruje? Nedá se nic dělat, strašidla budou muset do práce a jejich děti – Ester a Eleonor do školy. Vypadá to jednoduše, ale život obyčejných smrtelníků bude pro strašidelnou rodinu složitější, než se na první pohled zdálo. Jak se bude dařit vodníkovi v prádelně, víle jako primabaleríně tanečního souboru a hejkalovi jako hvězdě místního divadla? A odolá paní Patricie svodům své první lásky – upíra Ignáce z Temešváru? A co pan Patočka? Setkání s lidským světem, v němž platí jiná pravidla, než v tom pohádkovém, přinese řadu komických i napínavých situací. Naši hrdinové musí zapojit nejen kouzla a čáry, ale také rodinnou soudržnost, lásku a odvahu, aby dokázali přelstít úředního šimla a zvítězit nad nástrahami „obyčejných" lidí. (Falcon)

(více)

Videa (3)

Trailer

Recenze (244)

Gore 

všechny recenze uživatele

Mám podezření, že většina uživatelů, kteří dali tomuto filmu odpad, film ani neviděli, a z principu, že ho natočil Trošku, tomu prostě flákli odpad (asi aby byli IN, nebo nevím proč). Nechci se Trošky zastávat, ale myslím si, že si tímhle film částečně napravil reputaci, a rozhodně se mi to líbilo více než jeho předchozí uječené pohádky Princezny ze mlejna nebo Z pekla štěstí. A každopádně je to o několik tříd lepší než příšernost Řachanda. Režie i scénář funguje (narozdíl od např. Babovřesek 3, kde obě funkce totálně selhali), obsazení, až na vyjímky (Kostková), je na úrovni a dokonce ve dvou případech (Dvořák, Polívka) je i vynikající, je tam i několik nenásilně vtipných scén a někde jsem se dočetl výčet nelogických jednání - no proboha, vždyť to je pohádka, a ne na oscara nominovaný film, ve které jiné, a to i klasické pohádce, najdeme nějaké logické jednání, hlavně když hlavními hrdiny jsou pohádkové bytosti?!? Například u mnohokrát zmiňované a příbuzné klasické Dívky na koštěti bylo více nelogického jednání než zde, a na rozdíl od mnohokrát viděné Dívky na koštěti, kterou už asi dalších 50 let vidět nemusím, tak na Strašidla se při některé repríze o vánočních svátkách rád podívám. ()

noriaki odpad!

všechny recenze uživatele

Sara Sandeva je fakt pěkná baba. Tím by mohl výčet kladů skončit, protože zbytek je bída kombinovaná s trapností. Děj šel naprosto mimo mě. Scény se postupně střídaly, objevovaly se mizerně napsané postavy a sem tam se scénář pokusil o cosi jako humor. Nebudu ale Troškovi křivdit. Možná to vůbec nebyla komedie. Možná to pitvoření a zoufalé přehrávání mělo nějaký specifický účel, na který jsem bohužel nepřišel. Pokud ne, tak je mi z herců - a nejen dospělých, ale hlavně dětských regulérně smutno. Jestli chcete vidět všechny neduhy české kinematografie na jednom místě, pustit si Strašidla je dobrý nápad. Vida, takže i druhý klad mají. ()

Reklama

Bozvav 

všechny recenze uživatele

Nevím, co se zde všem na Strašidlech nelíbí? Je to jako hon na Trošku. Jedná se o moderní pohádku, která je milá, veselá a místy i vtipná. Jistě, nejde o bůhví jaký kinematografický skvost, ale házet film do odpadu může jedině imbecil, který se ukájí nad Batmanem, nebo nějakou nudnou rádoby intelektuálskou bezobsažnou ptákovinou a tváří se, že sežral všechnu moudrost světa. Srovnávat tento rodinný pohádkový příběh s Babovřesky je stejné, jako srovnávat jízdu na kole s jízdou v mercedesu. Prostě nesmysl. Příběh je vcelku jednoduchý, efekty spíše úsměvné, ale jako celek docela zábavné a dětem ( ty malé bych na to nevzala) se to líbí. Taková ptákovinka na jedno shlédnutí. Normálně bych dala dvě a půl, ale za to jak to tu hážou do odpadu dám tři a možná z trucu ještě přidám. Ještě jednou viděno a uznávám, že dialogy jsou dosti stupidní, místy je to herecky dost křečovité, zvláště Tereza Kostková dosti přehrává, ale tak špatné hodnocení, jaké je zde si nezaslouží ani omylem. Takže přidávám na čtyři nadhodnocené hvězdičky. ()

Lachtaan 

všechny recenze uživatele

Kdo již pochopil Troškův styl podávání pohádek českému obecenstvu, neudělil by ani Strašidlům hodnocení ve formě odpadu. Samozřejmě jsem hodně přivíral oči, když jsem osobně zasadil do zdejšího hodnocení průměr, avšak až na téměř pedofilní podtext, který vytvářelo pouto Polívka & Sandeva, jsem se u filmu nikterak nenudil a na české poměry v produkci televize Prima jsme nedostali špatný rodinný film. ()

Bluntman odpad!

všechny recenze uživatele

„Běžte se na novou pohádku Strašidla podívat. Je to báječné pohlazení, budete nadšení jako já,“ řekla Lucinka Bílá a už zapomněla dodat, že jde o pohlazení... ocelovou trubkou... po hlavě. O STRAŠIDLECH panuje názor, že jsou nejlepším Troškovým filmem za víc než dekádu, což je ovšem stále hodnocení z kategorie "lepší být umlácen velkými gumovými robertky než ocelovou trubkou". Právě to, že STRAŠIDLA nejsou z hlediska stylu až tak diletantská jako dvě výrazné Troškovy trilogie, je na nich nejhrůznější. Zastírají tím zdegenerovanost všeho ostatního. Nechám stranou, že sloučení dvou tradic české kinematografie (normalizační vorlíčkovsko-macourkovské pohádky jakožto únik a taky trochu úlitba režimu a devadesátkové privatizační komedie s prvky komunální satiry) je nesmyslné už v samotném základu, potažmo při nejlepším těžce zpozdilé._____ Hlavním problémem není nesmyslné skloubení dvou poetik či rezignování na zcela základní pravidla vyprávění (utnutí v polovině závěrečného aktu, wau, žádný konflikt, týjo) a výstavby děl, ale amorálnost celku, vydávaná právě za to pohlazení. Přitom šťastný konec (spoilery, ofkóz) pro řadu ústředních postav spočívá v tom, že (a) vodník se dá dohromady s ženou, jejíhož manžela utopil (a ona o tom ví a je s tím za ok); (b) čarodějnice se vrátí ke svému manželovi hejkalovi, kterého opustila kvůli milenci, přičemž manžel žije dál v omylu o ženině návštěvě vzdálené příbuzné; (c) potomkovi čarodějnice a hejkala a jeho kamarádovi-sígrovi jsou prominuty tresty a hrozící vyloučení, když řediteli seženou lektvar na zapůsobení na jednu z učitelek; (d) víla se dá dohromady s úředníkem, ale odmítá potrestání režiséra divadelní hry, který se jí snažil znásilnit, protože chce dál hrát v divadle; (e) znásilnění (!) babičky je ponecháno nevyřešené, pouze policista, který odmítl ono znásilnění řešit a tzv. mamá se vysmál, zůstává přeměněn na kocoura a držen v zajetí babičkou._____ Na druhou stranu je to svět, ve kterém lidé i strašidla neposlouchají nic jiného než rádio Impuls a informace získávají z Parlamentních listů, děti nejí nic jiného než Pribináčka a nikdo nečte nic jiného než Sedmičku apod. plátky. Vlastně si umím představit, že v takovém světě a pro lidi s daným mentálním obzorem začínající Parlamentními listy a končící Sedmičkou je tohle přijatelné pohlazení, protože předsudky je třeba potvrzovat._____ Něco pozitivního: STRAŠIDLA nejsou až takový estetický a morální teror jako divácky úspěšnější ŘACHANDA. ()

Galerie (47)

Zajímavosti (8)

  • Pohádka, kterou v divadle zkouší režisér (Matěj Hádek), se jmenuje stejně jako film, „Strašidla“. Plakát je možné ke konci filmu zahlédnout venku u vchodu do divadla. (noelcoward73)
  • Karel Dobrý musel absolvovat návštěvu zubní ordinace, kde mu vzali otisk a vyrobili speciální zubní náhradu, kterou používal při natáčení jako upír Ignác. (Brydnis)

Reklama

Reklama