poster

Zahradnictví: Nápadník

  • Česko

    Zahradnictví: Velké manévry

  • Slovensko

    Záhradníctvo: Nápadník

  • Slovensko

    Záhradníctvo: Veľké manévre

  • Polsko

    Ogród rodzinny. Ukochany

  • anglický

    Garden Store: Suitor

    (festivalový název)

Drama / Komedie / Romantický

Česko / Slovensko / Polsko, 2017, 113 min (Televizní verze: 59+55 min)

Komentáře uživatelů k filmu (113)

  • Tosim
    ***

    Je dobře, že JH & PJ stihli na konci filmu věnování nedávno zesnulému Petrovi Šabachovi. Jinak ty filmy divákovi moc nedají, vědí sice, co se stalo před Pelíšky, občas se zasmějou, dojmou i zavzpomínají, kamera a herecké výkony nejsou špatné, ale hlubšího smyslu aby pohledal. Snad Jarchovskému tahle osobní autoterapie k něčemu byla. A jo, Anna Fialová je nádherná herečka!!(30.11.2017)

  • Djoker
    *

    Neměla to být i komedie? Sice pořád nevím, o čem Zahradnictví vlastně bylo, ale pokud naši dva zasloužilí umělci chtěli jen diváky utvrdit v tom, že se už nikdy nezmůžou na pořádný film, tak si mohou gratulovat. Hlavně už nic netočte, vy šašci.(6.3.2019)

  • xxmartinxx
    *

    Hřebejk a Jarchovský završili svůj epický fail s neutuchající nekompetencí, nicméně to skoro mělo zápletku, takže hurá. Přesto nepochopitelné volby zůstaly nepochopitelnými, nic do ničeho nezapadlo a pořád není jasné, proč se to jmenuje Zahradnictví. Ale trojka každopádně není mimozemská sranda, jen obyčejně špatný film.(16.11.2017)

  • NinadeL
    *****

    Příjemná komedie, která i bez toho celého zahradnického kontextu má na to, aby zlidověla. Frky už teď jsou nesmrtelné. Však on ten spor mezi mládeží a rodiči nikdy nevyčichne. Zároveň je to vhodná odpověď pro škarohlídy, kteří čekaly, že se před Pelíšky zasmějí ještě jednou. A nyní mohou z plna hrdla.(31.12.2017)

  • troufalka
    ***

    Třetí díl Zahradnictví rozvíjí dál především příběh Jindřichovy rodiny. Tentokrát je v popředí dění starší dcera Daniela a její svérázný tvrdohlavý tatík. Na půvabnou Annu Fialovou je příjemné pokoukání, činí se i její nápadník urostlý Ivan Lupták. Počáteční hravost graduje konfliktem mezi otcem a dcerou. Na tyto dvě postavy se soustředí nejvíce pozornosti, zbytek rodiny spíše dokresluje atmosféru, bratr Karel se opět jen mihne. Nijak se netajím, že nemám ráda kombinaci drama/komedie/romantický. Pokud drama, pak skutečně s napětím a gradující, jakmile se přidá komedie, žánr se příliš rozmělňuje. Romantickým filmům se vyhýbám úplně. Tady to bylo sice v míře snesitelné, ale právě na úkor gradace děje. Vznikl sice pohodový snímek, místy úsměvný, ale jaksi plochý, ne tak plastický a bohatý jako Pelíšky. Postavy jsou spíše načtrnuty, chybí jim plastičost, nedočkáme se žádného překvapení nebo posunu v jednání. Asi nejvíc na frak dostávají ženské figury, Bedřiška s Elou jsou sice přítomné, ale děj příliš nerozvíjejí, z jejich života se nedovíme nic nového, Emilka zůstává spíše jako přívěšek svého muže (který je hodně silnou karikaturou, až jsem se bála, že mu z hlavy vyraší ostny). Největším zklamáním je pro mě Vilma. Když se podívám na Emilií Vašáryovou v Pelíškách, je to někdo naprosto jiný. Přitom to mohla být nejzajímavější ženská figura. To už se blíže figuře přiblížil Martin Finger, tam jsem byla ochotná uvěřit, že jde o mladší vydání otce Jindřišky. Je těžko nesrovnávat s divácky úspěšných filmem, který máme za ta léta už nakoukaný. Zdá se, že Petr Jarchovský s Janem Hřebejkem jsou sehraná dvojka, což je jejich silnou stránkou a zároveň jejich slabinou. Chtělo to nějaký dramaturgický zásah zvenčí, něco se dalo upravit dobrým střihem, některé scény byly zdlouhavé a samoúčené. Celkový dojem nebyl špatný, ale někde uvnitř mi to říká "mohlo to být o dost lepší."(2.10.2018)

  • Jezinka.Jezinka
    **

    Těšila jsem se, že posledním dílem se celá série tak nějak ucelí, propojí s Pelíšky a jednotlivé filmy Zahradnictví vytvoří kompaktní celek. Nestalo se tak. Poslední díl je příjemná odpočinková komedie, kde za ženy září především Anna Fialová, naštěstí, když už je hlavní postava a jako partner oslňuje Ivan Lupták, tedy jeho postava, která je vytvořená jako prototyp dokonalého muže - partnera. Ale krom pár drobných pousmání nic víc, což je na komedii málo, napnutá jsem nebyla, takže drama taky ne a co se týče rodinnosti, jsem si jista, že půlka mé rodiny by nebyla schopna to dokoukat, ani kdyby je k obrazovce přikoval.(14.12.2018)

  • pepo
    ****

    Divácky jednoznačne najprívetivejší diel trilógie. Depresiu predchádzajúcich počinov vystriedala dobrá nálada, hromada cool hlášok (Jindra rulez) a humor, ktorý máme od Hřebejka najradšej. V konečnom dôsledku veľmi príjemna romantická komédia, ktorá poteší aj keď ste predchádzajúce diely nevideli alebo vám neprirástli k srdcu. Fialová k sežrání. 8/10(8.11.2017)

  • kingik
    *****

    Martin Finger se pustil do něčeho, z čeho by se jiný posral. Udělat ze sebe Jiřího Kodeta. Navíc převzal jeho výbušnou postavu, ve které Kodet nezapomenutelně exceloval. A scenáristé Hulice, divte se. Tenhle herec je docela unikát. Ten chlap totiž tu exhumaci/oživení/reinkarnaci provedl třeskutě. Ach, jaká škoda, že opět haproval střih, najdou se totiž nelogická vyústění i nelogické návaznosti v některých scénách. Filmu to v menší míře škodí. Kodet? To bylo nic oproti tomu, jaké peklo dokáže rozpoutat jeho náhradník. Neskutečný zjeb, kterého budete chtít uškrtit a současně se mu budete smát. To, co dva předchozí díly nezvládaly, je zde servírováno s dokonalou groteskní grácií. Hlášek jak namrdáno. Určitě nejvtipnější ze všech prequelů. Film by už v oblíbenosti mohl jít výš. Zbavil se své zasmušilosti, Finger exceluje, zbytek osazenstva mu zdatně sekunduje. Kdyby Finger nehrál balíka v Hulici, jde o dokonalé závěrečné zakončení "pelíškovské" prequel trilogie. Jenže Finger hraje v tom podřadném nesmyslu, takže jedna půlka hvězdy dolů, druhá půlka za nevyšperkovaný střih. Ovšem vynikající počin. Hřebejk umí! 9/10(21.2.2018)

  • Big Bear
    ***

    V závěrečném dílu trilogie Zahradnictví Hřebejk prapodivně zařadil jinou rychlost a film začne ubíhat zcela jiným tempem. Myslím, že Nápadník je točen tak jak se očekávalo, že to tak bude hned od prvopočátku od celé trilogie. Konečně došlo na ten styl ,,Pelíšků'' , které ale během let získaly auru nepřekonatelnosti a tak jakákoliv nová věc a třeba i dobrá bude tento náskok stahovat v oblíbenosti jen těžko. Jenže jak Rodinný přítel, tak Dezertér se nesly v celkem vážném duchu což diváctvo odkojené Pelíšky s Donutilem a Polívkou a čekající srandu leckdy nelibě neslo. Mně ten vážnější tón naopak sedl. Okupace, padesátá léta, to nebyla jednoduchá doba. S nástupem let šedesátých, smrtí Stalina i Gottwalda začíná docházet k lehkému uvolňování politické situace a svobody. V tomto ovzduší Hřebejk naplno rozjíždí rodinné vztahy v nám známé rozvětvené rodině, tentokráte už bez strastiplných zásahů režimů zvenčí. V příběhu kde se zaměřuje zejména na nejstarší dceru. Ta se nám zamiluje do pohledného a hodného hocha, který ale není přijmut jejím despotickým otcem. Ten - vždy názorově nekompromisní ať už se jedná o názory na komunismus, aktuální politickou situaci ve světě či vztahy v rodině se začíná čím dál více projevovat jako despota a to nejen vůči nejstarší dceři. Martin Finger tu skutečně dokonale ztvárnil ,,Kodeta'' tak jak jsme jej znali z Pelíšků. Film je celkem plný vtipných hlášek, bohužel jsou to věci jen pro pousmání a nezazní tam nic co by mělo tendenci zlidovět. A navíc humor se točí kolem stále stejných věcí jako v ostatních dílech.. kaktusy, rozežraná teta atd... Neseděly mi ani ty politické intelektuální diskuse. Zatímco v Pelíškách působily přirozeně, taky jsem tomu nevěřil...všem těm kecům o Maďarsku, Kubě... Ke konci jsem z toho všeho už měl pocit hodně nastavované omáčky a byl jsem celkem rád, že to tak nějak nijak končí. Jako náhled do šedesátek proč ne, dnešní omladina si o nich myslí kdoví co díky hippies v Americe. O to více je možná překvapí jak komplikovaný intimní život měl tehdy nejeden zamilovaný pár dle hesla ,,když je s kým - není kde''. Z filmu ve mně nakonec nezůstalo zhola nic, takže tady dost uberu a dám jen za tři poslední kremrole sežrané tetou Marčí. * * *(27.3.2018)

  • Dzeyna
    ****

    Úroveň srovnatelná s prvním dílem, tedy lepší průměr a lepší než druhý díl. Anna Fialová mě bavila a o Martinovi Fingerovi nemá smysl se ani zmiňovat. Ten to ovládl naprosto na plné čáře.(24.11.2017)

  • Chrustyn
    ***

    O malinko zajímavější a zábavnější než předchozí Rodinný přítel. Pořád je to ale jen slabý odvar legendárních filmů dvojice Hřebejk-Jarchovský.(25.10.2018)

  • dopitak
    ****

    Naprosto krutý závěrečný díl trilogie, která začala velkým průserem ale skončila (minimálně) herecky na výši. Martin Finger si zařval o Českého lva a nikdo jiný nemá nárok. Jeho postava je tak hnusná a při tom tak lidská, že budete dlouho hledat podobnou. Anna Fialová byla taktéž vysoko, ale její telefonát s Mirkem, to je prostě pecka! Nejsem příznivcem Pelíšků, takže nesrovnávám a vážím si filmu, jemuž technicky nelze nic vytknout (hudba provázející celou trilogii je skvělá, hlavně ta tklivá trubka). O blbých časech se nedají točit krásné filmy, tahle výpověď se mi ale líbí. Takže příště bez Sokola a rovnou jít k věci.(29.3.2018)

  • Anderton
    ***

    Podľa môjho vkusu najvydarenejšia časť trilógie. Svojou poetikou a atmosférou sa najviac blíži Pelíškom, preto má aj najväčšiu šancu získať si najviac priaznivcov. Sme našťastie vyvarovaní kauzálnym nezmyslom a divným skákaním v čase ako v predchádzajúcich dvoch častiach a výsledkom je najucelenejší dramatický oblúk. Stále však nemôžem byť plne spokojný. Ako záver trilógie príliš Nápadník nefunguje, na nejakú katarziu zabudnite a predstava nejakého maratónu všetkých troch, resp. štyroch filmov mi nepripadá vôbec príťažlivá. Ide síce o komédiu, ale s dostatočným množstvom dramatických a temnejších prvkov, pričom táto kombinácia funguje najlepšie pri všetkých troch filmoch. A áno, Pepo má pravdu, na vychutnanie si trojky nepotrebujete ani nič extra vedieť o Dezertérovi a Rodinnom priateľovi, až na zopár detailov. Len neviem, či je to zrovna najlepšia vizitka pre niečo, čo chce byť ucelenou trilógiou.(23.2.2020)

  • honajz
    *

    Z celé trilogie mám pocit, že jsem přišel ke vzdáleným známým na návštěvu, a oni mi bez ladu a skladu začali ukazovat fotoalba jejich rodiny, s komentářem, kdo kde kdy co a jak. Po minutě už si nepamatujete jména, na obrázcích defilují nějaké vám neznámé obličeje, a protože se k nikomu z nich nevztahuje nějaká zajímavější a plnokrevná lidská historka, jež by vám utkvěla v paměti, jsou vám jedno a jen se modlíte, aby ta fotoalba už skončila, protože čaj jste stejně dopili a čajové koláčky ze zoufalství snědli i s dezertním talířkem. Jinak se mi líbí to myšlení zde představených lidí a hrdinů - moje dcera si nevezme žádného burana, nejdřív vysoká, vy taky vystudujete vysokou, abychom byli ti správní hoch über mensch. Což v mnohém poodhaluje i pokroucené myšlení tvůrců. Protože sleduju osudy údajně komunisty strašně týraných rodin, a ony bydlí v prominentních vilách, bytech? To vyprávějte v Bohnicích.(7.10.2018)

  • claudel
    ****

    Zatímco první díl byl absolutní nudný propadák, druhý díl byl mnohem lepší a zajímavější, tak třetí díl je nejméně vážný a tudíž nejvíc zábavný. A poskytuje nejvíc prostoru vyniknout Martinu Fingerovi, jenž je o dvě třídy před ostatními, bezkonkurenčně nejlepší. Z trilogie Zahradnictví mám nakonec převládající pozitivní dojem.(4.8.2019)

  • Marze
    **

    Nemastné neslané postavy vedou umělé dialogy jak televizní debata bez moderátora. Nulové sdělení divákům. Snaha zalíbit se jim lacinou lechtivostí. Dobu o níž film pojednává zobrazuje srp a kladivo nebo pomník Stalina.(22.12.2018)

  • silentname
    ***

    Posledný diel série "Zahradníctvi: Nápadník" je jednoznačne najvtipnejšou časťou z tejto trilógie. Sú tam dobré momentky, zasmial som sa skutočne asi najviac, ale súčasne čo tento film pre mňa asi najviac brzdí je fakt, že v rámci príbehu to na mňa neurobilo moc dojem. Pôsobí to veľmi klasicky, všedne a neprináša to nič reálne nové. Vieme kam to bude smerovať, vieme čo sa udeje a je to staré. Ku kreditu tohto filmu dokázal zboriť pár klišé, ktoré sa udiali počas minulých filmov a myslím tým aj jeho kultové pokračovanie. Nikto v tomto filme nezomrie, neskončí sa smutne a mám pocit, že sa snaží byť viac niečím samostatným. Myslím si, že človek si to môže pozrieť samostatne a môže sa v tom celkom orientovať. Musím ale priznať, že Jindřich je v tejto časti asi absolútne najviac nestráviteľný. Jeho monológy sú otrasné, jeho myšlienky ma neberú a niektoré scénky sú tu tak nasilu, že som si ich vôbec nevedel užiť. Som rád, že som film videl, no nemyslím si, že by som sa k nemu vrátil. Osobne si naozaj myslím, že najlepším dielom bol práve nedávno hodnotený "Dezertér". Tam som sa dokázal asi najviac zaujímať o osudy týchto hrdinov. Plus si stále hovorím, že mojou najobľúbenejšou postavou bol doktor Jiří Erben, ktorého hral Ondřej Sokol. V tomto filme nie je nič, čo by ma vyslovene štvalo (až na tie klišé), ale nie je to ani film, ktorý by som dokázal výrazne doporučiť. Najlepšie momentky si vychytá Jindřiška, je tu skvelá scénka s telefonátom a zase bude mať veľkú rolu aj Mariin luster po maminke. A humor je naozaj dobrý. Ostatné akosi pre mňa okey, no nič také, čo by som mohol výrazne odporúčať. Ak ste zvedaví, čeknite si film, no nemyslím si, že je to veľká sláva. Hodnotenie: C+(7.9.2018)

  • Tryskomyš
    *****

    ,,Kočenko, to je jedinej skutečnej zázrak, kterej můžeš v tomhle životě prožít.´´ Na této trilogii je zajímavé, že je každý film prakticky o něčem jiném. A poslední vážně už trochu připomíná Pelíšky.(14.10.2018)

  • gogos
    **

    Nejhorší díl ságy, který se na pozadí komunistického marastu změnil v tupou a nudnou romanťárnu. Nemůžu si pomoci, ale s ohledem na masivní mediální kampaň, finanční podporu, řadu hereckých es a zbytečné přifaření k Pelíškům je pro mě celá série Zahradnictví neskutečným zklamáním.(20.11.2018)

  • Pierre
    **

    Bohužel, třetí díl Zahradnictví nedokázal vylepšit rozpačitý dojem z Dezertéra a naopak tu mou rozpačitost ještě utvrdil. Snad doufám, že nevadí, když se v tomto komentáři trochu rozkecám. Hold, ještě mi nikde nebyl věnován na žádném webu prostor pro plnohodnotné recenze, tak musím tady (nadsázka.) Každý díl z trilogie, měl mít svůj oddělený žánr. Jednička měla být melodramatem, dvojka dramatem a trojka už čistou komedií, mířící k Pelíškům. To byl záměr tvůrců, který se nevydařil a série na něm ztroskotala. Jenom jednička naplnila svůj žánr a byla úžasným melodramatem, které nekolísalo mezi žánry, jednoduše něco vyprávělo a evokovalo. Dvojka měla být sice mrazivým dramatem, ale hlavní dramatický oblouk převyprávěla zkratkovitě a z celé stopáže mu věnovala tak 30 minut. Zbytek filmu byla nudná vata, která se pokoušela o jakousi imitaci Pelíšků a otravovala svými pokusy o humor, které rušily a neměly ve filmů původně myšleném, jako drama, co dělat. Trojka, která měla být myšlená už jako čistá komedie, snad už neměla tím pádem, co zkazit. Jenomže Nápadník zase není komedií. On už vlastně vůbec žádný žánr nemá. Vtipů je tam málo, na to aby mohl být komedií. A většinu humoru navíc tvoří furt ty samé věci, z předchozích dílů (Teta Marčí, strejda Miloš a jeho kaktusy.) A i když se tam objevují některé vážnější prvky (Táborského zhroucení, STB) tak nejsou rozvinuty. Jen vyplní pár minut a jede se dál. Nejzávažnější dějový zvrat v celém filmu (odchod Danušky a Vilmy od Jindřicha), je extrémně nezajímavý, protože divák zná Pelíšky. Tím pádem už ví, že se k němu zase, co nejdřív vrátí. Není tedy nač sledovat. Ze všech třech dílů má navíc film nejhorší střih (ne)střih a dramaturgii (ne)dramartugii.) Je to podobný problém jako u Dezertéra, nebo taky u Svěrákovského Strniště. Film nepůsobí dojmem jednotného filmu. Měl jsem pocit, že sledují spíš různé pásmo na sebe občas méně, občas více navazujících scének, které pojí postavy. Navíc je vždycky ona scéna tak dlouhá, že je úplně divné, když se pak přejde do druhé. Pak další věc. Některé rozhovory jsou extrémně dlouhé. Táhnou se, pouze se v nich tak plká a nejsou nějak upravené či sestříhané. Ačkoliv, nemusím pisálka Františka Fuku (ne proto, že bych ho bral jako konkurenci), zaregistroval jeden velmi zajímavý postřeh. A to že, a některých scénách je vidět, že byly natočeny jako jediný dlouhý nepřerušený záběr, ze kterého byl následně jen kus vystřižen. Na filmu je to pak znát. Mohu říct, že to pak působí úmorné. Pak je ale divné, že to takové zkušené duo jako je Hřebejk s Jarchovským takhle provedou. nešťasně je také v Dezertérovi a Nápadníkova vykreslena postava Jindřicha. Vychází z toho, jak byl vlastně Kodet jedinečný s tím svým osobitým charismatem a dokázal z něho udělat tak sympatickou postavu. Naopak, Fingerovi chybí charisma. Mě připadal po celou sérii zajímavý jak krabice od mléka. A tak Jindřich působí jako pouhý prázdný cynik, bez srdce. Také Mirek je taková nezajímavá postava, kolem které se to točí, ale já bych ji teď ani neodkázal nějak charakterizovat. Vůbec jsem nepochopil, třeba ten jeho krátký rozvod s Bedřiškou. Ale ono takových otazníků zústane po zhlédnutí víc. Jsou zde ale i pozitiva. Hudba Petra Ostrouchova je úplně skvěla a v každém díle jsem se na ni těšil. Fialova se s tou svou roztomilostí na tu roli skvěle hodila. Melíšková, Míčova, Geislerová a i ostatní z předchozích dílů odvedli svůj dobrý standard, na který jsem už jsem byl zvyklý. Jen škoda, že třeba postava komunisty Karla Dobrého, nebyla pro děj nějak využita. Ať už pro nějaké dramatické, nebo humorné scény. A i přesto, že bych nedokázal o filmu říct, že je čistá komedie je zde pár míst kdy jsem se upřímně zasmál. Je škoda, že humor musel být mnohdy trochu oplzlý, ale ten nápad s kondomy mi připadal originální. Jak z nějaké bláznivé francouzské komedie. Tvůrci ho mohli víc roztáhnout a využit. A Remundovou, ačkoliv jsem ji do této série nemusel, jsem si tady vyloženě oblíbil a na její scény pokaždé čekal. Ta její buranská tetka je tak vystížným a zábavným prvkem a u její historky o přirození jsem málem vybuchnul smíchy. I to její ,,Co to tam děláte,´´ na konci mě dostalo. Scéna s rozčíleným Táborským zase měla potenciál na jistý emociální náboj a mohla dát filmu trochu duši. Tvůrci ji ale také nějak nevyužili, což je škoda. Při závěrečných titulcích vám výjde otazník. Film totiž skončí hodně uspěchaně a otevřeně. Řekl bych, až melancholicky (toho plyšáka radši nekomentuji.) Kdybych si měl Pelíšky pustit jako údajnou čtyřku (nadsázka) ztratil bych se. Návaznost pokulhává. Chtělo to ještě čtvrtý díl na dovysvětlení. I když, nevím, nevím. Jestli by měl furt tak podprůměrnou kvalitu až ne. Já jsem sérií jako celek zklamán. Nadšený jsem vážně jenom z prvního dílu. Ten je prostě úžasným melodramatem a to mi nikdo nevymluví. Ale další vážně ztroskotaly,, na tom, že nemají žánr a své uchopení. Výjde z nich tedy dojem: Neurazí, ale ani nenadchne. A to je prostě málo. Pak se není čemu divit, že kritici dávají procenta, jáka dávají. I když Rodinný přítel, je ten poslední film, co bych kritizoval. Z celé série mu zústane do budoucna v hlavě jenom on. A existenci dalších dílů budu ignorovat. Nač si kazit dojem. Pro tento film jsem toho napsal docela dost. Tak to je asi všechno, no. Prostě dvě a ani o fous víc.(17.11.2017)

<< předchozí 1 2 3 4 5 6