poster

Zahradnictví: Nápadník

  • Slovensko

    Záhradníctvo: Nápadník

  • anglický

    Garden Store: Suitor

    (festivalový název)

Drama / Komedie / Romantický

Česko / Slovensko / Polsko, 2017, 113 min

Komentáře uživatelů k filmu (31)

  • Tosim
    ***

    Je dobře, že JH & PJ stihli na konci filmu věnování nedávno zesnulému Petrovi Šabachovi. Jinak ty filmy divákovi moc nedají, vědí sice, co se stalo před Pelíšky, občas se zasmějou, dojmou i zavzpomínají, kamera a herecké výkony nejsou špatné, ale hlubšího smyslu aby pohledal. Snad Jarchovskému tahle osobní autoterapie k něčemu byla. A jo, Anna Fialová je nádherná herečka!!(30.11.2017)

  • xxmartinxx
    *

    Hřebejk a Jarchovský završili svůj epický fail s neutuchající nekompetencí, nicméně to skoro mělo zápletku, takže hurá. Přesto nepochopitelné volby zůstaly nepochopitelnými, nic do ničeho nezapadlo a pořád není jasné, proč se to jmenuje Zahradnictví. Ale trojka každopádně není mimozemská sranda, jen obyčejně špatný film.(16.11.2017)

  • NinadeL
    *****

    Příjemná komedie, která i bez toho celého zahradnického kontextu má na to, aby zlidověla. Frky už teď jsou nesmrtelné. Však on ten spor mezi mládeží a rodiči nikdy nevyčichne. Zároveň je to vhodná odpověď pro škarohlídy, kteří čekaly, že se před Pelíšky zasmějí ještě jednou. A nyní mohou z plna hrdla.(31.12.2017)

  • Dzeyna
    ****

    Úroveň srovnatelná s prvním dílem, tedy lepší průměr a lepší než druhý díl. Anna Fialová mě bavila a o Martinovi Fingerovi nemá smysl se ani zmiňovat. Ten to ovládl naprosto na plné čáře.(24.11.2017)

  • pepo
    ****

    Divácky jednoznačne najprívetivejší diel trilógie. Depresiu predchádzajúcich počinov vystriedala dobrá nálada, hromada cool hlášok (Jindra rulez) a humor, ktorý máme od Hřebejka najradšej. V konečnom dôsledku veľmi príjemna romantická komédia, ktorá poteší aj keď ste predchádzajúce diely nevideli alebo vám neprirástli k srdcu. Fialová k sežrání. 8/10(8.11.2017)

  • Pierre
    **

    Bohužel, třetí díl Zahradnictví nedokázal vylepšit rozpačitý dojem z Dezertéra a naopak tu mou rozpačitost ještě utvrdil. Snad doufám, že nevadí, když se v tomto komentáři trochu rozkecám. Hold, ještě mi nikde nebyl věnován na žádném webu prostor pro plnohodnotné recenze, tak musím tady (nadsázka.) Každý díl z trilogie, měl mít svůj oddělený žánr. Jednička měla být melodramatem, dvojka dramatem a trojka už čistou komedií, mířící k Pelíškům. To byl záměr tvůrců, který se nevydařil a série na něm ztroskotala. Jenom jednička naplnila svůj žánr a byla úžasným melodramatem, které nekolísalo mezi žánry, jednoduše něco vyprávělo a evokovalo. Dvojka měla být sice mrazivým dramatem, ale hlavní dramatický oblouk převyprávěla zkratkovitě a z celé stopáže mu věnovala tak 30 minut. Zbytek filmu byla nudná vata, která se pokoušela o jakousi imitaci Pelíšků a otravovala svými pokusy o humor, které rušily a neměly ve filmů původně myšleném, jako komedie, co dělat. Trojka, která měla být myšlená už jako čistá komedie, snad už neměla tím pádem, co zkazit. Jenomže Nápadník zase není komedií. On už vlastně vůbec žádný žánr nemá. Vtipů je tam málo, na to aby mohl být komedií. A většinu humoru navíc tvoří furt ty samé věci, z předchozích dílů (Teta Marčí, strejda Miloš a jeho kaktusy.) A i když se tam objevují některé vážnější prvky (Táborského zhroucení, STB) tak nejsou rozvinuty. Jen vyplní pár minut a jede se dál. Nejzávažnější dějový zvrat v celém filmu (odchod Danušky a Vilmy od Jindřicha), je extrémně nezajímavý, protože divák zná Pelíšky. Tím pádem už ví, že se k němu zase, co nejdřív vrátí. Není tedy nač sledovat. Ze všech třech dílů má navíc film nejhorší střih (ne)střih a dramaturgii (ne)dramartugii.) Je to podobný problém jako u Dezertéra, nebo taky u Svěrákovského Strniště. Film nepůsobí dojmem jednotného filmu. Měl jsem pocit, že sledují spíš různé pásmo na sebe občas méně, občas více navazujících scének, které pojí postavy. Navíc je vždycky ona scéna tak dlouhá, že je úplně divné, když se pak přejde do druhé. Pak další věc. Některé rozhovory jsou extrémně dlouhé. Táhnou se, pouze se v nich tak plká a nejsou nějak upravené či sestříhané. Ačkoliv, nemusím pisálka Františka Fuku (ne proto, že bych ho bral jako konkurenci), zaregistroval jeden velmi zajímavý postřeh. A to že, a některých scénách je vidět, že byly natočeny jako jediný dlouhý nepřerušený záběr, ze kterého byl následně jen kus vystřižen. Na filmu je to pak znát. Mohu říct, že to pak působí úmorné. Pak je ale divné, že to takové zkušené duo jako je Hřebejk s Jarchovským takhle provedou. nešťasně je také v Dezertérovi a Nápadníkova vykreslena postava Jindřicha. Vychází z toho, jak byl vlastně Kodet jedinečný s tím svým osobitým charismatem a dokázal z něho udělat tak sympatickou postavu. Naopak, Fingerovi chybí charisma. Mě připadal po celou sérii zajímavý jak krabice od mléka. A tak Jindřich působí jako pouhý prázdný cynik, bez srdce. Také Mirek je taková nezajímavá postava, kolem které se to točí, ale já bych ji teď ani neodkázal nějak charakterizovat. Vůbec jsem nepochopil, třeba ten jeho krátký rozvod s Bedřiškou. Ale ono takových otazníků zústane po zhlédnutí víc. Jsou zde ale i pozitiva. Hudba Petra Ostrouchova je úplně skvěla a v každém díle jsem se na ni těšil. Fialova se s tou svou roztomilostí na tu roli skvěle hodila. Melíšková, Míčova, Geislerová a i ostatní z předchozích dílů odvedli svůj dobrý standard, na který jsem už jsem byl zvyklý. Jen škoda, že třeba postava komunisty Karla Dobrého, nebyla pro děj nějak využita. Ať už pro nějaké dramatické, nebo humorné scény. A i přesto, že bych nedokázal o filmu říct, že je čistá komedie je zde pár míst kdy jsem se upřímně zasmál. Je škoda, že humor musel být mnohdy trochu oplzlý, ale ten nápad s kondomy mi připadal originální. Jak z nějaké bláznivé francouzské komedie. Tvůrci ho mohli víc roztáhnout a využit. A Remundovou, ačkoliv jsem ji do této série nemusel, jsem si tady vyloženě oblíbil a na její scény pokaždé čekal. Ta její buranská tetka je tak vystížným a zábavným prvkem a u její historky o přirození jsem málem vybuchnul smíchy. I to její ,,Co to tam děláte,´´ na konci mě dostalo. Scéna s rozčíleným Táborským zase měla potenciál na jistý emociální náboj a mohla dát filmu trochu duši. Tvůrci ji ale také nějak nevyužili, což je škoda. Při závěrečných titulcích vám výjde otazník. Film totiž skončí hodně uspěchaně a otevřeně. Řekl bych, až melancholicky (toho plyšáka radši nekomentuji.) Kdybych si měl Pelíšky pustit jako údajnou čtyřku (nadsázka) ztratil bych se. Návaznost pokulhává. Chtělo to ještě čtvrtý díl na dovysvětlení. I když, nevím, nevím. Jestli by měl furt tak podprůměrnou kvalitu až ne. Já jsem sérií jako celek zklamán. Nadšený jsem vážně jenom z prvního dílu. Ten je prostě úžasným melodramatem a to mi nikdo nevymluví. Ale další vážně ztroskotali, na tom, že nemají žánr a své uchopení. Výjde z nich tedy dojem: Neurazí, ale ani nenadchne. A to je prostě málo. Pak se není čemu divit, že kritici dávají procenta, jáka dávají. I když Rodinný přítel, je ten poslední film, co bych kritizoval. Z celé série mu zústane do budoucna v hlavě jenom on. A existenci dalších dílů budu ignorovat. Nač si kazit dojem. Pro tento film jsem toho napsal docela dost. Tak to je asi všechno, no. Prostě dvě a ani o fous víc.(17.11.2017)

  • kajas
    ***

    Po hodně špatném "Dezertérovi" přichází vzpruha, která se ovšem v závěru nejen že nepropojí s původním filmem, ale člověk by si až myslel, že si Jarchovský nechává otevřená vrátka pro další trilogii. Velkým kladem jsou každopádně herecké výkony všech zúčastněných, vyzdvihnout musím hlavně "mladou" generaci v čele s úžasnou Aničkou Fialovou, dále Davida Novotného (protože není malých rolí) a samozřejmě Martina Fingera. Nebála bych se tvrdit, že právě on v "Zahradnictví" předvádí svůj životní výkon (aspoň co se filmového plátna týče), napodobení pana Kodeta dotáhl k dokonalosti a alespoň jemu budu nějakou tu cenu ze srdce přát. Jinak se ale k tomuhle grandióznímu projektu vracet nebudu...(18.11.2017)

  • Darth Revan
    ***

    Tak konečně! Duo Hřebejk/Jarchovský konečně pochopilo, že sračky jako byly předchozí epizody, nikoho nezajímají, a konečně se vrátili ke kořenům své tvorby. Nápadník je tak jasně nejlepší film z celé trilogie. Proč mu teda nedávám vyšší hodnocení? Kvůli nesmírně debilnímu konci, jenž působil extrémně uspěchaně a také kvůli zabitému potenciálu jednoho z nejlepších českých herců Karla Dobrého. Takhle jsou to bohužel jen lepší 3*.(16.11.2017)

  • Streeper
    ***

    Krásné a romantické zakončení trilogie, ale pro mě se jedná bohužel o nejhorší díl ze všech tří filmů. Proč tomu tak je? Sama nevím, možná je tam na mě až moc romantiky a málo dramatu, jak jsem byla zvyklá z předchozích dílů. Je pravda, že už tam vidíme malé náznaky na Pelíšky, ale co mě asi mrzelo ze všeho nejvíce je to, že režisér v Nápadníkovi vůbec nevysvětlil, proč se postava Dany neobjeví v Pelíškách. Na to jsem čekala celou trilogii.(20.11.2017)

  • HonzaBez
    ****

    Romantická komedie pelíškovského střihu? To ani omylem. A nejsem si úplně jistý, zda je to dobře nebo špatně. Od obojího asi trošku. Na jednu stranu je asi fakt, že film (stále ještě) z období 50 let (film se odehrává dva roky po událostech Maďarsku tedy někdy v období 1958-59) by coby ryzí komedie vyzníval asi divně. Zvláště když navazuje na rodinné události v Jindřichově rodině z předchozích filmů. Na druhou stranu těch spíše vážných momentů je ve filmů opravdu hodně, takže ani nevím, zda v mém celkovém vnímání tohoto filmu lze vlastně ještě hovořit o komedii (i když vtipné momenty tu rozhodně jsou). Jsme tu totiž jednak svědky, skoro bych řekl, psychologického dramatu o vztahu tyranského otce Jindřicha s téměř dospělou dcerou a zároveň můžeme sledovat, jak tyto události oživují "staré rány" komplikovaného vztahu Jindřicha a jeho ženy. A aby toho nebylo málo, jsme konfrontováni i s fízláckými metodami komunistické tajné policie. Na jednu "romantickou komedii", jak byl film avizován, trošku moc. Zkrátka a dobře jestli mé očekávání bylo u předchozích filmů cyklu Zahradnictví zcela naplněno, tady tomu tak úplně není. Možná to přitom hodně souvisí s tím, že mi zde postava Jindřicha svým chováním připadala neskutečně protivná (až odpudivá) a nějak mi to nesedělo s tím, kým byl dotyčný o deset let později v Pelíškách. A není to vůbec o hercích a o srovnání nesrovnatelného (Kodet versus Finger). Martin Finger mě obecně v této sérii přesvědčil, že je to moc dobrý herec. Spíš je to o tom, že mi přišlo, že to autoři filmu s tím vykreslením Jindřichova tyranského charakteru trošku přehnaly. V Dezertérovi se mi na této postavě líbilo jeho vlastenectví a antikomunismus. Zde byly zdůrazněny hlavně ty jeho negativní vlastnosti, což mi přišlo trošku škoda. "Pelíškovský" Jindřich se tak rozhodně nekoná. Pokud jde o ostatní postavy, přišlo mi, že tu žádná z nich nebyla nikterak blíže vykreslena, přičemž u řady z nich by se dalo hovořit, že jde tak vlastně spíš o takové bezejmenné "figurky". I když určitě to neplatí o obou Jindřichových dcerách. Z Anny Fialové, představitelky té starší, mám po zhlédnutí tohoto filmu pocit, že může jít o opravdu talentovanou (a přitom fakt krásnou) herečku. Vtipně pojata (i dobře zahraná) je i postava mladší (pěkně drzé) dcery Jindřišky. Jestli přitom něco platí pro všechny filmy této filmové série tak rozhodně to, že dětští herci se Hřebejkovi určitě povedly. A to rozhodně z mého pohledu není málo.(14.12.2017)

  • major.warren
    *****

    Nejlepší část Hřebejkovy trilogie. Nebylo to přeplácané a na rozdíl od prvních dvou dílů trilogie se film nejvíce podobal původním Pelíškům. Petr Jarchovský napsal k celé trilogii skvělý scénář a cením si toho, že čerpal z historie vlastní rodiny. Chci jen podotknout, že v celé trilogii byli nějaké scénáristické chyby související s původními Pelíšky. Za prvé, rodina Jindřicha se v Pelíšcích jmenovala Krausova a ne Rohnovi a mrzí mě, že na konci filmu nebyli napsány osudy jednotlivých postav. Ale na druhou stranu jde o volné pokračování, tedy předcházející Pelíškům, takže to vlastně nejsou ani chyby. Líbí se mi, že trilogie byla věnována Petru Šabachovi, bez něhož by žádné Pelíšky nevznikly. Teď už k Nápadníkovi. Na rozdíl od předchozích dvou filmů nebyl tak temný a už tam byli vidět Pelíškovské rysy. Herci skvělí. Anička Fialová byla vynikající. Ivan Lupták také nezklamal. Aňa Geislerová mě tak nějak v této trilogii nezaujala. Martin Finger se velmi snažil zahrát a ponořit se do role Jindřicha jak nejlépe uměl, a myslím, že se mu to povedlo, ale Kodet je Kodet. Nebyl tam ten charakter. Duo Melíšková/Míčová opět vynikající. Dodali tomu humor a skvělé hlášky. Stejně tak Filip Březina jako Karlík neboli Charles, představitelka malé Jindřišky i Lenka Krobotová s Davidem Novotným. Humor, ale opět nejvíce vystihla teta Mařčí v podání Sabiny Remundové. Ostatní herci také dobří. Některé scény byli ze začátku velmi zdlouhavé, ale potom se to postupně rozjelo a nabylo to spád. Kamera krásná a doufám, že na lvech bude oceněna. Hudba Petra Ostrouchova jak bys met. Tak pěknou hudbu jsem v českém filmu už dlouho neslyšel, ale to jsem říkal už v komentářích na první dva filmy. Kostýmy, masky a výprava krásné. Škoda jen, že jsme se nedozvěděli o osudech hlavních hrdinů, ale třeba by některé byly velmi smutné. Tím myslím hlavně Danielu, která v Pelíšcích vůbec nebyla. U mě za pět hvězdiček. Super film!!! Letos budou lvi velmi zajímavé. Trilogie, Bába a Svěrák. Kdo asi vyhraje. Nejlepší scény jsou první scéna, scéna s návštěvou veteránů, na tanečním bále a finální scéna s lustrem. A také všechny scény s Mařčí.(18.11.2017)

  • Brtniik
    ***

    Mě se to docela líbilo! Trochu mne dojalo kolo s předním nosičem na dívku. Pochybuji, že maník by byl s to spáchat (či alespoň zprodukovat) něco podobného, ale co když takové přibližovadlo užívali poslíčci či řemeslníci. Každopádně vézt tak hmotný (byť luzný) předmět na předním kole, je docela nebezpečné až šílené. Za další, nejsem si jist, že tehdy existovaly pneumatiky takových rozměrů, jako ty použité co plavací kruh pro momentálně raněnou dívku. Tatínek byl fakt odpudivý! Viděl jsem v něm pana Kodeta. Nepřehnali to tvůrci s prostořekostí mladší sestry? Tehdy by něco takového bylo na polepšovnu, přinejmenším na hodně krátký řetěz... Jinak myslím nadstandard.(1.12.2017)

  • fisus
    ****

    Celá trilogie Zahradnictví pro mě byla velkým zklamáním,ale třetí díl mě opravdu moc bavil.Po po prvních dvou,pro mě průměrných, dílech,byl Nápadník opravdu vtipný,nenudil a bavil mě po celou dobu,což se o zbytku trilogie říct nedá.Malým zklamáním byl konec,ale opravdu jen malým.(20.11.2017)

  • bearmeedek
    ***

    Nápadník NENÍ nejlepším dílem trilogie. Nápadník je romantickou komedií o představách rodičů, jak by mělo vypadat štěstí jejich dětí - ÚDAJNĚ. Tak tohle je teda kec! Je to opět drama, šedé, suché a hlavně opět depresivní. Místo humorného příběhu o mladé generaci, která si užívá dobu po svém, zlehčuje krizovou dobu a užívá si života v kruhu svých vrstevníků, zde máme vygradované drama o starém Jindřichovi a jeho schýze. Která ale nepůsobí humorně jako v Pelíšcích. Je zde sice pár vtipů, kterým se i musíme zasmát, ale okolní šeď je hladce převálcuje. Mým pohledem byl první díl docela špatný, druhý překvapivě dobrý a tento třetí o něco lepší než první. Třetí hvězdička za velmi dobrou Annu Fialovou a těch pár vtípků. Trilogii jako celek považuji za průšvih od značkové dvojice. Zřejmě jim těsně před natáčením přišel směšný důchodový výměr a oba upadnuli do těžké deprese.(28.11.2017)

  • thomasnikrs
    ****

    Tento díl měj již naprosto jiný nádech.. jakoby scénář psal někdo jiný...:-) od začátku až do konce jsme se s ženou netrápili a moc se nám to líbilo.. mělo to všechno, co v předchozích dílech chybělo... super zakončení... DĚKUJEME(19.11.2017)

  • mar11
    ***

    Úroveň Hřebejkovi trilogie měla vzestupnou tendenci, posuny byly ovšem tak malé, že se poslední díl ocitá pouze někde v průměru či jen lehce nad ním.(16.11.2017)

  • De Large
    *****

    Krásne jednoduché, jednoducho krásne...(17.11.2017)

  • ForGump
    ***

    Zajímavá esence předválečné veselohry. Má to své momenty, u kterých se nelze nesmát. Sympatické hlavní hrdiny, především Anna Fialová je více než skvělá. Přichází ovšem to obligátní ALE. V některých chvílích si s námi Jarchovský s Hřebejkem hrají a myslí si, že v záchvatu smíchu přelezeme přes ty obrovské výpadky v ději a dialogové doslovnostní berličky. Pánové, říkám, že tak hloupý divák není. Přesto je na místě, potvrdit to výsostné postavení Nápadníka na místo 1 ze všech tří filmů. Ovšem globálně zhodnotit celý šestihodinový! snímek, tak už to tak lichotivé nebude. Jako odkrytí tajemství před Pelíšky to taky není uspokojivé. Tedy nerad to píši, i přes tento nejlepší třetí snímek, ale autorská dvojice J+H se dostalo do bubliny svého úspěchu, a teď jen otázka, čím se z toho opět vykroutí. A myslím, že by měla být velice opatrná v příští volbě, protože i diváci už podle čísel návštěvnosti nejsou příliš spokojeni. Nápadník, ale každopádně za 60%(5.12.2017)

  • ijacobo
    ****

    78% Cinestar Mlada Boleslav, 23.11.2017(24.11.2017)

  • MirkaP
    ***

    Teda nasmála jsem se v kině dost, ale taky mi tam dost chyběl konec. Prostě v kině zhasli, ale ten film neměl konec. ///Zajímavý komentář: Pierre(25.11.2017)

<< předchozí 1 2
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace