poster

Čikjú Bóeigun

  • Japonsko

    Chikyu Boeigun

  • Japonsko

    地球防衛軍

  • anglický

    The Mysterians

Sci-Fi

Japonsko, 1957, 85 min

Režie:

Iširó Honda

Hudba:

Akira Ifukube

Producenti:

Tomojuki Tanaka
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Oktavianus
    ****

    Jak u kaiju bývá obvyklé, film je vizuálně naprosto úchvatný. Třeba závěrečná povodeň řítící se údolím, ale i mysterianská vyspělá technika, nakonec i jejich obří robot na dálkové ovládání, co vypadal trochu jako kuře s anténkama. Veškeré exploze, destrukce, závěrečná bitva. K té bych měl jen drobnou výtku: čeho je moc, toho je příliš, i dobrého se člověk přejí, a po chvíli to začalo být lehce pořád dokola. Podobně bych upozornil na díry v logice příběhu, kteréžto sice do sci-fi nezbytně nutně patří, ale když si jich všimnu i já, tak už musí stát za to. Ale to je jedno, tenhle snímek stojí na vizuálních orgiích - a ty stojí za to. A ve chvíli, co Mysteriani přednesli požadavek, aby jim patřilo nejen maličký území, ale aby se i mohli pářit s pozemšťankami, a rovnou si jich pět vybraných objednali, neudržel jsem se a plesal blahem :-) K tomu přičtěte slušné napětí, atmosféru, skvělou hudbu - a klidně odpustím i představu, že ve chvíli ohrožení se Japonci, Amíci a Sověti, tedy celé lidstvo, zapomenou na sváry a spojí se. Za tuhle naivní představu obvykle ubírám hvězdy, ale dnes to neudělám. Silnější čtyři hvězdy, prakticky čtyři a půl.(11.9.2014)

  • zelvopyr
    ****

    Režisér Honda se jasně drží své vize. Někdy ji předkládá poměrně naivně, někdy velmi poutavě a (u triků s přihlédnutím k době) řemeslně kvalitně. Ukazuje totiž nadevše optimistickou víru v lepší stránku lidstva, než je nesmyslné zbrojení a rachocení a vyhrožování válkou. Kdykoli vystaví lidstvo nebezpečí (nepřátelům zvenku, nebo monstrům a příšerám), lidstvo se v jeho filmech semkne, zapomene na nesváry, spojí se, nepřítele porazí, a na Zemi konečně zavládne mír a spolupráce. Ne, fakt to většinou není až tak prostoduché, jak by se mohlo zdát. No a kde dlí jeho srdce se pozná podle toho, že i v jeho filmech, kde to děj vůbec nevyžaduje, boří nějaké ty budovy aspoň chvíli nějaká aspoň skromná potvora nebo aspoň obří robot. Tento film, přes všechnu tu nahlavupadlost, skoro za plný počet...(7.2.2012)

  • Mol
    ****

    地球防衛軍 Ti Mysterians měli ale drzost. Přiletí si na naši planetu, zaberou nám území a pak chtěj kopulovat s našimi ženami! Nepřichází v úvahu! Lidstvo nasadí do boje jaderné zářiče, vzducholodě, dělostřeleckou baterii a zasype Mysteriany raketami. Na to, že ti cizáci z vesmíru se vytahovali, jak měli vodíkovou bombu v naší době kamenné, tak dostali pěkně přes koule. Pro nás ovšem hrál také fakt, že uvnitř mimozemské základny byl jeden vědec, který byl nimi zrazen. Mysterians was inside job!(21.3.2018)

  • p6qwre
    ***

    Těžké hodnocení...Když srovnám kvalitu triků a hodnověrnost maket s americkými filmy ze stejné doby, tak je tento japonský kříženec monster movie a sci-fi naprostá špička a zasloužil by si 5 *. Mysteriáni mají pěkného maxi robota na dálkové ovládání, s jehož pomocí mohou ničit Japonská města. Taky mají lasery, s jejichž pomocí mohou ničit útočící tanky a letadla. A Japonci jich na ně posílají dost, to se musí nechat. Jenže, na druhou stranu, příběh je děsně jednoduchý, předvídatelný a navíc - překvapivě - i místy nelogický. Je jasné, že na prvním místě bylo pro režiséra Hondu předvedení dokonalých triků a to se mu 100% podařilo, podstatně lépe nežli v o 3 roky starší Gojire.(24.12.2007)

  • Spinosaurus
    ****

    Tento film řadím mezi slabší snímky Ishiro Hondy. Pokulhává především v porovnání s Battle in outer space, které je trikově i dějové nabitější. Zde tomu chyběla gradace, je to takové rozkouskované a natažené. Nicméně emzáci jsou hodně cool a z efektů jsem se válel smíchy po zemi. Bohužel je zde hodně opakovaných záběrů, což je další důvod odebrání jedné hvězdičky.(3.6.2014)

  • - Jedná se o první film z tzv. "TOHO space opera trilogy". Následující filmy jsou Battle in Outer Space a Gorath (1962). (Kmotr76)

  • - Film byl do amerických kin uveden dva roky po japonské premiéře. (Kmotr76)

  • - Ve filmu nemělo být původně žádné monstrum, Mogera byl vymyšlen na poslední chvíli, protože podle producenta film potřeboval kaiju. Původně měl připomínat z poloviny krtka, z poloviny ještěra. Iširó Honda nakonec příšeru změnil na gigantického robota, který podle něj do filmu více zapadal. Původní vzhled Mogery byl částečně použit pro montrum Baragon ve filmu Frankenstein Conquers the World (1965). (Kmotr76)