poster

Rytmus 1934

Drama / Psychologický

Československo, 1980, 92 min

Komentáře uživatelů k filmu (8)

  • Vančura
    *

    Zhlédnuto bezprostředně po dočtení románu "Černé světlo" Václava Řezáče, jehož některé motivy tento film zpracoval. Nejedná se však o klasickou filmovou adaptaci literárního díla - z původní předlohy zde nezůstal kámen na kameni a nesmírně bych se zdráhal tenhle film s příšerným názvem označit jako adaptaci Řezáčova vynikajícího textu (který osobně řadím k tomu nejlepšímu na poli české psychologické prózy). Většina románových postav byla vypuštěna či přejmenována, zmizel retrospektivní vyprávěcí přístup v ich-formě, chybí vzpomínky z dětství i vypravěčovy introspektivní úvahy, děj byl přenesen do jiného kontextu a zcela pozměněn byl i samotný závěr. Zůstal snad jen motiv zla v povaze hlavní postavy, která žije v domě svého strýce a usiluje o ruku jeho dcery kvůli strýcovu majetku. Odhlédnu-li od své nespokojenosti s tím, jak film naložil se svou literární předlohou, pořád mi tu zůstává jen jeden zapomenutý, zbytečný, dobově poznamenaný a strašlivě nudný film, který je slepencem nesourodých scén a otravných hudebních čísel. Současně je to film, který není schopen vyprávět příběh či lépe vysvětlit motivaci postav, a můj celkový dojem z něj je prachbídný. Ztráta času tohle vidět, pokud byste na to někde náhodou narazili. Podobné filmy by snad i bylo lepší někam schovat do archivu a neprobouzet je už nikdy k životu reprízováním v televizi, nemohu si pomoci.(29.7.2012)

  • Mulosz
    odpad!

    Neuveritelna a nekoukatelna curacina jednoho z nejvetsich soudruhu vsech soudruhu, maestro Balika. Kdyby to byla alespon vetsi ideologicka rez, dobre bych se bavil, takto jsem kazdou chvili penil a rval nudou. Zasadni skryte poselstvi filmu, ze kapitalismus a podnikani znamena bezohlednost a dusledne uplatnovani systemu jen "ja na brachu, bracha na me", bylo samo o sobe malo s ohledem na to, co dalsiho jsem musel vytrpet. Do toho ta priserna diegeticka muzika. A to v roce uvedeni jeste nemohl divak tusit, ze nejvetsi Balikova pumelice (Atomova katedrala) ho teprve ceka. Balik uz v roce 1996 zakalil, pokud by se tak nestalo, asi bych ho vyhledal a osobne se ho na par veci zeptal. I kdybych si ho mel nechat najit pres Postu pro tebe. Takovy pribeh shledani by tento porad v cele sve historii nemel.(22.11.2012)

  • zette
    ***

    Od vetsiny uzivatelu si myslim, ze se nejedna o spatny film. Nechapu ty, kteri vsechny socialisticke filmy, ktere se oprou o kapitalismus davaji automaticky odpad. Vladislav Benes me sice jako herec nikdy nepresvedcil, jeho pribeh v tomto filmu me ale zaujal, stejne jako sledovani jeho promeny, kdy prichazi o sve idealy, vcetne Bati. Zajimava je i postava jeho kamarada, skladatele Munzara. Velmi povedene dobove kostymy a interiery.(30.3.2012)

  • waits
    **

    Dobre to Balik natocil. Lidem, co zili ve svobode a v blahobytu v roce 1980, bylo treba pripomenout, ze kdysi se zilo hrozne. V dobe, kdy Bata vykoristoval delniky, fizloval je a vyhazoval z prace za to, ze se ocitli omylem na schuzi, kde se chvalil Sovetsky svaz. V te dobe se take pokousi o stesti mladik, ktery touzi stat se podnikatelem, drsny kapitalismus se s nim ovsem nemazli. V onom systemu, kde kazdy kazdemu vlkem, se i kamaradi v ringu porvou do krve, protoze dulezite je jit si tvrde za svym. Mladik obhajuje sveho sefa Batu, i kdyz ho vyrazil, a zcela prirozene tudiz obhajuje Musoliniho a Hitlera,ze. Batovy poucky ho vedou dal v jeho sobeckem zivote a zpusobi i osobni tragedii nevinneho cloveka. Takovy je holt kapitalismus..Ale nedejte se zmylit, nejde o agitku zabavnou, nybrz nesmirne nudnou.(16.12.2010)

  • Rodin
    *

    Balíkovi měl někdo po Milencích v roce jedna zakázat režijní práci. Tohle byla vyslovená krávovina.(23.3.2010)

  • baxz
    *

    Nevěrohodně vykonstruovaný příběh, který je navíc nudně natočen a k tomu všemu se špatným a nepřesvědčivým V.Benešem v hlavní roli. 1* za I.Janžurovou.(20.8.2009)

  • gabi141414
    *

    jedna * na 1/2 pre Ivu Janžurovú a Janu Koubkovú(16.11.2011)

  • Peabody
    odpad!

    To Rodin - Balík spíš aktivně pomáhal tomu, aby práci zakazovali jiným :-(. Jinak je to typická dobová sračka, která, jak Tom Waits správně poznamenal, nemá ani půvab blbosti, jenom prostě otravuje. Top je pro Balíka typické, on nebyl špatný režisér jako Trapl nebo jiní, kteří jsou tak neschopní, že vytvoří nechtěně zábavné kousky. Technicky uměl. Ale jeho filmy jsou příšerně studené, což musí být nějaká osobnostní projekce (osobně jsem se s ním jenom jednou hádal o tom, že mládež žije jinak než on točí, což mi vyvracel slovy, že jeho syn je také takový. No nevím). Ppkud jde o jeho nejlepší film, zde citované Milence v roce jedna, tady se ta studenost organicky spojila s frigiditou hlavní hrdinky, kterou vyvolaly válečné zážitky. Jestli to u Balíka vzniklo obdobně, to je spíše pro psychoanalytiky. Rozdíl je také v tom, že Marta Vančurová je vynikající herečka a byla taková už za mlada, kdežto Vlastimil Beneš nikoli a to ani za mlada.(4.8.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace