Reklama

Reklama

Recenze (4)

zelvopyr 

všechny recenze uživatele

Pod tou samou "střechou" společnosti TOHO vznikly téhož roku dva velmi podobné filmy. Fukudův Denso ningen jsem hodnotil jako špatný, Gasu ningen podle mě byl docela dobrý. Oba jsou o člověku, který je nadán "superhrdinskou" schopností, a zneužije ji ke konání zlých skutků (ať už z jakéhokoli důvodu). Podobné jsou i triky. Nicméně, mistr Honda z filmu udělal těžko zapomenutelný jednak velmi silným zapojením klasického japonského divadla / tance (laiky varuji: pokud je to vaše první setkání, nemusíte jeho porci v tomto filmu ustát)... a ještě více koncem, kde se kupodivu dotáhnou i morální a logické otázky. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Některé Hondovy filmy celkem můžu, ač mnohé nemají daleko od notně zestárlého braku a jsou založeny na střetu lidstva s různými monstry. Tady se Honda pokusil natočit něco odlišného a stvořil kriminálku říznutou sci-fi, ale za mě se to příliš nepovedlo... alespoň ne tolik, aby film dokázal patřičně upoutat a napínat diváka i po tolika letech od vzniku. První třetina je klasickou kriminálkou o pátrání po záhadném zločinci a už tu se navzdory hezky řešenému vizuálu s důrazem na modrou barvu projevuje rozkolísanost tempa a atmosféry. S odhalením zločince a jeho záhadných schopností plně dochází na onen sci-fi prvek, v kombinaci s barevným vizuálem se projevuje úsměvnost dobových triků, nicméně pár napínavých pasáží (uvnitř laboratoře zvlášť) se tu Hondovi natočit a učinit tak chvílemi film hodně zajímavým i podařilo. Jestli jsem si ale myslel, že se film konečně zlepší a vydrží mu to až do konce, spousta otravný vložek z japonského lidového recitálu během scén, které papírově slibovaly největší napětí, to teprve dorazila... Dějově je trošku něco mezi Neviditelným mužem a Mužem, který prochází zdí, což by vlastně mohla být zajímavá kombinace, jenže zdaleka nemá ani sthrující atmosféru toho prvního, ani tolik vtipu a humoru toho druhého, pouze v drobných střípcích, které záhy vždycky vystřídají nudná šeď a rozvláčnost. [45%] ()

Oktavianus 

všechny recenze uživatele

Jak se vypořádat s padouchem, který se dokáže proměnit v bezbarvou mlhu, neváhá krást a vraždit, a to všechno kvůli ženě? Cherchez la femme platilo i v Japonsku, kde po zvláštních pokusech proměnili obyčejného človíčka v "monstrum". No, to je silné slovo, většinu stopáže v podobě "monstra" totiž není vidět, ale rozumíme si. Za sebe musím říct, že na to, že režisérem je sám velký Iširó Honda, je film celkem nezábavný, hlavně v první cca třetině se dost vleče a nebýt působivého závěru, bude mé hodnocení nižší. Takhle platí - tři hvězdy, dobrý, ale víckrát už ne. I triky nestojí za moc, padouchova přeměna v ono nic je dost mizerně udělaná a ten šedivej obláček, co z něj vznikne, se po scéně pohybuje tak neumětelsky, že by se za to nemusel stydět ani Bert I. Gordon. Ačkoli po titulcích převládly příjemné pocity, stejně se mnou šije nespokojenost. Naopak se mi velmi líbilo to, o čem tu již píše Zelvopyr - že tradiční japonské divadlo tu má velký prostor (padouchova milá v něm vystupuje). Vhled do cizí kultury vždy stojí za to. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Sedlo mi to úplně stejně, jako Bidžo to ekitai ningen. A ony jsou si vlastně oba ty filmy hodně podobné a rozdílné jsou jen v tom, že zatímco tam byl kapalný muž, tady je muž plynný. Plynný má aspoň trochu nějaký charakter na rozdíl od kapalného, ale přehnaně řádí skoro stejně. Jinak je to ale fakt stejné - půlka filmu je taková obyčejná kriminálka se sice nemalý, ale dostačujícím počtem působivých scén, druhá půlka filmu je už sci-fi, která by měla být působivější, jenže není, svůj nápad nedokáže pořádně využít a tak se nějak dobere ke konci. A to k celkem zajímavému konci, i když mě osobně neoslovil jak měl, kvůli přehnaně dlouhým scénám japonského divadla (řekl bych, že je to kabuki, ale on mě když tak nějaký japanofil opraví), které mě moc nebavilo sledovat, ale uznávám, že svůj smysl tam mají. Špatné to tedy nebylo a zhlédnutí nelituji, jen teda nevím, jestli mi ještě Honda má co dát, když mě kromě Matanga (což se mi hodně líbilo) a Mysterianů (kteří mě naopak neoslovili) všechny jeho filmy sedí úplně stejně... Silné 3* ()

Reklama

Reklama