poster

Bowling for Columbine

  • Kanada

    Bowling for Columbine

  • USA

    Bowling for Columbine

  • Německo

    Bowling for Columbine

Dokumentární / Drama

Kanada / USA / Německo, 2002, 115 min

Režie:

Michael Moore

Hudba:

Jeff Gibbs
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • StarsFan
    ***

    Hodnotit objektivitu Michaela Moora by bylo asi jako hodnotit mírumilovnost Manuela Noriegy. Po shlédnutí Bowling for Columbine byste sice možná oběma nadšeně zatleskali a poděkovali za jejich vůli postavit se USA, pak ale začnete trochu přemýšlet a tento "dokument" se vám začne bořit před očima jako kuželky, když hodíte strike. Po Fahrenheitu sice musím hodnotit kladně fakt, že si Moore tentokrát úplně nevymýšlí, pořád ale ve svých teoriích zapomíná divákům sdělit několik "maličkostí", které mohou vést k docela jiným závěrům. Stačí se podívat jen na okamžik, kde vyjmenovává americké operace ve světě... 80. léta, Spojené státy podporují Saddama Husajna... Ano, pravda, ale nezachovalo se stejně několik dalších zemí? Namátkově: Velká Británie, Francie, Itálie. Nepostavila se OSN také na stranu Iráku? ...1989, Spojené státy sesazují generála Noriegu, který s nimi nechtěl spolupracovat, a výsledkem je ztráta 3000 lidských životů... Nebylo by třeba dodat, že Noriega byl zločinec a diktátor? Že pašoval drogy na Floridu? Že je dodnes ve vězení a že na něj vydala zatykač i Francie? Nebylo by fajn se zeptat, co říkají na americkou invazi panamští občané? Já jsem to před lety v rámci jednoho výzkumu udělala a to jsem ani neměla Oscarové ambice. A nejčastější odpověď? "Za Noriegy byla Panama jako Kuba za Fidela Castra. Je dobře, že k převratu došlo." A dalo by se pokračovat dál a dál a dál. Ne, nesouhlasím s druhým dodatkem americké ústavy, podle kterého si může i ten největší šílenec pořídit bez problémů zbraň. Nesouhlasím s tím, že se Amerika uchyluje k řešení násilných konfliktů dalším násilím. Nesouhlasím s trestem smrti. Ale stejně tak nesouhlasím s tímto typem dokumentů, kde se několik autorových myšlenek a názorů vydává za jedinou a absolutní pravdu.(25.6.2008)

  • heyda
    *****

    Pravděpodobně nejlepší dílo tohoto svérázného dokumentaristy. Jedinou malinkou výtku mám a to, že mohl v jistých pasážích víc tlačit emotivně na pilu. Jinak ale výborně, poutavě a zábavně natočené ožehavé téma legálnosti držení zbraní v USA. Je to fakt neuvěřitelný, že si 16letý kluk může zajít do sámošky a tam si koupit kulovnici nebo uzi i s hromadou nábojů. Doufám, že tento trend se k nám nikdy nedostane. Líbila se mi i jakási gradace dokumentu, kdy se na konci střetne Michael právě s Hestonem - prezidentem NRA. To opravdu bralo dech. Jako kdyby si Heston v ten moment uvědomil, že celý jeho život byla sviňárna. Fakt mazec! 90%(4.12.2010)

  • teutates
    ****

    Strašne veľa informácií pohromade-častokrát chaotického charakteru,avšak nenudil som sa!Michael Moore ako"národný buditeľ"a zastánca"USA"dokumentuje danú situáciu v krajine a snaží sa poukázať na daný problem!Guns,guns,guns..?Otázka znie:"prečo"?ústava nám to dovoľuje?Hrozivý dokument o hrozivom národe...(otázky,myšlienky,postrehy,úvahy-presne to,čo by pravý dokument mal mať!)Potešilo ma učinkovanie Marilyna Mansona v kladnom slova zmysle...(7.4.2008)

  • Amarcord_1
    *****

    90% - Velmi subjektivní dokument, pokoušející se přimět USA ke zpytování svědomí? Úlet... Proč se mi líbí? Protože říká nahlas mnoho věcí, které jsem jenom tušil, protože uvádí VELMI zajímavé statistiky a jejich vysvětlování na pravou míru, protože v něm Marilyn Manson ukáže, že je to chytrý člověk (což jsem netušil :o)), a protože je Michael Moore ve svém kritickém postoji vůči aroganci mocipánů USA stále aktuální. Proč ne 100%? Za zbytečnou teatrálnost.(1.5.2006)

  • Ivoshek
    odpad!

    Kdyby se film netvářil jako dokument, snad bych byl v hodnocení méně příkrý. Tenhle film je snůška zmanipulovaných nesmyslů, zjednodušení, polopravd a úplných lží, slepených dohromady tak, aby potvrzoval autorův pohled na svět. Je smutnou vizitkou současné společnosti, že se nechává oblbovat podobnými manipulativními pseudodokumenty, jako je právě Bowling f. C., Fahrenheit 911 nebo Nepříjemná pravda.(30.7.2007)

  • - O rozhovor s Charlesem Hestonem se Michael Moore pokoušel dva roky, ovšem bez úspěchu. Scéna v Hestonově domě nakonec byla naprosto náhodná - jeden ze členů štábu určil polohu jeho domu podle hvězdné mapy a Moore se tam poté lstí dostal. (Othello)

  • - Na festivalu v Cannes se film dočkal 13minutových ovací ve stoje. (Kulmon)

  • - Nejvíce výdělečný dokumentární film všech dob. (Kulmon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace