Reklama

Reklama

Americký filmový thriller, který je současně historií jednoho velmi neobvyklého milostného vztahu. Anne Benton (Jodie Foster), mladá sympatická malířka, se náhodou stane svědkyní jedné mafiánské popravy. To je právě ta chvíle, která jí navždy změní celý život. Sama se stává terčem zločinců. Ti si na její likvidaci najmou profesionála (Dennis Hopper). Jejich osudové setkání v Mexiku, kde se dívka pokoušela skrýt, dostane zcela nečekanou podobu, když se specialista na smrt do dívky zamiluje. Sama si musí vybrat: buď zemře, nebo půjde s ním. Ač se Anne může rozhodnout, je zřejmé, že na vybranou nemá. (Intersonic)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (33)

RomanHyde 

všechny recenze uživatele

Neměl jsem až tak přehnané očekávání, těšil jsem se na odlehčenou krimi "devadesátku", kde mě patrně dějově vůbec nic nepřekvapí, prostě na klasický "poobědový" nedělní filmeček u kterého můžete vypnout i mozek a předem bude jasné jak to dopadne. Zárukou alespoň průměrné zábavy bylo pro mne nadprůrměrné obsazení.. Ve finále však bohužel jediným pozitivem celého toho "utrpení" byla snad nejvíce "sexy" role Jodie Foster její kariéry. Fanoušci této herečky by tento snímek rozhodně neměli vynechat, protože patrně v žádném jiném se neproducíruje před kamerou během hodiny a půl v krátkých šatičkách, noční košilce, podvazcích či úplně nahá ve sprše. Za to jednu hvězdu navic. Dennis Hopper je co by nájemný vrah a padouch naprosto impotentní a ne-uvěřitelný. Zejména scény, kdy se skrývá v noci za stromem neustále se slunečními brýlemi na očích působí až legračně, stejně jako dialogy postav, kterou jsou až infantilní. Dějové "náhody" typu - na konci slepé cesty stojí opuštěný a připravený vrtulník se kterým padouch samozřejmě umí brilantně létat, bijí do očí tak, že se člověk obtěžkán nedělním obědem ze siesty rázem probouzí, mne si oči, kterým nechce věřit. Nelogičnost jednání postav a scénáristů tohoto snímku nezná mezí. Já osobně byl překvapen tím, jak s tímhle obsazením mohl vzniknout tak slabý film, který bych snad nehodnotil ani jako B film. Vždyť podobných odlehčených krimi, ovšem kvalitních (průměrných), bylo v daných letech natočeno nespočet. I zde to mohlo dopadnout lépe - alespoň stravitelně, kdyby si tvůrci dali trošku záležet a nenechali jednat postavy jako v telenovele.Ve finále se vlastně těmto hercům (a Hopperovi navíc co by i režisérovi) divím, že se k tomudle propůjčili. ()

majo25 

všechny recenze uživatele

Do momentu, keď je hlavná hrdinka prenasledovaná, je príbeh celkom fajn. Po totálnom obrate, keď sa z prenasledovej a prenasledujúceho stávajú milenci, ide film od 10-tich k 5-tim. Ešte aj ten skok - v jednej minúte ho nenávidí a chce mu ujsť, v druhej už mu skáče do postele a je z toho láska na "druhý pohlad"...totál nevierohodné. Po režisérskej stránke sa asi niet čomu diviť, veď to kočíroval Hooper. Judie sa tu na moment objaví nahá, ale za pozornosť to veľmi nestojí - síce pekná tvárička, ale postavu má divnú. ()

Reklama

MontyBrogan 

všechny recenze uživatele

Také obsadenie sa často nevidí. Jodie Foster sa mi síce nikdy moc nepáčila fyzicky, ale tu nosí len krátke šaty alebo negližé, zatiaľ čo hitman Dennisa Hoppera si pozerá jej fotky v podväzkoch. Mafiáni sú tiež vyskladaní výživne - Joe Pesci s dvomi pomocníkmi v podaní Johna Turturra a Tonyho Sirica zo Sopranovcov. V malých úlohách sa objavia Vincent Price a mladí Charlie Sheen či Catherine Keener. V cameu dokonca aj Bob Dylan. Celé je to cool až príliš. Dennis Hopper napríklad vo voľnom čase hrá na saxofóne, zatiaľ čo v pozadí visí obraz Hieronyma Boscha. Spomínal som, že Joe Pesci je blondiak a John Turturro nosí krikľavo červené mokasíny? A toto všetko je len začiatok. Neskôr sa staneme svedkami incelského mokrého sna, ako sa tomu teraz hovorí. Miestami proste nechcene smiešna malá gangsterka, ktorá sa snaží len prvoplánovo vyzerať dobre. A Dennis Hopper nemá žiadnu charizmu. Už vtedy mi pripadal ako feťácka troska. Podľa mňa si aj vynútil príliš veľa priestoru, na rozdiel od Modrého zamatu, kde pôsobil mrazivo napriek bizarnému chovaniu. ()

Gucak odpad!

všechny recenze uživatele

Tak to byl po delší době zase extrémek. V počátku to nevypadalo zle. Klasický vývoj, co se týče žánru. Jenže pak přišla druhá půlka a hovna spadly do větráku. Herci zralí na Zlatou malinu. Hlavně tedy Dennis Hopper. Nevím, jestli hrál italskou postavu nebo překládal film pro neslyšící. Jinak si jeho neustálý gestikování nedokážu vysvětlit. Div, že neuletěl. Neustálé hraní na saxofon působilo taky neskutečně trapně. Další bod scénář. Dennis a Jodie v chatě. Jodie odjíždí a zjistí že se k nim blíží čtyři auta. Vrací se to říct Dennisovi. Očekával jsem reakci typu: „Ó né blíží se poliši, pojďme do piči“. Co ze sebe vypráví Jodie? „Poslouchej“. V ten moment jsem už vyprskl smíchy. Ve finále, když se obě postavy chytli kolem ramen, tak už chyběl jen poskok jak ve Vesničce. ()

Real Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Že sa Hopper pri tvorbe snímky aspoň čiastočne neinšpiroval o päť rokov starším opusom Billa Friedkina neuverím ani za svet – neprestajné snímanie Mesta anjelov, najmä nadránom, všetkých jeho častí, no primárne tých prístavných a od Port of Los Angeles neďalekých rafinérií a tiež Downtownu, svojský font úvodných & záverečných titulkov, ktoré sú tiež vo forme jazdy cez mesto, s dôrazom na exteriéry a bez strihu, rázny saxofónový a balalajkový hud. podkres, John Turturro, dievča v núdzi, maľby, veľa rozmanitých interiérov, bežných aj umeleckých a slušná práca so svetlami. Ale len do prvej polovice. Keď sa dej následne presúva mimo L.A., do rurálnejších častí Nového Mexika, z celého je zase pre zmenu cítiť Michaela Cimina, ale hlavne Johna Dahla (plus naháňačka helikoptér v kaňone {asi} imituje Mastorakisa a jeho Nightmare at Noon). Hoppera je cítiť len z nezvyčajných sociálnych atribútov jednotlivých postáv a z dynamiky ich vzájomných vzťahov a interakcií – rozumej zvláštnej, možno lepšie povedané absurdnej – čomu nepomáha na papieri natrieskané obsadenie, pretože v daných výkonoch je úplne na hovno. Zostrih pre kiná, ktorého sa vzdal nielen Pesci, ale rovno aj Hopper, bol dobovo negatívnymi ohlasmi zakopaný pod zem, preto nerozumiem, čo kritici fetovali, keď do výšin vyzdvihovali rež. zostrih (ako údajne konečne kompletnú režisérovu víziu príbehu), nakoľko dej nijak významne nemení, len pridáva viac kamerových, záberových lahôdok (v pozerateľnom stave je veľmi ťažko dostupný). A že som si kvôli tomu zasranému zostrihu musel kúpiť Blu-ray aj Blu-ray prehrávač ani nehovorím... (x / x / x) (x / x) (24.6.2018) (2x3.5.2023) (2.6.2023) (27.8.2023) ()

Galerie (24)

Zajímavosti (11)

  • Existuje i tříhodinová verze filmu, ale nikdy nebyla veřejně vydána. (Terva)
  • Jodie Foster súhlasila s nahou scénou v sprche. Bolo jej povedané, že bude silne zostrihaná. V skutočnosti bola použitá ale takmer celá natočená stopáž. Foster to Hopperovi nikdy neodpustila. Títo dvaja mali počas natáčania na pľaci neustále konflikty, dokonca aj v prvý deň počas natáčania práve tejto scény. (Real Tom Hardy)
  • Filmovému štúdiu Vestron Pictures sa Hopperov pôvodný trojhodinový zostrih nepáčil. Bez jeho vedomia ho zostrihali. Ten bol tak naštvaný, že plánoval štúdio zažalovať. To však predtým stihlo zbankrotovať. (Real Tom Hardy)

Reklama

Reklama