Reklama

Reklama

Ta, která odešla

  • Filipíny Ang Babaeng Humayo (více)
Trailer 4

Obsahy(1)

V roce 1997, poté, co strávila třicet let ve vězení, vstupuje Horácia do krajně odcizeného světa: její manžel zemřel a ačkoli se znovu spojila se svou dcerou, nemůže najít svého syna. Brzy však rozpozná, co se nezměnilo – moc a výsady elit. Ironií zůstává, že Horáciin bývalý aristokratický milenec Rodrigo, který zosnoval její uvěznění, je nyní sám lapen ve své zlaté kleci: stejně jako jeho bohatí přátelé, i on přestal vycházet z domu kvůli eskalaci únosů zaměřených na movité. Horácia se rozhodne této hysterie využít a připravuje pomstu. (Film Europe)

(více)

Recenze (18)

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Soucítná, ale nesebedojímavá analýza svíjivého těsného objetí zoufalství, laskavosti a dennodenního ultimátního hrdinství chudých a vyloučených. Z neútěšné plnokrevně prokreslené specifické reality dnešních Filipín, v jejichž horkém podnebí se nestydatě obnažená fyzičnost mísí s prachem a potem lopoty, bezprostřední syrovostí emocí, kulturou křesťansko-magických kultů zázraků a tvrdým pragmatismem kapitalismu jako zdroje nejkrutější bídy, násilí a bezpráví. Natočeno plně pohrouženě a případně v jedinečných lokálních podmínkách, a přece s klidným vědomím, že by totéž zlo obracející se již i proti svým původcům mohlo být stejně bolestně zachyceno i v kterémkoli jiném místě dnešní vyčerpané společnosti a planety. *** Překládala jsem řadu textů do sbírky moderní filipínské povídky Kuřata v hadí kleci (2020), kterou doporučuji, chcete-li se v tom uhrančivém prostředí se stejnou dávkou nevydržitelné bolesti a bezelstnosti nořit a šťárat o něco déle než tyhle fascinující tři a půl hodiny. *~ ()

WillBlake 

všechny recenze uživatele

Dokonalé černobílé obrazy orámované třiceti lety, jíž té, která odešla, už nikdo nevrátí. Diaz sice má svůj vlastní čas, takže v kině pravděpodobně vystřídáte několik desítek pozic sezení, ale jeho zpracování odcizeného světa spolu se silnými postavami (Hollanda) a nahlédnutím do filipínských dějin neumí nudit. ()

Aky 

všechny recenze uživatele

Pomalá, každý záběr a emoci si vychutnávající krása. Všechno probíhá až na dřeň opravově, zdánlivě v reálném čase. Chvíli jsem si na tu naprosrtou odlišnost od čehokoliv jiného musel zvykat, ale pak mne to dokonale pohltilo. ()

mchnk 

všechny recenze uživatele

Skutečně těžké, dost depresivní, plné marnosti...nihilismu, žádný tropický ráj, Filipíny jako temný, černobílý svět, ve kterém je potřeba umět přežívat. Horácia se vydala na cestu pomsty, nicméně její zbraní, vedle pistole, je hlavně upřímné lidské pochopení, navzdory vlastnímu utrpení dokáže pomáhat, prosvětlit druhým tu všudypřítomnou šeď a tmu. Dlouhé, statické záběry a scény, bez jakéhokoli náznaku tónu, vypráví příběh pomsty, jenž se postupně rozmělňuje ve zcela autentické atmosféře a více či méně obsáhlých příbězích (ne)obyčejných lidí, kteří se na zmíněné cestě naší hrdinky, jejíž osud si jen těžko dokážeme představit, objeví. Silný, naturalisticky laděný filmový zážitek o hledání dobra v člověku a jeho souboji s lidskou nenávistí, to vše z oblasti Dálného východu, kde je domorodý jazyk plný anglických výrazů a kde se asiaté modlí k Bohu. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

I když má snímek skoro čtyři hodiny, vyplatí se na něj podívat minimálně jen proto, jak skvěle dokáže pracovat s černobílou kamerou, a to i v dnešní době. Jasně, že je to hodně pomalé, tohle není akční příběh o pomstě, ale je to filipínské zamyšlení nad životem ve společnosti, která rozhodně není dokonalá, ale je taková, jaká je. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Náročné čtyři hodiny, ale stojí za to. Hodně jsem se bál toho, že mě čeká jednoduchý příběh, který ale bude zbytečně natažený na strašně dlouhou stopáž jen proto, že to má být jakože umění - a naštěstí se tak nestala. Spíš je to další ze slow-cinema filmů. Ty dlouhé záběry v drtivé většině případů totiž o něčem jsou, děj se v nich někam posouvá a i ta jejich délka je opodstatnitelná. Ne každý záběr mě sice zaujal, ale většina z nich určitě. Samotný příběh je sice na první pohled jednoduchý, ale pod povrchem je až překvapivě dost hluboký. Rozebírá se zde chudoba, život ve Filipínách, povrchnost bohatých, potřeba nějaké spřízněné duše, teoreticky i náboženství... Občas mi sice přišlo, že to Diaz své názory a myšlenky sděluje trošku křečovitě, ale tenhle pocit jsem měl skutečně málokdy a výsledný dojem mi ani moc nekazí, tudíž mi ten film i něco předal. Taky se mi hodně líbila práce s postavami a především to, že zde není žádný vyložený klaďas nebo padouch, ale uvěřitelné charaktery. Horácia je sice dobrosrdečná a obětavá navzdory tomu, že byla 30 let nespravedlivě vězněná, ale má i své temné stránky a Rodrigo sice mnoha lidem totálně zničil život (včetně Horácie), ale tam někde uvnitř sebe si to uvědomuje a dost toho lituje. To se ukáže hlavně v té scéně zpovědi v kostele, která je sama o sobě dost silná. Vůbec silných scén tu je dost, ale nebudu všechny vyjmenovávat, bo bych musel spoilerovat. Snad jedinou výtku co bych měl u postav tak je u Hollanda, protože jsem se o něm moc nedozvěděl. Sice jsem věděl, co se mu momentálně honí v hlavě, ale něco podrobnějšího o něm tam není a vzhledem k tomu, že to má čtyři hodiny, tak by to tam být určitě mohlo. Plus prodavač balutu (což je něco co bych asi v životě nesnědl, když jsem si to hledal) z děje zmizel moc rychle. Po filmařské stránce je to naprosto precizní, záběry kamery jsou skvělé a herecké výkony jsou dokonale civilní, tudíž po téhle stránce jsem naprosto spokojený. A kupodivu jsem se u toho ani moc nenudil, Diaz totiž má cit pro tempo, ačkoli se to kvůli stopáži nemusí zdát. Pár výhrad k tomu mám, ty největší jsem tu už vypsal, ale i tak se mi ten film docela dost líbil. A ačkoli je smutný a postavám se nikdy moc nedaří, úplná bezvýchodná depka to podle mě taky není, jelikož postavy navzdory svým osudům pořád dokážou nějak žít a příchod Horácie vlastně všem, se kterými se potkala, dost pomohl. Aspoň vnitřně. A vše se zde odehrává uvěřitelně, silně, emotivně a přitom s naprostou absencí jakéhokoli citového vydírání - a to oceňuji taky a dost. Obzvlášť po tom, co jsem dneska viděl... Slabé 4* ()

angel74 

všechny recenze uživatele

Silné existenciální drama o ženě, která si i přes veškerou nepřízeň osudu dokázala uchovat dobré srdce. Kdo z nás to o sobě může říct? Při sledování filmu Ta, která odešla budete mít dostatek času na to, abyste si uvědomili, že nemáte ani potuchy, co znamená prožít těžký život. Vnímavému jedinci ten veskrze realistický obraz chudinských čtvrtí na Filipínách podpořený krásnou černobílou kamerou pořádně provětrá myšlenky. (85%) ()

chelseaman22 odpad!

všechny recenze uživatele

Generálně nevyhledávám filmy uměleckého rázu, ale když už se na nějaký takový film dívám, tak doopravdy netoužím po tom, aby záběr, který má standardně pět vteřin v tomto případě trval vteřin dvacet. Toho jsem si již dost užil u Turínského koně. odpad! Celosvětový příjem k 1. 1. 2019: $3,974 ()

kolemjdouc 

všechny recenze uživatele

zbytečně zdlouhavé záběry těch 226 minut je až moc při tom kolik toho příběh sdělil.Černobílé záběry jsou proč?Není to jedno v jaké barvě se vše odehrává?Pointa vyjde nastejno.Dosti mi dělalo problém s postupem času rozlišit kdo je kdo obličeje postav byly až moc podobné.A je jedno jestli muži nebo ženy. ()

Alex 

všechny recenze uživatele

Nádherný film, viděl jsem ho v kině na LFŠ 2017. Od té doby jsem na něj nikde nenarazil až teď na Edisonline. Tak jsem si dopřál ty necelé 4 hodiny znovu. A musím říct, že to bylo stejně silné jako poprvé. Ano, je to pomalé, ale i v těch zdánlivě statických záběrech je na co koukat. Krásný příběh, krásná kamera! ()

wege 

všechny recenze uživatele

Hodně moc mi to chvílemi připomínalo Jeanne Dielmanová, Obchodní nábřeží 23, 1080 Brusel, jen to přes ten poklidný a velmi pomalý děj nebyla taková nuda. Až jsem se divil, vlastně se tam moc nedělo, přesto. Bylo to pěkně civilní a minimalistické, ale možná díky tomu zajímavé. Pořád jsem dokola myslel na to samé, ty vole já jsem rád, že jsem narodil, kde a kdy jsem se narodil. I přes ty sračky, co zažívám, mi to přijde jako nic. Nic v porovnání s tím, jak mohou ve skutečnosti sračky vypadat. Můžou vypadat jako naprosté zoufalství, ze kterého není cesty ven. ()

blondboss 

všechny recenze uživatele

Toto je asi ozaj prvý film z filipínskej produkcie, ktorý sa ku mne dostal, tak som bol zvedavý. A v zásade to až tak nesklamalo, ale zároveň ani nenadchlo. Príbeh väzenkyne, ktorá sa nespravodlivo odsúdená vracia a chystá pomstu - staré známe klišé ako vyšité. V tomto prípade to bolo len poňaté viac umelecky, či už čo sa týka čiernobieleho obrazu, tak aj dlhých scén, ktoré ulahodia hlavne milovníkom pomalých a sekvenčných filmov. Ja takýmto snímkom veľmi neholdujem, preto u mňa je to len ťažký priemer. 50 % ()

ivusiak 

všechny recenze uživatele

Stopáž k nevydržení, skutečné "slow cinema". Leda že by jste měli chuť se podívat na 4 hodiny do současných Filipín. Ale je mnoho lepších filmů. ()

Související novinky

Letní filmovou školu odstartuje Bod obnovy

Letní filmovou školu odstartuje Bod obnovy

17.07.2023

Letní filmovou školu slavnostně zahájí v sobotu 29. července na české poměry nadstandardní žánrový snímek Bod obnovy. „Přesně po 60 letech (!!!) od premiéry legendární Ikarie XB1 se česká… (více)

TOP 2017 dle nejoblíbenějších uživatelů

TOP 2017 dle nejoblíbenějších uživatelů

31.12.2017

Hrstka nejoblíbenějších uživatelů ČSFD.cz tradičně vybrala osobní trojku nej filmů, uvedených do české a slovenské distribuce nebo na filmových festivalech v roce 2017. A někteří dali hlasy taky svým… (více)

Filmový festival Be2Can bude velká nádhera

Filmový festival Be2Can bude velká nádhera

02.10.2017

Čtvrtý ročník přehlídky prestižních festivalových snímků Be2Can uvede premiérově držitele Zlaté palmy z Cannes, snímek Rubena Östlunda Čtverec, který festival zahájí, film IIdikó Enyedi O těle a duši… (více)

Reklama

Reklama