Reklama

Reklama

Jako ryba v síti

(festivalový název)
  • Jižní Korea Geumul (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Nam vede prostý život rybáře na břehu hraniční řeky mezi Severní a Jižní Koreou. Po nehodě motoru jeho loďka překročí na řece hraniční čáru a Nam je zatčen jihokorejskou pohraniční policií. Jeho jediným přáním je vrátit se zpět ke své rodině, ale politická a vojenská mašinerie se již dala do pochodu. (Febiofest)

Recenze (24)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Film má svůj názor a myšlenky pod které se zcela podepisuju. Jedna věc je odporná diktatura v KLDR a druhá konzumní svobodná jihokorejská - potažmo i naše společnost. Nikdy jsem nepřemýšlel způsobem jaký mně servíruje film a musím říct, že je to mazec, když člověk poslouchá dialog severokorejského rybáře v Soulu "Vy máte všechno, jídlo vyhazujete na ulice a přesto dopustíte, aby žena prodávala svoje tělo, aby mohla uživit rodinu." Je to silný téma k diskuzi a za to filmu odpouštím již tradiční přehrávání jihokorejských herců v emotivně vypjatějších scénách, zde zejména v první třetině, protože nosnost myšlenek vydá na tři filmy. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

„PATŘÍM NA SEVER…“ /// Severokorejec Nam dostal šanci, která se objeví 1x za život. Bohužel ji nechtěl, takže by rád zpátky svůj život. Ovšem tohle nehraje do karet frajerům z „Jihu“… Příběh obyčejnýho rybáře, kterej věřil v lásku k rodině a vlasti. Krom toho, že se „podíváme“ taky na „Sever“, je tady celkem dost témat k zamyšlení. Fajn příběh z korejský reality a celkem nefestivalovej Kim Ki-duk. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Soul mi otevřel oči. 2.) Chcu zpátky do Severní Koreje. /// Thx za titule „langi“.  /// PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ ** ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Či komunizmus alebo kapitalizmus, oba režimy dokážu človeka polapiť do siete a minimalizovať slobodu. Oba majú svoje za a proti. Uvedenú tézu ilustruje zdanlivo jednoduchý príbeh rybára zo Severnej Kórey, ktorý sa technickou závadou na lodi (do motora sa mu zamotajú siete) dostane na územie Južnej Kórey, ideologického nepriateľa. Tam je automaticky považovaný za špióna. Prejde si tvrdou psychickou i fyzickou tortúrou. Hnaný túžbou vrátiť sa k rodine je navrátený späť, aby si následnú analogickú tortúru vytrpel od severokórejských súdruhov. Ideologicky zvrhlá komunistická diktatúra sa ale k svojim otrokom stavia o poznanie panovačnejšie a bezohľadnejšie. Základy mučenia, psychoteroru a absolútneho pohŕdania vôľou jedinca ostávajú v oboch režimoch v zásade rovnaké. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Když se dvě sousedící země sebe navzájem bojí, je jedinec ve spárech těchto států pěkně v háji. V danou chvíli je úplně jedno, zda byl přechod hranice dobrovolný. Spolu s hraniční čárou mezi státy překročil Nam i hranici běžného života. ()

Happens 

všechny recenze uživatele

Zrcadlově položený snímek o rybáři, který se dostane mezi mlýnské kameny dvou znepřátelených zemí (S. vs J. Korea). Na obou stranách se ukazují charaktery ryze pozitivní a ryze negativní. Snímek je prvoplánově polarizovaný a politicky ideovaný. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Obdivujem ľudí, ktor robia titulky ku korejským filmom. Ja málokedy zvládnem prečítať mená hercov. Ale k téme. Tá je naozaj geniálna a presne ako Enšpígl trefne opisuje, ide o krásne porovnanie chudoba vs konzum. Film obsahuje výborné myšlienky, hoci našincovi nemusia byť vždy blízke či pochopiteľné. Len to prehrávanie je strašné, aj keď je to určite súčasť ázijskej kultúry - buď byť úplne ticho alebo kričať s nekontrolovanou mimikou. Pôsobí to rušivo. ()

Xeelee 

všechny recenze uživatele

To se nám jako snažil Kim Ki-duk sdělit, že obě strany jsou stejně špatné? Celé mi to přišlo moc ploché, předvídatelné a jednání chudáka rybáře až moc čisté a těžko uvěřitelné. Proč pomáhal vyřídit ten vzkaz? Proč ho po návratu pustili za rodinou? Ten důvod s penězi mi přijde dost chatrný. A vám přišlo uvěřitelné chování těch dvou vyšetřovatelů, kteří se jeden snažil rybáři pomoct a druhý se z něj snažil mermomocí udělat špiona? Pro Evropana film bude zajímavým vhledem do vztahu dvou Korejí, ale jen velmi letmým a povrchním. ()

Mulosz 

všechny recenze uživatele

Bylo potěšením sledovat, že Kimovi ještě neodbilo (jak v tvorbě, tak v hlavě). Po poslední příšernosti Stop! a scénáři ke stejně zhovadilému kousku Made in China by se tak mohlo zdát, i když při poslední návštěvě MFF KV v roce 2015 vypadal zcela normálně - chodil na několik filmů denně, dobře věděl, které autory si vybírá, s každým se rád vyfotil, na každého se přirozeně usmál atd. Nyní ve svém nejnovějším filmu předkládá syrovost až na dřeň - násilí v jeho dřívějších filmech bylo zabaleno do poetiky a formální vytříbenosti, zde se nic takového neděje. Možná může trochu vadit poměrně televizní vizáž celého díla, ta ale zcela s touto syrovostí koresponduje a nijak mě vlastně ani nerušila (i kdyby to neměl být záměr, ale důsledek toho, že po Stop! se prostě těžko shánějí důstojné peníze). Kim staví hrdinu a diváka před otázky, na které se těžko hledá uspokojivá odpověď, ale nesnaží se ji podsouvat prostřednictvím podprahových vsuvek, propagandy, svérázných postojů apod. Vše podává naprosto racionálně a každá scéna dává smysl. Odpověď na ty otázky nechť si najde divák sám, je-li to vůbec možné. Dále odkazuji na komentář Enšpígla, k němu snad jen dodatek - neznám korejskou náturu, projevy chování apod., ale přijde mi, že ono "přehrávání" je u nich prostě normou, jen na nás působí místy nepatřičně. Minimálně v Kimových filmech tomu tak vždy bylo. ()

LangiJ 

všechny recenze uživatele

Překvapivě dobrý. Kim Ki-dukova tvorba mi většinou nesedne, u jeho filmů se nudím, ale tohle je světlá výjimka. Není to film o ničem, ale má děj, který je zasazen do zajímavého prostředí. Prostřednictvím života obyčejného rybáře, který má jednou smolnou chvíli, nabízí náhled na fungování vztahů mezi Severní a Jižní Koreou. Navíc se tu sešla pěkná sestava herců, na které jsem vždycky zvědavá a není moc příležitostí je vidět. Přeloženo. ()

Tyckin 

všechny recenze uživatele

Zdařilý a zajímavý kousek, ač občas trochu přehnaný. Nicméně kdybych to nevěděl, ani by mne při sledování nenapadlo, že režie je Kim Ki-duk, tohle dílo řekl bych postrádá jeho typický rukopis - takový normální film, žádné ujetosti ani zvláštnosti na které jsme od režiséra zvyklí - kvalitě snímku to však nijak neubírá. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Ano, myšlenka je dobrá - že nezáleží na režimu, jelikož vyslýchací techniky jsou všude stejné a k podezřelým se přistupuje naprosto stejně kdekoli na zemi; do toho si navíc hlavní hrdina uvědomuje vady kapitalismu, s poznáním něčeho jiného než rybaření pak i vady totalitním režimu KLDR, takže jeho zklamání světem (SPOILER resp. spíš zradou vlastní zemí, které byl tak oddaný KONEC SPOILERU) nemůže vlastně skončit jinak. To všechno je skutečně podnětné - ale fakt to neutáhne dvě hodiny, aspoň ne v tomhle podání. Celý koncept se dá prohlédnout dost rychle a pak jen čekáme, než se vše tak naplní, což je cesta plná opakujících se stejných myšlenek v různých variacích, jejíchž pointy ale jsou naprosto stejné. Spousta scén tak nepřináší nic nového a hlavně nic nezbytného, bez čeho by to nemohlo fungovat, takže by se z toho dalo klidně vystřihnout až 40 minut a nic by se nestalo. V tomhle podání při stejném vedení by to pak bylo úderné a mnohem funkčnější, ale takhle je to repetitivní a bez čehokoli filmařsky výraznějšího, takže si mě to v hluchých místech nezískalo ani emotivně. Vůbec je to celé takové chladné a ploché, takže to na mě tak ve výsledku působilo, stejně jako další z řady filmů, který je tak moc zaměřený na svoji myšlenku, že jí podřizuje vše a na ostatní kašle. Nezbývá mi než věřit, že to Jižní Koreu skutečně zobrazuje takovou, jaká je (u KLDR se o tom pochybovat nedá), protože některým činům jsem moc nerozuměl a pořád nemám ujasněno, jestli to je jen jinou kulturou, nebo tím, že to tak Kim Ki-Duk prostě podal. Ono je to totiž někde mezi, výrazné kulturní odlišnosti, které nechápu, docela často poznám a dokážu je pak brát a takový film si i zamilovat (jako třeba Chuť čaje), ale tady to spíš vypadá na odfláknutý scénář. V takové podobě jsem ale Kim Ki-Duka ještě nepoznal, přičemž mě na jednu stranu těší, že ani ke konci svojí tvorby netočil typické korejské překombinované zmatky, ale zase trochu mrzí, že tu z něj nezůstala ani špetka poetiky z jeho nejslavnějších filmů. Ale třeba měl různé filmařské polohy, které různě střídal, takže abych mohl víc soudit, musím od něj ještě něco nakoukat. I přes slabší hodnocení se k tomu dokopu snáz, než k jiným korejským filmům. Slabé 3* ()

Disease 

všechny recenze uživatele

Ki-Duk tentokrát natočil vlastně zcela konvenční film, ale nebylo to na škodu. Vztah severní a jižní Koreje je vykreslen výborně a zřejmě jedni za 18 druzí za 20-2. ()

petikacka 

všechny recenze uživatele

Film má velkou výpovědní hodnotu o vztahu obou Koreí...Mě to připomínalo Česko v 50 -ých letech...Když se komunisti někoho chtěli zbavit, tak pro to udělali cokoliv, třeba si to i vymysleli...Stejně jako Jižní potažmo Severní Korea...Člověk, když se dostane do soukolí státní mašinérie, ať je kapitalistická nebo komunistická, tak nemá šanci nikde na světě... Kim Ki-Duk se zase ukázal...Za mě 85% ()

dhejbal 

všechny recenze uživatele

Zajímavé nahlédnutí do vztahů mezi Severní a Jižní Koreou. Film je místy dost zlomyslný, zejména když se prostý rybář z KLDR souhrou náhod objeví v centru Soulu a spatřuje věci, o kterých dosud neměl ani tušení. Nechybí zde však ani kritika povýšenosti Jihokorejců a jejich zacházení s uprchlíky ze sousedního státu. ()

Krysap 

všechny recenze uživatele

Velmi uvěřitelné, snad až na posledních cca 15 minut SPOILER (čekala bych, že rybář bude víc využit propagandou a rozhodně už se nevrátí do svojí původní vesnice). ()

Reklama

Reklama