poster

Zabití posvátného jelena

  • Velká Británie

    The Killing of a Sacred Deer

  • Irsko

    The Killing of a Sacred Deer

  • USA

    The Killing of a Sacred Deer

  • Slovensko

    Zabitie posvätného jeleňa

  • Nový Zéland

    The Killing of a Sacred Deer

  • Austrálie

    The Killing of a Sacred Deer

Drama / Mysteriózní / Psychologický / Thriller

Velká Británie / Irsko / USA, 2017, 121 min

Scénografie:

Jade Healy

Kostýmy:

Nancy Steiner
(další profese)

Komentáře uživatelů k filmu (279)

  • Marigold
    ****

    Lanthimos po svém weird období aktivoval vnitřní řeckou sudbu a s Efthymisem Filippou zkřížili bytový horor a antickou tragédii. Kamera, která se vznáší nad hrdiny jako zlomyslná hrozba, nezaměnitelně mechanické herecké výkony, démonický Barry Keoghan a morálně hraniční druhá polovina, které je nejkrutější (a nejméně satirická) ze všech Lanthimosových filmů. Co před tím přicházelo zevnitř divných komunit, je na hrdiny nyní nepochopitelně uvaleno shůry. Nad rozuzlením a smyslem téhle brutální klinické verze Sofiiny volby se bude asi dlouze diskutovat – faktem zůstává, že tón a skličující atmosféra dělá z Posvátného jelena skutečný horor. Trier s akutním záchvatem sociopatie.(27.5.2017)

  • POMO
    ****

    Bola by to nuda, byť všetci áčkoví filmári normálni. Narušenie chladného a dokonale racionálneho sveta iracionálnou silou, démonom, ktorého nejde poraziť. Nie taký intelektuálny úlet ako The Lobster, obsahovo diváckejšie, v podstate žánrovka pre náročnejších. Prevedením ale unikátne. Hypnoticky pomalé, brilantne nasnímané, hudobne herrmanovsky hororové. Emocionálne odmerané a súčasne pekelne kruté. Farrell je chameleón, Kidmanka tradične perfektná. Herecky i v spodnom prádle. A mladý írsky diabol Keoghan sa rýsuje! [Cannes](26.5.2017)

  • verbal
    **

    Po ultimativně otravné psychosračce s názvem Úmrd přichází Jirka Latimérie, podivná to řecká ufon, kterého si asi někde ušukali Kubryk s Trýrem, s dalším hluboce obskurním bizárem. Zblití posraného Heléna, ať už to symbolizuje Artemidinu spárkatou souložnici či Sofoklovo delirium, je evidentně opět příliš silný matroš, u kterého krotitelé alegorických vozů a další extrémně percepční hledači kakaových bobů v Nutele divoce masturbují a velkohubě demonstrují svou artovou náročnost, aniž by si viděli na špičku čuráka. Přitom je to jako s Darenem. V detailech místy docela působivá až mrazivá, avšak jako celek naprosto nefunkční, absurdní LSD pičóza a výron psychicky narušeného tragéda, co se vleče jak Euripides k proktologovi. Na rozdíl od jiných chorých filmů to však má jednu obrovskou makabrózní devizu v podobě až bolestivě odporného a fantasticky hrajícího irského potrata, od jehož etud s bulvárně perverzní fascinací prostě nemůžete odtrhnout oči, ač byste strašně chtěli. Něco, jako byste zahlédli vykuchanou mrtvolu, Ornelu Štikovou, jak líže Koktovi prdel, nebo Ornelu jen tak. Nebýt jeho, jde to bez mrknutí oka směr žumpa, ovšem tak intenzivně úchylnou ohyzdnost musím chcát nechcát ocenit, ačkoliv jinak bezvýhradně souhlasím s místními sebelaskajicími artovými olupenci, že to rozhodně není film pro obyčejné diváky. Je zjevně pro neobyčejné kokoty.(19.12.2017)

  • Matty
    ***

    Saw pro intelektuály. Krutá, znejišťující a filmařsky precizní moralita a snad i třídní satira (bohatí lidé ničí životy těm chudým a odmítají za to přijmout zodpovědnost), jejíž druhá polovina mi ale přišla monotónní jak trápením postav, tak stylem (pomalé nájezdy a odjezdy kamery, záběry z výšky, detaily tváří, nepříjemné atonální hudební kompozice, pořád dokola). Chápu, že ta mechaničnost struktury i hereckého projevu je součástí režisérova zlomyslného konceptu (na gradaci nebo katarzi zapomeňte), ale jednak film zbavuje jakéhokoliv dramatického napětí a vytváří dojem, že se společně s postavami nikam nevyvíjí, jednak rozmělňuje sdělení. Nepřišlo mi, že by film po odhalení ústředního dilematu říkal ještě něco nového (což byl asi důvod, proč Mirka Spáčilová z novinářské projekce prozřetelně odešla už po scéně, ve které Farrell synovi nutí donut), akorát se vzdaluje realitě a tím oslabuje sílu své výpovědi. Podobnost s Kubrickem nebo Hanekem je hlavně vnějšková, nikoliv v účinku, který ten film má na diváka. 70%(30.10.2017)

  • Cervenak
    ****

    Áno, je to artový hnoj. Ale fascinujúci a dosť parádne natočený. :)(29.1.2018)

  • RedAK
    *

    Pravá půlka postele: průměrně zaoblená třiadvacítka v krajkovaných brazilkách, čerstvě po sprše, postříkaná Lancôme La Vie Est Bellou, levá koza pohozená na mým ksichtě, pravá plandající kdesi ve vzduchoprázdnu, s vibrujícími stehny, neposlušnou rukou a neustálou potřebou stupidně pindat do každý scény každýho debilního filmu. Levá půlka postele: já, dvacetikilová sádlová vana převrácená na pravoboku, postříkanej svýma slinama při smání se vlastním vtipům, z držky táhnoucí cibule, trochu se potící, trochu páchnoucí, o dvě deci ejakulátu lehčí, znaven, unaven, vyčerpán, toužící po klidu při sledování filmu. První poločas ostře zahajuje spolumrdatelka sadou zvlášť agresivních otázek: „Puso a kdo je ten kluk?“ „Nevím, taky jsem to ještě neviděl.“ „To je jeho syn?“ „Jak to mám vědět?“ „Myslíš, že je to jeho syn?“ „Nevím.“ „Určitě to bude jeho syn, že?“ „Nevím, nezajímá mě to.“ „A ta dcera bude jeho dcera?“ „Asi jo, když je to jeho dcera.“ „Hele, tak to není jeho syn. A kdo to teda je?“ „Nevím, asi někdo jinej.“ „Syn někoho jinýho?“ „Nevím, něčí syn být musí.“ „Aha, on je syn toho mrtvýho. Proč umřel?“ „Nevím, taky to vidím poprvý.“ „Beztak ho zabil Kolin, že jo? ŽE JO?!“ „Nevím, asi jo.“ „Určitě jo, copak to není jasný?“ „Nevím, asi je.“ „A co když to nakonec je jeho syn?“ Po vykrytí všech útoků se soupeřka unavuje a z tvrdé ofenzivy přechází do pasivně agresivní strategie: „To je debilní film.“ „Taky mě moc nebaví.“ „Vůbec to nedává smysl.“ „Ale jo, celkem dává.“ „Že musíš vždycky vybrat takovou kravinu.“ „Vždyť jsme si ho vybrali spolu.“ „Buď vybereš nudnej dokument anebo nudnej film, vždycky.“ „Však jsi s ním souhlasila!“ „Nemůžeš taky někdy vybrat něco, co bude bavit mě?“ „Jak mám asi předem odhadnout, co se ti bude líbit??“ „Jasně že nemůžeš, všechno vždycky musí být podle tebe.“ Druhý poločas kolegyně nepostřehnutelně startuje volnou hrou: „Jdu udělat něco k jídlu, chceš taky?“ „Příště si vyber film sama, když se v tom tak vyznáš, expertko!“ „Nic v tý ledničce nemáš.“ „Beze mě by sis do teď myslela, že Spielberg je brněnskej hrad!“ „A máš tu všude nechutnej bordel.“ „Nebo se můžeme dívat na Óčko, na to čumíš celý dny a vypadáš u toho strašně spokojeně!“ „Něco tu nehorázně páchne, měl bys jít do sprchy.“ „Ty frajerko, filmu hovno rozumíš a mě tu budeš poučovat?!!“ „A ty špinavý trenky si laskavě sundej ze stolu, je to odporný.“ Mého vyčerpání a dezorientace soupeřka využívá ve svůj prospěch a velké finále kosí jedním smečem za druhým: „Ať Kolin toho kluka nechá jít, stejně svýmu osudu neuteče, musí zabít jedno ze svých dětí a ten kluk ho pak nechá na pokoji.“ „Meleš hovna, vůbec nevíš, co blábolíš!“ „Ale jo, jeho smrtí tu kletbu nezlomí.“ „Tys to viděla nebo co, vole?“ „Ten kluk má nadpřirozený schopnosti, to je evidentní.“ „Ty seš evidentní, určitě ho jít nenechá!“ „Tak vidíš, nechal ho jít.“ „Ale určitě nezabije svoje děcko!“ „Tak vidíš, zabil svý děcko.“ „Ale ten kluk ho určitě nenechá na pokoji!“ „Tak vidíš, ten kluk ho nechal na pokoji.“/// Tak vidíte i vy, přátelé, film není jenom zábava, je to především souboj, v mým případě vždy předem prohraný utkání, u nějž se nedovedu plně uvolnit a docenit tak všechny ty přepálený ujetosti řeckýho úchyla Yorgose. Mám rád divný filmy, ale tohle bylo divný maximálně živým komentářem, mýmu festivalu obskurní nepředvídatelnosti jednoznačně kralují Vlasy a taťka!.(31.12.2017)

  • Radek99
    **

    Krásně natočená magořina. Boring Games USA(24.12.2017)

  • Superpero
    ***

    Kdyby si Lanthimos tentokrát odpustil, aby se postavy chovaly chladně a roboticky, tak by to byl mnohem silnější zážitek. Takhle mi přišlo, že se s tou velmi složitou a děsivou situací všichni docela srovnali a bylo jim to celkem jedno.(31.12.2017)

  • LIVINGDEAD
    *

    Collin Farell s vousy slizký, vypadající na 60 let a i Nicole Kidman už není tak hezká, jak bývala... Hold zub času hlodá... Co se týče filmu, nemám slov. Touto vypatlanou defektní mrdkou jsem si zkurvil Štědrý den.(24.12.2017)

  • Bloody13
    ****

    Ano, tohle opravdu neni nic pro starý fotry nebo dokonce páprdy v plenkách a s popelníkama místo očí. Tahle filmiáda neni zkrátka pro masy, spíš pro vyvolený. Sice pomalu plynoucí, ale s narůstající stopáží stále vyhrocenější hororové drámo, co nespoléhá jen na Farrellovo charisma, (skoro) svlečenou Kidmanku a snad ze samotnýho pekla příchozího spratka Keoghana, ale hlavně na zábavnější formu Sophiiny volby a celkem depresivní hudbu. Takže podivnost, ale mně fakt sedla. Jo a konečná stopáž viděný verze neni sto devět, ale dokonce 121 minut.(22.12.2017)

  • pan Hnědý
    ****

    Atmosferická záležitost s dotekem temnoty. Po odstupem času vnitřně vtahující. Yorgos Lanthimos nepřekonává Kynodontas, ale neskutečně se vyvíjí. [Be2Can, 2017](7.10.2017)

  • emma53
    ***

    Jsem poměrně dost v rozpacích, co s tím. Za prvé já jako nehororka jsem si to pustila s vyděšenýma očima, co mě čeká. To jsem byla asi tak minutu hned po titulkách. A pak nic a nic a nic, pouze lékař, milující manželka, hodné dětičky a Martin, který je navštěvoval. Dalo se celkem brzy vyvodit, co tam hraje za roli a proč, tak jsem se pomalu prokousala k závěrečnému finále, kde se to malinko pohnulo. Myslím, že ten kdo vybral herce do role Martina, si zaslouží pochvalu, protože ten kluk to hrál tak přesvědčivě hnusně, až mně bylo zle. V mých očích byl v tomhle případě tahounem tohoto "hororu". Já to zvládla hravě a bez úhony na duši a to považuji za kámen úrazu. Přece jen jsem čekala něco víc. Působilo to na mě sterilně, nikdo z účastněných mně nepřirostl k srdci a ten horor nahoře bych vyškrtla. A nebo je tu druhá možnost, že já jako laik jsem ty kvality a hloubku filmu nepostřehla. Ono to snad u hororu ani moc nejde, nevím.....................(24.12.2017)

  • dobytek
    *

    Můj bratr řikal, že se mu to docela líbilo, tak jsem se odhodlal, že se na to taky podívám. No mně se to nelíbilo teda vůbec. Akorát jsem byl zvědavej, jak se to teda nakonec vyřeší, takže jsem to dokoukal. No a když si Colin Farrell přetáhne kulicha přes hlavu a točí se s puškou kolem dokola, tak jsem se fakt smál, protože mi to připadalo asi jako scéna z Mr. Beana. Netušim, co je ten režisér Yorgos Lanthimos zač, ale asi to bude nějakej feťák.(3.1.2018)

  • Mr.Apache
    odpad!

    Esenciální pičovina. Moje děti by asi řekly "cringe". Colin Farrell vypráví synovi, jak masturboval svého otce, Nicol Kidman hraje v posteli mrtvolu, aby se Colinovi postavil, a všichni se raději nechávají uterorizovat k smrti jakýmsi spratkem, než aby mu prostě uřezali hlavu. Můžu dát odpad, když jsem to ani na desátý pokus nedodíval? Můžu.(5.2.2018)

  • EvilPhoEniX
    ****

    Konec roku se blíží a brzy zde sdílím mé letošní topky kde rozhodně bude patřit i podivnost Zabití Posvátného Jelena. Film rozhodně není pro každého a je obdobně kontrovérzní jako nedávná Matka, ale tenhle řecký režisér Yorgos Lanthimos má rozhodně talent ( Jeho předešlé filmy Špičák a Humr se také řadí mezi podivnosti).Film je už od začátku velmi znepokojivý a divákovi dojde, že zde něco není v pořádku, už jen dialogy či podivně teatrální mluva herců je zvláštní, ale efektní a od hlavního zvratu film nabere slušné obrátky a místy se na film nekouká příjemně. Pokud máte děti budete s hlavním hrdinou soucitit ještě více. Úzkost, znepokojení, mráz v zádech, dech vyrážející momenty, působivé herecké výkony, odvážné dialogy a slušná technická stránka z Posvátného Jelena dělá unikátní záležitost, která mi přes svou artově nezvykle podanou formu překvapivě velmi sedla i mě bavila. Za mě velké doporučení, ale pochopím zde i negativní komentáře. Nahá Nicole Kidman je pořád k sežrání. 80%(25.12.2017)

  • Marceloo
    ****

    Bohatý lekár Steven (Colin Farrell) sa po práci často stretáva s mladým Martinom (Barry Keoghan), ktorý ho zaujal svojou ohromnou inteligenciou. Steven mu kupuje drahé darčeky a neváha ho pozvať do ich obrovského sídla, aby s jeho rodinou trávil nejaký čas. Martin sa snaží lekárovi odvďačiť, aj keď toho nemá mnoho, čo by mohol ponúknuť. Ich vzťah prerastá do niečoho hlbšieho a Steven zisťuje, že Martin sa na jeho prítomnosť až nebezpečne naviazal. - Pre mňa velmi príjemné prekvapenie. Čakal som od toho nejaký artový nezmysel, ale dostal som funkčnú špecialitu od režiséra s velmi zaujímavým a svojským prístupom k žánru. Režisér necháva mnoho situácií volných, aby si ich divák mohol interpretovať po svojom, a to sa mi na tom páčilo, pretože aj keď takéto záležitosti väčšinou nemusím, zase je dobré, keď ma nejaký horor prinúti o deji rozmýšlať, a nie len pozerať sa na to, ako všade strieka krv. Všetkému tu vládne uhladená precíznosť, silné herecké výkony ( vždy, keď vidím Nicole Kidman, si musím spomenúť na jej erotickú scénu z Dead Calm, čo je pre mňa osobne najtrápnejšia scéna, akú som kedy videl ), netradičná práca s kamerou a podmanivá hudba. Dejovo je to tiež velmi pestré, ale vôbec by nevadilo, keby to režisér celé zaboril do hororu ešte viac. + herečka z Dead Calm a The Others + herec z The Unspoken(13.12.2017)

  • xxmartinxx
    ****

    Byla to sranda. Bavila mě odtažitost, bavila mě neochota přiblížit mechanismus světa, bavila mě neschopnost postav vymanit se z předložené hrozby, která se naplnila bez jediné odbočky. Je to samoúčelná pitomost, co o ničem nevypovídá? Asi jo. Ale taky to je fajn film.(7.10.2017)

  • Psema
    *

    Otravná hra na Kubricka, která je neustále za divákem. Alespoň tím, co Lanthimosovi tohle žánrový klišé fakt nežere.(7.9.2017)

  • Gilmour93
    *****

    Lanthimosérie podivná zase udělala na hladině vlnu.. Chladem spalující antická tragédie zasazená do doby a prostředí, které pod nablýskanou slupkou často skrývá hnilobu. Pocit viny není schopen čelit atakům vše rozleptávající manipulace, iracionální trest se postupem času jeví jako nezvratný, krutý a absencí odpuštění nebožský. Přináší i paradox, že ti, kteří se hýbat nemohou, snaží se utéct ze všech sil a ti, kteří se hýbat mohou, jsou paralyzováni vlastním strachem a zoufalstvím.. Pupkatý Agamemnón Farrell, vyžilá královna Nicole i Keoghan, vnášející do role stejnou porci koncentrovaného zmrdství jako Ezra Miller ve We Need to Talk About Kevin, podpořili svými výkony vzácné dílo, jenž sítěmi mainstreamových diváků lehce proklouzne..(3.1.2018)

  • Sarkastic
    ***

    „Bez obav, tobě se nic nestane. Ty jen musíš zůstat klidný. Řekl jsem to co nejrychleji. Doufám, že jsem tě nezdržel dlouho.“ Po předchozích 2 filmových zkušenostech s režisérem jsem čekal, že podívaná bude tak nějak „mimo“. Jenže tentokrát mi příliš nesedla. Ale popořadě. Pomalé budování příběhu a poznávání postav mě nijak nenudilo, spíš naopak. A ta Martinova prohlubující se citová „fixovanost“, vzrůstající časové nároky a jeho postupná „proměna“ mě dost bavily (Keohganova postava je správně děsivá a slizká). Jenže pak přišel první stupeň „trestu“ a film jakoby sám sebe začal trumfovat ve své absurditě, zvrhlosti a řekněme „mimóznosti“. Předhánění se sourozenců v „užitečnosti“, otcův dialog ve škole, matčin návrh v posteli…a vše korunuje posezení v obýváku s „ententýky“, to mě přepadl skoro hysterický záchvat smíchu nad tou koňskou dávkou trapnosti (a konec to věru moc nevylepšil). Pouhý průměr. Doufám, že Lanthimos si příště spraví reputaci a přijde s podivností co do kvality srovnatelné se Špičákem a Humrem.(3.2.2018)

  • NinadeL
    *

    Bla, bla, bla... Kubrick, Haneke a jejich nemanželský syn von Trier měli nehodu a narodilo se jim tohle. Nesměla chybět Kidmanka a Colin (o to lépe, o co už se sehráli v poslední Coppolce - anebo naopak? - česká distribuce je matoucí, jako obyčejně). A někdo tvrdil, že se to celé tváří jako klasická Ifigenie. Takže jo. Smála se celá Lucerna, ČSFD zatlesko a NinadeL se pronudila. Ale už je zvyklá, protože Kidmanka čelila i Kubrickovi a von Trierovi, takže se nelze ničemu divit.(10.10.2017)

<< předchozí 1 2 3 4 8 11 14
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace