poster

Zabití posvátného jelena

  • Velká Británie

    The Killing of a Sacred Deer

  • Irsko

    The Killing of a Sacred Deer

  • USA

    The Killing of a Sacred Deer

  • Slovensko

    Zabitie posvätného jeleňa

  • Nový Zéland

    The Killing of a Sacred Deer

  • Austrálie

    The Killing of a Sacred Deer

  • Kanada

    The Killing of a Sacred Deer

Drama / Horor / Mysteriózní / Thriller

Velká Británie / Irsko / USA, 2017, 109 min

Scénografie:

Jade Healy

Kostýmy:

Nancy Steiner
(další profese)

Komentáře uživatelů k filmu (57)

  • NinadeL
    *

    Bla, bla, bla... Kubrick, Haneke a jejich nemanželský syn von Trier měli nehodu a narodilo se jim tohle. Nesměla chybět Kidmanka a Colin (o to lépe, o co už se sehráli v poslední Coppolce - anebo naopak? - česká distribuce je matoucí, jako obyčejně). A někdo tvrdil, že se to celé tváří jako klasická Ifigenie. Takže jo. Smála se celá Lucerna, ČSFD zatlesko a NinadeL se pronudila. Ale už je zvyklá, protože Kidmanka čelila i Kubrickovi a von Trierovi, takže se nelze ničemu divit.(10.10.2017)

  • POMO
    ****

    Bola by to nuda, byť všetci áčkoví filmári normálni. Narušenie chladného a dokonale racionálneho sveta iracionálnou silou, démonom, ktorého nejde poraziť. Nie taký intelektuálny úlet ako The Lobster, obsahovo diváckejšie, v podstate žánrovka pre náročnejších. Prevedením ale unikátne. Hypnoticky pomalé, brilantne nasnímané, hudobne herrmanovsky hororové. Emocionálne odmerané a súčasne pekelne kruté. Farrell je chameleón, Kidmanka tradične perfektná. Herecky i v spodnom prádle. A mladý írsky diabol Keoghan sa rýsuje! [Cannes](26.5.2017)

  • Matty
    ***

    Saw pro intelektuály. Krutá, znejišťující a filmařsky precizní moralita a snad i třídní satira (bohatí lidé ničí životy těm chudým a odmítají za to přijmout zodpovědnost), jejíž druhá polovina mi ale přišla monotónní jak trápením postav, tak stylem (pomalé nájezdy a odjezdy kamery, záběry z výšky, detaily tváří, nepříjemné atonální hudební kompozice, pořád dokola). Chápu, že ta mechaničnost struktury i hereckého projevu je součástí režisérova zlomyslného konceptu (na gradaci nebo katarzi zapomeňte), ale jednak film zbavuje jakéhokoliv dramatického napětí a vytváří dojem, že se společně s postavami nikam nevyvíjí, jednak rozmělňuje sdělení. Nepřišlo mi, že by film po odhalení ústředního dilematu říkal ještě něco nového (což byl asi důvod, proč Mirka Spáčilová z novinářské projekce prozřetelně odešla už po scéně, ve které Farrell synovi nutí donut), akorát se vzdaluje realitě a tím oslabuje sílu své výpovědi. Podobnost s Kubrickem nebo Hanekem je hlavně vnějšková, nikoliv v účinku, který ten film má na diváka. 70%(30.10.2017)

  • Marigold
    ****

    Lanthimos po svém weird období aktivoval vnitřní řeckou sudbu a s Efthymisem Filippou zkřížili bytový horor a antickou tragédii. Kamera, která se vznáší nad hrdiny jako zlomyslná hrozba, nezaměnitelně mechanické herecké výkony, démonický Barry Keoghan a morálně hraniční druhá polovina, které je nejkrutější (a nejméně satirická) ze všech Lanthimosových filmů. Co před tím přicházelo zevnitř divných komunit, je na hrdiny nyní nepochopitelně uvaleno shůry. Nad rozuzlením a smyslem téhle brutální klinické verze Sofiiny volby se bude asi dlouze diskutovat – faktem zůstává, že tón a skličující atmosféra dělá z Posvátného jelena skutečný horor. Trier s akutním záchvatem sociopatie.(27.5.2017)

  • pan Hnědý
    ****

    Atmosferická záležitost s dotekem temnoty. Po odstupem času vnitřně vtahující. Yorgos Lanthimos nepřekonává Kynodontas, ale neskutečně se vyvíjí. [Be2Can, 2017](7.10.2017)

  • Psema
    *

    Otravná hra na Kubricka, která je neustále za divákem. Alespoň tím, co Lanthimosovi tohle žánrový klišé fakt nežere.(7.9.2017)

  • Marceloo
    ****

    Bohatý lekár Steven (Colin Farrell) sa po práci často stretáva s mladým Martinom (Barry Keoghan), ktorý ho zaujal svojou ohromnou inteligenciou. Steven mu kupuje drahé darčeky a neváha ho pozvať do ich obrovského sídla, aby s jeho rodinou trávil nejaký čas. Martin sa snaží lekárovi odvďačiť, aj keď toho nemá mnoho, čo by mohol ponúknuť. Ich vzťah prerastá do niečoho hlbšieho a Steven zisťuje, že Martin sa na jeho prítomnosť až nebezpečne naviazal. - Pre mňa velmi príjemné prekvapenie. Čakal som od toho nejaký artový nezmysel, ale dostal som funkčnú špecialitu od režiséra s velmi zaujímavým a svojským prístupom k žánru. Režisér necháva mnoho situácií volných, aby si ich divák mohol interpretovať po svojom, a to sa mi na tom páčilo, pretože aj keď takéto záležitosti väčšinou nemusím, zase je dobré, keď ma nejaký horor prinúti o deji rozmýšlať, a nie len pozerať sa na to, ako všade strieka krv. Všetkému tu vládne uhladená precíznosť, silné herecké výkony ( vždy, keď vidím Nicole Kidman, si musím spomenúť na jej erotickú scénu z Dead Calm, čo je pre mňa osobne najtrápnejšia scéna, akú som kedy videl ), netradičná práca s kamerou a podmanivá hudba. Dejovo je to tiež velmi pestré, ale vôbec by nevadilo, keby to režisér celé zaboril do hororu ešte viac. + herečka z Dead Calm a The Others + herec z The Unspoken(13.12.2017)

  • xxmartinxx
    ****

    Byla to sranda. Bavila mě odtažitost, bavila mě neochota přiblížit mechanismus světa, bavila mě neschopnost postav vymanit se z předložené hrozby, která se naplnila bez jediné odbočky. Je to samoúčelná pitomost, co o ničem nevypovídá? Asi jo. Ale taky to je fajn film.(7.10.2017)

  • *CARNIFEX*
    **

    Lanthimos ma bez pochýb talent na “podivnosti”. Už grécky “Kynodontas” bol z pohľadu prezentácie výchovy, spracovaný spôsobom, ktorý rozhodne nie je bežnou záležitosťou. A tak divák, ktorému sa pozdával tamten snímok, bude zrejme spokojný aj v tomto prípade. Ide o veľmi “čudnú”, veľmi pomalú, psychologickú drámu, ktorej základy sú položené na myšlienke v podobe satisfakcie utrpenia. Naozaj trvá dlho, kým sa dej rozbehne (ak sa to vôbec dá tak povedať!), mňa osobne film nevtiahol tak akoby mal, a tak hodnotením kopírujem “obľúbeného”. Mystika síce potešila, no na Borgmana tento film nemá ani omylom.(13.12.2017)

  • darkrobyk
    ****

    ,,Operace se zdařila, lékař zemřel." Po Humrovi další skvělý zářez s Farrellem! Baladický příběh, pohanský rituál, oko za oko, vina a trest. Ochrnutí, odmítání potravy, krev z očí....smrt. Za divnými filmy netřeba až do Kanady, máme je i na našem kontinentu. Chladná Kidmanová se neváhá vysvléci, temný Keoghan si bez mrknutí oka vykousne maso z paže a zoufalý Farrell se marně dovolává pomoci. Volba je nevyhnutelná! Kakofonie děsí a klouzavá kamera odkrývá zvolna obrazy, které nevěstí nic dobrého. Nelítostné...(9.11.2017)

  • Pedestrian
    ****

    Ještě jeden takový film a Lanthimos jde do topky. Temné, černohumorné, ale zároveň pořádně tíživé morální dilema, které má přesně ten kubrickovský feeling, jaký bychom od toho očekávali. Hodně silná věc, která opět vzbudí vášnivé diskuze. O kolika takových režisérech se to dnes dá říct? 90 %(4.10.2017)

  • Bachy
    *****

    Zásadní sdělení letošního Be2Can je, že Farrell s Phoenixem si nechali narůst vousy a Schmarc svaly. Za mě to vyhrál Collin Farrell, protože svalům já nerozumím a vousů má Collin tolik, že ani nepoznáš, jestli se teda směje nebo co. Ale podle toho, co mu na talíř nakrájel režisér Yorgos Lanthimos se spíš nesměje, hele. Posvátný a porcovaný jelen je zlo. A všechno ve filmu je zlo. Hudba - zlo, kamera - zlo, špagety - úplný zlý zlo. Zlo, který je napěchovaný nespravedlností, i když se samo nazývá odplatou. Funny Games all over again. A víc k tomu ani slovo. Už k ději stačilo. Nechte vytáhnout karty film, protože ten hrozně moc chce vyprávět a umí to. Jasně, asi je tam strašně samoúčelnosti a na rozdíl od Humra to celé převyprávíte v jedný větě o šesti slovech, ale nějak mi to nevadí, nějak na to dlabu. Lanthimos ubral na divnosti a rozmáchlosti, za to přidal na ucelenosti. Vyšla mu z toho taková jednohubka, uvnitř který se lidi nemohoucně plazí po zemi a já na ni měl zrovna vohromnou chuť. Farrell se možná nesměje, ale já už to asi celý rozlousk. Yorgos Lanthimos se totiž směje ohromně. Houby horor, normální vtip je to...jen si celou dobu říkáte, jestli se teda taky můžete smát nebo budete za psychopata. Pan Kastner vždycky říkával, že si každý z filmu odnese, co unese. A já se teď trochu bojím, co jsem to teda za člověka a co že to nesu.(30.10.2017)

  • Thomick
    ****

    Bezmoc.(20.11.2017)

  • Hoyt
    *****

    Určitě zatím nejlepší zážitek od Lanthimose. Jeho styl je tak originální, že snad nejde ani napodobit. Jeho vedení herců je neskutečné a zvláště u dětských herců je to vidět. Samotný film je psychologické peklo a Barry Keoghan je ďábel a prakticky si celý film ukradl pro sebe i přes účást Kidman a Farrella. Jeho špagetová scéna je vrcholem filmu a vlastně každá scéna s ním působí tak zvláštně znepokojivě až to ani nejde popsat.(12.11.2017)

  • Anderton
    ****

    Môžeme tento príbeh brať ako variáciu antickej tragédie, na ktorú odkazuje názov, osobne ma ale viac zaujali kresťanské odkazy a svojim spôsobom mi Zabitie pripomenulo matku!, čo sa nakoniec odráža aj na nejednoznačnom, či skôr drasticky rozdielnom prijatí oboch filmov. Aj tu máme niekedy do očí bijúcu doslovnosť a na druhej strane zase priestor pre mnohé interpretácie. Odkiaľ sa zjavili Martinove schopnosti? To je otázka, ktorá ma na filme dráždila najviac a každý si ju môže vysvetliť po svojom, respektíve ju nemusí riešiť vôbec a brať ju ako súčasť sveta, v ktorom žijú postavy a do ktorého má akúsi unikátnu možnosť na dve hodiny nahliadnuť. Osobne som vychádzal pri mojom čítaní filmu z úvodných, spievaných dvoch slov celého filmu.(1.12.2017)

  • Alqarin
    **

    Spousta věcí, co Lanthimosovi fungovala (ať už chtěně nebo ne) v předchozích filmechm, se tu tak jako tupě a bezradně culí. Nosná myšlenka má cca pětiminutovou trvanlivost, napětí je střední a rádoby absurdno na pěst.(10.10.2017)

  • Filmmaniak
    ****

    Nádherně a zábavně divný film, který ocení zejména milovníci hodně černého humoru a nevšedních filmů s ujetým dějem. A kdo už měl s Lanthimosem tu čest, tak je to zkrátka další z jeho originálních a nápaditých satirických obrazů lidského společenství, řídícího se absurdními pravidly a legračně-mrazivými kulturními návyky, které ovšem jejich tvůrce nemá potřebu jakkoli vysvětlovat. Bizarní art, v Lanthimosově filmografii zatím (pro mě) doposud nejlepší.(2.11.2017)

  • Vědma
    *****

    Nejsem filmový odborník a nevím, kým se Yorgos Lanthimos inspiruje. Mně připadá, že jsem podobné filmy jako točí on ještě neviděla. A jeho scénáře jsou neuvěřitelné. Zabití posvátného jelena je natočené obdivuhodně vtahující způsobem. Podobně jako u Lobstera vůbec nezáleží na tom, jak neuvěřitelné věci se na plátně dějí, prostě je přijímám jako hotovou věc a přemýšlím jen o situaci, která vznikla. To je umění, které nedokáže jen tak některý režisér, naservírovat divákovi logický nesmysl, nijak to, co se děje nevysvětlit a přitom natočit kompaktní dílo, které se zažere pod kůži. Asi nejvíc je to patrné u jeho prvotiny Špičák, která je asi nejsyrovější a nejúchylnější a přesto funguje i na mě a já přitom podobné typy filmů moc nemusím.(23.10.2017)

  • Duotone28
    *****

    Na začiatku keď som ešte poriadne nevedel do čoho idem, prirovnám film ku peknej uhladenej krabici, do ktorej sa zvyknú baliť darčeky:). Postupne sa ale krabička otvára, a z nej pomaly vychádza masakrálna temnota doprevádzaná nadupanou hudbou. Celé ťa to až do konca bude zvierať ako špongiu, a ten nepríjemno príjemný pocit bude ešte pretrvávať celý večer aj po filme. Masterpiece, ktorý rozhodne nesadne každému. Nazdar.(7.10.2017)

  • anicin
    ****

    Myslím, že Lanthimosovy filmy lidé mají za intelektuálnější, než jsou, což způsobují hlavně jeho režijní postupy. Jasně, najdeme tu antickou tragedii - odkaz na Ifigeneiu a její posvátnou laň nebo oidipovský trest za dávno spáchaný čin (a už trochu starou Aliciu Silverstone, která pokřivěně naplňuje oidipovský komplex). A při ohledávání materialistických návyků, rozdílů v sociálních postaveních a brutálně upřímném egocentrismu můžeme mluvit o nějaké kritice společnosti, kterou ale, co si budem, s trochou štěstí najdeme u jakéhokoliv filmu, který natočil člověk. Podle mě se Lanthimos a jeho kámoš Fillippou u psaní scénáře prostě mega baví, zavdávají si ouzo a tlemí se hláškám, který jsou nahodilý a absurdní, a scénám, co jsou natahovaný a černohumorný, až to nemusí být každýmu příjemný, ve svý podstatě nicméně hlavně hrozně vtipný. Do toho nechat hrát Farrella a Nicole Kidman jako evropské herce, zabít to klasickou hudbou a vymazlit klouzavé pohyby kamery, že se o ní hned mluví jako o kubrikovské a najednou se nám to mezi tou záplavou debilních filmů považuje za vysoké umění. Za postmodernu - klidně, ale především je to zábava. Houby hororová temnost, skličující plíživost nebo sociopatická hlubokost. Pro mě lehkost a (maličko zvrácený) vtip. Už od Špičáku.(8.10.2017)

  • kajas
    ****

    Na festivalu Be2Can nám film představili jako další snímek představitele řecké divné vlny... víc vědět nepotřebujete. Horor plný toho nejčernějšího humoru, který vyvolává spoustu otázek, ale odpovědi už nenabízí, což mi trochu vadilo. Každopádně lepší než "Humr".(12.10.2017)

<< předchozí 1 2 3
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace