poster

Zabití posvátného jelena

  • Irsko

    The Killing of a Sacred Deer

  • Velká Británie

    The Killing of a Sacred Deer

  • USA

    The Killing of a Sacred Deer

  • Slovensko

    Zabitie posvätného jeleňa

  • Nizozemsko

    The Killing of a Sacred Deer

  • Nový Zéland

    The Killing of a Sacred Deer

  • Austrálie

    The Killing of a Sacred Deer

Drama / Mysteriózní / Psychologický / Thriller

Irsko / Velká Británie / USA, 2017, 121 min

Scénografie:

Jade Healy

Kostýmy:

Nancy Steiner
(další profese)

Komentáře uživatelů k filmu (296)

  • Topco
    ****

    Kubrick, Trier a Haneke robia párty a vy by ste pritom nemali chýbať! Zbožňujem, keď ťažko vysvetliteľná iracionalita rozkladá striktne racionálny svet a tento nepretržitý nepokoj mi zamestnáva myseľ celú minutáž filmu! Komorný horor pre náročnejších s chirurgicky presnou kamerou a skľúčujúcou hudbou, kde hollywoodski herci hrajú "európske role". Lanthimos opäť a ešte stále originálne mrazí!(9.10.2017)

  • pepo
    ****

    Drsna a bizarna artova depka. A ja sa neprestavam cudovat, ze sa mi to dost pacilo. 8/10(21.1.2018)

  • heyda
    *

    Neskutečně otravná hudba mohla být nakonec asi ten nejmenší problém. Ale tenhle těžce nepochopový příběh i chování postav to zazdilo tak, že jsem furt přemýšlel, jestli to mám vypnout nebo doufat, že z toho něco vyleze. Nakonec jsem to vypnul někde po polovině ... 20%(27.2.2018)

  • Dzeyna
    ****

    Můj druhý film od Lanthimose a opět totálně originální výmaz mozku! Tleskám. Sice to není pro každého, ale já mám tohle ráda.(24.12.2017)

  • Thomick
    ****

    Bezmoc.(20.11.2017)

  • Deschain
    ****

    (Lumiere - 18.12.2017)(21.1.2018)

  • MontyBrogan
    ***

    Ďalší Funny Games/Borgman style o zosobnenej nemilosrdnosti, ktorá má nad postavami bezmedznú moc. Po predošlom dobrodružnejšom dystopickom filme sa Lanthimos vracia skôr k cynickému snobizmu, ktorý ale má schopnosť uhranúť. Nič pre divákov, ktorých to zvykne nasrať či uraziť.(28.1.2018)

  • BoPo
    ***

    Po zhliadnutí filmu Humr mi bolo jasné, že nasledujúci film od Lanthimosa si určite nenechám ujsť. Opäť Colin Farrell, opäť postavy s divnou či so zdeformnovanou citovou výbavou. Zabití posvátného jelena Vás zavedie do útrob rodiny, ktorá navonok pôsobí ako katalógová dokonalosť. Ale z ich vzájomných rozhovorov, z ich mimiky tiel poznať, že nie je všetko ako by malo byť. Do tejto "lásky" začne čoraz viac zasahovať Martin, ktorý ponúka možnosti, východiská bez nápovedy. Celý film sa nesie v podivnej, pomalej atmosfére, ktorá je popreplietaná zábermi s odstupom a predovšetkým dialógmi, ktoré udržia otázky prečo?, ako?, kto? aktuálne až do úplného konca. Záver a predovšetkým koncová scéna do tejto podivnosti zapadli výborne. Bohužiaľ vo výsledku bola celá cesta od zoznamovania až po rozuzlenie o triedu slabšia, než u Humra.(20.5.2018)

  • mm13
    **

    Koncentrovaný manieristický snobizmus.(14.5.2018)

  • DwayneJohnson
    ****

    Konečně po dlouhé době film, kde Colin a moje ne moc oblíbená Nicole trošku zabodovali. Solidní směs thrilleru a hororu s koncem, kde nejste o moc chytřejší, než na začátku. No a pak samozřejmě Barry, který i přes svůj věk omládl na těch 16 skoro dokonale a jehož odporný ksicht si budu ještě hodně dlouho pamatovat.(22.1.2018)

  • Ephemeris
    ***

    No nedostávam to úplne...(28.3.2018)

  • Anderton
    ****

    Môžeme tento príbeh brať ako variáciu antickej tragédie, na ktorú odkazuje názov, osobne ma ale viac zaujali kresťanské odkazy a svojim spôsobom mi Zabitie pripomenulo matku!, čo sa nakoniec odráža aj na nejednoznačnom, či skôr drasticky rozdielnom prijatí oboch filmov. Aj tu máme niekedy do očí bijúcu doslovnosť a na druhej strane zase priestor pre mnohé interpretácie. Odkiaľ sa zjavili Martinove schopnosti? To je otázka, ktorá ma na filme dráždila najviac a každý si ju môže vysvetliť po svojom, respektíve ju nemusí riešiť vôbec a brať ju ako súčasť sveta, v ktorom žijú postavy a do ktorého má akúsi unikátnu možnosť na dve hodiny nahliadnuť. Osobne som vychádzal pri mojom čítaní filmu z úvodných, spievaných dvoch slov celého filmu.(1.12.2017)

  • schizmo
    ***

    Do háje březovýho, tohle bylo náročný! Už od první chvíle bylo jasné, že tohle nebude žádnej med. Dlouhý pomalý záběry, statická atmosféra, odemočněné dialogy soustředěné na dráždivě základní informace a nad tím vším se vznáší zlověstný soumrak. Interakce mezi herci je velice zvláštní a ještě jakoby umocňuje už tak nahlodanou divákovu mysl. Do toho pěkně nemocnej neoklasickej soundtrack, takže znalci si hned dosadí stejně jetého staršího bratříčka Enemy, který je podobně hvězdně obsazen. A skutečně, minimalistické a úsporné herecké výkony soustředěné na hlavní hrdiny, scénář plný wtf prvků, takže je jasný, že tenhle film hned tak nevypnete a budete se trýznit dál. Pro milovníky Lynchovy školy povinnost, i když tohle ještě docela pohoda. Nicméně i tak komorní a obskurní podívaná.(9.1.2018)

  • Hoyt
    *****

    Určitě zatím nejlepší zážitek od Lanthimose. Jeho styl je tak originální, že snad nejde ani napodobit. Jeho vedení herců je neskutečné a zvláště u dětských herců je to vidět. Samotný film je psychologické peklo a Barry Keoghan je ďábel a prakticky si celý film ukradl pro sebe i přes účást Kidman a Farrella. Jeho špagetová scéna je vrcholem filmu a vlastně každá scéna s ním působí tak zvláštně znepokojivě až to ani nejde popsat.(12.11.2017)

  • ScarPoul
    ***

    Problém s filmom je chladnosť. Hoci Kidman a Farrell sú vo svojich úlohách výborný, vzájomné vzťahy ustupujú chladnému, čístému a sterilnému priestoru a prostrediu. Vzťahové väzby sú tak určené cez akúsi tradičnú hierarchiu, aká je nastavená súdobou spoločnosťou. Ale poznať postavy nepoznáme. The Lobster bol viac založený na emóciach a pre mňa fungoval viacej. Rovnako aj grécke Lanthimosové filmy. Dôvod prečo to tu nefunguje, je druhá časť filmu, vyjadrenie zápletky a akési prijatie, celej situácie. To mi tam úplne nesedelo. Na jednu stranu chápem, že ako sociálna štúdia nemôžeme byť prehnane emočný a netlačiť na pílu, ale hlavná postava stojí pred rozhodnutím, ktoré má väčší dôraz na psychiku, než tomu tak bolo v tomto filme. Silné scény tu sú. Ale je tam veľa výplne práve s deckami, ku ktorým si kvôli tej chladnosti nevieme nájsť( aspoň ja som nemohol) cestu. Čo je škoda. Nepríjemné je to dosť.(5.1.2018)

  • PanCitron
    *****

    Pro mě jen další důkaz, že Lanthimos je jeden z nejzajímavějších režisérů poslední doby. Očekávání byla obrovská a výsledek měl ke zklamání hodně daleko. Já se prostě u těch jeho filmů neskutečně směju a tady byly opět ty suše pronášené dialogy, absurdní momenty podmazané tíživou hudbou jen dalším důkazem, že to stále funguje. A snad s ním Barry Keoghan nespolupracoval naposled, byl famózní.(2.1.2018)

  • Sawy
    *****

    Lanthimosovy vyhrocené konstrukty mě stále nepřestávají fascinovat. Zvlášť v případě, kdy se po formální stránce převlékají za artový horor, který hudbou a pohybem kamery neustále znepokojuje, obalí se konceptem antické tragédie, ale přitom neztrácejí specifický černý humor, který diváka provokuje k smíchu. Ne věcmi, které se na plátně dějí, a které jsou vpravdě hrůzné a vůči postavám ještě několikanásobně krutější než v Lanthimosových předchozích filmech. Nýbrž tím, do jakých záběrů a situací jsou tyto hrůzy komponovány. Na Zabití posvátného jelena se v pravdě ani Haneke nechytá. 90 %(19.9.2018)

  • Frajer42
    ***

    Colina Farrella a ani zohyzdněný obličej Nicole Kidman po zcela pokurvené plastické deformaci, omlouvám se za svoji francouzštinu, ale jinak to popsat nelze, nemám příliš v lásce. Co ovšem v lásce většinou mám, jsou lidé, kteří netvoří podle zaběhlých šablon a naopak se v kinematografii snaží o něco svého a tím posouvat filmové hranice a inspirovat další tvůrce. Jedním z takových pánů průkopníků je i Yorgos Lanthimos. Ačkoli mě ani tento jeho snímek vyloženě neoslnil a nepřinutil slintat blahem, tak se nezpochybnitelně jedná o film, který je svojí originalitou minimálně vydatně zajímavý. Kupodivu nejdivnějším z celého filmu jsem shledal rozmluvy snobských rodičů s dalšími snoby o započaté menstruaci své dcery. Také se musím přiznat, že mě snímek mnohem více bavil do okamžiku, dokud si režisér hrál s fantazií diváků a nezačal do děje tahat své mysteriózno a věci postupně vysvětlovat. Mnohem více mě bavilo se hrabat ve své fantazii a přemýšlet nad tím, že jsou všichni ti lidé lehce divní. Celkově bych tedy své hodnocení zastavil někde nad průměrem.(13.3.2018)

  • luka4615
    ****

    Atmosferická a místy až děsivě chladná delikátní záležitost, jejíž postupné budování hutné atmosféry s lehkou hororovou příměsí patří k naprosté špičce. The Killing of a Sacred Deer se rovněž může pochlubit originální kamerou, která se nad zajímavě zvolenou a podanou příběhovou kostru vznáší jako "Damoklův meč", což jde ruku v ruce s perfektními hereckými výkony, z nichž nejvíce vyčnívá Barry Keoghan. Režisér Yorgos Lanthimos po svém výtečném snímku "The Lobster" stvořil další zádumčivý film s vtahujícím přesahem, který v moderní kinematografii nemá téměř obdoby. Jen škoda té natažené stopáže, s níž to tentokrát lehce "přepískl". PS: Podle zdejšího rozpolceného hodnocení asi snímek vážně nebude pro každého! „Don't be scared, mom. You'll see. You won't be able to move either, so get used to it.“(23.12.2017)

  • Filmmaniak
    ****

    Nádherně a zábavně divný film, který ocení zejména milovníci hodně černého humoru a nevšedních filmů s ujetým dějem. A kdo už měl s Lanthimosem tu čest, tak je to zkrátka další z jeho originálních a nápaditých satirických obrazů lidského společenství, řídícího se absurdními pravidly a legračně-mrazivými kulturními návyky, které ovšem jejich tvůrce nemá potřebu jakkoli vysvětlovat. Bizarní art, v Lanthimosově filmografii zatím (pro mě) doposud nejlepší.(2.11.2017)

  • Alqarin
    **

    Spousta věcí, co Lanthimosovi fungovala (ať už chtěně nebo ne) v předchozích filmechm, se tu tak jako tupě a bezradně culí. Nosná myšlenka má cca pětiminutovou trvanlivost, napětí je střední a rádoby absurdno na pěst.(10.10.2017)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace