Reklama

Reklama

Zabití posvátného jelena

  • Irsko The Killing of a Sacred Deer (více)
Trailer 1

Špičkový kardiochirurg žije spořádaný život se svou spořádanou ženou a dvěma dětmi. Je v něm jediná podezřelá věc: šestnáctiletý Martin, s nímž se vídá a kterého pomalu, ale jistě zatahuje do své rodiny. Aniž by to věděl, přivolává na sebe tragédii antických rozměrů. I když se Martin zdá být obyčejný teenager, ve skutečnosti v něm dříme schopnost, pro kterou neexistuje racionální vysvětlení. (Film Europe)

(více)

Recenze (410)

chelseaman22 

všechny recenze uživatele

Čekal jsem humra, dostal jsem jelena. Sice o tomhle zvířeti není ve filmu sebemenší zmínka, ale humr to vem! KOLIN je perfektní, avšak výkon ostatních je značně limitován scénářem, který je tak podivuhodně nezajímavý a syrový, že by se divák raději sebral a vyrazil na pstruhy do Globusu. 48% Celosvětový příjem k 9. 2. 2018: $4,408,155 ()

Cedr 

všechny recenze uživatele

Tuhá a nepředvídatelná atmosféra je docílena poutavými kamerovými úhly a hlavně cílenou ultrasuchostí všech dialogů. Samotná metaforická náplň stojí celkem za houby, ale na artovku tohoto ražení se na to vše kouká až překvapivě dobře. 70% ()

UhLee 

všechny recenze uživatele

(7,5/10). Už podle názvu, bylo patrné, že se bude jednat o neobyčejnou a originální podívanou. To jsem ale nečekal, že dostanu něco takového. Mrazivý thriller se kterého se vám sevře hrdlo a začnete se znepokojeně vrtět na sedadle. Všichni herci zde podávají výborné výkony. Ten film je tak originální a krásně natočený. Chybí mu, ale jeden podstatný detail. Jak to sakra ten kluk udělal? To by mě osobně jako diváka moc zajímalo a tohle je tou jedinou, ale dost podstatnou nedokonalostí. Jinak jsem se snímkem naprosto spokojen a jsem příjemně rozhozen. A24 prostě točí parádní originální filmy. Já to říkám pořád. Nejsou však pro klasického konzumního diváka. ()

Jizni Tlapa 

všechny recenze uživatele

Nic tak psschózního jsem neviděl! Naprosto úžasná kombinace tichá a smyčců! Tak jinak divné od první minuty a pokládající mnoho otázek, na které nelze jednoznačně odpovědět.... Já vlastně nemám co říct... Nejsilnější zážitek letošního roku jednoznačně..... A nutno vidět v kině!!!!! ()

Tosi 

všechny recenze uživatele

Zvláštní psychologický thriller s absurdní zápletkou, která sice položila otázky, ale ne moc odpovědí. Rodina, kde převládají kamenné tváře a strohé dialogy. Nikdo nepronáší žádné vtipy, ale stejně je to zábava a situace stávající se stále děsivější až do bizarního konce. Parádní filmový zážitek za 80%. ()

Qitek 

všechny recenze uživatele

V momentech brilantní. Bohužel jen v momentech. Zkrátit stopáž na 100 min minimálně a šlo by o intenzivnější moralitu. Těch průchodů "v širokoúhlém záběru" a schválně deprimující hudbou ( viz. Lobster - to aby nám došlo, že tohle není komedie nebo co) se po chvíli zajedlo. Yorgos opět velmi dobře a zajímavě. A opět ne natolik, abych se začal klanět a připadat si díky tomu intelektuálnější. ()

Helmutek 

všechny recenze uživatele

Takovýhle filmy se mi hodnotěj těžko, souhlasim ale s KNTRKFKTem, že za mě taky jednoznačně a jednoduše - humr ne, jelen jo. Pitvat by se asi dala každá scéna (natož ty s Martinem) i každá replika (tim spíš s ty Martinem), i vzhledem k tomu, že je (aspoň podle mě) jasně patrný, že ještě víc než v Humrovi jde v Jelenovi o jednoznačnou alegorii, s čimž souvisí prolínání nadsázky, reality a fikce a tim pádem x rovin, kterejma se na film dá dívat a jak ho chápat. První hodina věnovaná seznamování se s rodinou byla opravdu zvláštní a pomalá (souvislost s monotónníma dialogama téměř bez intonace nebo jakýhokoli emočního zabarvení, s jejich plytkostí, mělkostí a falešností, obsahovou práznotou a až absurdního vyznění, ale i s bizarníma výjevama ať už z nemocnice, nebo ještě víc z Farrellovy domácnosti - vztah s dětma i s ženou, jejich vzájemný rodinný interakce a rozhovory, zvláštní pohyb po domě...) - to všechno působí tak absurdně, až to občas hraničí s nějakou temnou komedií; tou ale film jednoznačně bejt přestane (POZOR, TROLEJ) momentem ochrnutí syna. A tim se spustí mrazivá jízda, která mě pohltila, sežvejkala a lehce vykolejenýho na konci vyplivla na dlažbu, ať se s tim nějak poperu sám. I na mě to působí jako podobenství neschopnosti elitářskýho a sebespravedlivýho chirurga připustit si svoje selhání a chyby, až nakonec (navzdory alibistickýmu přístupu ke všemu a všem kolem) pocit viny nadobro prostoupí veškerym jeho viděnim světa a jeho životem a paralyzuje (skutečně nebo jen imaginárně?) jeho i celou jeho rodinu. I ten "pocit viny" je ale zobrazovanej vlastně z jeho perspektivy, a proto dost pokrouceně a deformovaně - východiska a trest si formuluje kompenzujícím protiaktem na někom ze svý rodiny, nikdy ne ale na sobě ("Neboj se, tobě se nic nestane, ty jen musíš zůstat klidný") - přitom vzhledem k tomu, jak je Farrellova postava vykreslená, lze si bejt téměř jistej tim, že obětování někoho ze svý rodiny pro něj neni vyššim trestem, než kdyby měl něco udělat sobě. Nakonec ale paradoxně i tenhle alibistickej "trest" ho toho pocitu viny v jeho chápání skutečně zbaví, jak je patrný z posledního záběru, kdy jde se zbytkem rodiny do bufetu na jídlo - což je na tom vlastně to nejděsivější; vinu i trest za svý vlastní chyby hodí na svý dítě, čimž si to odfajfkuje jako splacenej hřích a jede se dál. Postava "zvěstovatele" nebo snad "anděla smrti" Martina je jedna z těch nejděsivějších a nejnechutnějších, co jsem za poslední dobu viděl - samozřejmě i díky tomu zvláštnímu Keoghanovu ksichtu, nosu jak bramboře, jeho přepíčený dikci, mongoloidnímu výrazu a těm beďarům snad i na běďarech. Stejně děsivá je ale celá atmosféra filmu, fungování Farrella i jeho rodiny, vzájemná odcizenost, hniloba a pokrytectví, sebespravedlivej alibismus a snobství, nefunkční manželství (kdy třeba Kidman musí dělat umrtvenou, aby jí Farrel vobtáh, a jí to očividně ani nevadí) a pokřivený charaktery - (tl;dr) takže ve výsledku je celej film o neschopnosti uznat vlastní chybu nebo vinu a nést za ní následky, a o tom, jak je špatně i všechno ostatní a jak to všechno špatně taky skončí: Všechno špatně je u počáteční sebereflexe, všechno špatně je v rodině, všechno špatně je u řešení problému a všechno špatně je i ve výsledku celý peripetie - ta scéna "šťastný" rodinky v bufetu, kdy už je po všem a jsou jen tří, ta je fakt za všechny prachy. No, aspoň máme nad čim přemejšlet, abysme v některejch životních stuacích nedopadli stejně pochcaně (včetně pochcání lidí kolem nás) jako Farrell. // Tomuhle se za mě dá dát stejně 5* jako 4* - ale rezervu s tou pátou si ještě kdyžtak nechám na příští zhlídnutí. () (méně) (více)

Hillock 

všechny recenze uživatele

Hodnotné zpracování filmu predeterminuje obyčejný lidský život, který se vzápětí změní v nedefinovatelnou vědeckofantastickou kompozici. ()

plechulka 

všechny recenze uživatele

Můj čtvrtý Lanthimosův film - opět fascinující.Někdo jej zde přirovnává k řecké tragedii a to je myslím dost přesné - tam děti také pykají za činy svých rodičů a málokdy mají šanci se osudu či (zlo)vůli bohů vyhnout - ostatně tuhle domněnku potvrzuje nenápadná zmínka učitele, že dcera napsala vynikající esej o Ifigenii... ()

Lachtaan 

všechny recenze uživatele

Lanthimos alespoň mně už potřetí silně dokazuje, že jeho myšlení se vymyká jakýmkoli společensky přijatelným konvencím a jeho výtvorů se většina diváckého obecenstva spíše straní. Pokud ale kdokoli nespadá mezi konzumenty amerických přisprostlých komedií a průhledných blockbusterů a dokáže film ocenit i z uměleckého hlediska, může být s výsledkem této dvouhodinové psychologické prapodivnosti stejně za dobře jako já. [viděno v Edisonline 8.2.2021] ()

Yoshimitsu 

všechny recenze uživatele

Tohle byla slušná psychouchylárna, kde každá z postav neustále svým děním na obrazovce překvapovala do toho ta skličující atmosféra a skoro žádná hezká, ani úsměvná událost tomu přidala na kvalitě.Pomalého tempa jsem se bál, ale vůbec nevadilo, pač jsem se do snímku pěkně prohluboval a zažíral. Tohle není určitě pro každého a po druhé bych si to asi nepustil, ale po zhlédnutí jsem nadšený i vnitřně pohoršený. Dávám 80% ()

Bobik9 

všechny recenze uživatele

Rozhodně musím uznat, že Yorgos mě už nějakou dobu velmi zajímá a všechny jeho filmy jsou naprosto originální a velmi zajímavě udělané. Tenhle film má tu nevýhodu, že první půlku se snažíte vymýšlet různé teorie o čem to tedy celé bude, a co se skrývá za tím vztahem muže a kluka. Napadají vás všemožné věci. Potom vám tedy tvůrci řeknou, o čem to celé bude a vy zjistíte, že je to vlastně totální blbost. Ovšem, jak jsem psal, tak je to hrozně zajímavě natočená blbost. Nicméně musím ještě ocenit samozřejmě vždyvýborné - Nicole Kidman a Colin Farrell. ()

noriaki 

všechny recenze uživatele

Já jsem si to pustil kvůli Raffey Cassidy, abych zjistil, jestli jí její přirozené herectví vydrží i v dospělosti. Bohužel režisér toužil, aby všichni na place působili jako roboti recitující předem připravený text a tak jsem se dozvěděl leda prd. Mimo jiné tím uškodil i sám sobě, respektive filmu jako takovému. Zápetka by byla nejpůsobivější při vztažení diváka do děje a vybudování sympatií k rodině. Jenže když se chovají nezúčastněně a jako by jim bylo všechno jedno, tak se buduje blbě. Odehrané je to velmi slušně, scénář taky dokáže překvapit, ale dojem je prachmizerný. Tohle bych chtěl vidět natočené Woody Allenem na vrcholu jeho sil. ()

elanius 

všechny recenze uživatele

(49/2019) / Lanthimos & Farrell sa po druhý krát pokúsili rozvíriť hladiny bežnej Hollywoodskej produkcie a servírujú znovu bizarný ale tentokrát o dosť chladnejší kus. Film je rozhodne kvalitný počin, ale napriek ťaživej, mysterióznej atmosfére mi chýbala dráma a väčšie napätie. (7/10) ()

Yoda sama 

všechny recenze uživatele

Pútavé uvedenie do filmu, kde ma všetko svoje miesto, no divák i tak v tom precíznom poriadku hľadá odpoveď (napríklad u hudobného motívu). Tá čiastočne prichádza, keď ručička morálneho kompasu vystrelí do povetria a Yorgos nám servíruje ďalší príbeh, ktorý ani náhodou nie je z tohto sveta a predsa na tento svet totálne patrí. Perfektní herci, skvelá atmosféra a intenzívne kúsanie si do ruky (viete, metafora). ()

Honzua 

všechny recenze uživatele

#Nevim. Jediný, co vím, je že Lanthimos je fakt originál. Jeho režie, vedení herců, dialogy a práce s kamerou jsou svébytné, trademarkové, a to je asi jediný důvod, proč na něj pořád chodím. S celkovými vyzněními jeho filmů mám ale problém. Zatímco Lobster byl opravdu režijně pevně sevřený film, který neklopýtne ani na okamžik od začátku do konce, Zabití posvátného jelena, podobně jako starší Kynodotas, už tak dobré vážně nejsou. Z obou tak trochu čouhá místy chtěnost, mechaničnost už v některých chvílích přestává být originálním výrazovým prostředkem, a ke konci Lanthimos sklouzává k teatrálnosti, která už mě bohužel nebaví. V okamžiku kdy si děti s manželkou uvědomí, že pro ně u tatínka začíná boj o život, je to v podstatě vykrádačka Kynodontas. Jelikož jsem odzíval závěr už u něj, katastrofa Jelena mě dvakrát nenadchla. Stěžejní otázka pro mě zůstává, jestli to celé myslel Lanthimos vážně, páč pokud jo, tak mu to nebaštím ani omylem. ()

hroubek 

všechny recenze uživatele

Tak já nevím, co si o filmu mám myslet. Zabití posvátného jelena mělo naprosto parádní trailery, které lákaly na zajímavý psychologický film s prvky hororu, jenž bude audiovizuálně působivý. A to jsem taky ve výsledku dostal, a jako bonus spoustu artových scén, jejich pojem mě dost hodně míjí. U některých filmů to není zas tak velký problém, ale zde se to pro mě ukázalo jako velký problém. Oceňuji, že je režisér Yorgos Lanthimos svůj a dělá si filmy po svém. A zrovna u tohoto filmu mě to v některých momentech nesedlo. Základní myšlenku a pointu jsem pochopil, jen mě vadila jistá sofistikovaná vata kolem. Lanthimos by to mohl natočit jednodušeji a divácky vděčněji, ale pak by to ztratilo tu svou nezávislost a artovost. Režisér má řemeslo v ruce a předvádí to kamerovými záběry, hudbou, budování atmosféry, pocitem klaustrofobie(kamera snímá herce ve velké blízkosti), opakováním motivů a dalšími věcmi. Dost se mi líbilo jakým způsobem je zobrazen tlak na postavy, násilí a jak se začnou lámat a to jak psychicky, tak i fyzicky. Po herecké stránce je to výborná práce. Colin Farrell podává zajímavý výkon a je znepokojující sledovat, jak se vnitřně rozpadá. Nicole Kidman je taková odtažitá a chladná a přitom z ní je cítit mateřská láska. Nejlepší výkon podává Barry Keoghan, ze kterého mrazí a měl jsem z něho dost nepříjemné pocity, a nedokázal jsem odhadnout je další jednání. U filmu platí, že čím méně víme, tím lépe. Film má spoustu scén, které jen tak nevyženete z hlavy, ale taky dost momentu, u kterých si budete říkat proč. Zabití posvátného jelena je zajímavý film, přesto si nejsem jistý pro koho vlastně je. ()

bizz_mjc 

všechny recenze uživatele

Náročný, náročný, náročný. Schizo, minimum emocí, náročný, ale zároveň děsivý, i když ne strašidelný. ()

Eleanor05 

všechny recenze uživatele

Působivé, napínavé, depresivní, tíživé, originální a divné... OBSAHUJE SPOILERY! Postavy se už před střetnutím se zdravotními problémy členů rodiny chovají neuvěřitelně, nepřirozeně, někdy až vyšinutě, celá zápletka je úmyslně "ujetá", nikoho nezajímá, jak to, že má Martin takovou moc, jak ji získal, jak by se dalo jej oné moci zbavit. Co mě štvalo ale ještě víc, je fakt, že ani divákovi se tajemství jeho moci nepoštěstilo odhalit, a tak jen sledoval neschopné postavy plácající se v tom až do nevyhnutelného konce. Jenomže sledoval s velkým napětím, jenomže sledoval nervózně, sledoval se zaujetím a strachem... Dost dobře si nemůžu vzpomenout, kdy jsem naposled viděla něco originálnějšího, dobře zahraného, a co mě navíc po celou dobu stopáže nepřetržitě bavilo a zároveň tolik stresovalo. 3,5*. ()

klima777 

všechny recenze uživatele

Psí paroháč. Kouzlo ještě funguje, ale zbývá pár vytržených špičáků a obrátí se v rutinu. Nebo ne? ------- Lanthimos je úchyl. Hop na špek! Přesněji řečeno: Lůj. ()

Související novinky

Colin Farrell v nové gangsterce od Ritchieho

Colin Farrell v nové gangsterce od Ritchieho

01.12.2018

Herec Colin Farrell, který se v posledních letech objevil v impozantním sledu filmů jako Vdovy, Oklamaný, Zabití posvátného jelena nebo Humr, se čerstvě připojil k obsazení chystané gangsterky Toff… (více)

TOP 2017 dle nejoblíbenějších uživatelů

TOP 2017 dle nejoblíbenějších uživatelů

31.12.2017

Hrstka nejoblíbenějších uživatelů ČSFD.cz tradičně vybrala osobní trojku nej filmů, uvedených do české a slovenské distribuce nebo na filmových festivalech v roce 2017. A někteří dali hlasy taky svým… (více)

Odstartovala zimní přehlídka BEST FILM FEST

Odstartovala zimní přehlídka BEST FILM FEST

16.12.2017

Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a MAT pořádá od 14. do 20. prosince tohoto roku BEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů druhé… (více)

Filmový festival Be2Can bude velká nádhera

Filmový festival Be2Can bude velká nádhera

02.10.2017

Čtvrtý ročník přehlídky prestižních festivalových snímků Be2Can uvede premiérově držitele Zlaté palmy z Cannes, snímek Rubena Östlunda Čtverec, který festival zahájí, film IIdikó Enyedi O těle a duši… (více)

Reklama

Reklama