Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Padesátiletý vedoucí pracovník v zahraničním obchodu se seznámí na brněnském veletrhu s dvacetiletou studentkou. Vztah vyvolává konfrontační vzpomínky na vlastní mládí a ideály... Oblíbený motiv režiséra Jaroslava Balíka je i tentokrát obalen ideologicky správným viděním. (oficiální text distributora)

Recenze (8)

Schlierkamp 

všechny recenze uživatele

Československý psychologický film o muži, vysokém funkcionáři v zahraničním obchodu, jenž prochází životní i rodinnou krizí a v tomto okamžiku se zamiluje do mladé bezprostřední dívky Kateřiny. Podoba této slečny s jeho nenaplněnou láskou v mládí rozjede sérii retrospektivních vzpomínek, jež se odehrávaly v neklidných letech 1947/1948 a my můžeme hlavní postavu sledovat coby zaníceného komunistu. Nemusím dodávat, že tehdejší doba byla dle očekávání zobrazena černobíle a schematicky. Padesátník chrlící ze sebe samá moudra, začne pátrat po osudu své milované, dceři bohatého muže, jehož rodina byla nucena emigrovat, a zjistíc, že je dotyčná po smrti, dochází u něho k urovnání psychické nestability, ujasnění cílů a celkového uklidnění osobnosti. Pro hlavní roli náměstka ředitele zahraničního obchodu Jiřího Klímu byl vybrán z neznámých důvodů polský herec S. Zaczyk, dabovaný M. Moravcem, jenž mě svým klidným, ale nevýrazným projevem příliš nezaujal. Ve vedlejších rolích se objevila J. Hlaváčová, Klímova osamělá manželka uvažující o rozvodu, dále L. Munzar, jakožto Klímův kolega bezohledně se deroucí na jeho místo, E. Píchová-Sitteová ve dvojroli Klímových objektů touhy či I. Rapaičová coby inteligentní náměstkova sekretářka. Další známí českoslovenští herci (J. Vinklář, V. Galatíková, O. Sklenčka) dostali už pouze malé role. Zrcadlení bohužel musím hodnotit jako podprůměrný film, odpovídající kvalitám režiséra J. Balíka, jenž mě dosud v žádném ze svých děl nepřesvědčil, ačkoli jsem už viděl už poměrně značnou část jeho tvorby. ()

sator 

všechny recenze uživatele

Jediný důvod proč sem si vůbec toto dílko s "exotického" prostředí pustil, byla Eva Sitteová ... Ve třetině filmu do toho pustili budování z 50. let a bylo vymalováno... ()

PatoP 

všechny recenze uživatele

Typický produkt režiséra Jaroslava Balíka. Len začali bežať titulky a hudba, a už som vedel o aký film pôjde. V sedemdesiatych rokoch ich tento režisér natočil niekoľko. ()

Gekacuk odpad!

všechny recenze uživatele

Velmi slabý film, typická Balíkova režie. Opět si vybírá cizího herce do hlavní role a vypráví nám v retrospektivě svou představu o politických a pracovních tématech. Třeba jako ve filmu "Narozeniny režiséra Z. K." Tento film naštěstí není tak dlouhý jako "Narozeniny.....", ale nuda je to k uzoufání. Rozhodně je to ztráta času. Jako "skoro dítě čekající dítě" se tu objeví mladičká Yvetta Kornová. Tehdy často obsazovaná Eva Píchová má zde dostatek prostoru k realizaci. Vinklář, Galatíková, Málková, Haverl, Lohniský, Hlavatý, Velen a Zindulka se museli spokojit s několikavteřinovými štěky. ()

Atia 

všechny recenze uživatele

Film vylhaný od začátku až do konce, navíc časová rovina odehrávající se 47/48 je tak schematická, že snad schematičtější být více nemůže. ()

Jonatthan 

všechny recenze uživatele

K 70. letům mám nostalgický vztah, ale tohle je totální sračka. Tohle není ani nechtěně veselé po letech. Nuda, nuda, nuda... Krajně nesympatický polský herec v hlavní roli nadabovaný Miroslavem Moravcem v roli (samozřejmě kladného) komunistického papaláše vzpomíná v Brně jak to bylo tenkrát v tom osmačtyřicátým ... ()

Mates Hradecky odpad!

všechny recenze uživatele

Tento film shlédnul jsem na doporučení jednoho z recenzentů - lovců bobříků, že se tu jeden chráněný totalitní druh vyskytuje. Ve druhé polovině byl skutečně k zahlédnutí, ale pouze s použitím funkce krokování obrazu. Stačil oka mrk a záběr byl pryč. Podvod na erotiky chtivého totalitního diváka, který kvůli tomu musel strávit 90 minut nechutné rudé pracovní propagandy. ()

Reklama

Reklama