Komentáře uživatelů k filmu (67)

  • Matty
    **

    Kdyby Joe Wright dokázal vyprávět stejně efektivně, jak efektně režíruje, šlo by o mnohem méně bolestivou diváckou zkušenost. Ambiciózní britský filmař se bohužel opět projevuje jako velký kýčař, pro kterého je hlavní, aby každá scéna stůj co stůj dobře vypadala a nenudila, ne aby měla smysluplnou náplň a byla nějak nápomocná vyprávění. Vizuální gimmicky jako jsou záběry z ptačí perspektivy, zpomalené záběry nebo velké detaily vteřinové ručičky působí hlavně jako projevy skoro panické obavy ze všednosti, kterou bych čekal spíše u debutujícího tvůrce, snažícího se předvést, co všechno se naučil na filmové škole. Docela obyčejné scény, spoléhající se jen na dobře zvolenou kompozici a Oldmanovo herectví (velmi solidní, ale pořád musíte myslet na to, že sledujete štíhlého herce pod tlustou maskou), jsou přitom mnohem působivější, neboť v nich myšlenky nepřekrývají efekty. Kromě občasných vítězství formy nad obsahem film doplácí na nevyrovnaný rytmus (po svižné první hodině se tempo před operací Dynamo výrazně zpomaluje), zjednodušování historie na klíčová rozhodnutí velkých a neomylných mužů, zoufalý nedostatek soudnosti (i kdyby scéna v metru vycházela ze skutečnosti, nic to nemění na faktu, jak strašlivě nepřesvědčivě je vystavěná a napsaná - něco tak blbého nepamatuji ani z britských meziválečných propagandistických filmů, kam by to patřilo spíš) a urážlivou návodnost. Ten film nám skrze vedlejší postavy (zejména vyjukanou sekretářku) neustále sděluje, jak máme na Churchilla pohlížet, co si o něm máme myslet, abychom snad nezačali pochybovat o jeho genialitě. Špetku uvěřitelnosti v sobě mají akorát scény Churchilla s manželkou, které scénář nepředepisuje, aby jen žasla nad jeho pronikavým intelektem a smála se jeho bonmotům. Sebelepší práce herců a maskérů (a návrhářů kostýmů a architektů) bohužel nedokáže zachránit to, co zanedbal scenárista (Anthony McCarten napsal i Teorii všeho, trpící podobnými nedostatky) a režisér. Nejtemnější hodina je prázdná, naivní a falešná lekce patriotismu, která se dvě hodiny klopotně dobírá ke stejnému sdělení, které dokázal Christopher Nolan s mnohem větší úderností shrnout do posledních deseti minut Dunkerku. 45%(11.1.2018)

  • Enšpígl
    ***

    Tohle je divadelní interiérovka jak vyšitá. Postavená na naprosto mimořádným hereckým výkonu Gary Oldmana, ale i Pickup nebo Dillane hráli jedna báseň. Trošku mám problém s dialogy, neměly údernost i když jim místy nechyběl vtip, byly neslaný nemastný a film díky tomu hodně ztracel na tempu potažmo emocích.(10.1.2018)

  • DaViD´82
    ****

    Uhlazená návodná politicko-historická pohádka. Ovšem krásná a jímavá, ne že ne.(11.1.2018)

  • flanker.27
    ****

    Neměl bych, ale stejně se od toho nemůžu oprostit. Ten rasově kvótový černoch z lidu znalý antické literatury mě tam prostě sral. Co se zbytku týče, místy velmi vtipné, klasicky podané, i když dialogům občas trochu jiskry chybělo. V nich Nejtemnější hodina ztrácí na Královu řeč asi tak dvě délky. Nikoli koňské, ale Churchillova nezbytného doutníku. Nejlepší věty tak zaznějí v premiérových skutečných projevech. To se to pak píše, když je půl práce hotovo.(12.1.2018)

  • TeeAge
    *****

    | Rozpočet: 30 miliónov $ | Tržby: 54.7 miliónov $ | Darkest Hour nepotrebuje bojové scnény. Obsahuje viacero komorných scén, z ktorých je i jedna zvlášť silnejšia, než celý Nolanov Dunkirk. A treba podotknúť, že ani ten nebol slabý. Gary Oldman zaslúžene pozbieral glób, a so všetkou pravdepodobnosťou dostane i zlaťáka. Tento rok preňho totiž nevidím v inak silnej elite žiadneho adekvátneho konkurenta.(10.1.2018)

  • Gilmour93
    ****

    „Historie ke mně bude laskavá, protože ji mám v úmyslu psát..“ Když už se vědělo, že upřednostnění hanby před válkou přinese i to druhé, přišlo pár klíčových týdnů v kariéře britského ministerského předsedy, při kterých se rozhodlo, že světlo bude zase vyhrávat nad tmou.. Wright se sice zbytečně utápěl v některých manýrech (kolmé záběry shůry), ale zase přišel se solidním timingem vtipných, dramatických i emočně vypjatých momentů. Je v tom ten správný ostrovní patriotismus a úcta nejen ke královským autoritám, což mimochodem naše švejkovství vždycky špatně nese, a to celkové ladění je potřeba vzít na milost. Ono vám taky nic jiného nezbývá, když člověk vidí, že o všem rozhodlo krátké posezení na posteli s Bertiem, rychlé referendum ve vagónu metra a přílišné pocení churavého Chamberlaina.. A Oldman? Fantastická proměna, neskutečný výkon (superlativy možno prohodit). Jeho Churchilla a Hopkinsova Hitche bych milerád pozval na večeři pro pět, která by byla prostřená pro tři a u stolu by seděli čtyři zajímaví lidé..(15.1.2018)

  • xxmartinxx
    ***

    Je fascinující, že má někdo potřebu natočit tenhle film odpovídající zcela rétorice válečné propagandy prostě pro potěchu z toho patosu a sebedojímání zřejmě bez vědomého politického záměru. Wright každopádně po fiasku Pan zařadil zpátečku a nabídl solidní drama bojující vší silou proti statickému, repetitivnímu scénáři - a úspěšný je v tom tak napůl.(10.1.2018)

  • D.Moore
    ****

    Vynikající Gary Oldman (pod maskou se vůbec neztrácející, naopak hrající nejen očima, ale i hlasivkami, všemi bradami a tak dále) a další herci v čele s Kristin Scott Thomas a Benem Mendelsohnem, Wrightova režie vyšperkovaná řadou atraktivních záběrů... A občas bohužel tak trochu nudný scénář s poněkud lacinou scénou v metru, která by nebýt Oldmana působila ještě hůře. Přiznám se, že jsem od Nejtemnější hodiny čekal "druhého Lincolna", námět je přece jenom velmi podobný, ale i když jsem se ho nedočkal, byly to rozhodně dobré dvě hodiny.(16.1.2018)

  • Spiker01
    *****

    K Nejtemnější hodině jsem měl od začátku výhrady, trailery mě nikterak zvlášť nepřesvědčily a očekával jsem sterilní oscarovku s výborně namaskovaným Gary Oldmanem, který mě posledních pár filmů už také příliš nebaví. No jenže mě naprosto vytrhl z letargie už samotný začátek, který není našlapaný nějakými "wow momenty," je "pouze" výsledkem precizní filmařiny Joe Wrighta (na jehož Pokání nedám dopustit) a mě to dokázalo naplno vtáhnout do dokonalého zážitku a už nepustilo takřka po celé dvě hodiny. A krom režie v tom hraje zásadní roli ještě několik proměnných. A tou hlavní jsou samozřejmě herci, kteří byli precizně vybráni a pevně zapadli do svých rolí. Počínaje samozřejmě Oldmanem, proti jehož čerstvému Zlatému glóbu a pravděpodobně i oscarovi nemůže říct nikdo ani popel, sympatické Lily James, která je takřka k nepoznání a už od Popelky mě neskutečně baví a konče mým oblíbencem Benem Mendelsohnonem, který se konečně dočkal pořádného přívalu výrazných rolí. Zde sice nemá roli nikterak vděčnou, ale ke konci jsem dospěl k závěru, že se mu i tentokrát z této příležitosti povedlo vymačkat maximum. A tou druhou neodmyslitelnou částí je samozřejmě podmanivá a správně tíživá hudba Daria Marianelliho, kterého sice nemám tolik naposlouchaného jako jiné hollywoodské stálice, ovšem v Darkest Hour jsem si každý Churchillův výrok v korespondenci s perfektním ozvučením neuvěřitelně užíval. Dvojkombo s Dunkerkem určitě bude velmi příjemné zpestření pro domácí sledování, v jistém ohledu bych se dokonce nebál říct, že je Nejtemnější hodina ještě napínavější než Nolanovo loňské veledílo. Zatímco se totiž Dunkirk zabývá tou praktickou částí operace Dynamo, tento film se zabývá vším, co se dělo na pozadí a musím směle uznat, že se tentokrát tvůrcům povedlo vyrazit mi dech. A to jsem takhle zkraje roku nečekal.(11.1.2018)

  • Insilvis
    odpad!

    1. Film je postaven na komediálním mustru a tím, že z hlavního hrdiny dělá klauna. Tím jednak odzbrojí skeptičtější či neutrální (ve smyslu citové zainteresovanosti) publikum, jelikož mu předloží klišé v podobě sympatického nemotory, medvídka, kterého si prostě musíte oblíbit. Jakmile děj potemní, komediální prvky zůstanou ve stopovém množství, aby se divákova sympatie nevytratila, zbytek se transformuje v patos. 2. Se skutečností – především co se týče vykreslení Churchillovy postavy – nemá film nic společného. Místo toho je celý film agitací za národní hrdost, která je prostřední karikaturou historického filmu. Film kromě dosti přímočaré snahy pozvednout národní sebevědomí nepřinese ke zpracovanému tématu vůbec nic nového, naopak si bere ta nejprostší klišé, které se pojí s Churchillem i britskou kulturou jako takovou, přičemž všechno negativní vynechává, potlačuje, nebo karikaturně převrací. 3. Celý film by bylo možné vyjádřit i takto: Britové si myslí, že jsou úžasně roztomilí, jenže nejsou. 4. Podobně jako biografie Borise Johnsona, i Darkest Hour Churchilla využívá ke glorifikaci názorů jakéhosi „obyčejného člověka“ a to dost křečovitým způsobem. Což ovšem na druhou stranu neznamená, že – jak Johnsonova kniha, tak Darkest Hour - není ve svých základních tendencích funkční. 5. Po formální stránce se film drží na Joea Wrighta poměrně při zemi. Přesto je zde několik pěkných scén, dále celá průměrných a několik přímočarých klišé, které pomocí otřepaných vizuálních postupů podtrhují patetické vyznění. 6. Nemluvě o hudbě… 7. Pěkná ukázka šablon, s jakými Wright pracuje, jsou například scény s Churchillovou sekretářkou (celou situaci lze zároveň brát jako návod, jak si ochočit mladou holku na způsob Padesát odstínů čehokoli): nerudný medvídek Churchill ji nejprve na úvod seřve, aniž by se té chudinky mladé zeptal alespoň na jméno; na to je pokárán svojí korektivní sympatickou manželkou, načež se začne k mladé dívce chovat jakože pěkně, což dokládá zejména kapesník, který ji empaticky podá, aby si mohla usušit slzičky, když zjistí, v jak těžké situaci se jejich národ nachází. Dívka je mu pak naprosto oddaná. A takové srágory se, zdá se, lidem opravdu líbí. 8. Představoval jsem si, jaké by například byly reakce na film, který by v podobném stylu zobrazoval třeba Václava Havla. Těžko si každopádně představit, že by s tím byl kdokoli spokojený. 9. Shodou okolností jsem se dal do sledování populární série Game of Thrones – přišlo mi vtipné, když jsem si uvědomil, že zobrazení politikaření a mezilidských vztahů je zde o dost realističtější, než v případě Wrightova filmu.(12.1.2018)

  • sheen
    ****

    Doufám, že to Garymu vyjde a vyhraje Oskara. Leta nám dokazuje, že je to pan Herec, neskutečný univerzál, dokáže přesvědčivě zahrát cokoliv. Jinak film lehký nadprůměr, většina film se odehrává v Churchill War Rooms. Při návštěvě Londýna minulý rok jsem si je prošel, návštěvu doporučuji. [Kino Atlas CSFD předpremiéra].(10.1.2018)

  • HoneyBunny
    ****

    Rok 2017 přinesl zajímavě propojenou trojici filmů: Dunkirk, Nejtemnější hodina a Churchill. Tři filmy spojené tématem druhé světové války a jedné z jejich největších osobností. První dva jmenované dokonce mohou fungovat jako doplňkové filmy. Nolanův Dunkirk vypráví o klíčové operaci války z pohledu vojáků uvězněných na pláži v Dunkirku, kteří si zoufají, proč pro ně z domova nepošlou pomoc. A Wrightova Nejtemnější hodina osvětluje politické pozadí. Trochu ironicky ale Dunkirk Wrightovu filmu škodí, protože Nolan nám ukázal utrpení vojáků, kdežto ve Wrightově filmu vidíme hlavně politikaření. To je sice zajímavé, ale působí cynicky. Budiž Darkest Hour připočteno k dobru, že krátce uvidíme obětované britské vojáky v Calais, což je jedna z nejsilnějších scén filmu. Je mi proto i trochu líto, že Wright neukázal hrůzy války. Winstonovo drama by pak mělo ještě větší sílu, protože základní téma filmu je opravdu dobré. Budete vyjednávat s tygrem, když máte hlavu v jeho tlamě? Nebo budete bojovat? Wright kolem toho postavil fenomenální a elegantně natočené drama (nepleťte si ho ale s biografickým filmem). Obrovsky pomáhají herci - Gary Oldman jako Churchill je zkrátka výjimečný (nejlepší herecký výkon, co jsem viděla za poslední dobu), jeho hlas, gesta, řeč těla i mimika jsou k nepoznání. Ben Mendelsohn jako koktavý král má unikátní charisma a přála jsem si ho vidět víc. Na jeho scény s Oldmanem jsou radost pohledět - stejně jako Oldmanovy scény s úžasnou Kristin Scott Thomas. Nebudu se dále rozplývat nad herci, všichni jsou skvělí, tohle je prostě něco, co si Wright umí pohlídat. Spolu vytvořili dobře napsaný, silný a sofistikovaný snímek - sice ne jeden z nej Wrightových filmů, ale něco, za co se rozhodně stydět nemusí.(11.1.2018)

  • m.krudenc
    *****

    Vynikající....není co dodat.....(10.1.2018)

  • Slarque
    ****

    Herecká kreace Garyho Oldmana (+ práce maskérů) podle mne trochu odvádí pozornost od hlavní podstaty filmu, takže méně by v tomto případě možná mohlo být více. Z historického hlediska je to trochu jako sochání pomníku, protože většina premiérových slabin se do scénáře nevešla, ale nakonec proč ne. Joe Wright se zřejmě po předchozím průšvihu drží při zemi, fanoušci Pokání ho možná ani nepoznají. Z herců je ještě třeba zmínit Bena Mendelsohna a Kristin Scott Thomas, ale ani jeden z nich na plátně bohužel moc nepobyl (70%).(14.1.2018)

  • InJo
    ***

    Hm, (další) lekce z dějepisu, no. Sice celkem svižně zrežírovaná, poměrně často odlehčovaná jemnými vtípky, ale v jádru stále příliš konvenční, suchá a nenápaditá. Přece jen jsem čekal, že to Wright nějak autorsky ozvláštní (jako Nolan svůj Dunkerk). Ale bohužel... Standardní filmový pomník skutečnému velikánovi, za jehož ztvárnění bude jiný (herecký) velikán sbírat ceny. Nejspíš zaslouženě, i když snad všichni víme, že zlatého plešouna měl Oldman dostat už dávno - nebo je tu někdo, kdo by mu ho z fleku nedal například za jeho famózního psychopata z Leona?! 60 %(11.1.2018)

  • Vančura
    ****

    Zpočátku jsem se k tomu stavěl dost rezervovaně, ale nakonec mě to dostalo - samozřejmě hlavně herectvím Garyho Oldmana (a pak scénou v metru, která mi v kině přišla jako vrchol filmu, než jsem si ve dvou recenzích přečetl shodný názor, že ta scéna je naopak z toho filmu to nejhorší, čemuž jsem dal nakonec za pravdu). Kromě Oldmana mě tam ještě bavila Lily James, kterou jsem si oblíbil v Popelce z r. 2015. Celkově mi je trochu líto, že jsem z kina odcházel dosti nadšený, ale když si tak čtu kritické ohlasy jiných, veskrze s nimi souhlasím, a tak svůj původní kladný názor bohužel zpětně reviduji. Nicméně stále považuji za malý zázrak, že ačkoli jsem nikdy nemusel filmy J. Wrigtha ani filmy z časů WW2, a už vůbec ne filmy životopisné, přesto mě tento snímek velmi oslovil, a podnítil ve mně zájem o Churchillovu osobu (která mě veskrze nikdy nezajímala), což asi mělo být jeho cílem, takže za mě přese všechno stále palec hore.(15.1.2018)

  • Jinny
    ****

    70 % Vizuálně vymazlený biopic o tom, jak byl appeasement poražen. Wright je o něco lepší režisér než vypravěč, a tak dramaticky film sice funguje, ale mezi špičku žánru v tomhle směru nepatří. Film tak táhnou hlavně Gary Oldman (opět skvěle hraje očima a gesty), Kristin Scott Thomas a Ben Mendelsohn jako stále občas koktající král Bertie. Mezi nejlepší filmy loňského roku bych Nejtemnější hodinu nezařadila už kvůli tomu, že některé scény jsou příliš kýčovité - nicméně s Nolenovým Dunkerkem tenhle film tvoří krásné vizuální a tématické combo.(11.1.2018)

  • AlfaNumerO
    *****

    [ČSFD projekce - kino Atlas] Přesně proto miluju filmovou tvorbu. Nic jiného nedokáže tak působivě p(r)odat emoce někoho jiného. Oldman bez přehánění podal jeden z nejlepších filmových výkonů, co jsem viděl za dlouhá léta (a to jsem toho viděl opravdu hodně). Ta víra ve svůj národ a obrovské odhodlání se dala krájet a je neskutečně inspirativní. Prosím, víc takových filmů. 83%(10.1.2018)

  • SLOTH
    ****

    Na můj vkus až moc americky natočené - patos a vlastenectví v divadelním rouchu, ale i tak se jedná o dost silný snímek.(11.1.2018)

  • poz3n
    ****

    Nadprůměrně technicky zvládnutá interiérovka s působivým hereckým výkonem. Wright podle mě opět nezapřel svoji zálibu v divadelním pojetí mizanscény, což mu jde v tomto případě ke cti. Často tak totiž osvěžuje nepříliš rozmanité lokace, které by mohly začít nudit a tahat Nejtemnější hodinu do vod televizní produkce. Film se nevyhýbá humoru i kýčovitějším momentům, přičemž obojí opět považuji za klad, který chrání snímek před chladným akademickým pojetím. Příkladem budiž sekvence v metru, která je z hlediska uvěřitelnosti a realističnosti zcela mimo, naopak v dramaturgické struktuře funguje podle mého názoru skvěle a já si ji jako filmový divák nadmíru užil. Nejtemnější hodina není žádný mimořádný skvost, ale jako prostor pro pravděpodobně oscarovou roli Garyho Oldmana slouží dobře a zároveň není pouhou suchou faktografickou položkou v žánru životopisně historických filmů, jelikož se mu daří předat i méně prvoplánové emoce. 7/10(17.1.2018)

  • pepo
    ****

    Výborný Spin off Dunkirku 9/10(11.1.2018)

<< předchozí 1 2 3 4
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace