Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Gary Oldman v roli jedné z největších osobností 20. století. Winston Churchill na počátku 2. světové války musí učinit zásadní rozhodnutí. Hrozba Německé invaze je bezprostřední a on jako premiér Velké Británie musí v této temné hodině během krátké chvíle semknout národ a změnit průběh světových dějin. (CinemArt)

Recenze (545)

verbal 

všechny recenze uživatele

Jak se jen odborně kriticky vyjádřit k filmu, jehož doslovnou náplní je: unylá reportáž ze zasedání sněmovny, psaní na stroji 1, nudný projev v parlamentu 1, psaní na stroji 2, nezáživné a špatně zdramatizované intriky a pošťuchování nabubřelých degenerátu, psaní na stroji 3, unylá reportáž ze zasedání poslanecké sněmovny 2, trochu méně nudný projev v parlamentu 2, konec? Inu, nezbývá, než se opět úchylit do hřejivé náruče sofistikované filmově teoretické terminologie a pouze erudovaně konstatovat, že to stálo pěkně za piču! Prostě dvouhodinová kýčovitá kostýmní pruda, zábavná asi jako žvýkání kožené vazby oxfordského slovníku při strojovém předčítání politických dějin Druhé světové války. A tak to jediné, co vás při projekci téhle otravy dělí od bolestivé smrti nudou, je sledování opravdu geniální kreace Geryho Starce v roli Nemockéhokostela, jenž podle všeho udělal svým slavným projevem „We shall fuck …“ naprosto totéž, co král Jiřík, který se tenkrát kvůli Hitlerovi i odnaučil kokotat. No, ať už byl tím hrdinou, co žvaněním stmelil ledvinkový puding kdokoliv, a film byl opět patetický rektobol, fucktem je, že jsem viděl snad tu nejúžasnější ukázku dokonalého herectví, jakou kdy kamera zachytila, tudíž je opravdu škoda, že Osrala zase dostane nějaký toporný negr. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Kdyby Joe Wright dokázal vyprávět stejně efektivně, jak efektně režíruje, šlo by o mnohem méně bolestivou diváckou zkušenost. Ambiciózní britský filmař se bohužel opět projevuje jako velký kýčař, pro kterého je hlavní, aby každá scéna stůj co stůj dobře vypadala a nenudila, ne aby měla smysluplnou náplň a byla nějak nápomocná vyprávění. Vizuální gimmicky jako jsou záběry z ptačí perspektivy, zpomalené záběry nebo velké detaily vteřinové ručičky působí hlavně jako projevy skoro panické obavy ze všednosti, kterou bych čekal spíše u debutujícího tvůrce, snažícího se předvést, co všechno se naučil na filmové škole. Docela obyčejné scény, spoléhající se jen na dobře zvolenou kompozici a Oldmanovo herectví (velmi solidní, ale pořád musíte myslet na to, že sledujete štíhlého herce pod tlustou maskou), jsou přitom mnohem působivější, neboť v nich myšlenky nepřekrývají efekty. Kromě občasných vítězství formy nad obsahem film doplácí na nevyrovnaný rytmus (po svižné první hodině se tempo před operací Dynamo výrazně zpomaluje), zjednodušování historie na klíčová rozhodnutí velkých a neomylných mužů, zoufalý nedostatek soudnosti (i kdyby scéna v metru vycházela ze skutečnosti, nic to nemění na faktu, jak strašlivě nepřesvědčivě je vystavěná a napsaná - něco tak blbého nepamatuji ani z britských meziválečných propagandistických filmů, kam by to patřilo spíš) a urážlivou návodnost. Ten film nám skrze vedlejší postavy (zejména vyjukanou sekretářku) neustále sděluje, jak máme na Churchilla pohlížet, co si o něm máme myslet, abychom snad nezačali pochybovat o jeho genialitě. Špetku uvěřitelnosti v sobě mají akorát scény Churchilla s manželkou, které scénář nepředepisuje, aby jen žasla nad jeho pronikavým intelektem a smála se jeho bonmotům. Sebelepší práce herců a maskérů (a návrhářů kostýmů a architektů) bohužel nedokáže zachránit to, co zanedbal scenárista (Anthony McCarten napsal i Teorii všeho, trpící podobnými nedostatky) a režisér. Nejtemnější hodina je prázdná, naivní a falešná lekce patriotismu, která se dvě hodiny klopotně dobírá ke stejnému sdělení, které dokázal Christopher Nolan s mnohem větší úderností shrnout do posledních deseti minut Dunkerku. 45% ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Tohle je divadelní interiérovka jak vyšitá. Postavená na naprosto mimořádným hereckým výkonu Gary Oldmana, ale i Pickup nebo Dillane hráli jedna báseň. Trošku mám problém s dialogy, neměly údernost i když jim místy nechyběl vtip, byly neslaný nemastný a film díky tomu hodně ztracel na tempu potažmo emocích. ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Dramatickejší a napínavejší Dunkirk ako ten Nolanov. Bravúrne zrežírovaný a zahraný film, z ktorého výrazne vytŕča scéna v metre - pre niekoho v negatívnom zmysle pre človeka, ktorý má trochu srdce, patrí práve táto scéna k tým, vďaka ktorým milujeme kinematografiu. Je to tak pateticky prepálené, až je to neodolateľné. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Úplně vzorový oskarový drama. Kdyby se film objevil na scéně kdykoliv jinde, ale on se musí v kinech objevit na začátku ledna, kdy do kin chodí Oskarovky. Okatější to prostě bejt nemohlo. A samozřejmě, že Gary Oldman je tady boží. A o to víc je fascinující, když ho znáte z filmů jako Ztraceni ve vesmíru, kterej už je starej dvacet let, a pak si tu střihne roli Winstona Churchilla. Samozřejmě si ji střihnul tak, jak kdyby Winstona hrál samotnej Winston. To ale standardně přehluší všechno ostatní. Jako vždycky u podobných filmů. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $30miliónovTržby USA $56,468,410Tržby Celosvetovo $150,847,207Tržby za predaj Blu-ray v USA $5,385,074Tržby za predaj DVD v USA $3,571,203║ Režisér Joe Wright ma tento krát milo prekvapil, vymanil zo svojej chladnosti a ponúka dosť stráviteľnú politickú epizódku z obdobia 2.svetovej vojny, ktorá pôsobí aj ako také spojivo k filmu Dunkirk od Nolana. Svoje tu samozrejme urobí herecký prínos Gary Oldmana a roztomilej Lily James. /70%/ ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Skvělá komedie o obezitě a nádherný drama o tom, že někdy je třeba změnit perspektivu, aby i ten nejsvéhlavější člověk dokázal uvěřit vlastnímu přesvědčení. Poprvé mi Wrightův krasopis nepřijde v ničem navíc. Brutálně oříznutá scéna s telefonátem na hajzlu patří k jeho vrcholům. Famózní Mendelsohn a Oldman. Scénář hodně tezovitý, ale nějakým způsobem to má punch i ve slabších momentech. Wright mobilizuje filmový jazyk a chraptí možná jednoduchý, ale působivý poselství nezlomného ducha. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Film, který historicky dobře doplňuje Nolanův Dunkerk. Samozřejmě je to trochu moc stylizované a napsané na efekt. Herecký výkon Garyho Oldmana a jeho metamorfóza do postavy Winstona Churchilla je ovšem strhující! Když však reflektuji film coby celek, nedovedu se zbavit dojmu, že v porovnání s Královou řečí jde jen o slabý odvar... ()

Fr 

všechny recenze uživatele

“NUŽE, PÁNOVÉ, JE ZDE POUZE JEDEN KANDIDÁT, POUZE JEDINÝ MUŽ, KTERÉHO OPOZICE BUDE AKCEPTOVAT.“ … „ALE NE. TO JISTĚ NE. BOŽE, JAK K TOMU DOŠLO?…“ /// Politickej film jako prase, ale na rozdíl vod těch americkejch bijáků se nás tohle kurevsky dotýká. Kromě maskérskejch fíglů a Oldmanova výkonu sází na sílu dramatickýho ticha či hudby. Nedokonalej moudrej politik Churchil a Nolanův Dunkerk spolu tvořej luxusní filmovou kolekci evropský historie. Navíc z ní vyzařuje síla vlastenectví, což já teda můžu! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Nechápu, proč mám vidět Dunkerk. 2.) Jsem Zemanův (Milošův) příznivec. 3.) Thx za titule „czmimi“. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ * ()

tron 

všechny recenze uživatele

„A už vás nedesím?“ – „Len trochu. Ale to zvládnem.“ Obvykle filmy tohto typu nie sú mojou šálkou kávy, ale musím sa priznať, akoby to bolo niečo zlé, že Najtemnejšia hodina sa mi páčila. Nie je to srdcovka a nikdy nebude. Má však pôsobivú historickú atmosféru, zaujímavé scény a vydarený, kvalitný kasting. Scenár je bohužiaľ na viacerých miestach trocha nudnejší, snímka ako celok nedokáže strhnúť. Najviac mi v pamäti utkvel „prekvapivo“ Gary Oldman, ktorého, kebyže neviem, že je to on, by som sám od seba nespoznal (čo je pochvala). Zaujímavé je pri sledovaní si spomenúť na Kráľovu reč, kde Churchilla hral Timothy Spall a „Bertieho“ Colin Firth. ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Nevím, jaký byl váš motiv, ale mě události května 1940 ("na prahu jedné z největších bitev historie") v britském zákulisí opravdu zajímaly a Wrightův film absolutně nezklamal. Vyniká v něm sám obdivuhodný Churchill, rázný, přímý a zarputilý, tak téměř k nepoznání skvěle maskovaný Oldman - vůdčí, stařecký, s tíhou světa na svých ramenou. Šlape to jak hodinky, nepostrádá silný scény jako marně prosebný telefonát FDR, výlev zlosti nad Hitlerem, nebo roztomilou (byť smyšlenou) cestu metrem na Westminster. Ano, je to sice "klasičtější", ale za mě předčí Nolanův DUNKIRK a říkám si, jak přesně takovým osobnostem dlužíme vděk a to je studovat. Tak tenhle bude na Winstona. (doporučuji poslechnout si 11. díl podcastu Hardcore History - "Thoughts on Churchill") ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Je fascinující, že má někdo potřebu natočit tenhle film odpovídající zcela rétorice válečné propagandy prostě pro potěchu z toho patosu a sebedojímání zřejmě bez vědomého politického záměru. Wright každopádně po fiasku Pan zařadil zpátečku a nabídl solidní drama bojující vší silou proti statickému, repetitivnímu scénáři - a úspěšný je v tom tak napůl. ()

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Řadový britský televizní film s výrazně vyšším rozpočtem. Pro Wrighta představuje jen takové kamerové cvičení na napravení reputace pochroumané snímkem Pan. Je to solidní, řemeslně precizní film, ale není sám o sobě vůbec ničím výjimečný. Výjimečným jej dělají pánové Oldman a Mandelsohn. ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Neměl bych, ale stejně se od toho nemůžu oprostit. Ten rasově kvótový černoch z lidu znalý antické literatury mě tam prostě sral. Co se zbytku týče, místy velmi vtipné, klasicky podané, i když dialogům občas trochu jiskry chybělo. V nich Nejtemnější hodina ztrácí na Královu řeč asi tak dvě délky. Nikoli koňské, ale Churchillova nezbytného doutníku. Nejlepší věty tak zaznějí v premiérových skutečných projevech. To se to pak píše, když je půl práce hotovo. ()

Morien 

všechny recenze uživatele

Když si vzpomenu, jak jsem strašně moc brečela při Králově řeči, tak je zcela jasné, že Joe Wright něco zcela zásadním způsobem pokonil, neboť tady jsem nehnula ani brvou. (A to ani Královu řeč nemám moc ráda, ale je napsaná a sestrojená přesně tak, aby působila mezi řádky a zcela konkrétně). Možná je to Garym, který se nemá o co opřít a tak se jenom pitvoří, možná je to Lily James, která nemá charismatu ani do kalíšku na vajíčka a jako překladatel pro diváka a zástupce "lidu" tak vůbec nefunguje, možná je to Kristin, která je tam úplně zbytečně, možná je to nevýraznou hudbou, která žádnou z těch "zásadních" scén nepodpoří a tak všechny splývají dohromady, a možná je to absencí vhledu či nadhledu, reflexe či záměru ze strany tvůrčího týmu. Tohle je taková ta inscenace, kterou pančelky na gymplu v hodině dějepisu pustí studentům a po jejím skončení řeknou "no a nějak takhle to bylo, příští týden test", ale není to film. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Tenhle film pro mě stojí a padá s hereckým výkonem Gary Oldmana. Churchill v jeho podání působí jako nemohoucí, zmatené, mumlající a politováníhodné zvířátko zahnané do kouta, které každou chvíli trefí šlak, a vzápětí zase jako impozantně vitální a umanutě hřímající dědek. Ani nevím, jestli jsem někdy na nějaké postavě tak visel očima, protože mi přišla tak fyzicky přítomná/zahraná. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

„Historie ke mně bude laskavá, protože ji mám v úmyslu psát..“ Když už se vědělo, že upřednostnění hanby před válkou přinese i to druhé, přišlo pár klíčových týdnů v kariéře britského ministerského předsedy, při kterých se rozhodlo, že světlo bude zase vyhrávat nad tmou.. Wright se sice zbytečně utápěl v některých manýrech (kolmé záběry shůry), ale zase přišel se solidním timingem vtipných, dramatických i emočně vypjatých momentů. Je v tom ten správný ostrovní patriotismus a úcta nejen ke královským autoritám, což mimochodem naše švejkovství vždycky špatně nese, a to celkové ladění je potřeba vzít na milost. Ono vám taky nic jiného nezbývá, když člověk vidí, že o všem rozhodlo krátké posezení na posteli s Bertiem, rychlé referendum ve vagónu metra a přílišné pocení churavého Chamberlaina.. A Oldman? Fantastická proměna, neskutečný výkon (superlativy možno prohodit). Jeho Churchilla a Hopkinsova Hitche bych milerád pozval na večeři pro pět, která by byla prostřená pro tři a u stolu by seděli čtyři zajímaví lidé.. ()

TeeAge 

všechny recenze uživatele

| Rozpočet: 30 miliónov $ | Tržby: 138.5 miliónov $ | Darkest Hour nepotrebuje bojové scnény. Obsahuje viacero komorných scén, z ktorých je i jedna zvlášť silnejšia, než celý Nolanov Dunkirk. A treba podotknúť, že ani ten nebol slabý. Gary Oldman zaslúžene pozbieral glób, a so všetkou pravdepodobnosťou dostane i zlaťáka. Tento rok preňho totiž nevidím v inak silnej elite žiadneho adekvátneho konkurenta. ()

Související novinky

Amy Adams bude ženou v okně

Amy Adams bude ženou v okně

27.07.2018

Režisér Joe Wright (Pýcha a předsudek, Anna Karenina) si jako svůj další projekt vybral adaptaci knihy The Woman in the Window, která neskrývá svou inspiraci v hitchcockovském thrilleru Okno do dvora… (více)

Startuje BEST FILM FEST

Startuje BEST FILM FEST

11.07.2018

Pražská kina Atlas, Evald, Lucerna a MAT pořádají od 12. do 18. července BEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů druhé poloviny roku 2018. Kina v době léta potěší… (více)

90. Oscary - výsledky

90. Oscary - výsledky

05.03.2018

Výroční 90. ceny americké akademie znají své vítěze. Nejprestižnější ocenění a díky tomu také „nejoblíbenější chlapík Hollywoodu“ se předával v Dolby Theatre, jak už je tomu dlouhou dobu zvykem.… (více)

Nominace na Oscary

Nominace na Oscary

23.01.2018

Letošní 90. ročník Oscarů bude velký duelem Tváře vody se Třemi billboardy kousek za Ebbingem. Nová fantasy Guillerma del Tora se teď ale proměnila v jasného favorita, jelikož uzmula třináct… (více)

Reklama

Reklama