VOD (1)
Série(12) / Epizody(132)
-
Murder House (2011) - 12 epizod
-
Asylum (2012) - 13 epizod
-
Coven (2013) - 13 epizod
-
Freak Show (2014) - 13 epizod
-
Hotel (2015) - 12 epizod
-
Roanoke (2016) - 10 epizod
-
Cult (2017) - 11 epizod
-
Apocalypse (2018) - 10 epizod
-
1984 (2019) - 9 epizod
-
Double Feature (2021) - 10 epizod
-
New York City (2022) - 10 epizod
-
Delicate (2023) - 9 epizod
Obsahy(1)
Seriál American Horror Story je, jak už název napovídá, hororovým seriálem. American Horror Story však není ledajaký seriál. Má tu zvláštnost, že každá série má stejné herce, ale úplně jiný příběh. Seriál nás zavede do strašidelného domu, psychiatrické léčebny, spolku čarodějnic v New Orleans, do panoptika, do tajemného hotelu a do Ameriky pod velením Donalda Trumpa. Těšte se. Budete se bát! (Bull)
(více)Videa (35)
Recenze (99)
1. série: super začátek asi nejlepšího hororového seriálu nového tisíciletí. skvělé, prostě skvělé. nejsilnější epizoda je pro mě ta halloweenská. Taissa Farmiga, Frances Conroy, Jessica Lange, Evan Peters... herecké objevy které mi přinesla první sezóna. 5/5 2. série: slabší. řada trpí přeplácaností (psychopat, blázinec, náckové, mimozemšťani.) poprvé jsem si všiml toho jak dobře a zajímavě murphy dokáže obsazovat (adam levine). plusem je také dojemné finále. 3/5. 3. série. Taissa, Jessica, Frances, Sarah, Gaby Sidibe a Kathy Bates, Skvělé obsazení, skvělý námět (čarodejnice). Pár nečekaných zvratů! Love it! 4/5. 4. série. Začátek mě nebavil ale s přibývajícími díly se vše naštěstí zlepšilo. Nováček Wes Bentley mi přišel výborný a celá scéna kdy Jessica zpívá Gods and Monster mi přišla skvostná. Obecně ty songy byly parádní. Opět musím pochválit Murphyho za obsazení. (Tolik odvážných rozhodnutí). U finále jsem plakal dojetím. Sbohem Jessico. 4/5. 5. série. Nejslabší série ale zároveň do té doby nejtemnější. Gaga je božská, Katy Bates a Denis O Hare byl GENIÁLNÍ! Přesto bylo vidět že absence Jessicy je výrazná. Gaga měla dostat více prostoru, chybí opravdu výrazná hlavní postava. Sarah Paulsen mě iritovala. Finále tradičně boží. 3/5 6. série: Za mě zatím nejlepší kus do AHS. strašidelné, nepříjemné, brutální a sadistické. Dobře zde jde sledovat vlivy které si Roanoke půjčuje (Blair Witch, Texaský masakr, Nenávist, Paranormal Activity, Evil Dead...) Kathy Bates asi nejlepší výkon za dobu účinkování. Wes Bentley mě hodně potěšil, Lady Gaga taky. Sarah boží a Angela Basset konečně hraje něco jiného než Bitch Queen, Seriál se po odchodu Jessicy konečně našel. 5/5. ()
Výborný Murder House konfrontuje reálné, lidské charaktery s lehce nadpřirozeným prostředím ve střídmě hororové atmosféře. Díky tomuto střetu vzniká nesmírně zajímavé drama, v němž neustále prožíváte určitý pocit nepochopení a překvapení přesně jako postavy samy. Asylum v tomto trendu pokračuje, ale snaží se jít o krok dále, tedy být více strašidelný, více překvapivý a určitě více šílený. První dvě série ztělesňují opravdu to nejlepší, co z konceptu "hororový seriál" lze vymáčknout. Poté však následuje sedmimílový krok stranou - Coven vzdávám po prvním díle. Na obrazovce se odehrává kvalitní herecký koncert, ale příběh působí jako lacinná soap opera. Freak Show, sic v podobném duchu, je na tom o něco lépe. Strach už je definitivně pryč, ale příběhová linka je zajímavá a dočkáme se pár opravdu bizarních nápadů. Hotel je velice natahovaná kaše, kde se v hodinovém díle odehraje reálně tak 5-10 minut děje. Atmosféra však poněkud zhoustla, tvůrci se navíc snaží zaujmout zvýšenou brutalitou, nicméně cca v polovině série usuzuji, že toto je pro mě spíše ztráta času. Za zprůoměrované tři a půl série bych to viděl na 7/10 ()
113/133 Byl jednou jeden Ryan Murphy a ten měl mnoho neotřelých nápadů. Ve světě televize plném svazujících pravidel se etabloval jako tvůrce neuvěřitelného seriálu z kabelovky Nip/Tuck (2003–10), následně šokoval muzikálem ze střední Glee (2009–15) a teď už jsme víc jak dekádu v pasti American Horror Story. Už se docela těším, až se to celé propojí s American Horror Stories. ()
Musím říct, že jsem nikdy, fakt za celých těch mnoho let (a teď mě vlastně tak napadá, že je mi 33, nemá to něco společnýho s Kristem a tak? Neni to nějaký znamení?!), neviděla lepší seriál. Miluju Rayena Murpyho a kdyby přišel ke mně domů, připoutala bych ho k posteli do odhlučněné místnosti a nechala bych ho vyprávět mi další a další skvělé příběhy po zbytek jeho dní, které se v jeho hlavě líhnou jako trsy hroznů! V sériích je hodně opěvovaná Jessica Lange, ale jo, je dobrá, jen bych neřekla, že nejlepší. Ve všech sériích zcela jednoznačně vyniká Evan Peters (ani nevím, kde se ten kluk celou tu dobu schovával). Mou velkou favoritkou byla v Hotelu Lady Gaga, až mě to přimělo pustit si pár jejích písniček. Velmi obvyklé bývá vnímání herců v určitých rolích, to je seriálový fenomén. Tvůrci (a tím myslím i herce, protože oni hodně tvořili) téhle rozkošně krvavé záležitosti se ale překonali a ačkoli ve všech sériích s malou obměnou hrají ty samé tváře, úplně pokaždé je jejich postava dokonalá. Naprosto sedící. Jako by se sešli v krčmě (nebo asi drahým holywoodským baru), Ryan mezi ně hodil scénář a řekl: "Tak si vyberte koho chcete, bando." Nemá smysl pustit si jednu sérii někde od půlky a pak konstatovat, že je to blbost. Chce to začít tak, jako s milostným životem - pěkně a pomalu všechno popořadě, ale až do konce. Poslední (zatím Apokalypsa) série totiž dá všemu nový smysl, vezme diváka za ruku a provede ho podstatou celku, od zrození syna Satanova, přes vražedný Hotel a to celé v duchu Covenu... ()
1. SÉRIE [Murder House] Na konci tam bylo až přespříliš "I'm sorry", ale jinak svěže bizarní podívaná, která tady už dlouho nebyla. Místy jako by na mě dýchnul Lynch či von Trier.. Z herců musím vyzdvihnout především výkony Taissy Farmigy a Jessicy Lange. 2. SÉRIE [Asylum] Na druhou sérii jsem se těšil, ale musím se přiznat, že jsem čekal pouhou recyklaci s drobným svázáním s první sérií. Jaké pak bylo mé překvapení, když tato série byla zcela jiného ražení - a to se spoustou totožných herců (hrajících jiné postavy). Stejným tvůrcům se podařilo vytvořit zcela jiný koncept doplněný o mnoho filmařsky zajímavých prvků. Herecké výkony naprosto dokonalé, atmosféra by se dala krájet, jen ta emzácká linie mě trochu nebrala. Jinak tleskám. 3. SÉRIE [Coven] Vypadá to, že sestupná tendence se nevyhnula ani tomuto seriálu, který byl v první sérii tak svěžím závanem bizarre hororu. Tam, kde jsme dřív byli napnutí k prasknutí, přišel čarodějnický spolek a zábavné "morbidno" šlo bohužel stranou... 4. SÉRIE [Freak Show] Po slabé třetí sérii přišla čtvrtá, která mě navnadila minimálně tím, že jsem čekal návrat morbidity. Gore-bizarre momenty se sice v plné síle nedostavily, ale některé okamžiky této sezóny stály za to. Nejvíc mě pak potěšil Finn Wittrock a celá klauní eskapáda. :) 5. SÉRIE [Hotel] Lady Gaga, novodobí upíři a tajemný hotel? Gore to bylo místy dost, ale mrazení z "mysteriózna" první série se naneštěstí nedostavilo. Musím však uznat, že herectví podivné zpěvačky v hlavní roli mě mile překvapilo, i když ten Zlatý glóbus bych jí za to asi neudělil. 6. SÉRIE [Roanoke] První polovina série příjemně svěží, zajímavý námět. Škoda zprznění druhou polovinou, kde se štáb vydává na "místo činu", čímž tvůrci udělali z dobře rozjeté série stupidní vyvražďovačku. 7. SÉRIE [Cult] Po ne zcela povedeném Roanoke má seriál naštěstí stoupající tendenci v kvalitě. Po znalém divákovi pomrkává sem tam nějakou známou postavou z předchozích sérií a docela dobře zde servíruje události kolem volby amerického prezidenta, přičemž zabrousí do historie až k Charlesi Mansonovi († 19. 11. 2017). 8. SÉRIE [Apocalypse] Jsme svědky jistého ohlédnutí za předchozími sériemi a výborný satanský dortík s apokalyptickou třešničkou je na světě. ()
Galerie (1 923)
Photo © FX Network
Zajímavosti (215)
- V pilotním díle je použita hudba z filmů Alfreda Hitchcocka a dále z filmu Insidious (2010). V první sérii byla dále k zaslechnutí hudba z filmů Bram Stoker's Dracula (1992), What Lies Beneath (2000), Psycho (1998) a také melodie pískání z Twisted Nerve (1968), kterou jste mohly slyšet i ve snímku Kill Bill (2003). (BlackJoanna)
- Niektoré postavy zo štvrtej série seriálu sú inšpirované reálnymi ľuďmi z minulosti. Ako napríklad postava Ma Petite (Jyoti Amge) je inšpirovaná Luciou Zarate, Ethel Darling (Kathy Bates) je kópiou Annie Jones. Taktiež v minulosti existovala umelkyňa, ktorá vystupovala pod menom Koo Koo, the Bird Girl - slúžila ako predloha pre Meepa (Ben Woolf). Pepper (Naomi Grossman) a jej dvojča majú tiež svojich predchodcov, a to dvojčatá z Yucatánu - Pip a Flip. Postava Paula (Mat Fraser) je inšpirovaná umelcom nazývaným "The living skeleton" - Isaacom W. Sprague. Pre základ Postavy Jimmyho Darlinga (Evan Peters) taktiež čerpali z minulosti, existoval muž, ktorý vystupoval s rovnakou vadou na rukách, plus podobné znetvorenie mali aj jeho chodidlá. (Kreminka)
- Madison Montgomery (Emma Roberts) z Coven je příbuzná Dr. Charlese Montgomeryho, původního majitele Murder House. (ICTS)
Reklama