Režie:
Paul Thomas AndersonScénář:
Paul Thomas AndersonKamera:
Paul Thomas AndersonHudba:
Jonny GreenwoodHrají:
Daniel Day-Lewis, Vicky Krieps, Lesley Manville, Richard Graham, Camilla Rutherford, Jason Redshaw, Cedric Tylleman, Gina McKee, Brian Gleeson (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Mít šaty od návrháře Reynoldse Woodcocka (Daniel Day-Lewis) znamenalo v dynamické éře obrozujícího se poválečného Londýna úplně nejvíc. Dáma musela mít dostatek peněz, patřičný rodokmen a odpovídající vychování, aby mohla vyrazit na večírek v jeho modelech, které byly vždy unikátní. Status génia si ale vybíral svou daň v podobě Woodcockovy totální emocionální vyprázdněnosti. Odtržen od reality všedního dne, neboť o vše praktické se starala jeho sestra (Lesley Manville), stavěl všechny ženy na roveň krejčovských panen. Měl sice vždy po ruce nějakou milenku či múzu, ale stačilo, aby si ráno při snídani trochu hlasitěji mazala topinku máslem a už se pakovala z jeho života. Když v kavárně v zapadlém přístavním městečku Reynolds objevil stydlivou servírku Almu (Vicky Krieps) a rozhodl se jí nabídnout momentálně uvolněné místo po svém boku, netušil, s čím si zahrává. Tahle zdánlivě neškodná submisivní bytost totiž rychle pochopila pravidla hry a rozhodla se aktivně bojovat za to, aby neskončila jako její předchůdkyně. Situaci jí usnadňuje i to, že se do ní Reynolds zamiloval. Nápor citů se však velmi negativně začal odrážet na jeho tvorbě, a umělcova praktická sestra se proto rozhodne rázně zakročit. (CinemArt)
(více)Recenze (307)
Hrubé emócie ústrednej trojice prenikajú spod masky rezervovanosti veľmi pozvoľne. Phantom Thread však nie je pomalým filmom v negatívnom zmysle slova. Potrebnú dynamiku mu dáva vývoj postáv a ich neobvyklé konanie. /// Paul Thomas Anderson utkal vyberanú a inteligentnú filmovú látku, ktorá dokáže prekvapiť po všetkých stránkach. Každá čiastočka tohto majstrovského celku je starostlivo vypiplaná k dokonalosti. /// Daniel Day-Lewis si pre svoju rozlúčku s herectvom vybral ideálny projekt. Takto si ho chcem pamätať... ()
Dávám, dvě hvězdičky za herecké výkony obou hlavních představitelů, po obsahové stránce to byla ovšem katastrofa, v tom filmu se nestalo vůbec nic. ()
Zajímavé recenze a hlavně nulová návštěvnost filmu v kinech často bývá záruka kvality. Kostýmní interiérová dramata totiž navenek nelákají tolik jako největší trháky s efekty za miliony dolarů. Ovšem zážitek a dojem si z filmu skoro vždy odnesete přesně opačný. Nit z přízraků je jeden z nejkvalitnějších filmů za poslední rok, ale po obsahové stránce režisérovo nejlepší dílo Až na krev nepřekonává. Jinak dokonalá filmařina (viděno na velkém 4K plátně a vážně nádhera), výjimečná citlivost, kvalitní herectví, nadpozemská klavírní hudba... Je to originálně pojatá romance s prvky, které se nedají moc vysvětlit a záleží jen na vás, jak ochotně na ně přistoupíte, pro mě tedy zajímavá psychologie jednoho partnerského vztahu... Letmo mi film připomněl loňský mnou oblíbený film Oklamaný od Coppoly, avšak umělecky ho přeci jen překonává... 95 % ()
Tahle přízračná nit jemně splétá dva lidské osudy. Dva jednotlivce, které si lze jen těžko představit dohromady a přesto je zde tenká linka, která jejich životy osudově propojuje. Ovšem ani divákovi není hledání onoho propojujícího prvku nijak usnadněno a tak se často nechává nachýlit tu na jednu tu na druhou stranu. Jenže skutečná, hluboká láska se skrývá pod povrchem, pod který nenahlédne každý a tak se každý musí připravit na mírné tempo stehu za stehem, na spoustu nevyřčeného a pouze lehce načrtnutého. Přesto Nit z přízraků nabízí plnou a osobitou zábavu, která dokáže sametově pohladit svou vybroušenou stylizací a znepokojivě překvapit netradičním charakterem hlavních postav. ()
Šíleně dekadentní film, ze kterého čiší deprese. Nikdy bych se na to nepodíval znovu. ()
Klasicky jsem se s PTA zase minul. Herecky parádní, ale tak nějak od filmů čekám víc než jen masturbaci nad technickou složkou filmu. Příběhově blbost až na půdu prostě, a to to u mě ještě dost zachraňuje ta zvrácenost obou hlavních postav. ()
Muži jsou křehcí. ()
Umne natočene, no pre mna až priliš nudna nosna tema, ktora sa zameriava na dvoch ludi s komplikovanym (aj ked krasnym) vztahom, sposobenym vyššim vekovym rozdielom a tym padom aj rozdielnym vnimanim života, jeho preživania...atd, Nič nove mi to nedalo, a veru som sa miestami riadne nudil, aj ked...bolo to celkom prijemne nudenie ;) ()
Ne zrovna nečekaně velice příjemná studie vztahu, s občasnou komediální a snad i "hororovou" vsuvkou. Především ve scénách "omotávání si kolem prstku" jsem si vzpomněl na podobně laděné filmy Romana Polanského. Ale tohle je Paul Thomas Anderson, čili výborně napsáno, zrežírováno a samozřejmě natočeno... zase fantastická kamera, fantastické interiéry, kostýmy. Jenom ten závěr... vlastně stále nevím, co si o něm myslet. Řešení krize ve vztahu je to jistě originální a takové menší "psycho" na konci filmu samozřejmě nevadí, přesto jsem po tom všem čekal něco jiného, snad silnějšího. Vždyť dosavadní výborně stavěné scény, jako byla seznamovací, či první měření, otrava a tak bych mohl pokračovat, tomu nasvědčovaly. Žel nestalo se, jistě jsem film neviděl naposledy, třeba časem názor ještě přehodnotím. Daniel Day-Lewis je pan herec, Reynolds Woodcock je jeho další výbornou rolí a Vicky Krieps mu zdatně sekunduje, také proto jsou i "pouhé" jejich rozhovory velice silné. Veškerou tuhle dokonalost zdaleka nejen doplňuje nádherná převážně klavírní hudba Jonnyho Greenwooda. A tak nezbývá, než nadále přemýšlet nad závěrem. 75% ()
"Kiss me, my girl, before I'm sick." 10/10 ()
3,5 Aby ma film z nechutne snobského prostredia londýnskej spoločenskej smotánky, ktorého fádnosť je ešte umocnená anglickým "horkokrvným" temperamentom, držal v neustálom napätí, to chce poriadny kumšt tvorcov. Myslím tým hlavne tých troch najdôležitejších, čiže scenáristu, režiséra a kameramana. Hoci ten svet s jeho postavami naozaj na pohľad pôsobí chladne ako Antarktída, pod maskou chladnokrvnosti to poriadne vrie. A to je práve to, čim je tento film výnimočný, a síce tá perfektne prepracovaná psychológia postáv a to postupné odkrývanie ich charakteru. Dôležitú rolu v tom hrajú aj herecké majstrovstvo Daniela Day-Lewisa (veľmi nezaostávajú ani dve ženské predstaviteľky) a výborná hudba Jonnyho Greenwooda. ()
No, to byla hezky zahraná nuda! ()
Působivá, očím lahodící kamera, která nádherně zachycuje atmosféru tehdejší doby, detail tváří v měkkém, teplém světle, klasická hudba, šustění látek, špendlíky v puse, tajné zprávy ukrývané do šatů, červená rtěnka na úzkých rtech, křupot čerstvé topinky, nalévání čaje z konvice při kterém se dusno dá krájet.. 4 hvězdy za umělecký dojem.. Co mě překvapilo, že v reálu žádný pan Woodcock neexistuje a příběh byl fikce. ()
Vyzerá to tak, že vynikajúci PTA prvýkrát netrafil. Nielenže scenár je predvídateľný, ale i herci prestrelili. Všetci tí výnimoční herci akosi často prekračujú hranicu medzi dramatickosťou postáv typickou pre príbehy od PTA a teatrálnym prehrávaním. Miestami sú až otravní a robia beztak nudný príbeh ešte zdĺhavejším. Z celého celku vytŕča opäť bezchybná hudba. Nuž, aj majster tesár sa niekedy utne. ()
Když už nic jiného,tak jsem si užil atmosféru ČSFD projekce v Lucerně.A proč?Protože kolem mě neseděl nikdo s popcornem a nesrkal přitom pití z bezedného kelímku.Prostě klid,ticho a mohu se soustředit na film.Proto chodím do multikina jen v týdnu a uklízím se někam do rohu. ()
Čekal jsem dálší totálně bláznivej (tzv. mindfuck) film. Film, kde vás sledování bolí, ale zároveň provokuje. Ale tohle je poměrně klasickej film se standardní zápletkou. Bylo to pěkný, ale trošku mi chyběl nějakej běs ve stylu Mistra a Inherent Vice. Na Andersona moc konformní. ()
Ne. Nebavilo, scenar o nicem, hlavn hrdina mi byl neskutecne nesympaticky. ()
Radost sledovat. Daniel vynikající, opět. Měl extrémně obtížnou situaci- proti Garymu Oldmanovi to byl víceméně prohraný boj- a tak se zařadil mezi herce, kteří Oscara vyhrát měli, ale nedostali ho. ()
Dobově a vizuálně zajímavé, ale jinak divný člověk, divný vztah . Moc jsem jim nefandila. ()
Množství shlédnutých filmů a pocitiy, které do nich často vkládám, pomohly vypěstovat filmový instinkt, který mě tentokrát silně varoval. D. Day-Lewis je však jeden z mých oblíbených herců a oznámil konec kariéry. Nutno říci, že byl skvělý jako vždy. Spolu s ním zazářily i herečky, které obklopují jeho přízračnou osobnost. Má skvělou atmosféru, ale ta je kromě hereckých výkonů postavena na záběrech na detail a pianu, které tvoří doprovod prakticky celého filmu. Atmosféru dotvářejí kostýmy, vzhledem k době a k prostředí krásných či extravagantních šatů by ani to nemělo být zvlášt těžké. Z vedlejších postav a z celého vývoje děje však zůstává jen velmi velmi hořká pachuť. Jsem ráda, že jsem film viděla, přivodil mi velice silné duševní rozpoložení, velmi ponuré pocity, neochotu s kýmkoliv mluvit a pohled do bahna skytého někde ve spodních proudech naší psyché. Takový stav může být velmi velmi očisťující, ale tenhle film nikdy nikdy víc. ()