Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Rick Leland je tak trochu smolař. Z americké armády ho právě vyhodili a ozbrojené složky jiné země o něj z toho důvodu zrovna dvakrát nestojí. Rick proto v New Yorku nastupuje na japonskou loď mířící do Orientu. Seznamuje se tu s půvabnou Albertou a tajemným doktorem Lorenzem, který jakoby přitahoval vše nebezpečné. Když se Rickovi podaří v poslední chvíli zachránit Lorenza před najatým vrahem, otevírá se mu možnost vydělat konečně nějaké peníze. Rick však všem kolem sebe něco tají a Lorenzo to pozná. Píše se rok 1941 a Pearl Harbor je už blízko. Potíže začínají v Panamě… (dopitak)

(více)

Recenze (14)

KarelR 

všechny recenze uživatele

Staří znamí z Maltézského sokola (Huston, Bogart, Astor a Greenstreet) so o rok později sešli znovu, aby zkusili štěstí ještě jednou. A ač jejich druhý počin upadl z zapomnění, rozhodně se vedle svého noirového bratříčka nemá za co stydět. Celá první hodina se sice nese v duchu toho, že Bogart kamsi pluje na lodi a balí Mary Astor, přičemž se zaplétá do komplotu ohledně leteckého útoku na Panamu, ale závěr vše bohatě vynahrazuje. Bogie nejdřív absolvuje hutnou přestřelku v divadle, a nakonec vmete do očí každému fandovi Arnolda jeho argumenty o tom, že tyhle staré filmy nemají koule, když sedne za obří kulomet a vystřílí plac se záporáky. Nádhera... ()

cheyene 

všechny recenze uživatele

Poměrně slušná podívaná, která se odehrává na řadě atmosférou prosycených místech. Děj je vcelku zajímavý a Humphrey Bogart potvrzuje, že snad nikdy nehrál ve vyloženě špatném filmu. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Maltézského sokola jsem viděl a bavil jsem se u něj o poznání více. První zhruba hodina je děsná nuda, pokud nepočítám natírání od slunce spálených zad (Mary Astor) a dva výstřely z revolveru. Scénář bych neoznačil jako nadprůměrný, ale spíše mírně tápající. Velice solidní finále mnohé napraví, nevyrovnanost filmu však již zůstává a kazí celkový dojem. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Aj keď si tu zahral môj obľúbený BOGART, či pôvabná Astor, pod taktovkou nováčika Hustona + doplnené o Greenstreeta, kde mimochodom toto plodné kvarteto malo lepšiu spoluprácu, z minuloročného snímku o M.. SOKOLOVI, čo sa, bohužiaľ, s týmto tu, nedá absolútne porovnávať !!! Repete sa nedostavilo, škoda... nevyužitého tvorivého potenciálu, ktorým väčšinou všetci z nich disponujú... ()

Hwaelos 

všechny recenze uživatele

Maltézský sokol rozžvýkaný a zabalený do dobrodružného balení. Studiová exotika, která očividně není exotikou, film-noir, který není noirem, femme fatale, která není femme fatale (to není spoiler, to je konstatování faktu, že Mary Astor by nemohla hrát svůdkyni ani po transplantaci obličejové tkáně) a válečný rasismus, který rasismem je. A oholený Bogart! Kam ten svět spěje? ()

liquido26 

všechny recenze uživatele

Film, který mi totálně nesedl. Hlavní dvojice je sice docela zajímavá, ale bohužel se kolem ní odehrává děsně nezajímavý příběh a film po většinu času nudí. No takže mi to vychází na takové slabé tři hvězdičky. Rozhodně film, který už asi nikdy znova vidět nemusím. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Vyborny film, ktorty ma nielen pribeh, ktory dokaze zaujat, ale aj atmosfericke miesta. Bogarta som nikdy nemusel, ale ostatni herci ako ZelenaUlica, Astor a Lester Matthews sa do toh vskutku vlozili a zaruiúcili zaujimavu, fascinujucu podivanu. Akcne finale potesilo . 84 % ()

majo25 

všechny recenze uživatele

Vojnová dráma z doby, keď sa ešte nevedelo, ako 2. svetová vojna skončí. Preto výroky ako "Preto tú vojnu začíname"..."Ale my ju skončíme.", znejú predpovedajúco. Z typickej "bogartovky" sa postupom stáva bondovka so špiónom v hlavnej úlohe, jednou bondgirl, tlstým mužom v bielom a partičkou umievajúcich sa, ale aj džudoovládajúcich poskokov, v ktorom hrá prím do detailov prešpekulovaný plán. Ako inak je tento plán vo chvíli zdanlivého víťazstva dopodrobna opísaný protivníkovi. Aj keď sa vyskytne nejaká tá romantická vata a tempo príbehu nie je nijako závratné, spoľahnúť sa dá na mysterióznosť a solídny akčný záver s prestrelkou, ktorý vyzdvihujú celkový dojem. Vždy sa trochu divím, v tomto prípade japonským hercom, že svojimi rolami tak trochu zrádzajú svoju krajinu. Ešte k tomu aj predčasne, keďže Japonsko vypovedalo vojnu USA až koncom roka 1942. ()

Mol 

všechny recenze uživatele

I NEVER SAW ANYBODY LIKE YOU, YOU NEVER HAVE ANY CLOTHES ON. WELL IF ANYBODY HEARD YOU COMPLAINING ABOUT IT THEY WOULD PUT YOU IN A PSYCHOPATHIC WARD!!! Málem jsem se polekal, že by Bogart zradil hvězdy a pruhy, ale všechno to nakonec dobře dopadlo. Bogart jako vždy skvělí a jeho románek s Mary mě bavil. Jejich slovní výměny byli senzační a závěrečné akční inferno s kulometem jakbysmet. Jen jsem nepochopil, že Mary zabili otce a ona nevypadal, že by jí to nějak trápilo. Měla jen takovej ten výraz: just another day in the office. Slabší 4 hvězdy. EVERYBODY HAS BAD LUCK WITH ME. GOODBYE! ()

hans500 

všechny recenze uživatele

Dobré válečné dobrodružství pod vedením Johna Hustona s Humphrey Bogartem, Mary Astor a Sydney Greenstreetem s dobrým akčním finálem a nadprůměrným scénářem - 4*. ()

Mikino00 

všechny recenze uživatele

Jen stín Hustonovy a Bogartovy tvorby těžící z doby ve které byl natočen, kde amerika potřebovala své hrdiny v boji proti Japoncům. Děj je hodně překombinovaný a naivní a úvodní půlhodinka je hodně stagnující. ()

Rimland 

všechny recenze uživatele

Tedy, mně osobně se tenhle Hustonův dobrodružně-špionážní snímek líbil převelice. Skvělí herci (myšleno ústřední trio), dialogy (jmenovitě slovní špičkování Bogieho s Astorovou či „poměřování“ pistolí), výborná atmosféra napětí a nevědomí (zvláště v těch komorních pasážích na lodi) a zejména prvotřídní režie. Škoda jen, že k odhalení agendy jednoho z účastníků dojde poměrně brzy, po nějaké půlhodině. Udržovat tu divákovu auru nevědomí déle by přišlo vhod. Avšak hlavním důvodem, proč (zatím) nedávám za pět, je finále. Podle toho, co Huston napsal ve své autobiografii, opustil natáčení (byl povolán do armády točit válečné dokumenty) po natočení scény, která se odehrává cca 5-6 minut před koncem, přičemž původní scénář si vzal s sebou (! - a nikdo nevěděl, jak to má skončit) a nechal Shermana "vyřešit" situaci, v níž se hlavní hrdina zrovna nacházel, po svém. Je-li tomu tak, pak těch posledních 5-6 minut padá právě na Shermanův vrub. A ačkoli to finále není samo o sobě nejhorší (je dokonce pěkně akční), vyznívá oproti zbytku filmu poněkud tuctově a (jak to okomentoval Huston) nevěrohodně. Zdaleka nejvíc mi na tom ale vadí skutečnost, že se tam ve dvou instancích objevují typicky propagandistické výjevy, které absolutně nekorespondují s dosavadním tónem filmu. Právě v tu chvíli nejvíc poznáte, že na place došlo ke změně, protože Huston se tak explicitním a nevkusným "verbovacím protijaponským povzbuzovačkám" po celý film umně vyhýbá (ba co víc, oni jsou tam Japonci a jejich hodnoty představováni s určitým respektem!). Pak mám ještě dvě menší "formální" výtky. Za prvé, atmosféru filmu mi leehce kazila ta lámaná japonština zdejších "Japonců" (nemusíte ani japonsky umět, abyste poznali, že to není echt). Je to sice pochopitelný neduh vzhledem k době a okolnostem vzniku, ale i tak to poněkud zamrzí. Za druhé, a to už opravdu rejpu, myslím, že by autory nezabilo, kdyby vzhledem k úpravě scénáře (viz zajímavosti) upravili i název filmu… to jen tak. Jinak je to zatraceně fajn biják! (a moc by mě zajímalo, jak by to vypadalo s tím původně plánovaným Pearl Harborem) ()

pollstro 

všechny recenze uživatele

Atraktivně lehce zábavné a postavené na skvělém hereckém obsazení, které je v případě hlavní trojice zcela totožné jako v případě Maltézského sokola, ačkoliv jeho kvalit jednoznačně nedosahuje. Melodramatický a fiktivní špionážní film s lehkým nádechem historicky podmíněného vlastenectví, které se kromě závěrečného okamžiku velmi zdatně daří držet na pozadí celého filmu a zbytečně tak nenarušuje celkový průběh. V rámci špionáže velmi nevýrazné, i přesto v lživých a tajemných postavách plné nejistoty po celou svoji dobu silné, stejně tak v inscenaci jednotlivých scén, které jsou rukopisem obratné režie Hustona. I tak se nelze zbavit pocitu, že se jedná o rychlé a snadno zapomenutelné melodrama, které především ve svém závěru, pod kterým není podepsán Huston z důvodu válečné povinnosti, působí jednoduše nevěrohodně. ()

Reklama

Reklama