Reklama

Reklama

VOD (1)

Když všichni jsou prohnilí, je pro ně zločin jediná naděje na změnu. Lupič-gentleman německého původu, známý jako Doktor, se specializuje na vloupání ve velkém stylu. Po návratu z vězení hodlá se svojí bandou uskutečnit loupež v hodnotě jednoho milionu dolarů. Brilantní plán se jim podaří uskutečnit. Udržet uloupené peníze v tajnosti je mnohem těžší úkol. Členové bandy se snaží jeden druhého navzájem využívat a také za sebou zamést stopy... Kriminální film Johna Hustona je přepisem stejnojmenného detektivního příběhu spisovatele a scenáristy W. R. Burnetta. Jeho děj se odehrává v Chicagu ve 40. letech. Herec Sterling Hayden se představí v úloze lupiče Dixe Handleye, James Whitmore jako jeho zločinecký kolega Gus Minissi. V malinké roličce se v příběhu doslova mihne Marilyn Monroe, která ztvárnila roli Angely Phinleové. Hudbu k filmu napsal známý skladatel maďarského původu Miklós Rózsa. (Česká televize)

(více)

Recenze (73)

Houdini 

všechny recenze uživatele

NFR 2008, Oscar 4 nominace: Režie, Herec VR - Sam Jaffe, Kamera ČB, Scénář. . . . . . . ... .. Zlatý Lev - výběr ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Muži na pokraji nervového zhroucení. Dluhy, temná minulost a mizerné vyhlídky. Policajti berou úplatky, ženy prášky na spaní (ve velkém). Zločin představuje jediné východisko. Dobro nemá šanci, všichni jsou prohnilí. V podstatě nám nezbývá, než to přijmout za fakt a začít držet pěsti zločincům. I konec, v intencích „našeho“ světa spravedlivý, dává pocítit trpkost. Huston natočil proklatě temný, humoru prostý heist movie. Akce proběhne zhruba v polovině děje a Asfaltová džungle po ní, narozdíl od žánrových sourozenců, neztrácí na napínavosti. Situace se poněkud vyhrotí, aktéři strhávají masky a odhalují svá citlivá místa. Proměny rolí podle toho, kdo je zrovna na koni, mne bavily více než samotná loupež. Nikdo není nad věcí, nad každým je někdo. Těch postav je možná příliš, každá na druhou stranu stojí na jiném stupni složitě provázaného zločinného světa. „Organický“ název tím dává dokonalý smysl, porazíte jeden strom a zhroutí se celý (krimi)systém. 80% ()

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Od začátku do konce mrazivá noir-kriminálka s tak osvědčeným schématem - složení party, přípravy, loupež a následná nemilosrdná hra osudu, který si se sebevykutálenějšími zločinci už poradí. Scéna loupeže je vypilovaná na jedničku, podobně i konce hlavních protagonistů působí velmi silně. Sterling Hayden tradičně odvádí skvělou práci "jemného drsňáka" a Marilyn Monroe je tak neuvěřitelně roztomilá, třebaže je jenom objektem, a nikoliv subjektem, poněkud zvrácených vášní. ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Film, který se přímo podílel na definici žánru heist, u mě ztratil ve své první třetině (kdy mě mírně uspal). Byl bych pro zrychlit fázi dealování financí, přesunul se k samotné vloupačce a snaze utéct s kořistí. Drama je to časem solidní, herecky a po stránce charisma bez výtek, ba naopak, v kontextu letošních událostí mě pobavilo poselství o nutnosti policejních strážců pořádku a bezpečí - byť jeden ze sta bude podmazaný :) "It’s a dark realisation, one that would drive film noir again and again thereafter: the desperate escape from a scenario where, even by chief of police’s own admission, the jungle wins." ()

movie 

všechny recenze uživatele

Líbil se mi ten úvod kdy se Sterling Hayden schovává před policii ve vylidněném Chicagu a do toho bouří Rozsova hudba, která svojí mrazivou náladou poznamená celý zbytek snímku. ASFALTOVÁ DŽUNGLE je klasický noir o jedné loupeži a následných událostech. Hayden je výborný a mnohem mnohem lepší než v později natočeném a žánrově přibuzném THE KILLING a scéna loupeže je mrazivá, ale do absolutní dokonalosti ji pak dotáhnul Dassin ve svém RIFIFI. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Nikoho jsem neviděl, protože já tady nejsem." Tak já jsem taky nic neviděl, protože jsem tam taky nebyl, žádnýho poldu jsem neuplácel a ta částka taky nesouhlasí. Jinak si musím povzdechnout něco ve smyslu, jak se to krásně kradlo, když byla soupeřem průchodná zeď, jedna fotobuňka a trochu železa. To snad každej geniální plán musel vyjít a pak už jen zbývalo čekat, zda-li rozkmitané policejní pěsti dokáží něco vyšetřit. Na můj vkus se to celé zkrátka bralo příliš vážně, žádnej vtípek pro odlehčení jsem nepotkal a na konci mi bylo zcela jedno, zda se padouši budou válet v Karibiku nebo policejní šéf dostane metál. ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Sam Jaffe jako německý expert na loupeže krade každou scénu. Stejně jako Sterling Hayden nebo Marilyn. Napodruhé se mi to bude líbit asi ještě víc. Velmi mrazivý noir. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Asfaltovou džungli jsem zhlédl v rámci televizního cyklu noirových filmů, ačkoliv k typickému zástupci žánru má hodně daleko. Spíše jde o klasické heist movie s několika noirovými prvky. Počátkem 50. let šlo nejen v rámci žánru o zřejmý nadprůměr, dnes už vyčnívá jen několik čtyřhvězdičkových scén, jako je ta s gramofonovou deskou, kdy jediný song a krátké okouzlení dívčím půvabem rozhodne o dalším osudu jednoho velkého hráče. Nejlepší dojem jsem měl z postav zkorumpovaného požitkářského právníka Emmericha a prohnaného Doca, strůjce loupeže. Jejich představitelé se s rolemi popasovali znamenitě. Naopak Marilyn Monroe opakovaně dokazuje, že byla jen hezkou tvářičkou, za kterou scházel herecký kumšt. Největší prostor dostala bohužel sentimentální a melodramatická postava zlodějíčka Dixe, který se pokouší vrátit ke svým kořenům na farmě v Kentucky a pověsit zločinecké řemeslo na hřebík. Podle mého to není ku prospěchu věci, stejně jako závěrečný moralistní výstup vysoce postaveného policisty. Skutečný noir by byl mnohem cyničtější a místo slzopudné tragiky by pracoval s pocitem hořké deziluze. Co se ale Hustonovi povedlo výborně, je komplexní zachycení sociálních skupin, které se v té době podílely na americkém podsvětí - od řadových nýmandů přes zkorumpované policisty až k šéfům a postavám v pozadí. Celkový dojem: 65 %. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Fauna se v asfaltové džungli rychle rozdělí na relativně dobrou (architekt akce, kasař, řidič a dobrosrdečné svaly s touhou vrátit se na rodnou farmu do Kentucky) a zlou (podlý mecenáš na pokraji bankrotu, změkčilý prostředník, zkorumpovaný fízl). Huston pak s tou nebohou zvěří definuje budoucí žánrové postupy a na ose příprava - loupež - její tragické následky rozehrává bezútěšnou partii o marnostech lidského pachtění a náhodách pitomějších, než jsou mladé milenky starých pánů. Obsazení funguje od neostrých rysů hromotluka Haydena až po strýčkovu husu Marilyn a všechno to zabíjení, rvačky mezi muži a bezvýchodnost tady nacházejí svůj pravzor.. Pozorný divák si zajisté všimnul institucionalizovaného Brookse a je mu tím pádem jasné, za co kroutil svůj trest v Shawshanku.. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

William Riley Burnett je sice autor základního kamene žánru gangsterek, Malého Caesara, ale o dvě dekády později je už podepsán jen pod obyčejným surovým heistovým noirem. Huston natočil Asfaltovou džungli jako rutinní mrtvý film plný sterilních záběrů a ztracených existencích. Všechny postavy jsou černobílými žánrovými šablonami, jejich představitelé hrají naprosto bez emocí a i proto je taková radost sledovat těch několik málo scén s MM, která svou autentičností dokáže probudit i mrtvého. ()

sud 

všechny recenze uživatele

Bible všech zlodějských kriminálek ve stylu noir. John Huston jej obdařil na svou dobu nevídanou syrovostí a špínou, jenž umocňuje působivá černobílá kamera. Příběhu, ani jeho charismatickým postavám nechybí styl, hloubka a osudovost. Někteří žáci svého učitele za několik let předhonili, ale přesto mu nedokážu nic podstatného vytknout. 80%. ()

Rogue 

všechny recenze uživatele

Scénář podle osvědčené heist šablony, kde divák musí přetrpět třičtvrtě hodinové skládání teamu, aby viděl loupež. Od poloviny se to slušně rozjede a nakonec přijde i Marilyn. Takže vlastně dobré. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Standardně nadstandardní John Huston. Asfaltová džungle se sice nemůže chlubit natolik vyšperkovanými charaktery jako kupříkladu Poklad na Sierra Madre a scénář nás dnes svým ohraným schématem už jen stěží nějak překvapí, ale přesto se jedná o film-noir neoddiskutovatelných kvalit, s poctivě vystavěnou atmosférou prohnilých zločineckých duší a s natolik sympatickými antihrdiny, že jim i v jejich zoufalém boji proti neúplatnému osudu budeme rádi držet palce. Právě pocit bezvýchodnosti je hlavní dominantou filmu, Huston si v něm libuje a rozplétá jednotlivé zvraty a intriky přesně tak, aby příběh s očekávaným završením nevyšuměl do prázdna, nýbrž zanechal i nějakou emocionální stopu. Nemohu říci, že se to podařilo na sto procent, ale moje lačné divácké buňky byly každopádně dostatečně nasyceny, datum spotřeby stále značí velmi trvanlivé zboží... 80% ()

Aky 

všechny recenze uživatele

Sympatičtí lupiči a policisté, kteří dělají svoji práci. Gangsterka amerického střihu padesátých let, jak se patří. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Přijde mi zajímavé, že Asfaltová džungle je na ČSFD 3. nejlépe hodnocený film v herecké filmografii Marilyn Monroe, ačkoli zde ztvárnila pouze malou postavu a její herecký prostor v téměř dvouhodinové stopáži snímku čítá pouhých několik minut (MM se zde objevuje pouze ve 2 scénách a její jméno dokonce ani není uvedeno v úvodních titulcích - vypsáno je až v těch závěrečných; ve svých tehdejších 24 letech je však skvostná a je vyloženě ozdobou celého filmu). Je tedy jasné, že film si vysoké hodnocení nevysloužil kvůli ní, ale díky svým filmařským kvalitám, jimž (kromě skvělé kamery, hudby a hereckých výkonů) dominuje především perfektní scénář. Na začátku jsem se sice trochu ztrácel v množství postav, ale pak už jsem se chytal a velmi mě bavilo na to koukat - napínavý děj si udržel mou pozornost až do konce, který mě hodně zasáhl. Výtečná černobílá klasika, která musí potěšit každého fandu noirovek a starých kriminálek obecně. ()

InJo 

všechny recenze uživatele

I dnes dobře fungující klasický heist movie, jehož základní dějová šablona (sestavování týmu/loupež/její následky) se uplatňuje neustále. A právě v tom je hlavní problém - podobně koncipovaných i kvalitních filmů jsem už viděl možná i několik desítek... 60 % ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

John Huston takmer až artovým spôsobom rozpráva čisto žánrový príbeh. Príbeh jednej lúpeže. Skvelo vystihnuté charaktery, k pochopeniu ktorých stačí nejaká poznámka, ale zachovanie sa v určitom momente, výborne vykreslené vzťahy medzi antihrdinami. Každý sa chce v krutom materiálnom svete uživiť, ako sa dá. Vyčítajte potom zlatokopke, že ťaží zo svojej nevšednej krásy a chce sa mať dobre, policajtovi branie úplatkov :). Samotná lúpež dnes pôsobí už trochu smiešne, respektíve poskytuje látku na porovnanie filmových lúpeží a vývinu bezpečnostných technológií. Žiadne kamery, jeden senzor, jednoduchý prístup do miestnosti s trezorom atď. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Žiaden veľký zážitok sa nekonal. Celý film mi pripadal príliš neodlíšiteľný od iných, ktoré som videl predtým. Okrem toho bol príliš zostarnutý a pri niektorých scénach a hereckých výkonoch som sa cítil trápne. Ani pri najlepšej vôli nemôžem dať viac ako tri hviezdičky a aj tie sú najmä za filmárske remeslo a nie za celkový dojem. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Poctivej noárek se vším, co do něj patří. Přidejte výtečný dabing brněnského studia ČT s hvězdami typu Ladislava Lakomého, a dál neváhejte. Info pro dabingforum: Česká televize uvádí americký film Asfaltová džungle. Hrají v českém znění: Jaroslav Kuneš, Zdeněk Junák, Ladislav Lakomý, Drahomíra Kočová, Jan Grygar, Ladislav Běhůnek, Zdeněk Dvořák (to je chyba, podle hlasu je to na tisíc procent Jiří Dvořák), Jiří Brož a další. České znění: Zvuk Rudolf Večeřa, Asistentka režie Božena Kubíková, Výroba Ivana Kroupová a Alexandra Čapčuchová, Dramaturgie Ladislav Kadlec a Hana Kašparovská, Překlad Pavel Doležal, Dialogy Miroslav Skala, Režie českého znění Aleš Jarý. Vyrobila Tvůrčí skupina převz... (dál záznam chybí). ()

Reklama

Reklama