poster

Happy End

  • Francie

    Happy End

  • Německo

    Happy End

  • Slovensko

    Happy End

Drama

Francie / Německo / Rakousko, 2017, 107 min

Komentáře uživatelů k filmu (21)

  • POMO
    ****

    Tentokrát žiadna mystery, žiadne thrillerové prvky ani temné tóny. Happy End je "iba" umiernená, premyslená návšteva buržoázneho sveta s tak trefným a cynickým záverom, že vás (možno) rozosmeje ako nič od Michaela H.. Samozrejme, aniž by čo i len požmurkol na komediálny žáner. Pán profesor nás opäť baví zdánlivými detailami a ich neskoršími súvislosťami (záber na dianie cez sklo, pri ktorom šteká pes), dláždiacimi tentoraz cestu kritikou povrchnosti bohatých a neschopných milovať.(26.5.2017)

  • Marigold
    ***

    Profesor Haneke dotáhl svojí metodu k mdlý tezi. Patologičnost všude, diagnóza žádná. Indiference, předvídatelnost a stav, kdy režisér registruje proměny doby, ale už je nedokáže pronikavě pozorovat, natož pochopit. Prázdná tvůrčí bublina, škoda toho. Akademická sedánka, za okny pusto prázdno.(27.5.2017)

  • pan Hnědý
    ***

    Chladný Haneke. Tentokrát neodrovnává emocionálně, ani filmovou optikou (zejména jeho statickou kamerou). Nečekejte Bílou stuhu, ani Amour. A určitě ne zdrcující počátky Sedmého kontinentu a Bennyho Videa. Haneke je tentokrát vztahový, konverzační, kritizující dnešní společnosti a pohledu na moderní žití. Chladné, bezmyšlenkové. [MFF Cinematik, 2017](17.9.2017)

  • Dadel
    **

    Poslední film Michaela Hanekeho, jehož filmy jsou buď úplně super, nebo úplně nekoukatelné. Toto je ten druhý případ. Něco se tam možná děje, ale kdyby se scény náhodně pomíchaly, nikdo by nic nepoznal. Na konci sjede dědek v křesle do vody.(5.7.2017)

  • FlyBoy
    ***

    [SFF 2017, Sydney](18.6.2017)

  • Jordan
    *****

    Aj keď sa o tomto filme zatiaľ dá s istotou povedať len jedno, a síce že všetky predošlé Hanekeho filmy sú lepšie, nemôžem si pomôcť, mne sa aj tak páčil dostačujúco na plné hodnotenie. Možno preto, že túto tému dosť bytostne prežívam, možno preto, že všetky svoje "trademarky", na ktoré som si u Hanekeho zvykol a s obľubou a mravenčením v oblasti slabín na ne čakám, sú prítomné a vo vrcholovej forme, možno preto, že Isabelle Huppert... neviem... každopádne výborné.(16.9.2017)

  • JitkaCardova
    *****

    Naprosto mě nadchl a potěšil ten bujarý husarský kousek, který na závěr svého tvůrčího života Haneke provedl :) Filmem výtečně, hladce, zcela racionálně, ač žánrově až krkolomně provokativně navazuje na Lásku, a přitom starý pán završuje svůj odkaz s finální ironickou bravurou a nadhledem, s nímž mj. dává vesele vědět, co by si nejraději počal se zbytkem svého života v dnešním světě, jak totiž smýšlí o všech generacích mladších té jeho, a v kterou z nich teprve znovu - možná - vkládá naději. Odhaluje zcela uvolněně a duchovně i duševně vyspěle onu zálibnou ironii, s níž srozuměně, byť nesmířen, pohlíží na dnešní svět a společnost, a jeho radostné žertování, s nímž poukazuje na ty nejsmutnější okolnosti našich rozpadlých vztahů a nenaplňovaných životů, spoustu skalních fanoušků, kteří v něm doposud tuhle stránku neviděli a uznávali ho paradoxně pro cynický a kritický pohled na lidskou společnost, odradilo, přičemž míním, že Hanekeho to maximálně skvěle pobaví, neboť to výsostně přitakává všemu, co si o lidech myslí a jak je vnímá. A míním, že je ukrutně rád za svůj věk a že to tak pěkně všecko zvládl odžít a odreflektovat, a že se s dětinskou radostí kochá faktem, že už to tady tak jako tak brzy zabalí. Minimálně tohle všechno je možné z jeho posledního filmu číst jako průzračný vzkaz. Já toho chlapa zbožňuju a hrozně bych si přála, aby byl mým dědečkem. A on vlastně beztak trochu je. Slabým hodnocením a nechápavému kroucení hlavou nad jeho prostořekým, uvolněným, povzneseným a do černého tnoucím humorem, k němuž už dávno přirozeně dozrával, se směju ruku v ruce spolu s ním. *~(5.8.2017)

  • eLeR
    ****

    No to bol teda šťastný koniec, len čo je pravda. Haneke nám zase raz ukázal rodinku bez malého kúska lásky, pretože tú všetku asi minul v predošlej Láske. Pomaly a po troche to dávkoval. Nešťastných ľudí a nešťastné životy. Len mi tu chýbalo niečo šokujúce, niečo čím vždy prekvapí ... tu som to akoby všetko, v malom predstihu, odtušila. Rok s najväčšími svetovými režisérmi 2017/18(23.11.2017)

  • pepo

    Haneke vs. Pepo 1:0. Gratulujem majstrovi, ze sa mu ako prvmu a jedinemu podarilo, ze som odisiel(teda usiel) z kina. takze bez hodnotenia(15.9.2017)

  • Anderton
    ****

    Že nám budú najsympatickejšie postavy celého filmu tá najmladšia a ten najstarší, bol nesporne Hanekeho zámer. "To" všetko medzi nimi, teda okrem imigrantského služobníctva, sú ľudia, s ktorými by ste aj napriek ich postaveniu a materiálnemu zabezpečeniu radšej nemenili. Haneke sa zameriava na rôzne telesné zranenia, prostredníctvom ktorých sa nám snaží priblížiť zranenia duší svojich postáv, či zranenia na ich dušiach. Čo nie je to isté. A každý má jedno aj druhé. Haneke na rozdiel od záveru Caché dialógy, ktoré prebiehajú mimo našich uší ale pred našimi očami, nakoniec vysvetlí a najmä Trintignatove vyjednávanie s miestnou migrantskou komunitou sa ukáže po zaradení si do kontextu po čase ako veľmi vtipné.(3.11.2017)

  • Filmmaniak
    ***

    Z diváckého hlediska nesmírně náročná podívaná, hlavně proto, že Haneke se zřejmě rozhodl vyžívat se ve výpustkách, takže spoustě scénám schválně chybí kontext a je jim zpětně dodáván až o desítky minut později.Typické je, že třeba vidíte, jak někdo někomu píše email, ale nevíte kdo a nevíte komu. Nebo že někdo dostane na sídlišti přes hubu, ale nevidíte od koho a nevíte proč a následně to rozkrýváte v průběhu celého filmu. Že se nějaká postava pokusila o sebevraždu, zasnoubila se, nebo je mrtvá, se dozvíte vždy zprostředkovaně až z druhé ruky, dávno poté, co k té události došlo. Provázanost s filmem Láska tu je, ale v podstatě není důležitá a ani nemusíte ten film vidět. Každopádně ale tahle vypravěčsky komplikovaná skládanka, vyžadující mimořádnou diváckou pozornost, nepřináší z hlediska obsahu nic než náhled do osobních pohnutek a tragédií jedné bohaté buržoazní rodinky a nic víc, což je škoda.(4.7.2017)

  • Chrysopras
    ****

    Haneke opět místy ostrý jako břitva, sem tam i vtipný - zvláště pasáže s dědou a vnučkou. Ovšem celkově mi to přišlo jako nejslabší jeho kousek, co jsem viděl - slabší **** ( 52. KVIFF )(11.7.2017)

  • kajas
    ****

    Z letošní "Francie" na KVIFF jasný vítěz. Bavil mě režisérův způsob vyprávění přes obrazovky počítačů a mobilů (a odhalování, kdo je autorem videí a e-mailů) i netradiční řazení scén, které divákovi dají smysl třeba až na konci filmu. Nejvíc mě ale uchvátil výkon dvanáctileté Fantine Harduin, jejíž postava byla zaručeně nejzajímavější.(10.7.2017)

  • campix
    **

    [MFFKV - 2017] S Hanekem si moc nerozumíme a tak jsem k jeho novému dílu přistupoval hodně obezřetně. Fakt, že jeho filmy nejsou jednoduché na sledování, je mi velice dobře známý. Haneke cvičí diváka k pečlivému sledování a objevování souvislostí, které nejsou řečeny tzv. na plnou hubu a trošku se snaží motivovat diváka, aby si v tom našel něco svého. Nutno říci, že snahu Haneke nijak neodměňuje a servíruje hodně sterilní rodinné drama, které má sice několik slibných nápadů, ale netvoří nějaký zajímavější celek. Zároveň Haneke tak trošku podrývá svou tvorbu určenou pro náročného diváka, když se do filmu snaží vměstnat co nejvíc aktuálně zajímavých témat. Viz mladá generace (youtubeři) a samozřejmě uprchlíky. Nutno říci, že jsem měl větší očekávání a překvapil mě fakt, že během projekce opustilo sál poměrně dost diváků.(27.7.2017)

  • Topco
    **

    Pre mňa nepozerateľný a zbytočný Hanekeho film, ktorým profesor nemá čo povedať. Po Láske veľké sklamanie. Najlepším na filme je starček a áno, ten plagát!(9.7.2017)

  • Brylin
    ****

    V sutinách rodiny z vyšší společnosti, rodiny, která ještě ze setrvačnosti zvládá navenek budit zdání normálního chodu, Haneke dokonale odráží konec jedné éry. Skončila doba, kdy se špinavé prádlo dalo prát doma a kdy ještě šlo odsunout řešení do budoucna. Nabízí se otázka, zda je třeba detailné pátrat po příčinách selhání jednotlivců, když rozpad zasáhl celou společnost, celou kulturu. Režisérova odpověď je jasná. Moc se mi líbí až dokumentární odstup vyprávění, využití mobilu a z hereckých výkonů zejména ten Trintignana. Silné čtyři hvězdičky.(6.7.2017)

  • Ixbalanke
    ****

    Jemný film o velmi těžkých věcech. Skrze nezvyklé kameramanské techniky se opatrně dozvídáme příběhovou linii. Je zapotřebí pozornosti k rozlousknutí všech nuancí. Zajímavá je dějová návaznost na film Amour (2012). Postavy jsou během filmu zobrazovány z různých úhlů pohledu, takže brzy už si nejste jistí, kdo je zlý a kdo dobrý člověk.(13.7.2017)

  • dhejbal
    ***

    Zhruba do půlky filmu jsem se dost nudil a vlastně ani pořádně nevěděl, co se na plátně děje, což byl do jisté míry autorův záměr. Každopádně doporučuji v této fázi neodcházet z kina. Vše se později vysvětluje, na konci už jsem si Happy End vyloženě užíval. Dále musím vyzdvihnout částečné natáčení na mobilní telefon. V tomto případě mi to přišlo velice nápadité.(10.7.2017)

  • hlošík
    ***

    Oproti předešlým Hanekeho snímkům se snad poprvé nejedná o filmovou událost. Sice se opět snaží být pozorovatelem a analytikem toho, co je pod načančaným povrchem (zde vyšší třídy) zkažené, ale tentokrát se mu to daří pouze částečně. Kde dříve pojednával o tématu do hloubky a hned na více rovinách, to zde pouze letmo nastolí díky osudům několika postav. Samotný herecký ansámbl je bezesporu kvalitní (Huppert, Trintignant), ale nikdo ze známých jmen zde nepředvádí více než svůj obvyklý standard a ničím se nezapíší do divákovy paměti. Totéž lze říct o Hanekeho režii, neboť až na pár zajímavějších vsuvek ke konci filmu zde není nic, co by příběh nějak ozvláštňovalo. O to se možná pokouší v případě scén, kdy jsme svědky toho, jak někdo natáčí na mobil videa či si píše na internetovém chatu. Ale na rozdíl od Caché zde ona skrytá identita autora nahrávek/postav v chatu nemá účel či opodstatnění (buď je to zřejmé hned od počátku nebo je to zcela nepodstatné). Tyto epizodky tak naopak film srážejí, protože Haneke se zde pokouší vyjádřit k něčemu, čemu sám patrně nerozumí a navíc tak dělá způsobem, který dané scény až zbytečně vyhání do absurdna. Až na samotném konci do sebe jednotlivé dějové linie poměrně dobře zapadnou a dohromady podávají ucelenější obraz společenské smetánky, která je možná schopna vést skvělou kariéru a navenek předstírat spořádanost, ale zároveň zcela postrádat empatii a pozornost vůči tomu, co se děje v ní samotné. Pokud by se jednalo o film začínajícího režiséra, rozhodně by to stálo za pozornost. V kontextu Hanekeho tvorby to je však spíše důkazem vyplýtvání kdysi dokonalé tvůrčí kontroly a schopnosti prostřednictvím filmu analyzovat jednotlivé společenské jevy.(29.11.2017)

  • seeba10
    ****

    Když se rodina tváří na venek jako velmi úspěšná neznamená to ani v nejmenším automaticky, že se všem v rodině daří dobře. Zajímavé a vlastně zcela normální téma mi na KVIFF zapadlo. A i když mne snímek občas trochu nudil nakonec hodnotím kladně.(5.7.2017)

<< předchozí 1 2
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace