Režie:
Trey Edward ShultsScénář:
Trey Edward ShultsKamera:
Drew DanielsHudba:
Brian McOmberHrají:
Joel Edgerton, Carmen Ejogo, Christopher Abbott, Riley Keough, Kelvin Harrison Jr., Chase Joliet, Griffin Robert FaulknerObsahy(3)
Rodina žijící v lesích daleko od civilizace se snaží ochránit od nákazy, která se šíří po celém světě. Do jejich domu se uprostřed noci vloupá muž, který se pro svou rodinu také rozhodl udělat vše, co je v jeho silách. Oba muži se rozhodnou spojit své síly, rodiny a vzájemně si pomoci, ale strach a obavy jsou silnější a nakažený může být kdokoli. (Lucccy.N)
(více)Recenze (233)
Taková atmosferická konverzačka mixnutá horovýma prvkama. Napětí je slušné, herci úplně v pohodě a vůbec řemeslně je It Comes at Night zvládnuté perfektně. Horší je to s dějem, který se fakt vleče a ta hodinka a půl vůbec neutíká. Tempo je pořád stejné, akorát na konci je pár rychlých scén. Navíc se hodně filmu odehrává potmě, kde chudák divák aby si oči strhal, aby viděl kloudný záběr. Čekal jsem víc. ()
Paranoja, strach, izolovanosť, zúfalstvo. Temná psychológia s hororovými prvkami, možno z lesov ktorými kráčali Mortensen so synom na ich Ceste, a možno iba z niekoho zlého sna. Veľa muziky za pár peňazí pre kvalitných hercov. ()
Přichází to v noci, a tak to sem tam přehlédne nějakého toho černocha. Multikulti táta má doma páreček negrů, který se sveřepě snaží ochránit před zombifikací, avšak malý KuntaKinte je sedmnáctiletý retard … Milé malé drama o tom, že se i slušný a hodný sapiens může změnit v pěkně zuřivou kundu, když mu teče do bot, nebo se mu něco chystá sežrat famílii, a že každý dobrý skutek musí být po zásluze potrestán. Takový neduživější a méně explicitní příbuzný skvělého Přežívalisty, avšak dostatečně atmosférický, solidně zdramatizovaný i zahraný a slušně odsejpající, aby na něj mohli zdejší hororoví exprdi mávat nevyvinutými přirozeními, plivat gumové medvídky a velkohubě srovnávat s, od druhé série nedívatelnou, ultranudnou, otravnou a ostopéro zoufale vatěnou sračkou Chodící mdlí. ()
Vysoká očekávání bohužel zůstala nenaplněna. Chápu, čím to chtělo být - tíživou a paranoidní cestou k poznání, že pod tíhou extrémní situace a v rámci boje o přežití jsou i dobří lidé schopní udělat hrůzostrašné věci ... ale sorry, to je tak banální pointa, že mi to tentokrát fakt stačit nebude (a to jsem byl k Shultsově snímku značně pozitivně nakloněn, nechtěl jsem nic divácky extra vděčného). A cesta k ní je taky úplně nezajímavá. Vzhledem k tomu, jak je to celé pomalé, tak se tam vlastně ani nestihne pořádně nic stát, nedojde k většímu vývoji postav. A upřímně mě překvapilo, že i stylově je It Comes at Night úplně obyčejné. Když si přitom vzpomenu, jak zajímavě dokázal Shults podat svou prvotinu! Škoda. Film se tak opravdu podobá epizodě několikrát zde vzpomínaného seriálu The Walking Dead. Dilemata, která musely řešit tamní postavy, ale byla kolikrát zajímavější. ()
║Rozpočet $5miliónov║Tržby USA $13,898,397║Tržby Celosvetovo $19,194,211▐ Tak toto tiež moc nevyšlo. Rúšok tajomna okolo nákazy necháva diváka tŕpnuť len škoda že výsledok sa nedostaví a ukončí sa to ako nešťastná dráma. /40%/ ()
Žánr "navoněný prd, který hajpuje Indiewire". Epizoda Walking Dead zbavená adrenalinu a dynamiky. Vizuál stojí za to, herci hrají poměrně uměřeně. Shultsova snaha vypomoct si úmyslnou vágností zla a lacinými referencemi ke klasickému umění z toho teror ani brainy stuff nedělá. Jediný děs tak vzbuzuje vlekoucí se stopáž. ()
Navoňané nič, ktoré sa celý čas točí v kruhu a máte pocit, že to celé trvá dvojnásobok stopáže, žial nie tým pozitívnym smerom. ()
Na můj vkus tam toho bylo málo vysvětleno. Chápu, že to mělo zobrazovat paranoiu mezi lidmi v krizové situaci, kdy jde veškerá slušnost stranou, což se povedlo. Stejnak ale ty krizové situaci měli příčiny (např. otevřené dveře), které film nikdy nezodpověděl. ()
Dobrý příspěvek k současnému trendu lehce vyprázdněných indie hororů. Hra s očekáváním a chováním postav, kde toho hodně nevyřčeného pluje pod povrchem. Finále je ve svém "neodhalení čehokoliv" vlastně drtivé, všichni se jen bojí a jsou uzavření ve svém strachu, který jim zabraňuje cokoliv změnit. P.S. Nedělejme si iluze, vyjít třeba "vyprázdněný" Blade Runner dnes, tak se do červených čísel nedostane, stačí si jen zobrazit hodnocení od nejnovějších a je krásně vidět jak lidi ten film nezvládají. ()
“MUSÍME SI DÁVAT POZOR A NESMÍME BÝT SENTIMENTÁLNÍ“... /// Barák v lese. Tři obyvatelé (rodina)… a to prej bysme nevěřili, co se tam dá zažít zábavy. Třeba smrtící nákaza, lupiči… Chvíli je klid, pak zase vzruch… a i když je klid, působí to (a vo to se snažej…) znepokojivě (jako, že dobří lidé můžou zhebnout). Ale HLAVNĚ to celý je vo otázce důvěry a schopnosti učinit rozhodnutí. Víme, takovej Rick v tom má jasno, ale pro všechny ostatní si tvůrci vysosli TOHLE téma a převedli ho do hodiny a půl nízkorozpočťáku. Finále je dramatický, ale rozhodně to není zábava na takovou stopáž. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Kamkoliv se podívám, všude nákaza. 2.) The Walking Dead jsou moc dlouhý. 3.) Thx za titule „200kg“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()
Na film jsem kouknul na HBO a divil jsem se, že film z roku 2017 jsem neviděl a nedal jsem recenzi. A už vím proč! Bože, to byla nudná píčovina :-( ()
Nehovorím, že sa jedná o zlý horor, len najskôr zaujme prívržencov spomalených komorných konverzačiek. Čo teda rozhodne nie je potešujúce pre mňa. Nakrútené, zahrané aj zrežírované v poriadku. Tvorcovia vlastne stavili len čisto na atmosfére, neistote a strachu z toho, čo je tam vonku, plus na dôvere, resp. nedôvere medzi hlavnými postavami. Tým sa to podarilo ako tak utiahnuť. Akurát že film sa ťahal rovnako. Žiaľ, nudil som sa. Nočné mory mladíka boli celkom pôsobivé a asi ma na celom filme zaujali najviac. Samozrejme sa dalo čakať, že sa v závere konečne dočkáme nejakej akcie. Za mňa priemer, ktorému možno prílišné chvály viac ubližujú ako pomáhajú. ()
Vynikající mysteriózní Thriller s prvkami hororu. It comes at Night se odehrává ve světě, jež zamořila smrtelná infekce a soustředí se na rodinu, která je izolována od okolí uprostřed hustého lesa, kde vládne naprosto fantastický Joel Edgerton jehož přesvědčivý herecký výkon vyvolává mráz po zádech a jeho pravidla jsou dostatečně striktní, rodinná idylka se však naruší po příchodu jedné zoufalé rodinky. Nedojde zde sice k žádnému většímu násilí, lekačka je zde tuším jen jedna, ale atmosféra jak hustého lesa, tak obrovského dřevěného baráku je naprosto svěrač stahující, soundtrack se ryje divákovi pod kůži, herecké výkony špičkové a vizuálně se film povedl taktéž na jedničku. Intenzivní finále s huží kůží zahrnuto. Já se bavil, v kině zážitek. 80% ()
„Musíme si dávať pozor. Nemôžeme si dovoliť byť sentimentálni.“ V jednotlivých scénach a atmosfére (i hercoch, postavách a výprave) je to dobré, ale chýba tomu drajv a jednotiaca hrozba, proti ktorej by postavy stáli. Viem, že ak by tam režisér nakoniec flákol zombies, frflal by som aj na to, ale takto to bolo proste až moc nevýrazné, štandardné a obyčajné (až na hnusné finále). Postavám sa nedokážeme dostať pod kožu a keď sa to rozhýbe, je už neskoro. Edgerton nielen hral hlavnú rolu, ale film aj produkoval. „Ešte si nevidel ľudí, keď sú zúfalí.“ ()
Odvážný přístup. Shults si šlape podobnou cestičku jako letos Nolan, který ve válečném filmu z druhé světové nechtěl ukázat hlavní Zlo - Němce: a nutno podotknout, že tahle strategie je ve vodách nákazových hororů celkem osvěžující. I když osvěžující není zrovna to správné slovo ve filmu, který je nejen těžký, ale i plný deprese a pořádné paranoie. Prim tu hrají minimalistická kamera, zlověstná hudba, časté ponořování do naprosté temnoty a především ono komorní prostředí zabarikádovaného domu uprostřed lesa, v němž se dvě rodinky snaží pouze přežít. Právě v tomhle bodě (zhruba v posledních 20 minutách) je snímek nejsilnější. A nejdrsnější. Chcete hepyend? Pche, to běžte hledat do kin. 7/10 ()
Zombie žánr bez jakéhokoliv ozvláštnění je hodně vypotřebovaný. Natočit v době Walking Dead tohle je ztráta času a talentu, který hned několik přítomných zjevně mělo. ()
Po vypuknutí nákazy, ktorá ničí celé mestá, žije Paul (Joel Edgerton) so svojou ženou Sarah (Carmen Ejogo) a synom Travisom (Kelvin Harrison Jr.) uprostred lesov, na míle vzdialený od civilizácie. Rodina sa riadi zaužívanými pravidlami, ktoré zaisťujú bezpečnosť. Najdôležitejším pravidlom je to, že nikto nemôže v nočných hodinách opustiť dom. Keď však do domu počas noci vnikne nečakaný návštevník, ich život sa kompletne zmení. - It Comes at Night je hororom, ktorý spôsobil na hororovej scéne v zahraničí obrovský rozruch. Hlavne preto, že sa stal súčasťou článku, ktorý publikoval istý kritik z The Guardian. V tom článku vymyslel nový hororový subžáner, do ktorého zaradil horory The Witch a It Comes at Night spolu so zvláštnym filmom A Ghost Story, ktorý však k hororu nepatrí, takže ten môžem vynechať. Jeho myšlienka nebola zlá, ale aj napriek tomu sa stretol s výsmechom väčšiny ludí, ktorí pracujú v oblasti hororu. Prečo? Pretože nazývať niečo Post-Horrorom len preto, že dielo používa trochu iné žánrové postupy, hlavnými postavami nie sú teenageri a neobjavia sa tu ani lacné lakačky, je podla mňa absurdné. Potom by Post-Horrorom mohlo byť ktorékolvek významné dielo z osemdesiatych rokov, ktoré nasleduje štruktúru Psycha z roku 1960 a za vrchol Post-Horroru by musel byť považovaný Scream z roku 1996, pretože Wes Craven použil všetky hororové pravidlá a obrátil ich na svoju stranu. Podla mňa sa autor snažil len o to, aby opäť našiel cestu zdegradovať hororový žáner a snažil sa presvedčiť divákov o tom, že horor je mŕtvy. To však nie je vôbec pravda, pretože čísla u hororových filmov v kinách ukazujú obrovské zárobky a to ešte o pár dní príde tá najväčšia box office pecka v podobe It. Taktiež je zaujímavý fakt, že všetky tri ním spomenuté Post-Horrory, má na svedomí štúdio A24, takže skôr než o nový subžáner ide o prácu štúdia, ktoré má svoju víziu a do distribúcie posiela filmy, ktoré sa im do ich plánu hodia. Horor It Comes at Night sa mi páčil. Drží si parádnu atmosféru, má silné herecké výkony a to prostredie osamelej chaty uprostred lesa je velkým plusom. Od začiatku ma fascinovala kamera, s ktorou sa tvorcovia nebáli pohrať a nasnímali ukážkové zábery z lesného prostredia. Trochu zamrzí to, že scenár je miestami trochu jednoduchý, ale napriek pomalému tempu, ktoré v hororoch nemusím, som mal pocit, že sa neustále niečo deje. Existujú desiatky lepších hororov s touto témou, ale ten minimalistický a depresívny štýl spolu s opatrne budovaným napätím v It Comes at Night perfektne funguje, takže tento horor určite stojí za pozornosť. + herec z The Thing + herečka z The Purge: Anarchy a Alien: Covenant ()
Triumf smrti. Obraz vlámského malíře Pietera Brueghela st. budiž symbolem světa, kde živí budou dříve nebo později závidět mrtvým.. Autor Trey Edward Shults překonává zármutek nad smrtí otce způsobem, který konzumní hororový divák nemusí vstřebat. Pokud je navyklý, že v „nákazových filmech“ sprintují infikované zrůdy a s rudýma očima se zakusují do krků obětí s takovou vervou, že jsou i renomované čistírny koberců bezradné, může zažít nevýslovné zklamání. Ač využívá ve velké míře klasické postupy žánru, je It Comes at Night postaveno na vykreslení psychologie postav obklopených strachem, paranoiou a touhou žít navzdory podmínkám. Člověk se vždycky bojí neznámého a strach ze smrti je ten ultimátní. Nevyřčenost, symboly a náznaky (červené dveře, noční můry či labyrint vnitřních prostorů domu, který spíše odpovídá dění v Travisově hlavě než očekávané dispozici domu při pohledu zvenčí) pak sebou přináší imponující dávku tajemna a těm vnímavějším ponechávají prostor pro různé interpretace. Ten vyčichlý žánr je potřeba nějak revitalizovat a tohle je jedna z cest.. ()
Komorní postapo, které příliš nevysvětluje, ale ani se v něm mnoho neděje. The Survivalist, Cesta a další se taky obešli bez vysvětlování (opravdu nepotřebuju vědět, co stojí za onou nákazou, jak se projevuje a jak daleko se rozšířila), ale divák se postupně dozvídal něco o postavách a jak je nová situace změnila. Joel Edgerton přesvědčivě hraje chlápka, který je lapen mezi rolí ochránce rodiny a svou vlastní lidskostí, jenomže film po půl hodině uhne jinam a už ho zajímá pouze ta postava, které jako jediné chybí jakákoliv výraznější interakce s ostatními. Závěrečný akt chtěl zřejmě docílit pocitu, že jde o vyvrcholení postupně narůstající nedůvěry mezi zoufalými lidmi, to by ale tvůrci nesměli prostředek filmu prospat. ()
It Comes at Night má dobře budovanou atmosféru čehosi neznámého, výborné herce, zejména Joel Edgerton válí a samotný námět je zpracován velmi realisticky. Výborná hudba dodává příběhu ten správný "indie" ráz. Jenže je tu menší zádrhel. It doesn't Comes at Night at all. Divák stále čeká a čeká, co že to tedy přichází v noci, ale až na chlapa, který se hlavnímu hrdinovi v noci dostane do baráku, během snímku v noci nepřichází totiž vůbec nic. Člověk tak nějak čekal nějaké zmutované existence, nebo něco podobného, ale během celého příběhu se nám nedostane odpovědi na to, co se vlastně děje. Sledujeme dvě rodiny, kterak každá bojuje o své přežití. Nejdříve společně, ale jakmile nastane konflikt a nákaza vypukne uvnitř domu, v každém jedinci se probudí ten ten základnější instinkt. Instinkt přežít a zajistit bezpečí své rodině. To je nade vše. V závěru se tak vůbec nedozvíme, odkud se nákaza vzala, ani kdo jsou její prvotní nositelé. V podstatě se tak vlastně jedná o lesní survival, kde je nebezpečí a strach všudypřítomný, ale zdroj zůstane nezjištěn. Červené dveře zde slouží coby symbolika nebezpečí a zla. Již v Insidious "Red Door" ukázaly, že se za nimi neskrývá nic dobrého. Pokud někdy nastane podobná situace, NIKDY si neberte do baráku cizí lidi. Soucit musí stranou, jinak Vám nakonec stejně místo vděku zůstane jen kudla pod krkem. V takových situacích, kdy se může cokoliv posrat, se člověk může spoléhat jen sám na sebe. Pomoc je potřeba, ale mnohdy za jakou cenu? Když na to přijde, každý si chce zachránit jen vlastní krk. ()
Reklama