Komentáře uživatelů k filmu (9)

  • Matty
    ***

    Dokument, který se snaží v devadesáti minutách splnit tolik úkolů, že by na ně nevystačil ani desetidílný seriál. Hlavním cílem bylo zřejmě zmapovat dějiny filmové hudby počínaje povinným výrokem „silent films were never silent“ a konče Zimmerem, který zde v bordó saku a pruhovaných ponožkách vzpomíná na skladatelské legendy, které jej ovlivnily. Stejně tak na své předchůdce i žijící kolegy pějí chválu další současní umělci. Kromě toho říkají věty jako „hudba je srdcem a duší filmu“ a snaží se nás přesvědčit, že soundtracky dnešních blockbusterů jsou stále experimentálnější, načež vidíme záznam nahrávání hudby k Mimoňům. OK. Jako progresivní mladý umělec se ve filmu objeví Brian Tyler, jehož tvorba je pro mne spíš výborným důkazním materiálem k videoeseji o zapomenutelnosti hudby k marvelovským filmům (The Marvel Symphonic Universe). Zmínka o šibeničních termínech, v nichž někteří současní skladatelé musí dokončovat svou práci, je pak zaonačena tak, že díky špičkovým technologiím a profesionalitě všech zapojených nejde o žádný problém. Do toho jsou velmi zjednodušeně vysvětlovány základní pojmy jako hudební motiv (a způsoby jeho použití) nebo rozdíl mezi melodií a rytmem a útržkovitě je nám přiblížen vznik soundtracku od prvního setkání s režisérem po nahrávání ve studiu (což je třeba fascinující proces, který by si zasloužil samostatný, soustředěný dokument). Jako kdyby velká tematická šíře, vedoucí k ještě větší plytkosti, nebyla dostačující, jedna vědkyně a Moby (no kidding) rozebírají, co se během poslechu hudby děje v našem mozku. Přestože jde o roztěkaný, sebechvalný, sebedojímavý a pramálo objevný dokument (zvlášť pokud trochu sledujete bonusové materiály na DVD, případně máte přečtené výborné Dějiny filmové hudby), který navíc vytváří dojem, že kromě Morriconeho neexistují žádní významní skladatelé pracující mimo hollywoodský mainstream, jako zrychlený průlet dějinami (americké) filmové hudby jej lze akceptovat. Raději si ale na YouTube najděte videa jako „Steven Spielberg with John Williams talk about the soundtracks for E.T. and Jaws“, z nichž jsou ve filmu použity jenom krátké ukázky. Dozvíte se toho z nich podstatně víc.(20.11.2017)

  • Bebacek
    ****

    Když chcete zjistit, zda se divákům líbila vaše hudba, jdetě po skončení filmu v kině do záchodové kabinky a poslouchejte...(24.6.2017)

  • becki_tu
    ****

    O filmové hudbě by se dal natočit seriál a stejně by to bylo málo. Je jasné, že devadesátiminutový dokument může pouze stručně projet historii filmové hudby a pozastavit se nad několika legendárními hudebními motivy. Je sice škoda, že se v dokumentu neobjevil například James Newton Howard, Clint Mansell nebo Alan Silvestri, ale holt dostali prostor jiní. Dokument sice až tolik objevných informací nepřináší, ale je prostě fajn si připomenout několik známých hudebních motivů a poslechnout si komentáře samotných autorů či jejich kolegů z branže.(15.1.2018)

  • Deschain
    ****

    Na AFF premietnuté v rámci sekcie Variety. Patrí im moja vďaka. Popularita filmovej hudby stále rastie a natočiť niečo podobné, no veď už bolo načase. Veľmi ma to bavilo, ale aj tak mám pocit, že to mohlo byť o dosť lepšie. A nielen preto, že je to nevyvážené (najviac priestoru dostane Zimmer a Williams), na skladateľov mimo anglo-amerických sa veľmi nedostane (my z tímu Eňo sme boli vďační aj za to krátke spomenutie talianskeho Maestra, tiež by to chcelo zviditeľniť aj takých, ktorí nerobia len najviac mainstreamové filmy). Mohlo to byť pokojne dlhšie, mohli dať preč tú pani psychologičku (nebolo to úplne nezaujímavé, ale dosť samozrejmé) a použiť viac materiálu so skladateľmi alebo režisérmi. Ale bežnému konzumentovi filmovej hudby to možno bude stačiť. Tak či to, je super, že to vzniklo a ešte lepšie je, že sa to premietalo aj na Slovensku. Sem sa s ďalšími dokumentami o filmovej hudbe. Aj do kín. (Tabačka, Košice - Art Film Fest - 16.6.2017)(1.7.2017)

  • pepo
    ****

    Veľmi potešilo. Profesionálne a pútavo urobený dokument o filmovej hudbe. Som veľmi rád, že niečo podobné vzniklo, na druhej strane zamrzí, že väčšinu informácií som poznal. Aj tak veľmi vrelo odporúčam minimálne kvôli krásnej spomienke na Hornera a skvelej historke ako Brian Tyler získava spätnú väzbu :) 8/10(16.6.2017)

  • kaylin
    ****

    I když nejsem zrovna ten, kdo pozná podle prvních několika tónů, o jakou hudbu, k jakému filmu se jedná a kdo ji napsal, přesto si myslím, že je hudba naprosto nedílnou a nezbytnou součástí filmu. Tenhle dokument to dokazuje a dokáže vás upozornit i na to, co možná někdy nevnímáte. Hudba je prostě nezbytná součást filmu.(30.1.2018)

  • Necron
    *****

    nedalo se tady nacpat vse, chybel mi napr. angelo badalamenti, ale jinak je to "nothing but the hits" krasne nakomprimovane do 90-kove stopaze(11.2.2018)

  • baclajean
    ****

    Značne slabý začiatok prešiel do silnej strednej časti a veľmi kvalitného záveru dokumentu.(21.11.2017)

  • Janee
    *****

    Vzhledem k tomu, jak moc miluji filmovou hudbu, je toto pro mě absolutně dokonalý dokument.(29.11.2017)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace