poster

High Life

  • Francie

    High Life

  • USA

    High Life

  • Polsko

    High Life

  • Velká Británie

    High Life

  • Slovensko

    High Life

  • Kanada

    High Life

  • Austrálie

    High Life

Drama / Sci-Fi / Psychologický

Německo / Francie / USA / Polsko / Velká Británie, 2018, 113 min

Komentáře uživatelů k filmu (43)

  • Radek99
    **

    Rakovinotvorný evropský art pronikl už i do ranku sci-fi... Takže sperma, laktát i krev, samozřejmě i ta menstruační, tečou v kosmické lodi proudem... Taková Hanekeho Pianistka ve vesmíru...ovšem bez Hanekeho filmové virtuozity...podivné je to umění...(5.5.2019)

  • LIVINGDEAD
    odpad!

    Už když jsem logo ARTE, tak mi bylo jasné, že to bude megakokotina. Jak na takovou blbost, mohl jít někdo do kina? Ti lidi nejsou normální! Po půlhodině mi ségra řekla: "Píčo, vypni to!" 💩💩💩💩💩(27.4.2019)

  • Marceloo
    ***

    Osamelý muž sa vo vesmírnej lodi snaží vychovávať svoju dcéru a zároveň zabezpečiť ich prežitie. Príbeh ukazuje, ako sa do vesmíru dostali, čo sa stalo po odlete z našej planéty a to, kam smerujú. - Už dlho som nevidel tak zvláštny film, ako je tento. Po prvej štvrtine som rozmýšlal, či to radšej nevypnem, lebo sa tam nič nedialo a vôbec ma to nebavilo, ale postupne sa z toho stáva nepríjemný existenčný zážitok a vďaka netradičnému spracovaniu, chaotickej chronológii a lokácii uprostred vesmíru ma to dosť pohltilo. Je pre mňa dosť komplikované o tomto filme napísať niečo zmysluplné, ale myslím si, že trpezlivý hororový divák si tu tiež príde na svoje, len nie v takej podobe, ako by čakal, keďže smrť je tu pre postavy vlastne skôr vykúpením. Jedna zo smrtelných scén mi utkvie v pamäti na dlhšie, rovnako ako jedna úplne disturbing (neexistuje slovenský ekvivalent, ktorý by to dokázal popísať) scéna, v ktorej sa miestna doktorka sexuálne uspokojuje. Mrzí ma zbytočný prehnane artový prístup režisérky, pretože bez snahy o hlbšie presahy by sa na to pozeralo lepšie a bolo by to divácky atraktívnejšie. Na záver len dodám, že režisérka rozhodne nemusela ukazovať pohlavné ústrojenstvo bábätka, keďže Hollywood je dobre známy svojou pedofíliou a práve takýto typ diváka sa zdá byť cielovou skupinou pre tento počin. + herečka z A Cure for Wellness, Marrowbone a Suspiria(19.4.2019)

  • Morien
    *****

    Sakra, Claire Denis ví, jak se na lopatu sedá.(26.4.2019)

  • RUSSELL
    *

    Úmorně nudné a nezáživné sci-fi drama, jenž dělá vše proto, aby diváka co nejrychleji otrávilo a vzbudilo v něm nezájem vnímat děj. Nesmyslně zvolený způsob nelineárního vyprávění, které je zde zcela kontraproduktivní a zbytečné. Ono by z toho námětu nejspíš šlo udělat něco kloudného, ale Claire Denis chtěla být za každou cenu artová a antidivácká, a proto natočila film, který docení tak akorát pár domýšlivců a stádo povýšených kritiků.(14.10.2018)

  • honajz
    **

    Podmanivá hudba i vizuál, podle mne slušná výprava. Ale co mi ten film chce vlastně říct? Od nějakých tuláků se dostaneme k jako že posedlosti za každou cenu přežít? To spolu souvisí asi jako jazz s heavy metalem. Navíc o postavách se nic moc vlastně pořádně nedozvíme kromě pár povrchních detailů a znaků, ale nic o jejich charakteru. Některé postavy jen tak zmizí z děje. Na začátku filmu máme scénu, kde se chlápek nerozpakuje z kryokomory vyházet šest kolegů, snad by i sám skočil, ale uřvané děcko, které ho dohání k šílenství, to bude chránit? Ono hodně matkám v reálu jeblo, když jejich děcko neustále dny a noci řvalo, až je vyhodily z okna - a tady chlápek popraví kolegy, div ne sebe, ale ve vztahu k děcku je klidný? By mě zajímalo, jestli paní režisérka má vlastní dítě. A kde kurnik se vzal na lodi druhý skafandr přímo dělaný na tu holku, když na začátku zbyl skafandr jen jeden? A když se doktorka odpálila sama do vesmíru, jak to, že ji na začátku vyhazoval z kryokomory? A ten konec - předsmrtná představa? Takže to celé k ničemu nevedlo a ten život sakra neochránili? Tak o čem ten film teda byl? O smrti po všech možných snahách? Nihilismus? No, tak děkuji pěkně, fakt pozitivní. Nehledě na to, že se ten film dějově táhne jak sopel z nosu.(12.5.2019)

  • Filmmaniak
    *

    Těžko uchopitelné, vláčné a mimořádně nezáživné vesmírné drama o skupině trestanců, kteří si místo doživotí vybrali službu vědě, a ocitají se proto po zbytek svých životů na vesmírné lodi cestující k černé díře, zatímco se je přítomná doktorka snaží (sem tam i proti jejich vůli) reprodukovat. Jestli to není sofistikovaná umělecká kritika psích množíren na pozadí bizarní historky o tom, že lidé a divá zvěř k sobě nemají příliš daleko, tak nevím. Rozhodně to ale není dobře vyprávěný příběh, neb začíná nelineárně de facto od konce, čímž pádem obere všechno zbývající dění (odehrávající se ve flashbacku) o jakékoli potenciální napětí a dramatičnost, protože všechno vyzradí předem. Už tak dost utahaný (a vzhledem k výše řečenému i extrémně předvídatelný) děj je pak ještě zbytečně narušován poněkud nahodilými vzpomínkami hrdinů na jejich životy na Zemi a dalšími izolovanými vsuvkami (velice nepadnoucí scéna s rozhovorem s jakýmsi vědcem, erotická pasáž z místnosti se sexuálním trenažerem...), aniž by existence těchto sekvencí měla nějaké opodstatnění, herci v čele s toporným Pattinsonem hrají vrcholně nesympatické a otravné postavy, z nichž o většině se vůbec nic nedozvíte, veškeré myšlenky a významy jsou brutálně doslovné, přitom devadesát procent filmu je zoufale o ničem, konec vyznívá do prázdna a ani vizuálně to není žádný zázrak, tudíž tak nějak chybí důvod, proč se na to vůbec dívat. Příběh s takovýmto námětem by rozhodně šlo vystavět hrozně zajímavě, Claire Denis jej však svou nuceně uměleckou vizí zašlapala do země.(14.10.2018)

  • Goldbeater
    *

    High Life je odpudivý artový blábol bez zjevné myšlenky a významu, v němž sledujeme sled náhodných flashbacků hlavního hrdiny, v nichž vystupují za a) postavy, které s dějem nesouvisí; za b) postavy, které jsou zbytečně matoucí; za c) postavy, které jsou neskutečně otravné. Styl vyprávění je zvolen nevhodným způsobem a některé scény ze Země struktuře vyprávění i odporují. Vizuální stránka filmu je slabá a nezajímavá. Prkenný Robert Pattinson a jeho interakce s uřvaným nemluvnětem mi už na začátku daly znát, že s tímto snímkem jsem šlápl vedle, ale takový trapný, nudný a nečitelný pokus o jakési „umění“ jsem opravdu nečekal. [SITGES 2018](15.10.2018)

  • SaNcHeZ_cz
    **

    To co se v trailerech tváří jako docela přemýšlivé a chytré sci-fi s trochu děsivým přesahem je ve výsledku jen nezáživná pseudoartová záležitost, která si hraje na víc, než ve skutečnosti má. Někomu tahle bakelitová podoba rádoby hluboké myšlenky o lidské reprodukci a sexualitě bude po chuti, za mě je to jen jedna velká nuda, která působí lacině nejen vizuálně ale i myšlenkově. A těch pár docela atmosferických momentů a občasná slušná kamera to rozhodně nezachrání(30.4.2019)

  • luka4615
    **

    Ambiciózní sci-fi, které ovšem dalece přesahuje možnosti i schopnosti tvůrců. High Life je ve své podstatě hluboce filosofickou záležitostí o lidské sexualitě, rodičovství a touze přežít za jakýchkoli podmínek. Tyto ingredience by se v rukou jakéhokoliv schopného režiséra a scénáristy proměnily v zajímavě řešenou delikátní záležitost, která by v širším kontextu filmů se stejným zaměřením obstála bez problémů. Bohužel, režisérka Claire Denis do tohoto ranku zřejmě nezapadá, jelikož snímek je přeplácaný a neuvěřitelně natažený, přičemž se bezcílně potácí od jednoho bodu k druhému, což vyústí ve velmi nevýrazné rozuzlení. Ve finále tedy dostanete extrémně dlouhý a nezajímavý snímek, jehož postavy a poselství Vás vlastně nebudou ani moc zajímat. A to je vážně velká škoda. PS: Za zmínku ovšem stojí úchvatný vizuál černé díry, na který se zejména na televizi se 4K rozlišením kouká opravdu krásně.(24.4.2019)

  • Rohy212
    ***

    Trochu krásného, trochu ošklivého, trochu bizarního a trochu naprosto zvráceného. Ve vesmíru. High Life jsou vlastně dva filmy: ten, kterým to začíná a končí, a ten uprostřed. A právě u toho druhého jsem si říkala: Má to mít 110 minut, ale teď to trvá už asi 3 hodiny. (Febiofest 2019)(26.3.2019)

  • filmfanouch
    ****

    V současnosti se najde spoustu herců, jejíž kariérní vývoj je zajímavý a vyplatí se ho sledovat. A kdybych měl vybrat aktuálně nejzajímavější vývoj tak vyberu vývoj Roberta Pattinsona. Tento sympatický brit se už pár let pokouší vymanit ze stínů svých legendárních rolí Cedrika Diggoryho respektive Edwarda Cullena (něco podobného co aktuálně zažívá Daniel Radcliffe, který se snaží vymanit ze stínu Harryho Pottera). Pattinson si tak vybírá především projekty, které se hodně prodávají skrz herecké výkony. Objevil se ve Vodě pro slony, Ztraceném městě Z nebo Dobrých časech a příští rok se objeví v novince Christophera Nolana. Ještě před Nolanem se ale Pattinson objevil ve sci-fi High Life. Aktuálně 72-letá režisérka (21. 4. oslaví 73 let) Claire Denis se rozhodla že nabídne filozofickou sci-fi o podstatě sexu a života. Od začátku byla jasné, že půjde o kontroverzní kousek a že rozhodně nebude sedět každému. High Life opravdu není film pro každého a nepřekvapilo mně, že lidé uprostřed projekce odcházeli. Já si to ale celý neskutečně užil a zbaštil ji i s navijákem. Pattinson dle mně předvedl zatím svůj nejlepší výkon za celou kariéru (v Nolanovi má co překonávat) a definitivně dokázal, že časy Twilight Ságy jsou pryč. High Life je Interstellar pro lidi v sexuální výchově pokročilé. Nejedná se sice o takový masterpiece jako v případě zmíněné Nolanovky a rozhodně má výrazně víc děr, pár paralel se ale najít dá..... Srdcem příběhu je Monte v podání Roberta Pattinsona a vztah s jeho dcerou. Monte si o sobě nemyslí, že by měl otcovské vlohy, uvědomuje je si, že je tak trochu magor a otcem se v podstatě stane proti své vůli. Jakmile se ale malá Willow narodí, Monte se rozhodne, že se o ní postará jak by to měl správný táta dělat. Denis napsala i scénář (společně s Jean-Paulem Fargeauem a Geoffem Coxem) a vztah mezi Montem a Willow neskutečně lidský. To malé batole je mimochodem opravdu šikovné a působí neskutečně přirozeně. A chemie mezi ní a Pattinsonem funguje tak neskutečně, že bych chvilkama uvěřil, že je ta malá Pattinsonovou dcerou v reálu. Neskutečně jede taky Juliette Binoche, která dokáže být ve svých 55 letech sexy a uhrát sexem posedlou vědkyni. Nechci se moc rozepisovat, jelikož by měl Ladislav Špaček pokáral, že takováto slova do recenze filmu nepatří, takže jenom řeknu, že se to musí vidět! Kdo nemá žaludek na pánské zadky, ženské poprsí a především mnoho a mnoho spermatu, měl by rozhodně zůstat doma. Kdo se ale do filmu zadívá, High Life už ho nemůže pustit. Na to je svou drzostí High Life až příliš zajímavý a divákovi nedá se film dokoukat. Pochopím, že po druhé třetině už někdo nemusí popadnout dech a říct, že na tohle do prdele nemá, na druhou stranu je ale těžké se do filmu skutečně nezamilovat. Je to vlastně celou dobu tak přes čáru, že by člověk čekal, že ve finále půjde ještě dál. Ve finále tak může třetí třetina zklamat, já jsem se ale nenechal pustit si posledního záběru... Je to plné krásných kamerových záběrů, na malý rozpočet slušných efektů a zajímavého soundtracku. Ve finále bych možná chtěl aby byl film trochu delší a vysvětlil nějaké mezery ve vyprávění, otevřený konec mě ale neurazil, spíše naopak. High Life asi není film, který bych nutně potřeboval vidět znova, jsem ale rád, že jsem ho viděl. Do normální distribuce jde jinak film až 25.4.2019, takže kdybyste po Avengers: Endgame nevěděli co dál, ve vedlejším sále můžete narazit právě na High Life.....(24.3.2019)

  • C0r0ner
    *

    Vezměme bandu muklů, fetek a trosek a pošleme je bádat k černé díře... Potenciál to mělo jako třeba Sunshine, ale to katastrofálně unuděné a amatérské zpracování s příšerným soundtrackem a otravnými herci to totálně pohřbilo. Nehledě na "realističnost" a nepochopitelnou režii. 10%(19.5.2019)

  • klima777
    *

    Ach jaj... Tohle by se mi přece mělo vyloženě zamlouvat... Pachuť prvoplánového kalkulu, myšlenkové strnulosti (podsouvající, co je správné a co trestuhodné) & brutálního útoku na city je však takořka nesnesitelná.(24.4.2019)

  • M.i.k.e
    *

    tohle by snad neobstálo ani jako studentský film...osobně mi nevadí pomalé artovky.V tomhle případě jsem na ní byl dokonce i připraven,ale realita je jedno velké zklamání.Dokázal bych se přenést přes extrémně lacinou výpravu (pokud se tomu tak dá říkat) i podivné věci jako hadrové skafandry,nebo fakt,že upadnuvší věci ve vesmíru spadnou někam dolů pokud by mi podobný film nabídl něco po dějové stránce.A to mi High Life nenabídl.Nelineární vyprávění je tentokrát spíš ke škodě a i když se režisérka snaží nabídnou rádoby šokující scény,nedokáže zakrýt,že tohle všechno by s bídou vystačilo na dvaceti minutový kraťas...20%(30.4.2019)

  • Lukoboss
    *

    Naprosto nudná a ubíjející záležitost, která se snaží být tak umělecká, až z toho vznikla naprostá sračka. C. Denis tak moc jde za filozofickým přesahem, až najednou zjistíte, že to je o ničem, že se tam nic neděje a že je vám vlastně úplně jedno, co se tam stane. Kdyby ta loď jen přes hodinu sama letěla vesmírem a jinak nic, vyšlo by to nastejno. Pro mě v tom nebyla žádná emoce, která by mě strhla, která by mnou zacloumala. Nevím, navíc se dost skáče v různých časových úsecích, takže to nějakýmu přehledu taky nepřidá. Za mě nepovedená záležitost, takovou nudu jsem dlouho nezažil.(29.4.2019)

  • adam9
    ****

    Film divákovi klade řadu otázek, které se dotýkají zejména jednoho aspektu: lidskosti. Z některých vězňů, kteří dostali doživotí (očividně tedy provedli něco opravdu špatného), se postupně stávají „nevinné oběti". Obyčejného diváka otráví pomalé tempo, nepříjemné naříkání malého dítěte a nakonec ho dorazí i zjednodušeně řečeno podivné scény zachycující sexuální stránku člověka. Ti, kteří si však potrpí na netradiční výstavbě příběhu, znepokojujícím chováním postav a jistou filozofičností, si rozhodně přijdou na své.(25.3.2019)

  • honajz2
    ***

    Na tohle jsem se celkem těšil, i přes negativní hodnocení a negativní recenze. Taky jsem se tu dočetl, že film prý začíná koncem (což je lež) a zjistil jsem, že Claire Denis je tu jinými brána jako špatná režisérka a jinými jako dobrá, no, já od ní znám jenom dva filmy a to jsem je ani neviděl, jenom vím, že existují. Takže do toho jsem šel s tím, že uvidím, co z toho vyleze. Začátek na mě působil zbytečně utahaně, nic moc se tam nedělo, ale po asi 25 minutách se to zvedlo a mě ta pomalá atmosféra filmu začala bavit, i když pár utahaných částí tady je. Pasažéři na lodi mohli být dost zajímaví, když má jít o trestance odsouzené k smrti, ale na to, aby je někdo promyslel, na to se tu kašlalo. U asi dvou lidí máme vysvětleno, co udělali a o těch ostatních nevíme nic. Většina postav tu jenom je, protože tu prostě je, někteří tu jsou jenom proto, aby tu udělali něco zvráceného nebo jenom zdechli. Ono obecně je na té posádce vidět, že většina jsou zvrhlé povahy, včetně té doktorky, která tu testuje na všech lidskou sexualitu. A to se tady projevuje často, dojde i k znásilnění a taky se dozvíme, odkud pochází to děcko, co vidíme hned na začátku filmu. Jelikož ale část s posádkou je flashbackem (co trvá hodinu filmu), takže to taky dospěje ke konci, kde několik postav spáchá sebevraždu bez nějakého důvodu (ačkoli cesta pilotky k černé díře je jedna z nejlepších scén filmu) a u některých postav se ani nedozvíme, co se s nimi stalo. Třeba u toho černocha, který je tu mimochodem nejsympatičtější ze všech (a co udělal se samozřejmě nedozvíme), tak ten tu jen je, protože tu je, občas se objeví a pak úplně zmizí. Zabil se? Zabil ho Monte? Co se s ním stalo? Ne, to nikdo neřekne, diváku domysli si to sám, na to tady není prostor, přitom by to mohlo zaplnit hluchá místa, která tady prostě jsou. Poslední půlhodina mě ale bavila hodně a čekal jsem, jak to celé vyvrcholí, a naštěstí, s koncem jsem spokojený. Nakonec se mi i ten film líbil, sice některé scény mi tu lezly na nervy, některé mi přišli utahané a jsou tu nelogičnosti, ale i tak to bylo docela dobrý. Pattinson tu dokonce i nějak hraje a jeho role v tom filmu překvapivě funguje, což bych od někoho, kdo se do historie filmu navždy zapsal jako ten upír ze Stmívání, fakt nečekal. Pravda, není to pro každého, většinu diváků to znudí, někteří nepřekousnou sexuální scény, ale já s tím filmem jsem ve finále překvapivě spokojený. Sice tu je dost chyb, ale jako celek, když odmyslím nelogičnosti, to celkem drželo pohromadě a ani to nebylo blbé. Silné 3*, až se mi to rozleží v hlavě, možná dám víc.(27.4.2019)

  • MajklCZsk
    *****

    Claire Denis má výborný cit pro vizuální estetiku a užití hudebních motivů do střihové skladby díla. Zdejšímu rozporuplnému hodnocení zde se nedivím, jedná se o věc, která si najde jen zlomek diváků, ale když dáte tomuto filosofickému scifi dílku možnost vás vtáhnout a budete se v něm topit a každý motiv si budete víc a víc užívat. Konec je pak třešničkou na dortu.(9.5.2019)

  • orgia
    ***

    Narocne.(13.5.2019)

<< předchozí 1 2 3
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace